Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam wszystkich. Pierwszy raz piszę na forum ponieważ to dopiero moj pierwszy problem z megi. Od dawna czytalem to forum z ciekawosci i zauwazylem ze chetnie sluzycie pomoca wiec pomyslalem ze moze i mi pomozecie. Otoz problem polega na tym ze zmienilem dzis zarowki na ledowe 12V w przyciskach od podnoszenia szyb, gdy zalozylem tylko jeden wlacznik to swiecil lecz gdy zalozylem wszystkie 3 przyciski to nagle zgasly i razem z tym wszsytkie podswietlenia przyciskow np. podgrzewanie tylnej szyby, wlacznik swiatel awaryjnych, blokada drzwi. W zalaczniku dodalem zdjecie opisu bezpiecznikow, moze trzeba jakies wymienic ale ktore? Z gory dzieki za pomoc:)

[ Dodano: 2009-12-31, 12:49 ]



Witam.
Mam problem z moim megane... znów.
Mam w nim coś takiego, co po włączeniu zapłonu, rozłącza go po minucie jezeli nie przycinę przycisku ukrytego koło reulacji wysokości świateł i jasności liczników. Po właczeniu zapłonu pali się kotrolka na kolumnie kierownicy i dopiero po przycisnięciu gaśnie. jeżeli się o tym zapomni, zaczyna pikać, a po chwili włacza awaryjne i wyłącza pompe paliwa. mam nadzieje, ze w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem.Zakładam nowy temat, gdyż nawet nie wiem jak to nazwać
no i do rzeczy...
zepsuł mi się przycisk który wyłącza tą blokadę i rzecz jasna samochód zatrzymał się.
musiałem jakoś wrócić do domu więc rozebrałem plastik i zwarłem kable, co pomogło ;D
ale teraz blokada przestała działać wogóle... kontrolka miga cały czas i pika co 30sekund... jak sobie z tym poradzić?
z góry dziekuję za pomoc i wyrozumiałość. pozdrawiam.



Witam. Moje auto jest po próbie kradzieży. Wywiercony otwór w drzwiach (wysokość wewnętrznej klamki otwierania), wybita szyba i otwrte gniazdo diagnostyczne . Przypuszczam, że coś im nie poszło i dlatego auto nie zniknęło z parkingu. Problem polega na tym, że auto nie reaguje na karty. Nie mogę z karty otworzyć, zamknąć, odpalić. Wygląda jak uśpione. Reaguje tylko na przycisk awaryjnych świateł i centralnego zamka. Ma ktoś może pomysł jak wrócić do poprzedniego stanu. Czy konieczna będzie wizyta w ASO? Z góry dzięki za pomoc.



moja meganka nie odpala po przekręceniu kluczyka same włączają się światła awaryjne które mrygają przez ok. minutę i jednicześnie zapala się i mryga żółta kontrolka zygzak . auto nie otwiera się z pilota i niedziałają światła awaryjne uruchamiane przyciskiem , nie mryga też czerwona dioda od IMM . Czy ktoś pomoże ???



Witam. Dzisiaj kupiłem samochód Ale mam malutki następujący problem:

Po włączeniu świateł świeci mi:
- zegary (obrotomierz, prędkościomierz, stan paliwa, temperatura chłodziwa)
- zegar (umieszczony z boku, nie w wyświetlaczu przy zegarach)
- stan przebiegów
- przy kierowcy: światełko od lewej szyby (od prawej się nie świeci)
- przy pasażera: światełko od prawej szyby
- regulacja położenia przednich świateł
- przycisk awaryjnych
- przycisk ogrzewania tylnej szyby

Nie świeci mi:
- przycisk centralnego zamykania wszystkich zamków
- wszystkie zegary do regulacji ogrzewania

Dodatkowo nie działa zapalniczka (nie wiem czemu) - myślałem że to może bezpieczniki, ale te bezpieczniki któe są za to odpowiedzialne są dobre (nie sprawdzałem, ale one też zabezpieczają inne rzeczy które chodzą, np zegar, czy oświetlenie tablicy rozdzielczej.

Zatem co jest przyczyną? Czy spalone żarówki? Jeśli tak, to jak się do nich dostać? I dlaczego tak dziwnie - przycisk awaryjnych jest oświetlony, a przycisk pod nim nie...

Ktoś może pomóc?



Witam
Ja mam też podobny problem megane I ph II zrobilem zwarcie na przycisku podgrzewania szyby tylnej i padło oświetlenie nawiewów, przycisków szyb , awaryjnych, centralnego zamka, podświetlenie schowka reszta chyba działa, dodam że nie mam pokrętła do regulacji natęzenia światła na liczniku itd. mam tylko regulację światel (chyba taka wersja)
co może być powodem zaistniałej sytuacji.



witam. panowie mam problem z reno megane 1997r silik 1.4. moj problem jest taki ze nie działaja awaryjne,kierunkowskazy, swiatła mijania , pompa paliwa,wycieraczki, elektryczna szyba od kierowcy oraz ryglowanie dzwi od wenatrz za pomoca przycisku na srodku konsoli, oraz nie swieci mi sie lampka od immo ta czerwona na desce. bezpieczniki sprawdzone 100 razy te w kabinie oraz te w komorze silnika.jezeli ktos mial podobny problem i go rozwiazał bardzo prosze o pomoc.z gory dziekuje



Witam, pisałem juz wczoraj i jedenforumowicz mi pomogl lecz watki ktore mi poslal nie rozwiazaly niestety mojego problemu. Patrzylem na forum i sam sytuacji podobnej nie znalazlem wiec opisuje tutaj co sie dzieje.

Zgubiłem kluczyk do renault megane z 2001r silnik 1.4. Tym poprzednim kluczykiem naciskajac przycisk, zwalnialem wszystkie zamki i wylaczalem alarm. Zapasowym kluczem moge wejsc tylko od strony pasazera (fizycznie przekrecajac zamek w drzwiach)bo przy drzwiach kierowcy jest zepsuty bembenek. Wiec gdy wchodze do auta to automatycznie wlacza sie alarm - bo przycisk w tym kluczyku nie dziala. No wiec odkrecilem ten alarm i juz nie piszczy ale swieca sie swiatla awaryjne. Mam pin code ktory powinien wylaczyc alarm ale nie wiedziec czemu robiac tak jak jest napisane w instrukcji, po wpisaniu dwoch pierwszych cyfr pinu, system sie resetuje i trzeba wpisywac od nowa. A akumlator zdaje sie miec za malo mocy zeby auto odpalic. Niestety nie bardzo wiem jak wyciagnac akumlator z auta bo jest strasznie schowany (chcialem dac go na prostownik) Zastanawiam sie tez czy to nie immobilizer nie pozwala aby auto zapalilo gdy wlaczony jest alaram, ale nie wiem juz nic. Serdecznie prosze o pomoc.

Dodam iż auto stoi bardzo dlugo nie ruszane z miejsca wiec akumlator padl na 100%.

Licze ze znajdzie sie ktos kto pomoze mi rozwiazac tenproblem, pozdrawiam.



Witam!

Chcę kupić megane 1 ph2 roczniki 99-01 z silnikiem diesla (ale nie dCi, tylko dTi) lub beznyną 1.6 16V. Absolutnie nie dla kombi i classica, tylko hatchback albo coupe (raczej hatchback bo 5osobowy).

Znalazłem zdjęcie wnętrza ale że w megane siedziałem tylko raz to mam kilka pytań



1. Do czego służy przycisk pod włącznikiem świateł awaryjnych? Czy to centralny zamek?
2. Do czego służy przycisk pod ogrzewaniem elektrycznym tylnej szyby na panelu nawiewów?
3. Jak poznać czy megane ma komputer pokładowy? Czy w ogóle były komputery pokładowe?
4. Czy można w miare bezbolesnie (czyli bez wymiany wyswietlacza i manetki pod kierownica) wymienic pokazane tutaj radio na oryginalne Renault Tuner List?
5. Do czego służą przyciski między popielniczką a lewarkiem zmiany biegów?
6. Czy kazda megi powinna mieć centralny zamek z pilotem w kluczyku? Czy są wersje "z kluczyka" (czyli wkladamy kluczyk do drzwi kierowcy i zamykają się wszystkie drzwi)?
7. Czy pokrętło do wyboru kierunku nawiewu jest elektroniczne czy na linkę?
8. Czy każda megane z tego rocznika ma ABS i dwie poduszki powietrzne?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!



Bzdury - mam 18lat kupiłem Sandero, wielu moim znajomym się podoba. Wykończenie wnętrza (przynajmniej w mojej "loretce") niczym nie odbiega od clio (nawet troche ładniej.
Btw jaka jest średnia wieku dla zakupu samochodu - po mojemu to grubo po 30, bo kupuje się zazwyczaj w przedziale 25- 55 - zakładając równe rozłożenie kupujących to 40lat...
Moje tam pali max 8l/100 i to po mieście więc 10.2 to bujda
No i samochód gabarytowo podobny do Megane II, w cenie Clio...

Fotele odrobinę za wysokie, jednak kierowcy z regulowaną wysokością na minimalnej wysokości jest ok. Jedyne do czego w pierwszym tygodniu nie mogłem przeboleć to podgrzewanie foteli - na 3 dni nawet bezpiecznik wywaliłem, ale wróciłem do tego bo okazało się być fajne. Fotele wygodne przynajmniej przez 5h jazdy (więcej nie jeździłem w ciągu)

Motyw z tym że sprzęgło za późno odpuszcza to też jakieś pierdoły - przecież jak za późno odpuszcza to samochód nie stoczy się na wzniesieniu - osobiście sprzęgło u mnie rewelka, gaz na początku nie odpuszczał "w momencie" (pierwsze 300km). W ogóle dane ze świadectwa homologacji takie jak 13s do 100, Vmax 161, czy 10.4l/100 są śmieszne.
Przetrenowałem to w poprzedni weekend na stosunkowo równej drodze w bezwietrzny dzień. Moje wyniki 11.2s do 100, Vmax 180 i w trakcie tego rozpędzenia i dohamowania do przepisowych 110 średnie spalanie (wg komputera - u mnie wskazania zużycia paliwa pokrywają się z tym co tankuję (+- 200ml) 10.0/100 jednak po 20min jazdy 110km/h już okazało się że jest 7.4. Wróciłem do domu ze wskazaniem 6.4l/100.

BTW gdybym miał wybierać samochód do 15k też pewnie byłoby to 8 letnie Audi, naszczęście miałem trochę większy portfel akcyjny :D


Tuż pod nim mieszczą się cztery przyciski, świateł awaryjnych, blokady drzwi i otwierania szyb przednich. Do takiego rozwiązania musimy się przyzwyczaić. Intuicyjnie szukamy ich w boczkach drzwi i mamy niespodziankę.
W jakich samochodach elektryczne otwieranie szyb znajduje się w drzwiach? Osobiście w tym czym jeździłem zazwyczaj było to za dźwignią hamulca postojowego. Jedynie w deawoo spotkałem się z rozwiązaniem w drzwiach. Testujący jeździł mniejszą liczbą samochodów ode mnie chyba - żenada



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)