Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />
">39-45 to tekst pisany przez imbecyla dlatego jest dziwny
Tak to już jest na tym forum... Większość z nas wpisuje się tutaj, aby się przypodobać (tak już mamy, widzimy nowe wydawnictwo JJR i łapka w majty),
natomiast dwóch użytkowników wpada tylko po to, aby się przyjebać (najwyraźniej lecą razem w komin - podobieństwo postów uderzające).
Zanim kogoś chłopcze nazwiesz imbecylem, to załóż zespół i napisz podobny numer, o podobnej tematyce - wtedy pogadamy.
O płycie napiszę cuś po niedzieli, jak mi ją przywiezie przenośny zbiornik na paliwo...
Przy tych cenach paliwa uwazam, ze to jedyne sensowne rozwiazanie u nas.
Ciekaw jestem tylko, czy to ma jakis ujemny wplyw na zywotnosc silnika.
Problem ze zbiornikami mozna rozwiazac bardzo prosto: lodki do wake najczesciej maja silnik umieszczony centralnie. Boczne komory sa w duzej czesci wolne lub przeznaczone na worki z balastem. Pomyslalem, ze mozna by zainstalowac po dwa zbiorniki toroidalne (wielkosci kola zapasowego do samochodu) na dnie komory, a zbiorniki z balastem umiescic na dopasowanej platformie. Przewod do tankowania wypuscic gdzies w okolice otworu komory i z glowy.
Kwestia tankowania: albo lodka na przyczepke i na stacje, albo zbiornik na dzialce... wersja drastyczna: przenosne zbiorniki.
HIPEK, a jak twoj kumpel tankuje zbiorniki i gdie ma je zainstalowane?
" />Hobbystyl-poki co mialo 6m, ale wkleilem tam wczoraj 1m sekcje, szerokie ejst na 2.4m;
poki co najbardziej szukam zabezpieczenia plastikowego, antykorozyjnego, bo byc moze zamiast alu bedzie jednak stal;
Wypornosc obecnie z minimum 9 wzrosla do minimum 11, powinno sie zmiescic, razem z nawisem rufowym ma to prawie 8 metrow kadluba;
Luk/koja to je takie miejsce gdzie sie trzyma pyskatych zalogantow, moze byc tez bakista pod koja, poki co jest to lukiem, a pozniej sie zobaczy co wyjdzie w praniu, jutro wrzuce tu updet rzutow z wklejona sekcja powiekszajaca zebrowanie kadluba do 7m, miedzy 6 a 7 m jest gigantyczna roznica jak sie okazalo, oczywiscie juz teraz licze na kadlub stalowy;
W projekcie mam to opisane jako zbiornik, wiec nazewnictwo jest kwestia zapisu przestrzeni zamknietej bryla 
A tutaj mamy zblizenie:
widac przeniesiony silnik nieco w srodek kokpitu (latwiejszy dostep, i niewelka "wystawalnosc" nad poklad kokpitu, czyli bedzie obudowa). Sruba ponizej oczywiscie, ladnei sie to sklada, a na rufie zmiesci sie godneijszy zbiornik na paliwo dajacy oslone w czasie walniecia w rufe bez przelozenia wszystkiego od razu na silnik.
Nieco dalej zza sciany wystaje bryla przenosnego kibelka, bardziej widoczny tyl lodowki szufladowej i zlewu z palnikami.

I od razu wazne pytanie...
Jakie grube pokrycia na stal mozna dac antykorozyjne, chodzi mi o jakies natryskowe plastiki, laminaty zewnetrznie sie sprawdzajace w wodach slonych?
Siatka naklejana na stal, pozniej laminowana?
" />Witam
Z tą ilością to bym nie przesadzał.
Ilość paliwa reguluja przepisy ADR już nie wspomnę o homologacjach pojazdów (odnośnie zbiorników).
Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu:
(a) paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej.
Paliwo, o którym mowa, może być przewożone w zbiornikach stałych, zgodnych z odpowiednimi przepisami, połączonych bezpośrednio z silnikiem pojazdu lub jego dodatkowym wyposażeniem lub w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach).
Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych dopuszcza się przewóz najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową. Ograniczeń niniejszych nie stosuje się do pojazdów służb ratowniczych;
Pozdrawiam
DraKoN
SILNIK
Ekologiczny PERKNS 1103D-33 (Euro IIIA) o mocy 36,9/50 kW/KM przy 2200 obr/min i maksymalnym momęcie obrotowym 210 Nm przy 1400 obr/min
3-cylindrowy o pojemności skokowej 3300 cm³
Filtr powietrza - suchy
Chłodnica z wentylatorem 4-łopatkowym
Zbiornik paliwa: 50 l
Zużycie paliwa przy maksymalnym momencie: 227 + 5% g/kWh
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów: 8 x 2
Synchronizowana skrzynia biegów 12 x 4, prędkość jazdy 42 km/h*
Koła jezdne:
- przód: 9,5 R24, tył: 14,9 R28
- przód: 9,5 R24, tył: 12,4 R32*
WOM niezależny o obrotach 540 obr/min sterowany mechanicznie
Hamulce tarczowe mokre sterowane hydraulicznie
2-obwodowa instalacja pneumatyczna do hamowania przyczep
UKŁAD AGREGOWANIA
Podnośnik hydrauliczny o udźwigu 1330 kg, alternatywnie 2400 lub 2800 kg*
Automatyczna regulacja pozycyjna, siłowa i szybkości reakcji
Układ zawieszania narzędzi kategorii 2
Górny zaczep transportowy do przyczep 2-osiowych
Zaczep automatyczny do przyczep 1-osiowych lub zaczep wachliwy*
Instalacja hydrauliki zewnętrznej z rozdzielaczem 2-sekcyjnym, 4 położeniowym i 4 szybkozłączami ISO
Dwie niezależne pompy hydrauliczne o wydatku 26 l/min i 19 l/min
Łączny wydatek oleju na szybkozłączach: 45 l/min
KABINA
Komfortowa, typu 07S BIS
Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja*
Podwieszane pedały sprzęgła, hamulców i sterowania dawką paliwa
Poziom hałasu na stanowisku operatora: poniżej 82 dB
Estetyczna tablica wskaźników i przełączników
Deska rozdzielcza z cyfrowym wyświetlaczem rzeczywistej prędkości jazdy, prędkości obrotowej WOM, przebiegu w mth, napięcia akumulatora
Dodatkowe schowki w kabinie po lewej i prawej stronie kierownicy
Sterowanie prawym wieszakiem z kabiny
Siedzisko komfortowe
Przystosowana do zamontowania radia z dwoma głośnikami i anteną
Ułatwiona obsługa akumulatoraw uchylnej skrzynce pod podłogą kabiny
INNE UKŁADY
Maska uchylana z tworzywa sztucznego
Błotniki przednie z tworzywa sztucznego z mechanizmem skrętnym
Obciążniki przednie 260 kg (+180 kg)* oraz tylne 210 kg lub 190 kg*
Łatwo demontowalna przenośna skrzynka narzędziowa
Tylny zaczep przesuwny / etażowy firmy Cramer
no to dostaliśmy od TCO po łapach
dla rekompensaty coś o Imprezie Turbo LPG
"Wielu fascynatów i posiadaczy Subaru Imprezy zapewne zastanawia się czy można w takim aucie zamontować instalację LPG. Otóż odpowiedź jest twierdząca. Firma Auto Gaz we współpracy z firmą Czakram (importer BRC - włoski potentat w produkcji samochodowych instalacji gazowych) w trzyletniej Imprezie zainstalowała jeden z zestawów z oferty firmy BRC przeznaczony do montażu w turbodoładowanych silnikach z przeciwosobnym układem cylindrów.
Instalacja wtrysku gazu BRC SEQUENT (tak brzmi nazwa tego zestawu) działa na zasadzie podobnej do popularnego w silnikach Dieslach systemu common rail. Gaz w stanie ciekłym przechodzi ze zbiornika do reduktora, a stąd już w stanie lotnym pod ciśnieniem zawsze przewyższającym ciśnienie w kolektorze ssącym do tzw. listwy RAIL. Z tej listwy trafia już do elektromagnetycznych wtryskiwaczy gazowych. Do listwy podłączony jest czujnik mierzący absolutne ciśnienie gazu zasilającego wtryskiwacze. Praca instalacji - czas otwarcia wtryskiwaczy, ciśnienie wtrysku, dawki gazu itp. - sterowana jest komputerem.
Sztuką, która stanowi o jakości pracy zamontowanej instalacji SEQUENT jest jej odpowiednie zestrojenie, czyli właściwe zaprogramowanie komputera sterującego. Komputer sterujący instalacjami wtrysku gazu w firmie BRC (zdjęcie po prawej) pełni rolę pasywną, czyli zczytuje dane z fabrycznego komputera sterującego instalacją benzynową i przetwarza je na dane potrzebne do pracy instalacji LPG. Informacje o chwilowym stanie silnika są, zatem bardzo dokładne, bo pochodzą z wszystkich fabrycznych czujników zamontowanych przez producenta samochodu. Oznacza to, że po prawidłowym montażu instalacji oraz wprowadzeniu właściwego oprogramowania wszelkie parametry samochodu pozostaną bez zmian, a jeżeli podczas zasilania benzyną występowały jakieś nieprawidłowości, wystąpią one także podczas pracy na gazie.
Centralki SEQUENT nie zestroimy oczywiście śrubokrętem. Do wprowadzenia oprogramowania i jego ewentualnej korekty używa się przenośnego komputera, którym tak jak w tuningu elektronicznym weryfikuje się lub tworzy mapy sterujące pracą instalacji. W przypadku turbodoładowanej Imprezy mapa musi uwzględniać cechy konkretnego egzemplarza - ciśnienie doładowania, aktualne dawki paliwa itp. W Imprezie zachwianie składu mieszanki powoduje szybsze wypalanie tłoków i dla tego szczególnie i tu nie można pewnych rzeczy regulować z "przybliżeniem".
Pierwsze testy tego dziwnego prototypu dowiodły, że nie tylko udało się zachować pierwotne parametry (przyspieszenie, elastyczność, prędkość maksymalna), ale można je nawet minimalnie poprawić! Istotną rolę w poprawie osiągów odgrywa choćby niższa temperatura gazu niż paliwa, które tworzy mieszankę. Na pełnym zbiorniku, który jest zamontowany w miejscu koła zapasowego (zdjęcie po lewej) można pokonać od ok. 200 do ok. 300 km.
Ci którzy twierdzą, że montowanie gazu w Imprezie jest pozbawione sensu ze względu na gorsze osiągi auta, stracili właśnie swój argument. Wygląda na to, że zamontowanie instalacji LPG w Imprezie ma wyłącznie zalety."
" />Witam
Mam do zaoferowania:
Luksusowy jacht motorowy
JACHT LARSON 274 CABRIO



Pełny opis łodzi
Rok produkcji: 2009
-Silnik Volvo Penta 5.7 GI DP 280 W/R
-Jacht na gwarancji
-Dużo dodatkowego wyposażenia
-przyczepa podłodziowa brenderup 2009
-Długość całkowita 8, 53 m.
-Szerokość 2, 59 m.
-Waga (stand. silnik) 2722, 00 kg
-Pojemność zbiornika paliwa 322 l
-Pojemność zbiornika wody 106 l
-Burta w kolorze: czarnym
-Knagi kotwiczne
-Teleskopowa drabinka pokładowa
-Światła nawigacyjne
-Rolki kotwiczne
-Dziobowy schowek na linę
-Drzwi do kabiny z zamkiem
-Okienka ze stali nierdzewnej
-Nierdzewne stalowe uchwyty do napojów
-Klamki, zatrzaski i uchwyty wykonane ze stali nierdzewnej
-Prysznic na platformie rufowej
-Relingi ze stali nierdzewnej
Kokpit:
-Przenośna chłodziarka
-Lodówka kokpitowa
-Luksusowa kierownica
-Podwójna siedzenie sternika z regulacją wysokości
-Wyciszony przedział silnikowy
-Kanapa do opalania
-Demontowana tylna kanapa
-Schowki
-Kierownica z regulacją położenia
-Tapicerka odporna na promieniowanie U.V.
-Barek kokpitowy
-Centralne przejście wzdłuż pokładu łodzi
Aneks Kuchenny:
-Gniazdo elektryczne 12 Volt
-Wewnętrzne oświetlenie kabinowe
-Elegancki blat kuchenny
-Zmodyfikowany zlew kuchenny z ruchomą baterią
-Okna
-Światełko przy kuchence
-Obrysowe oświetlenie kuchenne
-Kuchenka elektryczna
-Szafki kuchenne
-Pojemnik na śmieci
-Podłoga drewno-podobna
Łazienka:
-Gniazdo elektryczne
-Prysznic Łazienkowy
-Lustro łazienkowe
-Wentylacja
-Zasłona prysznicowa
-Zlew
-Półka na ręczniki
-Toaleta typu "Vacu-flush" z pompą
Kabina:
-Oświetlenie kabinowe
-Rozkładane miejsce sypialne
-Komplet poduszek wypełniających miejsce sypialne
-Zasłonka sypialna
-Okna z zasłonkami
-Stół drewniany
-Drewniane szafki
Parametry techniczne:
-Gniazda elektryczne 12 Volt
-Portowe podłączenie elektryczne
-AM/FM odtwarzacz CD z czterema głośnikami
-Alarm dźwiękowy niskiego poziomu oleju w silniku (tylko MerCruiser)
-Alarm dźwiękowy na skutek przegrzania wody w silniku (tylko MerCruiser)
-Wydmuch oparów silnika
-Automatyczna pompa zęzowa
-Awaryjny przycisk âŸSTOPâÂÂ
-Kompas z podświetlaną tarczą
-Głębokościomierz
-Przełącznik 2 akumulatorów
-Alarm wysokiej wody
-Licznik motogodzinowy
-Oświetlenie obrysowe kokpitu
-Światła nawigacyjne
-System pomiaru ciśnienia wody
-Wycieraczka przedniej szyby
Łódź stacjonuje na śląsku, w Katowicach.
Wszelkie pytania proszę kierować pod numer telefonu:
516 122 602 (p. Krzysztof)
CENA: 340 000 zł