Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Dot.: Wizażowy wątek siatkarski, czyli z nami upadniesz jeszcze niżej. Łona fajt?! cz
  Cytat:
Napisane przez KaasiaaK (Wiadomość 18926814) nieee, zakończenie mam o 10. pewnie zacznie się o 10.30, bo zanim zejdzie się dyrekcja, ciało pedagogiczne, 1 i 2 klasy (!!) i DJ Maciek, czyli mój sor o WF uruchomi sprzęt grający to trochę potrwa. w mojej szkole nic nie zaczyna się o czasie, oprócz lekcji :-p
no i jakieś nieplanowane problemy, to z pół godziny zejdzie. potem dyrka będzie płakać, dadzą nagrodę za czerwony pasek max 5 osobom :cojest: w szkole! :D popier.dzielą od rzeczy i pójdziemy do sali po świadectwa. moja sorka będzie udawać wzruszenie i takie tam :D i tak minie czas pewnie do 12 :cojest:
Ja zaczynam na 12 :D też wszystkie klasy i nauczyciele, przemówienie dyrektora czytane z kartki i przerywane charakterystycznym ''yyyyyyyyyyyyy'' :hahaha: w mojej klasie jest 9 świadectw z paskiem :hahaha::cojest: z czego 5 się należy a reszta wypłakała :cojest:



aaa wiecie kto był na meczu wczoraj :D Juruś M. (jeśli dobrze widziałam:D) i pan Wojciech Drzyzga z żoną :brzydal::D



witam serdecznie
poniżej podaje bibliografie dot autoprezentacji i nie tylko, ponieważ niektóre publikacje dotyczą szerszego pojecia prezentacji:


[b]Książki, do których mam dostęp[/b]
1. Michael Argyle – Psychologia stosunków międzyludzkich
2. Bogdan Wojciszke- Człowiek wśród ludzi – zarys psychologii społecznej
3. Samy Molcho - Mowa ciała
4. Allan Pease – Mowa ciała
5. Maria Król-Fijewska - Stanowczo, łagodnie, bez lęku. (wykłady na temat asertywności)

[b]Książki oraz artykuły, z których mogę skorzystac w bibliotekach w Gdańsku (PAN, UG)[/b]
6. LEWANDOWSKA-TARASIUK, Ewa - W teatrze prezentacji : o sztuce perswazji , Warszawa : "Wiedza Powszechna" : "W&T Wiedza i Ty", 2005.
7. Techniki prezentacji : o sztuce przemawiania, angażowania i przekonywania / Bjı‘rn LundĂŠn i Llennart Rosell ; przeł. i oprac. Bratumiła Pawłowska. - Gdańsk : BL Info Polska Wydaw., 2003.
8. Gabriel Łasiński - Sztuka prezentacji . - Poznań : "eMPi2", 2000.
9. MOŻLIWOŚCI i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Stojanowskiej. - Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2002
10. Sztuka prezentacji : dać szansę młodzieży, czyli jak uczyć prezentacji : poradnik dla nauczycieli / Renata Pijarska, Anna Maria Seweryńska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2005].
11. Sztuka przemawiania i prezentacji / Cristina Stuart ; przeł. z ang. Grażyna Gasparska. - Warszawa : "Książka i Wiedza", cop. 2002
12. Psychologia w kontaktach zawodowych : autoprezentacja, obsługa klienta, techniki sprzedaży, negocjacje handlowe / Monika Walczak. - Lublin : "Consultor", 2000
13. Ewa Lewandowska-Tarasiuk - Sztuka wystąpień publicznych czyli Jak zostać dobrym mówcą

[b]Artykuł z czasopisma[/b]
14. ZASADY skutecznej prezentacji / Anna Maria Nikodemska-Wołowik // Marketing i Rynek. – 1998



[b]Książki i artykuły, które mogłyby się przydać, a do których nie mam dostępu.[/b]

15. Mark Leary - wywieranie wrazenia na innych. o sztuce autoprezentacji
16. Rafał Dorobek -Zbuduj swój wizerunek
17. Jak zorganizować prezentację? / Andrew Branbury ; [ tł. Tomasz Rzychoń]. - Gliwice : "Helion", cop. 2004.
18. Sztuka mówienia i porozumienia się kluczem do sukcesu w pracy / Richard Denny ; przeł. Kamil Gryko. - Warszawa : "Amber", 2002.
19. Przemawiać publicznie : kompetencja komunikacji / Bruno Ferrero ; [przeł. Marian Stempel]. - Warszawa : Wydaw. Salezjańskie, 1996.
20. Sztuka prezentacji / Tim Hindle ; [tł. Rafał Schmidtke]. - Warszawa : "Wiedza i Życie", 2000.
21. Sekrety prezentacji nauki / Wiktor Niedzicki. - Warszawa : "Ambernet", 2004.
22. Sekrety udanych prezentacji i przemówień / Ewa Prędka. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka", cop. 2003.
23. SZTUKA wystąpień publicznych i profesjonalnej korespondencji / pod red. Piotra Andrzejewskiego ; [zespół aut. Piotr Andrzejewski et al.]. - Poznań : "Forum", 2002.
24. WYSTĄPIENIA publiczne i profesjonalna korespondencja czyli trudna sztuka budowania wizerunku / pod red. Piotra Andrzejewskiego. - Poznań : "Forum", 2005.
25. ZASADY komunikacji werbalnej / Bruce E. Gronbbeck [et al.] ; il. Szymon Kobyliński ; tł. Anna Bartkowicz, Anna Bezwińska-Walerjan. - Poznań : Zysk-Ska Wydaw., cop. 2001.
26. "EGZAMIN" dla Egzaminu... czyli meandry przygotowania uczniów do samodzielnej prezentacji / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. - 2004, nr 10, s. 22-25
27. JAK przygotować udaną wypowiedź? : wstęp, zakończenie, kilka uwag o stylu / Krzysztof Koehler // Polonistyka. - 2005, nr 3, dod. Matura- Egzamin Wewnętrzny nr 4, s. 20-24
28. JAK rozwinąć u ucznia umiejętność wygłaszania ustnej prezentacji / Aleksandra Głowacka-Ziajka // Języki Obce w Szkole. - 2003, nr 2, s. 55-59
29. PREZENTACJACH / Hanna Franczak // Nowy Biuletyn Szkolny. - 2003, nr 5, s. 17-18
30. PREZENTACJE - nowa forma kontaktu studentów i pracodawców / Anna Wolicka // Rynek Pracy. - 1998, nr 5, s. 35-38
31. PRZEMAWIAĆ każdy może : o wyższości prezentacji multimedialnej nad tablicą, planszą i folią / Szymon Więsław. - Rys. // Biuletyn Informacyjny. - 2000, nr 2, s. 43-47
32. SKUTECZNA prezentacja - jak sobie radzić z wystąpieniem publicznym / Izabela Stawowa. - Streszcz. w jęz. ang. // Zeszyty Naukowe Ośrodka Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. - Z. 3 (1995), s. 145-158
33. SZTUKA prezentacji / Piotr Ożarski // Ergo... . - 2004, nr 4, s. 3-5
34. SZTUKA prezentacji / Piotr Tadeusz Kąkol // Biologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 51-53
35. SZTUKA prezentacji na co dzień / Anna Maria Seweryńska // Biologia w Szkole. - 2003, nr 5, s. 278-282
36. TECHNIKI prezentacji słownictwa oraz praktyczne sposoby ich stosowania / Danuta Paszak // Języki Obce w Szkole. - 2003, nr 2, s. 46-50


pozdrawiam
Sławek



Wracając do przemówienia Ehrengardy Schramm-von Thadden, poniżej druga część.
Długie to jej przemówienie:
Z dnia na dzień Heidelberg znalazł się zaledwie 15 minut samolotem od zachodniego frontu. W tych pierwszych tygodniach (wojny) wszystko wyglądało bardziej poważnie niż ostatniego roku. W tych pierwszych tygodniach nikt nie był przygotowany (myślowo) do szybkiego zakończenia zwycięskiej kampanii. Z powodu oczekiwanego zagrożenia Elżbieta przeniosła szkołę do Bawarii, do Tutzing nad Jeziorem Starnberg, gdzie myślała będzie bardziej bezpiecznie. To było jej błędem. Nigdy nie zaadaptowała się w Bawarii i zarówno na prowincji jak i w mieście nie mogła sobie znaleźć przyjaciół.
Tak łatwo było jej w Heidelberg. Tu widziano w niej Prusaczkę, która nie powinna mieć żadnego interesu w Bawarii. Wiele ludzi pokazało jej swoją antypatię. Użyto niechęć do niej aby zaskarbić sobie przychylność Partii przez aluzje i napomkniącia a dot. politycznych podejrzeń. Po raz pierwszy szkoła miała prawdziwych szpiegów.
Czasami w dawniejszych czasach jedna czy druga uczennica napisała gniewny list do domu, mówiąc, że szkoła jest zbyt “reakcyjna” lecz nie było to takie złe.
Tutaj dziecko, dziewczynka z dziennej szkoły z Tutzing, poinstruowana była przez swoją matkę, która była szefową sekcji kopiecej lokalnej komórki partyjnej, aby obserwować
nieustanie i donosić do wszystko do matki jakiekolwiek objawy braku entuzjazmu dla
poglądów nazistowskich. Pewien przykład; gdy kampania francuska zakończyła się zwycięstwem i płomienna nadzieja przeszła przez Niemcy, że wojna może być wkrótce zakończona, moja siostra zorganizowała uroczystość w szkole. Odczytała ona psalm 103 “Błogosław Panie, oh moją duszę”. Ta mała szpionka zameldowała to swojej matce.
W Heidelbergu nie było by to nawet zauważone. Tutaj, w Tutzing, nie było ważne, że to była uroczystoćć ale jak była zrobiona. Chrześcijańska uroczystość była najwyraźniej traktowana jako wroga wobec Trzeciej Rzeszy. Jeszcze inny przykład; w klasie angielskiego nauczyciel zapytał dzieci aby nauczyły się “Rule Britannia” na pamięć.
Szpieg doniósł, Gestapo odnotowało: hańba narodowa. Zydowski przyjaciel, który był zostawiony w spokoju przez Goebbelsa za jakichś tam powodów, odwiedzią moją siostrę na jej 50-te urodziny.. To była ostatnia kropla wody. Funkcjonariusz Gestapo przyszedł i zaczą się wydzierać o “niesłychanych warunkach”. Nie było w całej szkole ani jednego portretu Hitlera!. To była wystarczająca ewidencja aby udowodnić jaki to duch dominował w tej szkole. Przesłuchiwanie trwało wiele godzin i posunęło się aż do spraw religijnych.
Moja siostra opowiedziała mi o tym wszystkim wkrótce potem. Była ona całkowcie wstrząśniąta tą drapieżną nienawiścią jaką ci ludzie jej okazywali. O co to chodziło?
Całkowicie typowe zdarzenie - ofensywa państwa Hitlera na wolnomyślącą osobę który była wierna sobie, swoim poglądom i która odwróciła sią od praw totalitaryzmu – i która musiała być odsunięta od wszystkich miejsc gdzie mogła wpłynąć na myślenie młodych ludzi.
Nie było wątpliwości, że to było poważne zagrożenie. Co można było zrobić? To było trudne pytanie, które konfrontował każdy Niemiec przy różnych okazjach.
Z jeden strony była czyjaś praca życia a z drugiej wierność własnym ideałom.
Oprócz ludzi, którzy na samym początku zabrani byli do obozów koncentracyjnych lub którzy przekroczyli granicę, nie był chyba jednego Niemcka, który nie próbował kompromisu, przynajmiej przez jakiś czas. Lecz dla niej nie było już nic więcej do kompromisowania. Co było możliwe, zostało dokonane. Dalej, przekraczjąc ten punkt
zdradzała samę siebie, własne przekonania i chrześcijański charakter szkoły.
Dla Elisabeth von Thadden nie było to możliwe.
Ciągle jedna droga wydawała się otwarta. Było oczywiste, że nie mogła więcej pozostawać w Bawarii.. Przeprowadziła więc szkołę z powrotem do Wieblingen ( na Wielkanoc 1941 roku) gdzie była zawsze traktowana dobrze. Tutaj, wierzyła, wszystko bądzie znowu dobrze. Myliła się jednak. Władze centralne w Berlinie już ją odnotowały.
Tak czy inaczej prywatne szkoły/pensjonaty były zabierane przez państwo jedno po drugim.

Cdn



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)