Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Scenic 1,5 dci nie odpalił zapaliły się wszystkie kontrolki komunikat awaria elektroniki
jdnocześnie włączyła się dmuchawa silnika, światła, wycieraczki, klimatyzacja, nie reaguje na przycisk start/stop musiałem odłaczyc akumulator. Po ponownym podłączeniu akumulatora silik odpalił ale wszystkie kontrolki świecą STOP/ SERWIS/ABS SYGNALIZUJE WSZYSTKIE OTWARTE DRZWI wycieraczki pracują
dmuchawa silnika ,światła brak reakcji na włączniki jedynie reaguje hamulec automatyczny mił ktos może taki problem?



Moje auto to Scenic II z 2004 roku, silnik 1.5 dci. Przebieg na liczniku 135 tys. km.
Auto kupione w kwietniu 2009 roku za cenę 29500 zł (może kogoś to zainteresuje).
Co do nazwy wersji wyposażenia to jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ale tak w skrócie: silnik 100 KM, klimatyzacja automatyczna, czujnik deszczu i świateł, 6 poduszek (chyba).
Uwagi o eksploatacji:
1. Rewelacyjne spalanie (w porównaniu do dotychczasowych aut: audi A4 1.8 benzyna - w mieście 10-11 l/100, Vectra A 2.0 benzyna+gaz 14-17 l/100).
W Renault po ok. 6 tys. km średnie spalanie liczone ze zużycia na poziomie 5,3 l/100 km.
Ponieważ mam zepsuty wskaźnik poziomu paliwa - tankowanie pod korek i zużycie rzeczywiste.
2. Wygodna pozycja kierowcy, wskaźniki ergonomicznie rozmieszczone, funkcjonalne, przestronne wnętrze, wygodny wyświetlacz i inne drobiazgi.
3. Wygodne składane fotele powiększające znacznie przestrzeń bagażową.
4. Ciekawe schowki, z których moje dzieci chyba najbardziej zadowolone.
5. Pojawiająca się czasem usterka polegająca na wyłączaniu się tylnej wycieraczki - pomaga wyłączenie i włączenie silnika.
Usterki i naprawy:
1. Wymiana sprzęgła, łożyska wyciskowego, poduszki silnika, filtra powietrza, oleju w skrzyni biegów i dwóch żarówek - koszt z materiałami 1800 zł.
2. Dziwne zachowanie elektroniki unieruchamiajace samochód. Objawy: włączone wycieraczki, dmuchawa, świecenie kontrolek na wyświetlaczu (kierunki, otwarte drzwi itp.). Usterka do tego stopnia uperdliwa, że niemożliwe było wyłączenie samochodu przyciskiem start. Udało się to dopiero po "zaduszeniu" auta na biegu a następnie odpięciu akumulatora (wycieraczki nadal pracowały, światła swieciły się, dmuchawa dmuchała).
Laweta - 50 zł (niedaleko) do serwisu Renault.
Dzisiaj dostałem diagnozę (po 4 dniach szukania przyczyny, bo podłączenie komputera nic nie dawało, nie było łączności) - woda w instalacji pod siedzeniem kierowcy - wg słów mechaników ok. 2 cm wody.
Jutro jadę po auto, ma być już wszystko w porządku. Opiszę czy rzeczywiście jest i ile to kosztowało.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)