Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

http://www.slownik-online.pl/index.php

non-iron [wym. nonajrn] nie wymagający prasowania (o koszulach itp.).

repasacja podnoszenie oczek (a. dorabianie zniszczonych części) w pończochach i rajstopach.

kapron zob. poliamidy >> poliamidy grupa tworzyw sztucznych; produkty kondensacji organicznej kwasów dwuzasadowych z dwuaminami (nylon) a. kondensacji aminokwasów (perlon, kapron, stylon).

Kopalinski rulez!



" />
Nie wiem, czy w ogóle mam coś do powiedzenia na ten temat, ale myślę, że ciepłym żelazkiem prasować można, tylko trzeba uważać. Wiele razy mi się zdarzało, że ubrania kupowane w sklepach były z bawełny, natomiast szyto je nićmi z tworzyw sztucznych, które sie topiły pod żelazkiem. Generalnie nici do patchworku są z tego względu z bawełny, u nas nie do kupienia z drobnymi wyjatkami. A z trzeciej strony, po co prasować patchwork? Czy ma wyglądać jak nakrochmalona koszula dla biznesmena? cały jego urok w tym, że jest taki szmaciany.



witam szanownych forumowiczów, zajmuje sie... produkcja innych materiałów z tworzyw sztucznych wg PKD. Śmigam na prasach, na tych małych (siła prasowania 60T) i tych większych (250T). Produkcja obejmuje przemysł energetyczny- górniczy( różnego rodzaju włączniki,styczniki,przekładnie) jak i morski (części do silników okrętowych). Niebawem także eneretyka wojskowa. Produkcja jedynie masowa, z użyciem form, nie wtryskarek. Tworzywa proszkowe, czasem śmierdzące żywice ale tego unikam bo nie lubie ćpać. Yo



Nad paletą z tworzyw sztucznych pracuję już od dawna. W bieżącym roku złożyłem wniosek do urzędu patentowego. Paleta, którą opracowałem wygląda jak typowa paleta EURO z drewna. Produkowana będzie z odpadów tworzyw PEHD wtrysk, PEHD wytłaczanie, oraz miks - w technologii wtrysku wytłaczania oraz prasowania. Waga palety ok. 12-15 kg., koszt wytworzenia od 20 do 30 zł.
W ciągu godziny można wyprodukować ok. 20 palet. Posiadam dokumentację techniczną na oprzyrządowanie.



Tae Sung wybuduje fabrykę w Kobierzycach
wnp.pl (JM)
13.07.2007 09:06

Firma Tae Sung to kolejny kooperant koncernu LG, który dołączy do powstającego parku przemysłowego w Kobierzycach. Polski oddział koncernu podpisał przedwstępną umowę zakupu terenu w specjalnej strefie ekonomicznej.

Tae Sung nabędzie działkę zlokalizowaną na terenie kobierzyckiej podstrefy Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej WisłoSan (woj. dolnośląskie). Transakcja dotyczy gruntu o łącznej powierzchni ok. 15 ha z przygotowaną do wydzielenia częścią o powierzchni blisko 1 ha, przeznaczoną na lokalizację fabryki.

Na nieruchomości powstanie kompleks zajmujący się produkcją części do sprzętu RTV. Firma zadeklarowała uruchomienie linii technologicznych przeznaczonych do wytwarzania wyrobów z tworzyw sztucznych, usług kucia, prasowania, wytłaczania i walcowania metali.


Tae Sung jest obecnie na etapie rejestracji polskiej spółki. Interesy koncernu reprezentuje jedna z wrocławskich kancelarii prawnych.



Tworzywa sztuczne. Właściwości, Przetwórstwo, Zastosowanie.
Izabella Hyla

http://img714.imageshack.us/img714/9056/obraz003.png

Spis treści:

WSTĘP
1. OTRZYMYWANIE TWORZYW SZTUCZNYCH
1.1. Surowce
1.2. Reakcje polimeryzacji
1.3. Składniki dodatkowe tworzyw sztucznych
2. ELEMENTY BUDOWY I STANY FIZYCZNE TWORZYW SZTUCZNYCH
2.1. Rodzaj atomów i wiązań w makrocząsteczce
2.2. Ciężar cząsteczkowy
2.3. Elementy budowy fizycznej łańcucha
2.4. Podstawowe fazy strukturalne
2.5. Stany fizyczne
3. WŁASNOŚCI TWORZYW SZTUCZNYCH
3.1. Własności mechaniczne
3.2. Własności cieplne
3.3. Własności elektryczne
4. KLASYFIKACJA I KRÓTKIE CHARAKTERYSTYKI NIEKTÓRYCH TWORZYW SZTUCZNYCH
4.1. Najczęściej stosowane podziały tworzyw sztucznych
4.2. Krótkie charakterystyki niektórych tworzyw sztucznych hirudina
4.2.1. Tworzywa termoplastyczne
4.2.2. Duroplasty
5. PODSTAWOWE METODY PRZETWÓRSTWA TWORZYW SZTUCZNYCH
5.1. Wytłaczanie
5.2. Wtryskiwanie
5.3. Prasowanie
5.3.1. Prasowanie wysokociśnieniowe
5.3.2. Prasowanie niskociśnieniowe
5.4. Kalandrowanie
5.5. Walcowanie
5.6. Odlewanie
6. METODY PRZETWÓRSTWA TWORZYW WYKORZYSTYWANE DO MODYFIKACJI POWIERZCHNI
6.1. Powłoki z tworzyw sztucznych
6.1.1. Przygotowanie powierzchni przedmiotów przeznaczonych do powlekania tworzywami sztucznymi
6.1.2. Metody nanoszenia powłok
6.1.3. Powłoki z dyspersji polimerowych
6.1.4. Inne metody powlekania
6.1.5. Analiza przydatności powłok
6.2. Metalizowanie tworzyw sztucznych
6.2.1. Metalizowanie chemiczne
6.2.2. Galwaniczne nakładanie metali
6.2.3. Metalizowanie natryskowe
6.2.4. Naparowywanie próżniowe
7. PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA TWORZYW SZTUCZNYCH W KONSTRUOWANIU NIEKTÓRYCH ELEMENTÓW MASZYN
7.1. Łożyska ślizgowe
7.2. Koła zębate

Format: PDF ( skan, b. dobra jakość )
Rozmiar: ~6 MB

Download: Rapidshare, Hotfile, Megaupload, Przeklej i Inne [url]http://rapidshare.com/files/371633779/I.Hyla_-_Tworzywa_sztuczne._W_a_ciwo_ci__Przetw_rstwo__Zastosowanie..pdf[/url] [url]http://hotfile.com/dl/36130274/54d2564/I.Hyla_-_Tworzywa_sztuczne._Waciwoci_Przetwrstwo_Zastosowanie..pdf.html[/url] Download bez limitów



tragi
Płytki robiłem metodą żelazkową, tak samo jak wszystkie inne. Zdecydowaną poprawę jakości można uzyskać, kiedy żelazko leży do góry nogami, na nim płytka miedzią do góry, a Ty dociskasz papier jakąś szmatą, byle nie z tworzywa sztucznego. Płytki wychodzą o niebo lepsze niż przy tradycyjnym prasowaniu jak koszulę Zastosowałem papier od allegrowicza markosik20. Bardzo dobry, cieniutki i łatwo schodzi po odmoczeniu. Polecam

mklos1
Przy rozmieszczaniu stref zastosowałem taktykę - wszystkie wolne miejsca zalać strefami miedzi i jeżeli to możliwe, to połączyć z masą. Oczywiście wszystkich stref nie dało się połączyć z masą, ale czy to coś zmienia? Chodziło mi o oszczędność wytrawiacza. W końcu rodowitemu poznaniakowi nie przystoi szastać wytrawiaczem oszczędzać trzeba

sp9svn
Stopień wejściowy to jedyna rzecz z której nie jestem w pełni zadowolony. W praniu wyszła jedna wada - układ znacznie obciąża mierzony sygnał. Wejściowy dzielnik napięcia o rezystancji 20k to zdecydowanie za mało i wymienię to na więcej, a tranzystor zamienię na jakiś Darlington albo polowy. Np przy mierzeniu częstotliwości kwarcu widocznego wyżej układu AVT 3500, kwarc się zatrzymywał. Taka wada nie występuje kiedy sygnał podaję bezpośrednio na wejście 40110. Mimo to, mierzyłem tym różne rzeczy i przyrząd jest funkcjonalny

Tajoka
Żeby mierzyć niskie częstotliwości trzeba zmienić czas zliczania np na 2 sekundy a wynik podzielić przez 2. Masz rację, układ może obcinać jeden impuls, ale jest to widoczne. Na przykład przy pierwszym pomiarze pokazuje 3, a przy drugim pomiarze jest 4 i tak na zmianę. Konstrukcja przewiduje możliwość odłączenia wbudowanego wzorca czasu i podłączenie jakiegoś innego układu (do pinów z lewej), który będzie zatrzymywał i resetował liczniki. Jednak mierzenie takich małych częstotliwości miernikiem 32MHz/100MHz to jak mierzenie mikrowoltów woltomierzem

Po odłączeniu wzorca czasu miernik staje się licznikiem impulsów. Może też zliczać impulsy z własnego wzorca, przez co staje się sekundnikiem po co? To się okaże. Dotychczasowa praktyka zmuszała mnie do przerabiania termometru na woltomierz czy stabilizatora napięcia w źródło prądu. Układ miał być na tyle elastyczny, by dało się go zastosować do różnych celów.



Polmotors zbuduje w KSSE zakład za blisko 10 mln zł
2006-11-30 10:25

Kosztem blisko 10 mln zł spółka Polmotors z Mazańcowic k. Bielska-Białej zbuduje w bielskiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE) zakład, wytwarzający metalowe części dla motoryzacji i przemysłu maszynowego. Do 2009 r. pracę znajdą tu co najmniej 73 osoby.

O rozstrzygnięciu przetargu, na podstawie którego inwestor otrzymał pozwolenie na działalność w strefie, poinformowała w czwartek PAP Justyna Romańczyk z KSSE. Jak powiedziała, to pierwszy od dłuższego czasu polski inwestor w strefie. Większość z pozostałych 22 tegorocznych inwestorów to firmy z udziałem kapitału zagranicznego.

Nowy zakład powstanie na 2-hektarowej działce w Bielsku-Białej Komorowicach. Będą tam powstawać komponenty, podzespoły i oprzyrządowanie dla przemysłu motoryzacyjnego i maszynowego. Chodzi o rozmaite części odkuwane, prasowane, wytłaczane, walcowane oraz powlekane do silników oraz układów mechanicznych w samochodach.

Kooperantami inwestora są wiodące koncerny motoryzacyjne oraz maszynowe, m.in. Fiat, Opel, Audi, BMW, Suzuki, Toyota, Saab, Bosch, Delphi, Lear i Caterpillar. Firma myśli również o produkcji części do silników samolotowych. Polmotors istnieje od 1989 roku.

Polmotors to kolejny w ostatnich dniach nowy inwestor w KSSE. Niedawno poinformowano o nowym przedsięwzięciu firmy NMC Polska, która zainwestuje w Zabrzu blisko 50 mln zł i stworzy ponad 110 miejsc pracy. Spółka specjalizuje się w produkcji elementów z tworzyw sztucznych m.in. dla budownictwa.

Od początku tego roku KSSE pozyskała już 23 nowych inwestorów, którzy zadeklarowali łączne inwestycje wartości ponad pół miliarda złotych. Dzięki nim powstanie blisko 2,8 tys. miejsc pracy. Plan KSSE na cały 2006 r. zakłada inwestycje o łącznej wartości blisko 1 mld zł oraz 4 tys. nowych miejsc pracy. Bardzo wiele nowych przetargów zaplanowano na grudzień.

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku nowi inwestorzy pojawią się na terenie strefy w Sławkowie, gdzie kończy się szeroki tor kolejowy ze Wschodu. Ma tam powstać instalacja wytwarzania estrów do produkcji biopaliw oraz terminal skroplonego gazu. Według wcześniejszych informacji, łączne koszty obu inwestycji szacowane są na ponad 130 mln zł. Pierwszą chce realizować giełdowa spółka Skotan, drugą KrakGaz.

KSSE to największa z 14 polskich stref ekonomicznych. Od jej powołania 10 lat temu inwestorzy stworzyli w niej ponad 24 tys. nowych miejsc pracy, inwestując ponad 8,3 mld zł.

(PAP)
Źródło:Portal pb.pl



Z Audi do muzeum.
Wielka wystawa na 100 lat - zobacz galerię.

Audi to luksusowa marka, która powstała z połączenia czwórki firm samochodowych. Dziś jest symbolem prestiżu, mocnych silników i legendarnego napędu quattro. Historia słynnego związku zaczęła się wiek temu…

http://www.dziennik.pl/files/archive/00159/Treffen_der_Generat_159055e.jpg
auto union typ D - fot. AUDI

W 2009 roku marka Audi obchodzi 100. urodziny - 16 lipca 1909 roku August Horch założył w Zwickau swoje przedsiębiorstwo. Później Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyły swoje siły, tworząc Auto Union AG - było to dokładnie 29 czerwca 1932 roku. 37 lat później (1969 r.) do tej trójki dołączyła firma NSU i w 1985 roku wielka czwórka przekształciła się w Audi AG.

Dlatego Audi Tradition zaplanowało z tej okazji wiele imprez. Pierwszą z nich jest specjalna wystawa, którą można zwiedzać od 26 stycznia do 28 lutego 2009 roku w Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt.

Wielka wystawa na 100 lat - zobacz galerię.

Na wystawie zebrano dwanaście wyjątkowych samochodów. Najstarszy pojazd, Slaby Beringer Elektrowagen, pochodzi z 1919 roku. Łącznie wyprodukowano 257 sztuk tego elektrycznego auta i sprzedawano je nawet w Japonii.

Jedną z największych atrakcji wystawy jest wyścigowy Auto Union Type D, czyli "srebrna strzała" z 1938 roku. Powstał na bazie poprzedniego modelu C, który zaprojektował Ferdynand Porsche, zostało stworzone przez Roberta Eberan-Eberhorsta na potrzeby międzynarodowego Grand Prix, gdy ówczesny regulamin tych wyścigów ograniczył pojemność silników z turbodoładowaniem do trzech litrów. Jeszcze w tym samym roku Tazio Nuvolari zdobył w tej wyścigówce Grand Prix Włoch i Anglii.

Interesujący jest także motocykl NSU typ Baumm. W 1951 roku grafik Gustav Adolf Baumm, współpracujący z NSU, zaproponował model pojazdu przeznaczonego do bicia rekordów. Kierowca prowadził ten motocykl w pozycji leżącej, a cała konstrukcja oparta była na… desce do prasowania. Do 1956 roku ten jednoślad nazywany "leżakiem" pobił kilkadziesiąt rekordów świata i rozpędzał się nawet do 242 km/h.

DKW Schnellaster to pojazd z silnikiem elektrycznym z 1955 roku. Samochód ten był przeznaczony wyłącznie dla różnego rodzaju urzędów i przedsiębiorstw energetycznych. Niektóre z elektrycznych Schnellaster jeździły także na niemieckich wyspach na Morzu Północnym, gdzie obowiązywał zakaz jazdy samochodów z silnikami spalinowymi.

Prototyp F9 z 1941 roku także pochodzi z zakładów DKW. F9 - pierwsza konstrukcja opracowana samodzielnie przez koncern - ma opływowe stalowe nadwozie i trzycylindrowy, dwusuwowy silnik. Samochód stał się wzorcem stylistycznym dla powojennych modeli DKW.

Wyjątkowym eksponatem jest samochód testowy DKW STM III z 1955 roku - prototyp małego auta DKW z karoserią z tworzywa sztucznego. Zbudowano łącznie dwanaście sztuk tego pojazdu, wystawiany egzemplarz jest ostatnim, który przeżył.

Wystawa opowiada też najnowszą historię Audi. Ciekawym przykład to trzecia generacja Audi 100. W 1982 roku model ten był najbardziej aerodynamiczną produkowaną seryjnie limuzyną na świecie (współczynnik oporu powietrza cw - 0,30). Samochód dostał nawet tytuł "mistrza cw".

Są tam także Audi 100 Avant duo (z 1989 r.) i A4 Avant duo (z 1996 r.). Oba auta to prototypy samochodów hybrydowych - przy tylnej osi miały umieszczony silnik elektryczny.

Na wystawie można podziwiać także Audi R10 Le Mans (z 2006 r.), czyli pierwszy samochód wyścigowy z turbodieslem, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans. Jest tam też Audi V8 w którym testowano aluminiowe nadwozie (1988 r.). "Auto trzylitrowe" to Audi A2 z silniczkiem 1.2 TDI (2001 r.) – przydomek wziął się od skromnego spalania.

TS
źródło: dziennik.pl



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)