Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


Witam
Jak można przenieść bazę danych z dysku C na D ?
Na proste zadanie to to nie wygląda i zalecam backup przed jakimkolwiek działaniem !!
PokerTracker • View topic - Alternative method for database on USB drive

i jeszcze FAQ
PokerTracker • View topic - FAQ: Database / PostgreSQL



Witam,
Przymierzam się do przeniesienia się na nowy serwer dedykowany.
Aktualnie wszystko chodzi na Debianie 4.0, procesor 2 x AMD Athlon X2 2,1 GHz, 3 GB RAM.
Nowy serwer będzie na Debianie 5.0, procesorach 2 x Opteron 1216 DualCore 2.4 GHz, RAM 6 GB.
Na serwerze działa Tomcat, Courier, CVS, Mysql, Postgres no i kilka aplikacji na J2EE.

Czy są jakieś narzędzia które wspomogłyby przeniesienie danych - przynajmniej kont użytkowników i plików aplikacji www wraz z prawami? Baz danych? Repozytorium CVS?
Tomcata i Apache postawię najchętniej i tak od zera, ale np. Couriera chętnie bym przeniósł, bo się strasznie z nim męczyłem, żeby go postawić. Proszę o sugestie.
Robię to pierwszy raz, na co dzień nie zajmuję się administracją serwerów, tylko programowaniem, ale jak już trzeba pogrzebać w Debianie to szybko się uczę. Tak więc proszę o wyrozumiałość co do moich laickich pytań.

Pozdrawiam.




  hubert depesz lubaczewski <depesz@depesz.com> napisał(a):
> Dnia 30.09.2005 ivan@wyciep.to.ustronie.pw.edu.pl <ivan@wyciep.to.ustronie.pw.edu.pl> napisał/a:
> > a mam pytaie troche z innej beczki, czy mozna bezproblmowo przeniesc
> > katalog z baza danych dzialajaca na x86, na komp z x86_64 ? czy moze
> > jednak trzeba robic to na zasadzie dump/restore ?
> > przyznam ze dump/restore troche nie chce mi sie robic, bo cala operacja
> > to 12 h roboty...

> adam zasadniczo już odpowiedział, ale ja się tak podstępnie zapytam -
> jakiej wielkości masz bazę, że cykl dump/create robisz w 12 godzin?

hmm, katalog z baza to okolo 100G co jest ekwiwalentem 30G dumpa.
Ale nie wszystkie tabele sa dumpowane, co w rezultacie powoduje ze dump
ma 8G. no i z dumpem/restorem + vacumm analyzem + innymi pierdulami wychodzi tak
kolo 10-12h


--
Ivan Aen Saevherne
GG 5046496
P.M.#1; Don Simon de Cartoon



[MSAccess] [PostgreSQL] problem przy wywołaniu [ODBC] z timera
  Witam

Mam następujący problem w aplikacji MsAccess.

Napisałem procedurę, która pobiera dane z tabel MSAccess,
a następnie poprzez wywołanie ODBC umieszcza te dane
w innej bazie Postgres na innym serwerze.

Wywołanie tej procedury spod przycisku jest ok, tzn
dane zostają przeniesione, natomiast problem pojawia się
wtedy, gdy chcę, aby procedura wywoływała się automatycznie
co pewien czas jako reakcja na zdarzenie timera jednego
z formularzy. W tym przypadku procedura oczywiście zostaje
wywołana, ale zawarte w niej wywołanie odbc zawsze zwraca
błąd (w poniższym w momencie wywołania openRecordset(qry)
przeskakuje do errPDB)

CZY KTOŚ MOŻE SPOTKAŁ SIĘ Z PODOBNYM PROBLEMEM?


Poniżej fragment kodu,
wyciąłem trochę,
załóżmy, że conn
jest prawidłowym globalnym otwartym połączeniem typu DAO.Connection.


function JakasFunkcja(qry as string)

On Error GoTo errPDB

Set rst = conn.OpenRecordset(qry)
' tutaj przy wywołaniu z timera wyskakuje błąd

... 'tutaj jakieś czytanie z rst

rst.Close

JakasFunkcja = 0
Exit Function

errPDB:
JakasFunkcja = -1

end function



OTS [8.10] [hamachi] pytanie o servery
  Moge sobie kupić server mini (200 mb) prawie 40 zł za rok. Mam pytanie
Jak wrzucić ots-a na ten server (jak go kupie :p)
Prosze nie pisać musisz sie znać itp. chce znać odpowiedź :eek:
(prosze o przeniesienie jeśli złe miejsce na temat)Info serva(dokładne):
Pojemność [MB] 200
Roczny/Miesięczny transfer [GB] 48/4
Ilość kont e-mail 1
Ilość baz danych MySQL/PostgreSQL* 1
Ilość kont FTP 1
Ilość podpiętych domen 1
Ilość aliasów e-mail 5



E tam narzekacie ;)
Ostatnio dostalo mi sie po glowe za to ze nie dziala serwer bazy danych, a nie dzialal bo nie bylo pradu.. Zeby bylo smieszniej to tlumaczylem dobre 10min ze bez pradu dzialac nie bedzie, ze nie moge go przeniesc do innego pomieszczenia (gdzie jest prad) bo to zajmie pol dnia bo trzeba wszystkie kable przeciagnac od nowa i dlaczego ja nie naprawie tego tylko musza wzywac elektryka.
Tak, wiem ze, powinien byc UPS.. ale szef skapi kase, pozatym to byla pierwsza awaria pradu od 5 lat.

Najwiekszy usmiech na twarzy mialem jak przez telefon slysze "straszna awaria, nic nie dziala!", a po przyjezdzie na miejsce okazalo sie ze kabel od myszki sie przerwal.. no w sumie to nic nie dzialalo przez to bo bez myszki to sobie poradzic z niczym nie mogli.

Tak czy siak, zawsze sie da jakos to wszystko przezyc. Czasem smiesznie, czasem strasznie, czasem paczke fajek sie po robocie wypali z nerwow jak ludzie moga byc glupi.. Jednak najgorsze ze wszystkiego jest jak ktos ci stanie nad glowa i pyta co robisz - strasznie ciezko jest wytlumaczyc cokolwiek chociaz zarysowo osobnie ktora ma 50+ lat i nie ma bladego pojecia o czym mowisz, mimo to bardzo usilnie chce zeby jej wszystko wytlumaczyc ;)

Co do wymogow dla administratora to bym wymienil:
- znajomosc windows 2k/xp/vista, office - podstawy konfiguracji, backup itd.
- znajomosc linux - dhcp, bind, apache, mysql/postgres, exim/postfix, samba, ftp.
- umiejetnosc konfiguracji wifi, routera, modemow dsl, switcha.
- obeznanie z sieciami - jak rozplanowac siec, jak polozyc kable, jak koncowke zalozyc, jak gniazdko zamontowac.
- do powyzszego przydza sie podstawowe umiejetnosci korzystania z wiertarki, mlotka, majzla, gipsu itd ;)
- bardzo dobra znajomosc analizowania problemow zarowno z komputerem jak i z wszelkiego innego rodzaju urzadzeniami biurowymi (np. fax, kopiarka)
- umiejetnosci naprawy praktycznie wszystkiego co zwiazane z komputerem, i chociaz polowy usterek innego sprzetu biurowego
- cierpliwosc, cierpliwosc, cierpliwosc.
- dosyc luzny tryb zycia - raz lecisz na 8.00 bo cos walelo i trzeba naprawic bo nie maja jak pracowac, a raz robisz modernizacje sieci / update serwera i konczysz robote o 6 rano
- dobra retoryka zeby wytlumaczyc co sie stalo, co zrobiles i dlaczego tak duzo kasy za to chcesz ;))



Udalo mi sie dzis dodzwonic, zreszta dzwonie prawie codziennie, i tez za kazdym razem słysze - zaraz będzie...
Przedwczoraj miało byc juz wieczorem..

A wczoraj wymiękłam, jak wszystkie moje domeny byly przekierowane na jakis 101sc.eu.. Zadzwoniłam, dobrze zaraz sie tym zajmiemy. Zajęli sie tak, ze od godz 23 wczoraj do rana dziś na wszystkich moich 4 domenach zamiast stron pokazywał sie otwarty katalog z plikiem backupu... 101sc....
No słów nie mam, sciagnelam go w pierwszej chwili myslac, ze to moj, wsciekla jak cholera.. i coz, cudze dane byly na 4 domenach, w tym jednej dosc czesto odwiedzanej, przemo.webstyle.info, dostepne DLA KAZDEGO!!
Jesli to jest sposob na bezpieczenstwo danych, to ja podziekuje, plik zawierał wszystko - bazy, pliki z ftp...
Ciekawa jestem czy moje dane, lub innych uzytkownikow takze były traktowane w taki sposob.

Poniewaz dzis widze, ze dalej jest backup z (chyba do 18 pazdziernika) dzwonie. dodzwonilam sie, pan mowi ze juz sprawdza i potwierdzi mailem. poniewaz prywatnosc na livenecie nie istnieje, wkleje urywek maila:


Witam,

Konto zostało już przeniesione na nowy serwer. Backup został wgrany z 13
listopada.

Proszę na konto logować się za pomocą swojej domeny domyślnej
http://joli.livenet.pl/cpanel.
..........

Pozdrawiam, Tomasz Wywiał



Moja odpowiedz:


 Przepraszam, dane i bazy sa z przed 18 pazdziernika. Wskazuja na to
ostatnie posty na forum, i pliki, ktore byly dodane na przełomie  pazdizernika/listopada (ich brak) To nie sa dane z 13 listopada, absolutnie
i mail z odpowiedzia:


ok, odszukamy cos nowszego.

Pozdrawiam, Grzegorz Łyżwiński
przyczym od piątku słysze, ze juz mam wgrany najnoszy backup, dzis uslyszalam, ze najnowszy to 13 listopada, ok, te pare dni przezyje, ale to co potem zobaczyłam, to juz kpina.

Znikam stamtad po kilku latach naprawde sympatycznej współpracy. Po ciagłych padach i problemach przez ostatnie miesiące, po zmianie Ip miesiac temu i niepoinformowaniu mnie o tym, skutkiem czego było totalne zwalenie poczty, po wielokrotnym przezucaniu z serwera na serwer, takze bez powiadomienia.

to przechodzi wszelkie pojecie, zeby platny hosting w ten sposob traktował klientow.
A mam tam drugie co do wielkosci konto, portal, nawiasem mowiac od wiosny nie zauktualizowany limit transferu, choc obiecywali ze w czerwcu wszystkie konta zaktualizuja... rozpacz

pare perełek z oferty:


Bezpłatna pomoc techniczna

Oferujemy państwu bezpłatna i natychmiastowa pomoc techniczna, możesz skontaktować się z nami poprzez e-mail, telefon, Gadu-Gadu. Jesteśmy do Twojej dyspozycji przez cala dobę.

Codzienny backup danych

Od teraz Twoje dane są bezpieczne jak nigdy dotąd, kopiujemy i przesyłamy na serwer backupu wszystkie dane mieszczące sie na Twoim koncie, poczte e-mail oraz bazy MySQL, PostgreSQL i co najważniejsze zawartość public_html. Odtworzenie danych jest bezpłatne.

Misją firmy jest dostarczanie klientom usług najwyższej jakości po konkurencyjnych cenach, a jednocześnie ciągłe tworzenie doskonałego zaplecza dla ich działalności. Dzięki temu, zadowolony z naszych usług klient może zaistnieć w Internecie kontaktując się tylko z nami w miejsce wielu różnych firm. Każdego traktujemy indywidualnie, stosownie do jego wymagań i oczekiwań.

Średnia oglądalność naszych stron od pierwszych dni stale się zwiększa, podobnie jak liczba współpracowników, klientów, co dobrze rokuje na przyszłość.
Dzięki nim, nasza firma stale podnosi stopień profesjonalizmu, bezpieczeństwa i pewności oferowanych usług.

W perspektywie plan strategiczny LiveNet.pl przewiduje rozszerzenie działalności i stałe zwiększanie swojej roli na rynku. Dbając o klientów i starając się stale zwiększać zakres dostępnych usług oraz produktów, budujemy swoją jakość, opierając się o doświadczenia najlepszych. Korzystamy z technologii i zabezpieczeń stosowanych w największych firmach providerskich. Dzięki naszym partnerom mamy szeroką wiedzę na temat rynku, zapotrzebowania i oczekiwań klientów oraz innowacyjnych rozwiązań.

Strategia jakości naszej firmy stawia przede wszystkim na profesjonalizm i wszechstronność usług, niskie ceny, a jednocześnie, wsparte naszym doświadczeniem, zaplecze techniczne. Pomoc on-line i możliwość korzystania z pomocy konsultantów telefonicznych stawia nas w dobrej pozycji, w konfrontacji z konkurencją.



No cóz, JAKO ZADOWLONY Z PROFESJONALNEJ OBSłUGI KLIENT RADZę OBCHODZIC LIVENET SZEROKIM łUKIEM



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)