Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />Witam.
Wczoraj zauwazylem, ze cos niedobrego stalo sie z nawiewem w moim autku. Samochod jest z 1992, ma klimatyzacje (chyba klimatic, te dwa pokretla od temperatury + 2 duze, przycisk od obiegu wewnetrznego), klima obecnie jeszcze nie jest nabita.
Problem polega na tym, ze sila nadmuchu bardzo zmalala, na 4-tym biegu wieje tak jak jeszcze niedawno na 1-szym, zeby nie powiedziec ze slabiej. Na wszystkich pozycjach (1,2,3,4) nadmuch jest ale bardzo bardzo slabiutki. Dziala przelaczanie strumienia na szybe/nogi/na mnie :)
Podejrzewam, ze to moze miec jakis zwiazek z przyciskiem od obiegu wewnetrznego. Poprzednio, gdy go wciskalem, zapalala sie na nim zielona kontrolka, slychac bylo jakies bzzzz, pozniej pstryk i gotowe. Obieg wlaczony. Teraz jest tak, ze jak go wcisne to poza zapaleniem sie zielonej kontrolki nic wiecej sie nie dzieje. Nie slychac bzzz ani pstryk. Nawiew nadal slabo wieje. Stukalem w deske od gory, w panel z boku - nic nie pomoglo.
Wyczytalem na forum, zdajsie ze chodzilo o E34 ze moga to byc klapy od obiegu zamknietego, ktore jak mniemam zatarly sie? Ew. ktos wspominal o jakims silniczku do sterowania tymi klapami.
Czy ktos wie moze z szanownych forumowiczow, w czym moze tkwic problem? Jak dostac sie do tego silniczka (gdzie jest umiejscowiony) i ew, jak sprawdzic/dostac sie do tych klap - jesli przez podszybie, to podobno przechlapane. A moze przyczyna tego stanu rzeczy jest calkiem cos innego? A moze to jakis bezpiecznik?

Z gory dzieki,
pozdrawiam.

PS.
Moje autko to 320i M50 z 1992.

PS2.
Ten sam problem poruszylem na lamach klubu BMW Polska.



" />mam e34 touring z 95 z reczną klimatyzacją. wszystko zaczęło się po nabiciu klimy wiosna tego roku. na początku po włączeniu klimy i przestawieniu suwaków na nawiew : szyba, nogi- po stronie kierowcy leciało zimne powietrze a po stronie pasażera ukrop, oba pokrętła ustawiona na najnizsze polozenie, tj. 18 s C, jeżdzilem z tym 2 razy do serwisu w którym była nabijana klima ale jak do tej pory nie udało sie rozwiazać problemu. 3 dni temu klima przestała dzialac, pojechałem ponownie do warsztatu ale tam okazało sie ze układ jest szczelny i trzeba sprawdzić elektronikę. Zanim to nastapilo klima zaczęła chlodzić a następnie znowu nie reagowała na przycisk, tzn na przycisku zapalała się zielona lampka ale sprężarka nie zalączała się. Dziś rano po włączeniu silnika okazało sie , że podswietlenie przycisku klimy,obiegu i grzania tylnej szyby nie świeci jednostajnie tylko pulsuje i żaden z przycisko nie reaguje na wciskanie. prosze o pomoc



" />witam. panowie szukalem problemu na forum , nigdzie nie ma i dlatego pisze tutaj ... mam bmw 525i . i nie działa mi w nim klimatyzacja ... poprzedni włascicieltwierdzil ze to taki sterownik ktory jest umieszczony za filtrem pyłkowym taka '' czarna skrzynka '' i dal mi inna , ale jak sie okazało to tez nie działa , kiedy naciskam przyciski podgrzewania tylniej szyby , obieg wewnętrznego itd. to one wogole nie swieca , dzisiaj przelozylem te przyciski z bmki od kolegi i tez to nie dzialalo , sprawdzilismy bezpieczniki , wszystko ok ... jednak znalazlem cos dziwnego ... jakas odpieta wtyczke za radiem ... , i znalazlem rowniez druga odpieta wtyczke wlasnie za kanapa z tylu i niewiem właśnie co dalej , czego szukac , moze by mi ktos dal jakis wlasciwy kierunek to bylbym wdzieczny , bo na serwis nie bardzo bo oni mnie zrujnuja hehe pozdrawiam goaraco i czekam na info



" />Proszę was szanowni forumowicze o pomoc. Posiadam konsole standardową 3 przyciski pionowo usytuowane (szyba tylnia, klima obieg wew.) i 3 pokrętła. Gdy przyciskam obieg wew. nic się nie dzieje. Żadnego bzyczenia silniczka ani nic. Z tąd moje pytanie gdzie znajdują się klapy od obiegu wew. i silnik sterujący nimi , czy są jakieś czujniki przez których brak może nie działać obieg wew (dioda się zapala na zielono więc powinno działać) lub jeżeli macie jakieś sugestie z chęcią wysłucham.

Proszę o odp. Pozdrawiam.



Witam wszystkich użytkowników forum. Od dłuższego czasu czytam to forum, które stało sie dla mnie prawdziwą skarbnicą wiedzy. Teraz sam postanowiłem coś napisać Mam pewien dość dziwny problem z moim BMW. Przestała nagle działać klima i obieg zamknięty powietrza. Jeszcze parę dni temu wszystko było ok. Przedwczoraj chciałem ją włączyć żeby się przesmarowała i nic... Kontrolka na przycisku się nie świeci ani nic się nie dzieje. Tak samo jest w przypadku obiegu zamkniętego (klima manual e34). Działa tylko przycisk ogrzewania tylnej szyby. Wydłubałem przełącznik rozebrałem go i nie znalazłem tam nic co mogłoby wskazywać na jego uszkodzenie. Jedyne co ewentualnie mogłoby nie działać to obieg zamknięty bo nie było tej nasadki plastikowej na sprężynce co naciska wyłącznik na płytce, reszta ok. Podłączyłem zresztą samą płytkę bez klawiszy i naciskałem same wyłączniki. Efekt był ten sam - działało tylko ogrzewanie tylnej szyby. Wtyczka, która dochodzi do przełącznika jest też ok. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie w porządku, wyjąłem panel środkowy i obejrzałem kable za konsolą i też nic niepokojącego nie zauważyłem. Jeśli ktoś wie gdzie jeszcze szukać problemu bardzo proszę o pomoc.
P.S. Search was used jak wiele razy wcześniej zresztą, tym razem jednak nie znalazłem odpowiedzi...



Witam.
Wczoraj zauwazylem, ze cos niedobrego stalo sie z nawiewem w moim autku. Samochod jest z 1992, ma klimatyzacje (chyba klimatic, te dwa pokretla od temperatury + 2 duze, przycisk od obiegu wewnetrznego), klima obecnie jeszcze nie jest nabita.
Problem polega na tym, ze sila nadmuchu bardzo zmalala, na 4-tym biegu wieje tak jak jeszcze niedawno na 1-szym, zeby nie powiedziec ze slabiej. Na wszystkich pozycjach (1,2,3,4) nadmuch jest ale bardzo bardzo slabiutki. Dziala przelaczanie strumienia na szybe/nogi/na mnie :)
Podejrzewam, ze to moze miec jakis zwiazek z przyciskiem od obiegu wewnetrznego. Poprzednio, gdy go wciskalem, zapalala sie na nim zielona kontrolka, slychac bylo jakies bzzzz, pozniej pstryk i gotowe. Obieg wlaczony. Teraz jest tak, ze jak go wcisne to poza zapaleniem sie zielonej kontrolki nic wiecej sie nie dzieje. Nie slychac bzzz ani pstryk. Nawiew nadal slabo wieje. Stukalem w deske od gory, w panel z boku - nic nie pomoglo.
Wyczytalem na forum, zdajsie ze chodzilo o E34 ze moga to byc klapy od obiegu zamknietego, ktore jak mniemam zatarly sie? Ew. ktos wspominal o jakims silniczku do sterowania tymi klapami.
Czy ktos wie moze z szanownych forumowiczow, w czym moze tkwic problem? Jak dostac sie do tego silniczka (gdzie jest umiejscowiony) i ew, jak sprawdzic/dostac sie do tych klap - jesli przez podszybie, to podobno przechlapane. A moze przyczyna tego stanu rzeczy jest calkiem cos innego? A moze to jakis bezpiecznik?

Z gory dzieki,
pozdrawiam.



Witam serdecznie
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E34 525TDS.

Ponieważ lubię jak wszystko działa, chciałbym także wymienić podświetlenie pokręteł nawiewów, popieliniczki itp. - takie pedantyczne przywary. W związku z tym:

1. Proszę o podpowiedź jak blondynce jak rozebrać konsolę środkową tak aby niczego nie zerwać lub złamać i gdzie szukać żaróweczek??
Dodam że u mnie jest następujący układ od lewej : 3 przyciski (szyba,klima,obieg zamknięy), potem pozioma regulacja góra,twarz,nogi, i trzy okrągłe pokrętła temp/nawiew/temp.
Chciałbym poprostu naprawić tam podświetlenie

2. Nie ma także podświetlenia na prędkościomierzem i paliwem, próbowałem się dziś tam dostać wyjąłem zegary ale zgłupłem prosze podpwiedzieć czy podświetlenie zegarów jest dostępne od razu z tyłu zegarów czy trzeba dalej rozbierać?? Dodam, że auto jest z 92 roku czyli mały wyświetlacz pod prędkościomierzem.

Dziękuję za pomoc
p/s: używałem opcji SZUKAJ, znalazłem kilka wskazówek ale proszę o więcej [/url]



Witam. Posiadam e34 2,5 tds z 1995r w touringu z klimatyzacją manualną . wiosną zeszłego roku został wykonany przegląd klimatyzacji. Mniej więcej 2 miesiące temu zaczęły pojawiać się dziwne rzeczy: ogrzewanie działa bez zarzutu, grzeje ze wszystkich nawiewów ale po przekręceniu lewego pokrętła na pozycję zimnego powietrza po stronie pasażera nadal grzeje bez względu na to, w jakiej pozycji jest prawe pokrętło. Jedynym jak dotąd rozwiązaniem chroniącym pasażera przed upieczeniem się jest zamkniecie nawiewu na szybę i nogi, ale jak wiadomo po kilku minutach zaczynają parować szyby. Kolejnym problemem są migajace przyciski. Po zapaleniu świateł pozycyjnych wszystkie przyciski świeca, lecz po uruchomieniu silnika przyciski ogrzewania tylnej szyby, obiegu zamkniętego oraz klimatyzacji zaczyna pulsować równomiernie i nie reagują na włączanie. Mówiąc prościej: nie mam grzania w tylnej szybie, obiegu zamkniętego i klimy. Proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem




Kiedy temp. ustawiona jest na zimne, wiatrak także na max. powietrze dmucha jak oszalałe natomiast przechodząc na ciepłe czuć już tylko bardzo słaby powiew( podejrzewam że jakieś klapy się nie otwierają).

Przyczyny tego stanu mogą być dwie i z samą wentylacją może być wszystko ok.

1. Zimny silnik.
2. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego.

To powoduje że wentylator nie ma skąd zassać powietrza aż tak ciepłego więc podaje go w ograniczony sposób.



Problem jest także z obiegiem wewnętrznym, polega na tym iż nie mogę włączyć samego obiegu ponieważ włącza się jednocześnie z klimą choć przycisku od klimy nawet nie dotykam i jest cały czas wyłączony. Proszę o pomoc ponieważ brakuje mi pomysłów a wszyscy mechanicy rozkładają ręce.

Wszystko ok W instrukcji obsługi E34 piszę że sprężarka działa dla poprawy jakości powietrza jeśli jest obieg zamknięty.

W sumie ciekawe jestem jak to ma działać jak się naciśnie (A) czyli automatyczny obieg zamknięty?


Pozdrawiam



...w mojej E34 mam dwie funkcje w przycisku zamkniętej cyrkulacji powietrza: pierwsza o symbolu typowym dla tej funkcji (okrąg zbudowany ze strzałek), druga to ten sam symbol z wpisaną literą "A"... i tutaj moje pytanie: czy włączając ten przycisk powinna załączać się klimatyzacja? ...oraz czym naprawdę różni się "zwykła" funkcja od tej z literką "A"?
...a teraz z innej beczki: mam przewód świadczący o podgrzewanych końcówkach spryskiwaczy...jak owo ogrzewanie się uruchamia...oraz jak stwierdzić czy zamek kierowcy jest podgrzewany?
Pozdrawiam



Hej, odstawilem swoje audi do warsztatu i poruszam sie obecnie e34 mojego kolegi (kolega byczy sie w Egipcie )

chcialbym troche pogrzebac przy tym aucie, bo jest ono w fantastycznie dobrym stanie i brakuje mu tylko kilka detali do osiagniecia stanu perfekcji (no moze przesadzam)

Wiec tak

1. Panel od regulacji nawiewow w tej wersji sklada sie z trzech przyciskow po lewej (klima, obieg zamkniety i costam jeszcze), trzech suwaków (kierunek nawiewu) oraz z trzech pokreteł: temp z lewej, sila wiania, temp z prawej. Owe pokreta nie sa podswietlone a pewnie powinny być. Czy ciezko to rozebrac i czy sa tam w miare standardowe zaroweczki? moglby ktos cos doradzic i moze wrzucic fotkę, jak powinno wyglądać prawidlowe podswietlenie?

2. W aucie sa zegazy z wyswietlaczem tekstowych komunikatów na dole oraz ze standardowym oznaczeniem serwisu, inspekcji, itd (czyli te zielone kwadraciki z zoltym i czerwonym na koncu) Chcialbym mu skasowac inspekcje. Wydaje mi sie, ze juz widziałem to opisane na tym forum wiec sobie poszukam co i jak. Ale jesli chcecie dac mi jeszcze dobra rade to chetnie poslucham. Poza tym sa komunikaty:
- oil level sensor
- coolant level
Czy pierwszy tyczy sie po prostu poziomu oleju czy czujnika poziomu oleju? Innymi slowy czy po wymianie oleju i wykasowaniu komunikatow, bedzie on powracal czy nie? Drugi to pewnie poziom plynu chlodzacego.

3. W aucie nie działa wskaznik poziomu paliwa. Tzn po uruchomieniu auta caly czas wskazuje dokładnie R. Po wylaczeniu auta wskazowka opada troche nizej. Przy zapalaniu kontrolka rezerwy sie swieci (działa). Czy to czesty przypadek w tych autach? jakis niekontakt? Zimny lut w zegarach? Padniety czujnik poziomu paliwa? Czy kontrolka rezerwy jest osobnym systemem czy moze jest zalezna od działania ukladu wskazania poziomu paliwa?

dzieki za wszelką pomoc



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)