Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Proszę o podpowiedź jak sklasyfikować przyczepę Autosan D-47A (wywrotka) jako ciężarową czy ciężarową rolniczą. W dowodzie rejestracyjnym wpisane jest ciężarowa specjalizowana, co na dzień dzisiejszy nie jest prawidłowe w związku z nową klasyfikacją. Przyczepa jest 1979 r. a jej parametry to: dmc 6040, ład. 4000, nacisk 34. Jak klasyfikujecie takie przyczepy?



Dziękuję za cenne informacje. I tutaj pojawia się mały problem, bo klient przyjechał do przeglądu technicznego ciągnikiem z przyczepą Autosan D47A, która spełnia wymogi przewidziane dla rolniczej. Czy w takim przypadku można zrobić przegląd pod kątem zmiany przeznaczenia pojazdu?
Z góry dziękuję za podpowiedź. Dla mnie taka sprawa to nowość.



O ile dobrze pamiętam, to te przyczepy SANOK/AUTOSAN w wariancie rolnicza, a ciężarowa różnią się tylko ogumieniem i stąd kłopoty w ich jednoznacznej klasyfikacji. Ale to jeszcze nic. Dziś w jednym z WK wykryto dwie identyczne D47A - jedna z 1980 roku, druga z 1984 - oczywiście obie identyczne z numerami ramy włącznie - pech chciał, że po ćwierk wieku krążenia po kraju spotkały się w jednym WK i system to wyłapał




to te przyczepy SANOK/AUTOSAN w wariancie rolnicza, a ciężarowa różnią się tylko ogumieniem

Przede wszystkim różnią się modelem D47A i D47B, Poza tym rolnicza ma jeszcze, oprócz opon innych, z tyłu zaczep, hamulec na jedną oś, i nie musi mieć przeciwmgielnego (co przy tym roczniku jest akurat bez znaczenia)




Cytat:
Przyczepa Autosan D 47A według katalogu ITS jest to przyczepa ciężarow

Dokładnie a rolnicza to D 47B

No to jeżeli ona jest wpisana jako D47A,a jest definitywnie rolnicza ,bo koła ma rolnicze i niewiadomo czy ona ma 4 tony ładowności czy 4,5 tony ładowności bo ma tabliczkę zastępczą to teraz co?
Wydaje mi się że jeżeli ma jeszcze miejsce na wpisy to podbijać ją jako rolnicza a po wykożystaniu wszystkich rubryczek ,przy zmianie dowodu ,zmienić A na B.




Przyczepa Autosan D 47A według katalogu ITS jest to przyczepa ciężarowa a nie przyczepa ciężarowa rolnicza.

Przepraszam to moja wina... wrzuciłem skan nie tego fragmentu katalogu...

Rzeczywiście D47A to w/g starej klasyfikacji ciężarowa specjalizowana a D47B to rolnicza ciężarowa uniwersalna...



Stacja Diagnost, masz u mnie wirtualne pivko... a na spotkaniu to i nie wirtualne...



Przyczepa ciężarowa uniwersalna - AUTOSAN D-46A dmc-5780 ,mwł-1780 ,ład - 4000
Przyczepa cięzarowa specjalizowana -AUTOSAN D-47A

Przyczepa ciężarowa rolnicza - AUTOSAN D-46B dmc-6140 ,mwł-1640 ,ład-4500
występuje również z ładownością - 3500 ?

Zródło Kat. Marek i Typów ITS .




pisałem kiedyś że mam dostęp do wersji internetowej.Znalazłem jeszcze w katalogu COID z 93r.Autosan D 44B przyczepa rolnicza ciężarowa uniwersalna

No tak, ale czy wersja internetowa coś zmienia?? Pies pogrzebany w tych literkach A i B (one określały czy to ciężarowa czy ciężarowa rolnicza) za symbolem, sprawdź czy czasem nie znalazłeś w katalogu ITS właśnie tej B.



Pozwolę sobie troche zmienic temat.
Przeglądałem katalog i znalazłem przyczepę Autosan D46S i wśród jej parametrów jest okreslona O1 i O2 (masa ciągnietej przyczepy z i bez hamulca). Zakładając, że jest to przyczepa rolnicza to może ciągnąć ona inna przyczepę i miało by to sens, jednak nigdy w DR przyczepy nie sptkałem określonych parametrów O1 i O2.
Widział może ktoś określone O1 i O2 w przyczepie.



D-44B z Iławy i z Pilawy Górnej są jako rolnicze. Ja kiedyś miałem klienta z przyczepą D-44B Pilawa Górna. Numer, tabliczka wszystko gra- ewidentnie rolnicza a w DR- przyczepa ciężarowa Autosan D-44. Gość miał nawet rachunek z GS-u z roku bodajże '78. Poprosiłem go żeby wyjaśnił sprawę w WK, ale jak dotąd się nie pokazał.




JACEK GUZ napisał/a:
Jak macie zaszeregowaną przyczepę Autosan D-44A


Moim zdaniem rolnicze to tylko te z "B" na końcu oznaczenia.


Zrobi zmiany, założy opony zaczep pewnie ma hamulce też po przeróbce będzie rolnicza żaden problem.



Podobne mam pytanko. Przyczepa jednoosiowa-wywrotka z hamulcem pneumatycznym.
Oś mam od D47 - starą z czasów gdy sprzęt z PGRów po 10 latach użytkowania był złomowany (oś niecięta i niepogięta, z siłownikami hamulcowymi itp), hamulce byłyby nowe (od okładzin i siłownika po zbiornik i wtyk), koła nowe, rama własnej konstrukcji z nowych kształtek, podłoga i burty metalowe, oświetlenie nowe. Zaczep/hak - wystarczy jakiś stary czy musiałbym kupić nowy?
Jakieś faktury i rachunki potrzebne będą? Rysunek techniczny?
No i do jakiej DMC mógłbym zrobić taką przyczepę (jedna oś od przyczepy rolniczej autosan d47)?



Jak w temacie jak zmienić rodzaj przyczepy
Przytoczę tu kilka marek jak Sanok, Autosan, Ifa - które są rejestrowana jako obydwa rodzaje.
Przyszedł do mnie klient (rolnik) i chce zmienić rodzaj - wiadomo o co chodzi
Nie było oczywiście nic robione przy przyczepie - temat rzeka na temat czym się różnią przyczepy (niczym).
Nie można wykonać badania 6.7 bo nie było nic przy niej robione.
Jak więc to zrobić
Według mnie to nie ma problemu z ciężarowej zrobić rolniczą - bo są wyższe wymagania dla ciężarowej jak dla rolniczej - ale jak to zrobić zgodnie z regułami i prawem.

np. Opinia rzeczoznawcy i na tej podstawie badanie 6.7
Chce podkreślić, że przyczepy o jednakowych nazwach i typach były rejestrowane jako ciężarowe i jako rolnicze



Witam. To mój pierwszy post na tym forum więc nie bijcie
Szybkie pytanko. Przeglądam allegro i jest tam przyczepa (tzw sztywna) Autosan/Sanok D-633. Jedne z nich są ciężarowe-rolnicze. Inne zaś ciężarowe.

Mam takową ale w dowodzie rejestracyjnym jest wbite ciężarowa.
Da się zrobić żeby była ciężarowa-rolnicza.
Reszte żywota ta przyczepa spędzi z ciągnikiem bo samochodu kupować nie będę a przyczepka mi się podoba bo jest dobrym stanie technicznym i nie chcę jej zamieniać tylko z powodu tego ze nie jest ciężarową-rolniczą (opłaty).
Wiem, że w przypadku przyczepy D47 można zamienić ciężarową (tzw samochodówka Vmax 60 i 4t ladowności) na ciężarową-rolniczą (tzw rolnicza z vmax 30 i 4,5 ładowności).

Czy producent przewidział dla przyczpy D-633 przeznaczenie rolnicze?
Bo jeśli nie to szukając drugiej będę szukał np D50/55.

Thx




Czy jako rolnicza czy ciężarowa?
jako przyczepa ciężarowa w katalogu ITS jest przyczepa specjalizowana - furgon do przewozu osób (Autosan D-46)



Przyczepa Autosan D47A nie jest zaliczona do przyczep rolniczych. Jest przyczepą ciężarową samowyładowczą, czyli w/g starej klasyfikacji - specjalizowaną.



Przyczepa Autosan D 47A według katalogu ITS jest to przyczepa ciężarowa a nie przyczepa ciężarowa rolnicza.



Przyczepa rolnicza Autosan D-43 potrzebuję masy i naciski-brak tabliczki .Proszę o pomoc




W moim katalogu ITS jest w rubryce ciężarowych
Psujku pisałem kiedyś że mam dostęp do wersji internetowej.Znalazłem jeszcze w katalogu COID z 93r.Autosan D 44B przyczepa rolnicza ciężarowa uniwersalna
1100/3500/4600




Jak macie zaszeregowaną przyczepę Autosan D-44A

Moim zdaniem rolnicze to tylko te z "B" na końcu oznaczenia.



Posiadam oryginalną instrukcję przyczepy AUTOSAN D-47A i w opisie występuje ona jako rolnicza i ciężarowa.
Jedyna różnica jest, że DMC dla rolniczej jest niższe o 500kg - inne dane bez zmian włącznie z przyczepą.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)