Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />Ukończyłam studia licencjackie z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. Obecnie studiuję zaocznie na magisterskich studiach uzupełniających (ostatni rok) na kierunku resocjalizacja. Odbyłam roczny staż w kraśnickim Sądzie. Oraz praktyki w szkołach: podstawowej oraz gizmnazjum, a także w Areszcie Śledczym. Ukończyłam również kurs opiekuna wycieczek i kolonii szkolnych.Jestem obowiązkowa i zdyscyplinowana. Poszukuję pracy odpowiadającej mojemu wykształceniu, to jest pracy z dziećmi, w placówkach opiekuńczych, szkołach... Osoby zainteresowane moją ofertą proszę o kontakt telefoniczny- tel. 664026738
" />Jeśli jesteś zainteresowany pracą w świetlicy środowiskowe na stanowisku kierownika świetlicy, to zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod jeden z numerów: 513606783 lub 663368000.
Kierownikiem świetlicy może być osoba, która posiada następujące kwalifikacje:
1. wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, resocjalizacja, psychologia, praca socjalna albo na innym kierunku, uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, socjoterapii, terapii pedagogicznej lub resocjalizacji,
2. co najmniej trzyletni staż pracy w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
Czesc wszystkim:) Na pierwszej stronie formularza do NARIC jest cos takiego: Further Education, Undergraduate Education, Posgraduate Education, Occupational Education, Graduate Education, Professional Employment. I o co tutaj chodzi co powinnam wybrac. Skończyłam pięcioletnie studia magisterskie, pedagogike opiekuńczo -resocjalizacyjna staram się o prace w przedszkolu. Nie rozumiem tego punktu a nie chce popełnić blędu przy wypełnianiu może Wy poradzicie, ktore powinnam wybrac.
Moze ktos z Was tlumaczyl dyplom z pedagogiki opiekunczo-resocjalizacyjnej? Bo mi przetlumaczono moja specjalizacje tak: Counselling and Social Rehabilitation Education i jestem niepewna tego tlumaczenia:( dzieki:)
Statystyka na UW jest z tego co wiem na wszystkich kierunkach, a po moim wydziale jak będę pisał pracę magisterską będę musiał na 99% procent zrobić jakieś badanie i statystyka musi do tego być, bo jak nie rozumiesz jak się to wszystko liczy to gówno będzie a nie badanie rzetelne, dodam że mam jeszcze metodologie prac badawczych w tym semestrze, a w następnym będzie logika.
Kierunek - Jak się dostawałem to było coś takiego : Politologia.
Nie trzeba temu jednak wierzyć bo miałem już takie przedmioty : Teoria społeczeństwa i problemów społecznych, Historia Filozofii, Pedagogika społeczna, Pedagogika resocjalizacyjna, historia Polski XX wieku na tle dziejów powszechnych, Ekonomia , Psychologiczne koncepcje człowieka, Wstęp do nauki o państwie, prawie i polityce, Teoria polityki, Podstawy edukacji współczesnej, Wstęp do informatyki, podstawowe prawa i wolności człowieka, Prawo karne, system polityczny RP, Zasady demokratycznego państwa prawa.
Co ja studiuje? Nie wiem, ale przyznam szczerze, rozwija, jest tutaj wszystko
Witam!
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia oraz drugie- pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną. Jakie mam szanse na zatrudnienie w armii w tym charakterze. Gdzie powinnam szukac ofert pracy Czy składając dokumenty w WKU, trafiaja one do jakiejś bazy i nastepuje kontakt, gdy ktoś jest potrzebny na to stanowisko Czy mogę zastrzec, że jestem dyspozycyjna i mobilna i jestem w stanie pracować w każdej jednostce, do jakiej mnie przydzielą na terenie kraju.
Z góry dziękuję za odpowiedź
" />Anniken, Ty być boska Polska (bo Polska jest kobietą, prawda? (; )!
Naprawdę, Wasza pomoc bardzo mi się przydała, jednakże nie kasujcie jeszcze tego tematu, bo mój luby też postanowił założyć CV na nav.no - po co więc zaśmiecać forum nowym tematem, o tej samej treści! (;
W sumie już teraz mogę zapytać co z tym fantem zrobić i wyprzedzę ewentualne fakty:
- podstawówkę skończył starym systemem (8 klas)
- chodził do LO o profilu turystycznym
- w tym roku obronił pracę licencjacką z pedagogiki resocjalizacyjnej i będzie kontynuował naukę na dwuletnich uzup. magisterskich
Jak to można tam ładnie ująć? (:
" />Pedagogika resocjalizacyjna z pracą socjalną 3-letnie licencjackie
teraz Pedagogika resocjalizacyjna 2-letnie magisterskie
Maziunia jak tak dalej pójdę to będę z Tobą na równi
" />
">solitude, masz rację, pedagogika to bardzo ograniczony kierunek i prawdę mówiąc niezbyt ambitny - przedszkole przez pierwsze kilka lat, a potem klasy 1 - 3.
Żeby nauczac w klasach I-III trzeba skonczyc pedagogike wczesnoszkolna.
Żeby nauczac w przedszkolu trzeba skonczyc pedagogike przedszkolna.
Czasy sie pozmienialy... od ładnych paru lat mamy reforme i dostaja fiola ze specjalizacjami. NIe wiem Sweet skąd masz takie wiadomosci ze tzreba trzy lata przepracowac w przedszkolu zeby przejsc do szkoly? No chyba ze masz pedagogike przedszkolna to wtedy w przedszkolu dopracujesz do emerytury ...ewentualnie w szkole dostaniesz zerowke.
Generalnie zazwyczaj robi sie licencjat z konkretnej specjalizacji pedagogicznej a potem dwuletnie studia magisterskie z pedagogiki ogolnej.
Mozna tez pociagnac normalnie 5letnie .
Nie wiem czy to kierunek ograniczony i niezbyt ambitny ... moze dla nieambitnych ludzi tak jest. Ja akurat skonczylam go z przyjemnoscia.
A żeby nie byc goloslowna ....
">PEDAGOGIKA 3
Struktura studiów 5-letnie jednolite magisterskie
Plan studiów przedmioty kierunkowe: wstep do pedagogiki, doktryny pedagogiczne, filozoficzne koncepcje czlowieka, psychologia ogólna, historia oswiaty, teoria nauczania, teoria wychowania, pedagogika porównawcza, socjologia wychowania, psychologia spoleczna, wprowadzenie do andragogiki, pedagogika specjalna, pedagogika spoleczna, etyka, psychologia wychowawcza, metodologia badan pedagogicznych, seminarium magisterskie, psychologia rozwojowa, pedagogika ogólna, psychologia wychowawcza;
przedmioty specjalizacyjne w zakresie wybranych bloków tematycznych:
pedagogika opiekuncza: pedagogika opiekuncza, deontologia pedagogiczna, podstawowe techniki komunikowania, srodki masowego przekazu w wychowaniu, diagnostyka opiekunczo - wychowawcza, wybrane problemy niedostosowania spolecznego, psychologia kliniczna teoria wychowania w srodowisku pozarodzinnym, elementy logopedii, metodyka pracy opiekunczej, techniki terapeutyczne w pracy opiekunczo-wychowawczej, wybrane elementy prawa rodzinnego, opiekunczego i nieletnich, metodyka zajec korekcyjno - kompensacyjnych, poradnictwo wychowawcze i rodzinne, warsztaty umiejetnosci wychowawczych.
resocjalizacja: pedagogika resocjalizacyjna, psychologia kliniczna i spolecznego niedostosowania, psychopatologia z elementami psychiatrii, prawne podstawy resocjalizacji, metodyka pracy resocjalizacyjnej, metody diagnozy i terapii pedagogicznej, metodyka pracy korekcyjnej z dzieckiem z zaburzeniami w zachowaniu, metodyka resocjalizacji w srodowisku otwartym, elementy logopedii, patologie spoleczne z elementami kryminologii, higiena pracy pedagoga specjalnego, seminarium pedagogiczne, metody i techniki pracy terapeutyczno-wychowawczej z rodzina.
poradnictwo: poradoznawstwo, metody pracy doradcy, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w aspekcie poradnictwa, podstawy wiedzy o malzenstwie i rodzinie, poradnictwo rodzinne, metody diagnozy i terapii pedagogicznej uczniów klas mlodszych, praca z dzieckiem niedostosowanym spolecznie, orientacja i poradnictwo zawodowe, metodyka nauczania przedmiotu przysposobienie do zycia w rodzinie, treningi relaksacyjne i interpersonalne, psychopatologia rozwoju, fizjologia okresu dojrzewania, wybrane zagadnienia z prawa rodzinnego i ustawodawstwo szkolne, metody poznawania srodowiska rodzinnego.
andragogika: andragogika ogólna, dydaktyka doroslych, edukacja kulturalna doroslych, oswiata doroslych w Polsce i na swiecie, metodyka upowszechniania wiedzy, metodyka doskonalenia zawodowego, metodyka pracy psychologiczno- pedagogicznej z bezrobotnymi, psychologia rozwojowa doroslych, socjologia pracy, wybrane zagadnienia ekofilozofii, wybrane problemy gerontologii, problemy aktywizacji i rozwoju spolecznosci lokalnych, techniki reklamy, teorie komunikacji, podstawy prawne edukacji doroslych podstawy teorii organizacji i zarzadzania, wybrane zagadnienia kultury wspólczesnej, elementy treningu zachowan asertywnych, seminarium andragogiczne, podstawy poradnictwa andragogicznego, wybrane zagadnienia kultury wspólczesnej
rewalidacja: pedagogika specjalna, andragogika specjalna, psychologia kliniczna wieku rozwojowego, oligofrenopedagogika, elementy diagnostyki psychologicznej, metody diagnozy pedagogicznej, podstawy neurologii, podstawy psychiatrii, teoretyczne i metodyczne podstawy pomocy rodzinie, metodyka nauczania wybranego przedmiotu w szkole specjalnej: jezyk polski, matematyka, historia, nurty teoretyczne w psychoterapii i socjoterapii, metodyka nauczania poczatkowego dzieci lekko uposledzonych umyslowo, metody terapii dzieci z uszkodzonym mózgiem, metodyka nauczania dzieci glebiej uposledzonych umyslowo, podstawy prawa rodzinnego i opiekunczego, warsztaty relaksacyjne, trening asertywnosci, elementy logopedii, podstawy rehabilitacji ruchowej, higiena pracy pedagoga specjalnego, warsztaty umiejetnosci wychowawczych, trening twórczego myslenia, techniki komputerowe w rewalidacji.
Mysle że kazdy znalazlby w tych zajeciach cos co go zainteresuje ..... mnie zafascynowala logopedia i wciaz mam ochote zrobic z niej podyplomowke
A co do zarobkow ... fakt ze mlody nauczyciel na stazu dostaje okolo 1000 zl... po mianowaniu jest to juz sporo wiecej
" />DOstałam arcyciekawy list od tzw. Środowiska, Maciej Chabowski pewnie go dobrze zna. Srodowisko to obudziło sie nagle na 2m-ce pzred wejściem ustawy w życie. I to środowisko, to m.innymi: lekarze i pedagodzy zajmujący sie psychoterapią. Co oni maja do ustawu o zawodzie psychologa - do teraz nie wiem, ale wklejam ten list.
">Psycholodzy i psychoterapeuci apelują do nowego Sejmu o uchylenie ustawy o zawodzie psychologa
My, niżej podpisani psycholodzy i psychoterapeuci apelujemy o pilne uchylenie ustawy o zawodzie psychologa, która ma wejść w życie 1 stycznia 2006 roku. Ustawa ta miała wejść w życie 1 stycznia 2002 roku, lecz, ze względu na jej liczne usterki prawne, z inicjatywy ówczesnego ministra pracy jej wejście w życie zawieszono na 4 lata. W tym czasie rząd zobowiązał się przygotować nową ustawę, pozbawioną usterek prawnych. Nowy projekt zawierał jednak podobne wady i nie został przyjęty przez Sejm.
W tej sytuacji, za kilka miesięcy może zacząć obowiązywać ustawa, która już raz okazała się niemożliwa do wykonania, zaś jej oczywiste błędy budzą coraz większe kontrowersje. Wejście w życie tej ustawy przyniosłoby m.in. następujące konsekwencje:
- stworzenie zamkniętej korporacji zawodowej, praktycznie uniemożliwiającej dostęp do zawodu młodym absolwentom psychologii;
- wzrost bezrobocia wśród absolwentów psychologii i innych kierunków społecznych, jak resocjalizacja, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia;
- zmniejszenie dostępności oraz jakości psychoterapii przy wzroście kosztów terapii;
- rozbudowę zbędnej i kosztownej biurokracji (Krajowa i Regionalne Izby Psychologiczne, Komisja Ekspertów, itd.);
- korupcjogenność – stworzenie warunków do pobierania nieformalnych opłat za wydawanie zezwoleń na uprawianie zawodu i za przyznawanie punktów szkoleniowych organizatorom szkoleń.
Ustawa zawiera absurdalny, prawny zakaz udzielania pomocy psychologicznej pod groźbą kary ograniczenia wolności lub grzywny - bez wpisu na listę psychologów (tymczasem pomocą psychologiczną jest także np. pocieszanie zestresowanych uczniów przez nauczyciela, wysłuchanie zwierzeń przyjaciela, udział w mityngu AA, czy udzielenie porady przez księdza skłóconym małżonkom).
Ustawa została negatywnie oceniona przez Polską Federację Psychoterapii (z szacunków prof. Pritza z Europejskiej Federacji Psychoterapii wynika, że w Polsce dla zadbania o potrzeby pacjentów potrzeba około 20 000 psychoterapeutów, zaś ta ustawa szkodzi pacjentom, ograniczając ich dostęp do usług terapeutycznych). Została negatywnie oceniona przez sejmowych prawników, ze względu na jej liczne, nieprecyzyjne sformułowania. Uzyskała także negatywną opinię Komitetu Integracji Europejskiej, z powodu jej sprzeczności z prawem UE.
Stąd uchylenie ustawy, zanim zacznie obowiązywać, uważamy za konieczne.
Jako alternatywę wobec obecnej ustawy proponujemy przyjąć ustawę określającą, kto może posługiwać się tytułem psychologa. Wprowadzenie bolońskiego, trójstopniowego systemu edukacji (3-letni licencjat, studia magisterskie, studia doktoranckie) nakłada konieczność sprecyzowania prawa do posługiwania się tytułem psychologa. Proponujemy ustalić, że prawo do posługiwania się tytułem psychologa nabywa osoba, która ukończyła 5-cio letnie, magisterskie studia na kierunku psychologicznym. Proponujemy także, by dalsza praca nad uregulowaniem prawnym zawodu psychologa i psychoterapeuty była poprzedzona szerokimi konsultacjami z przedstawicielami zarówno całego środowiska psychologów praktyków, jak też środowiska akademickiego.
Lidia Brzozowska, lekarz medycyny i psychoterapeuta (Łódź);
Ewa Canert-Łąka, psychoterapeutka (Kraków);
Paulina Chocholska, psycholog (Wrocław);
Bogusław Włodawiec, psycholog (Warszawa);
Agata Słowik, psycholog (Katowice);
Marta Dubińska, psycholog kliniczny i psychoterapeuta (Kraków);
Magdalena Radwańska, psycholog (Wrocław);
Krzysztof Wrona, psycholog (Wrocław);
Sabina Lenart, psycholog (Gdynia);
Lech Dębski, lekarz, specjalista-psychiatra (Gdynia);
Magdalena Płaza, psycholog (Katowice);
Joanna Wiktorowska, psycholog, psychoterapeuta (Łódź);
Izabela Boryczka, pedagog resocjalizacyjny, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień (Wrocław);
Agata Aleksińska, psycholog (Włocławek);
Milena Karlińska, psychoterapeuta, psycholog kliniczny, (Kraków);
Ina Pohorecka, psychoterapeuta (Warszawa);
Małgorzata Bondarczuk, psycholog (Koszalin);
Adam Radecki, psycholog (Warszawa);
Elżbieta Kalinowska, psycholog kliniczny (Warszawa);
Joanna Maciejewska, psycholog (Tychy);
Magdalena Sagan, psycholog (Zabrze);
Damian Zdrada, psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień (Katowice);
Iwona Zgondek-Stram, psychoterapeuta (Gdynia);
Ewa Kostarczyk, psycholog kliniczny (Warszawa);
Oliwia Piotrowska, psycholog (Gdańsk);
Jacek Zabrodzki, psycholog (Warszawa);
Ewa Zwolińska, psycholog, psychoterapeuta (Warszawa);
Dorota Kawałczewska-Wojtczak, psycholog kliniczny (Łódź);
Paula Cieciorowska , psycholog (Kołobrzeg);
Maria Wilamowska, psychoterapeutka (Warszawa);
Tekst ustawy, argumenty za i przeciw, ekspertyzy prawne, zapis debaty senackiej, można znaleźć na stronie: http://www.psychologia.net.pl/index2.ph ... &level=201
A projektowaniem ustawy zajęło sie PTP, bo inne zrzeszenia i stowarzyszenia miały to głeboko w nosie.