Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3.5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla;
-pojazdem o którym mowa w lit. A. z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, ciągnącego ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3.5 t.
-ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

Prawko B1 uprawnia do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nie przekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla

UWAGA:!:
- Podkreslam, prawo jazdy kategorii B,B1 nie upoważnia kierowcy do prowadzenia żadnego motocykla, bez względu na pojemność silnika. Jazda motocyklem wymaga wyrobienia prawa jazdy kategorii A lub A1 – jeśli pojemność nie przekracza 125 cm3 a jego moc 11 kW (15 KM). Prawo jazdy kategorii B nie zawiera w sobie równocześnie kategorii A. Nie można więc zdobyć takiego dokumentu."

Chyba bardziej wyczerpujaco nie da sie odpowiedziec..



Witam wszystkich, na forum trafiłem przypadkowo, za sprawą właśnie takowej przyczepki z niewiadowa. A więc drodzy Panowie można taką replikę zakupić i to nową lekko zmodyfikowaną za cenę ok 1,7tyś zł,lub z paką na indywidualne zamówienie (ale to już sprawa droższa niestety ok 2,3tyś) lub wyremontowany orginał w podobnych pieniążkach ale to już indywidualna sprawa każdego sprzedającego, kwestia ile kto dołożył pracy i dudków we wspomniany ogonek do motocykla.



Przypomnij się mi na gg 4444162 to prześlę Ci namiary na stronę, tam są niestety same rysunki ,ale odzwierciedlają w pełni wygląd przyczepki, wszystko zależy który wzór wybierzesz taki zostaje dla klienta wykonany,łącznie z zaczepem pod dany motocykl, niestety czas realizacji to ok 1,5-2 miesiące,pozdrawiam




więc pociskałem sobie 120-140 a gość na sporcie (nie wiem nawet jaka marka, pojemność za szybko jechał) wziął mnie jakbym w miejscu stal

- mnie ostatnio minął tak koleś, tylko ze ja prawie pod 200 miałem

uważam ze motocykl moze byc pełnowartosiciowym środkiem transportu ale nie w naszej strefie klimatycznej. Włochy, Grecja, południe hiszpanii tam można z moto cały rok nie schodzic.

u nas nieprzewidywalność pogody i krótki czas kiedy da się jeździć (5-6 miesięcy) sprawia ze samochód wydaje sie niezbędny.

oczywiście mowa o transporcie osób, w przypadku przewozu towarów nie ma co dyskutować




jak auto ma ciężar np 2500kg a przyczepa 900kg to na kategorię B się nie łapie a właśnie, że się łapie kodeks drogowy mówi:
# kategorii B:

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
Pan się porostu nie znał.



Wczoraj wieczorem w 4 sekundy podjąłem decyzje o zakończeniu sezonu ( chyba). Dokładnie to wtedy, jak kątem oka zobaczyłem „Malinkę” dziarsko zwiedzająca okolice Poznania po prostu bokiem. Od razu się domyśliłem że coś nie tak bo za „Malinką” unosił się snop iskier jakby miała spotkanie z 3 gumówkami. Czułem że coś nie tak bo ja też zwiedzałem bokiem, bardzo blisko asfaltu. ZA BLISKO!
Srebrny Mercedes, chyba 2 drzwiowy, nr rej P.. coś tam, w miarę nowy, wyposażony w zapewne wszystkie dostępne czujniki poza najważniejszym – mózgiem kierowcy bardzo mi pomógł w mojej decyzji.
Co tam będę potrzebował za części na zimowe wieczory napiszę w działe - Giełda
Dziękuję kierowcy Cinquecento co pomógł mi postawić motocykl, bo nogi i ręce miałem jak z waty.
Umberto – za wsparcie duchowe ( który to już raz?) i towarzystwo w krzakach i za papierosy (wypaliłem chyba z pół paczki)
Jaqbik – za zorganizowanie przyczepy do przewozu koni ( czujecie klimat – jakże to pasuje!)
Umberto, Jaqbik, Staniu za dzisiejsze odwiedziny. To jak chorego odwiedzić w szpitalu! Serce rośnie. Muszę tylko dokładnie chatę obejrzeć, czy aby coś nie zginęło




Tak , tylko w tej chwili nie podam Ci dokładnej daty

To ja podam:
"14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;",

źródło:
http://www.lex.com.pl/serwis/du/2009/0639.htm




12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
A ja mam taką małą kwestię, kto ma w przyczepie światła awaryjne ???? Bo wg mnie nikt. Przecież jak ją odłączymy i pojedziemy do warsztatu to będzie stała sama. Przecież z tego powodu wymagany jest osobny trójką do auta i przyczepy, a co z światłami awaryjnymi, pozycyjnymi, ???
To tak dla akademickich dywagacji :-), może coś mądrego wymyślimy:-)



Nazywam się Bogdan i od pół roku czytam forum za co serdecznie dziękuje. Skarbnica wiedzy.
Mam dużą rodzinę i wakacje z przyczepą to dla nas dobre rozwiązanie. Szczególnie po ubiegłorocznym odpoczynku pod namiotem z czwórka dzieci. / Lało cały tydzień/.
A że jestem w gorącej wodzie kąpany to kupiłem już Adrię Optima z 97 roku i teraz rwąc włosy z głowy trochę przy niej grzebię.
Lubię coś sam zrobić. Mam też stary motocykl którym czasem pomykam po okolicy.
Pozdrawiam wszystkich.
Bogdan.

Mieszkam w Bartoszówce. Wieś między Tarczynem a Mszczonowem. Gmina Żabia Wola.



Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadkach uzasadnionych konstrukcją ciągnika rolniczego tablice umieszcza się z przodu pojazdu.
3. Z przodu pojazdu umieszcza się wyłącznie tablicę jednorzędową, z wyjątkiem ciągnika rolniczego, o którym mowa w ust. 2.
4. Z tyłu pojazdu umieszcza się tablicę jednorzędową albo dwurzędową w zależności od miejsca konstrukcyjnie do tego przeznaczonego, z zastrzeżeniem ust. 5.
5. Z tyłu przyczepy motocyklowej umieszcza się tablicę rejestracyjną motocyklową przeniesioną z motocykla, który ciągnie przyczepę.
6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy - po lewej stronie pojazdu.


i wsyztsko jasne





art. 71

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

czy dla motocykli jest odrębny przepis czy motocykl może ciągnąć co mu się podoba?



To ja może opiszę jak to powinno wyglądać

Wypożyczeni przyczepy stricte motocyklowej to koszt rzędu 30zł za dobę. Ale nie ma też problemu z przewiezieniem motocykla na zwykłej przyczepce. Jedyna różnica, to że w specjalistycznej motocykl stoi w rynnie, natomiast w zwykłej przednie koło trzeba oprzeć w narożniku. Pasy ZAWSZE mocujemy do lag, między półkami i do podłogi lub do burt przyczepy, im szerzej i niżej - tym lepiej, moto będzie stało stabilniej. Pasy trzeba ściągnąć tak, by przednie zawieszenie mocno się ugięło i by motocykl stał pionowo. Trzecim pasem mocujemy do podłogi tył motocykla. Albo za koło, albo za wahacz. Jedyne zadanie tego pasa, to żeby tył nie podskakiwał na dołach, główną robotę odwalają 2 przednie pasy. To wszystko



Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:

1. odzyskanego po kradzieży;

2. zabytkowego;

3. mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

4. ciągnika i przyczepy rolniczej.

Wiem, bo przeżyłem !!!
I jeśli nie masz wujka kierownika w WK to nie zarejestrujesz inaczej motocykla!

I niestety prawo niby nie działa wstecz, bo dali ludziom trochę czasu na ponowną rejestrację pojazdów skreślonych z ewidencji!. Jeśli ktoś nie zarejestrował to już nie zrobi tego! Nie pamiętam dokładnie dat jak to się zmieniało, ale wiem jedno, że biurokracja jest u nas popierd....



A - motocykl o pojemności skokowej silnika przekraczającej 125 cm sześć. który może osiągnąć prędkość co najmniej 100 km/h
A1 - motocykl o pojemności skokowej silnika nie przekraczającej 125 cm sześć. i mocy nie przekraczającej 11 kW
B - samochód osobowy o długości przekraczającej 3,5 m.
B1 - trójkołowy lub czterokołowy samochód osobowy o masie własnej nie przekraczającej 550 kg.
C - samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 10 t. i długości co najmniej 6 m. a od dnia 1 lipca 2000 r. - co najmniej 7 m.
C1 - samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 4 t. i długości nie przekraczającej 7,5 m.
D - autobus przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nie mniejszej niż 9 m.
D1 - autobus przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nie mniejszej niż 9 m.
B+E - samochód osobowy określony w poz.3 z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1 t.
C+E - zespół pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 18 t. i długości co najmniej 12 m. złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz.6 i przyczepy lub ciągnika siodłowego i naczepy
C1+E - zespół pojazdów o długości co najmniej 8 m. złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz.6 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 2 t.
D+E - autobus okreslony w poz.7 z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1,25 t.
D1+E - autobus okreslony w poz.8 z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1,25 t.
T - zespół pojazdów o długości co najmniej 7,5 m. złożony z ciągnika rolniczego i przyczepy wieloosiowej innej niż lekka
Trolejbusowa - trolejbus



Witam wszystkich... Mam pytanie, czy da rade założyć hak holowniczy do 100NX ?? bez cięcia zderzaka?

uprzedzając pytania: potrzebuje hak do targania przyczepki na motocykl cross.

dzieki za wszelkie info

pozdrawiam



1956 Oferta modeli zostaje powiększona o modele takie jak: ES 250, ES 175 i polepszoną wersje RT 125/2. Zostaje założony dział sportu terenowego MZ i zdobywa w pierwszym roku istnienia 9 zwycięstw.


1957 Powierzchnia produkcji od 1950 cały czas rośnie wynosi 65000m2 i można ją w każdej chwili rozszerzyć.


1958 Młody dział sportowy osiągnął szczyt sukcesu w klasach 125 i 250 uzyskując pierwsze miejsce w mistrzostwach świata i drugie miejsce dla klasy 250.

1959 Powstają polepszone MZ 125/3 i MZ 125/4. Kontynuowane są sukcesy sportowe.

1960 Dział sportowy przenosi się do Hohndorf, późniejszej lokalizacji zakładów.


1961 Od tego roku można oglądać dokumentację rozwoju motorów dwusuwowych w muzeum w Augustusburg.


1962 Zakończono produkcje RT 125 i MZ 125/3 i zastąpiono ją przez ES 125/150.
W czasie 12 lat produkcji wyprodukowano 310800 tych modeli. ES 300 jest maszyną z przyczepą.



1963 Zostaje przeprowadzona daleko idąca modernizacja produkcji.
Między innymi zostaje zastosowane automatyczne urządzenie fosforanowe, taśma z elektrostatycznym lakierowaniem oraz piece osuszające podczerwienią. Prezentacja silnika Wankla, produkcja półmilionowego motocykla MZ, pierwsze zwycięstwo drużyny MZ w zawodach SIX DAYS.



1965 MZ osiąga produkcję roczną w wysokości 63700 motocykli. W ciągu dziesięciu lat między 1961 a 1971 eksportuje 257000 motocykli do 65 krajów.


1966 Seria zwycięstw w zawodach Six Days jest kontynuowana co roku. Załoga DDR na MZ zwycięża po raz czwarty, przyjęcie w zakładach jest pełne euforii.


1967 W tym roku zakłady obchodzą swe 60- lecie.


1968 MZ jest też rozprowadzane w RFN przez dom wysyłkowy Neckermann, udział w dopuszczeniu do ruchu wynosi imponujące 18,5%.


1970 Magiczna liczba; Model MZ ETS 250 Trophy Sport jest milionową maszyną, która opuszcza od 1950 roku taśmę.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)