Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

1.File Hide v1.0 - Pozwala ukryć pliki w telefonie
2.Guitar MobileTools v1.2 - Aplikacja dla gitarzystów zawiera: metronom, tuner, akordy, tonacje
3.IQ Cracked Screen v1.00 - Wyświetla grafikę symulującą stłuczony wyświetlacz
4.Kalendarzyk Małżeński v2.00 - Oblicza dni płodne, okres cyklu
5.Life Remarks v3.0 - Pamiętnik w telefonie
6.MiniCommander 4.01 -Menadżer plików
7.Mobile LexiTools 1.10 - Słownik polsko-angielski
8.mToolbox v1.00 - Wszystko w jednym: kalkulator, lista zadań, stoper, przelicznik jednostek miar, world clock, minutnik( latarka,niestety nie w avili), licznik, kostka do gry
9.MusicMate v1.0 - Pokazuje podstawy chwytów gitary i klawiszów pianina.Brakuje dźwięku,ale poza tym wszystko ok
10.M:Video v1.10 - Odtwarzacz wideo z funkcją napisów
11.PaintCAD v2.0.2 - Paint z Windowsa
12.Phrasal Verbs Dictionary v1.05 - Słownik polsko-angielsko-polski.Program do wygenerowania klucza jest w folderze
13.Phrase Book v1.00 - Przewodnik rozmówek obcojęzycznych
14.Wyzwiska - Bluzgator, zawiera wulgarne i śmieszna przezwiska
15.Siła Magii - Karta Nefretety v1.0 (Aplikacja umiejąca czytać w myślach
16.Siła Magii - Liczba Tutenchamona v1.0 (Aplikacja umiejąca czytać w myślach
17.Slang Hip-Hop v1.0 - Słownik mowy slangowej jaką posługują się młodzi ludzie
18.World Map v1.01 - Mapa Świata.Potrzebna aktualizacja javy
19.Wzory fizyczne v1.0 - Najbardziej przydatne wzory fizyczne
20.Wzory matematyczne v1.0 - Najbardziej przydatne wzory matematyczne
21.Zagadki v1.6.10 - Zestaw podchwytliwych zagadek z odpowiedziami
22.Remote Control v1.08 - Zamienia telefon w pilot, steruje komputerem przez BT
Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować
Skoro temat był i to nie raz, to doświadczeni gracze nie powinni w nim pisać bzdur i informacji typu - "wydaje mi się", nieprawdaż :rolleyes:
Gracz ten wcale nie pyta o banalną sprawę, więc po co Go od razu zbywać i grozić kartkami...sam jestem ciekaw jakie są przeliczniki czasu na SI, bo nie jest wcale łatwo to wyliczyć ;)
No ale dobra, do rzeczy.
Odległości między sąsiednimi galaktykami to 5.000 jednostek.
Układ słoneczny leżący obok naszego układu jest oddalony o 850 jednostek. Zaś każdy następny za nim jest oddalony o 50 jednostek w stosunku do poprzedniego, czyli lot 3 układy w bok da nam odległość 950 jednostek. Największa odległość w obrębie jednej galaktyki z układu 1 do układu 400 wynosi 20750 jednostek.
Pojedynczy układ słoneczny jest już zbudowany bardziej na zasadach matematyki. Mówiąc bardziej konkretnie, każdy układ słoneczny jest tak naprawdę zbiorem punktów (planet) zawieszonym w układzie współrzędnych. Odległość między każdą parą punktów jest liczona przez system z twierdzenia Pitagorasa. Czyli system wylicza tą odległość poprzez miary rzeczywiste, a następnie przekształca tą odległość na jednostki używane na SI.
Niestety nie wiadomo jakie są to jednostki. Prawdopodobnie zostały one jedynie wymyślone przez programistów. Wielkościom realnym wyliczanym przez system w obrębie układu słonecznego przypisano liczby całkowite (po przekształceniach matematycznych - mnożeniu, dzieleniu, zaokrąglaniu itp.). Liczby całkowite - ponieważ pozwalają one w najłatwiejszy sposób opisać rząd wielkości. Następnie dopasowano do tego odległości między kolejnymi układami słonecznymi, galaktykami, tak aby wielkości te spełniały oczekiwania gry ;)
Należy uświadomić sobie że nie liczą się tutaj tak naprawdę jednostki w jakich są wyrażone te miary a jedynie ich relatywne wielkości. w momencie ich porównywania między sobą np. odległość 200 jest dwa razy większa niż odległość 100, więc statek pokona ją w dwukrotnie dłuższym czasie. - tu jest zależność między odległością a czasem (fizyka t=s/v - odległość 2 razy większa, czas 2 razy dłuższy)
Gorzej jest z wytłumaczeniem prędkości na SI, która jest absolutnie sztuczną wielkością i nie podlega żadnym prawom matematyki ani fizyki :D. W teorii zwiększamy prędkość 2 razy (niezależnie od jednostek) to tą samą odległość pokonujemy w dwukrotnie mniejszym czasie, na SI tak nie ma. Mówiąc prościej - prędkość 8.000 jednostek na SI to nie jest 2 razy szybciej niż 4.000 jednostek. No i jak to teraz rozwiązać???
Hmmm...aby wszystko miało ręce i nogi, liczby opisujące prędkość muszą być przekształcone jakąś funkcją np. pierwiastkowaniem :] Dopiero z tak otrzymanych liczb można wyliczać czas lotu. Dopiero te nowo otrzymane liczby będą podlegać regułom matematycznym i fizycznym - prędkość 2 razy większa, czas 2 razy krótszy.
Programiści zrobili zapewne taki manewr aby czas dolotu z atakiem do drugiego gracza nie był zbyt krótki. - zwiększając prędkość dwa razy spowodujemy realne zmniejszenie czasu lotu np. 1,5 raza. Coraz większe zwiększanie prędkości wyświetlanej w grze będzie powodowało coraz mniejsze zmniejszanie czasu dolotu do celu - zabezpieczenie przed szybkim złomem np. w czasie lagów :]
Dobra ale wracając do tematu :p
Odległość na SI podlega prawom matematycznym, prędkość po przekształceniu także (wyświetlana w naszych panelach - jedynie ogólnym rzędom wielkości), czas który widzimy z jednostkami jakich używamy, został wrzucony do tego na podstawie przyporządkowania. Tak więc cały problem na tym SI jest z prędkością jednostek, gdyż nie widzimy realnych liczb w oparciu o które system nalicza czas.