Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Treny jakos calosc (rozpacz po utracie coreczki)
Hamlet i Makbet
Balladyna
mitologia: Edyp zabijajacy ojca, Antygona chowajaca brata-zdrajce, za co zostala skazana na smierc (popelnila samobojstwo), a w wyniku tego tragedia jej najblizszych (rowniez samobojstwa).
Dzuma (jednoczenie sie ludzi w obliczu smierci, przemiana wewnetrzna i sposobu myslenia o ludziach ojca Paneloux po smierci malego chlopca)

wiele z literatury wojennej mozna uzyc, jest tam przedstawionych duzo emocji zwiazanych ze smiercia, zwlaszcza w tzw. 'literaturze obozowej' (Inny świat, Pozegnianie z Maria).

Jezeli chcesz zapunktowac (jak nie u nauczyciela to na samej prezentacji) to polecam Medaliony (wywalili niedawno z programu wiec wiele osob sobie odpuszcza choc opracowan i zrodel jest masa)

duzo jest jeszcze pomiedzy tymi co wymienilem, mozesz zahaczyc zawsze o dekadentyzm, gdzie smierc to przewodnia mysl, masz jeszcze Zbrodnie i kare - genialna analize umyslu zabojcy.



Bardzo nie lubie literatury, zwłaszcza polskiej, ale masz bardzo fajny i łatwy do przedstawienia temat.
Począwszy od literatury antycznej ("Król Edyp", conieco w "Antygonie", "Iliada":tutaj król Priam), przez "Kordiana" do Trylogii Sienkiewicza, potem "Makbet". Właściwie to same lektury
Polecam też "Kroniki polskie" Galla Anonima. Bolesław Chrobry był tam nazwany idealnym władcą.
Był jeszcze król Midas, który pragnął by wszystko czego dotknie zmieniało się w złoto, ale nie pamiętam co to za książka.

A przemiany i przyczyny ? Nie powinno być problemów po przeczytaniu książek. Tylko ładnie ubrać w słowa i to wsio

PS.
Pamiętaj, że władca to nie tylko król i cesarz. To także książe, a nawet przywódca partii

Ja mam troche inny temat, związany z reklamą i jej wpływem na ludzi Coś z pogranicza książek psychologiczno-socjologicznych



Macbeth [Lektor PL][DVDrip AVI]
Spoiler:
http://inlinethumb44.webshots.com/45...500x500Q85.jpg

reżyseria: Geoffrey Wright
premiera: 10 sierpnia 2006 (Świat) 2006-08-10
produkcja: Australia
gatunek: Dramat, Thriller
Obsada:
Sam Worthington Macbeth
Victoria Hill Lady Makbet
John Molloy Black
Steve Bastoni Banko

Video Format [ XViD 1.1.3/2pass/1004kbps
pliki: XVID, DVDRip, 700mb
Frame Rate [ 25.00 FPS
Video Resolut. [ 640x336
Audio Format [ MP3 VBR 128kbps 48kHz
Audio Language [ Polish Lector

Opis:



Party 200 mb
Pliki Można Pobierać na Przemian


SharingMatrix:

Hotfile:



Po ustnym polaku (podstawa)...wakacje :)
Nerwów co niemiara...kiedy ja rozpoczełem pisać tą pracę? 3 dni przed...powtórzyłem raptem kilka razy na dzień przed (no i dwa razy w nocy ;))...na pytaniach poległem jak cała reszta mojej grupy...ile nerwów...człowiek jedzie tramwajem i jest bliski paniki...ale jakoś uspokoiłem się gdy czekałem na swoją kolej...aż byłem zaskoczony gdy mówiłem toto...wyszło dużo płynniej niż w domu...stres zmobilizował człowieka...zdane nędznie (11 na 20 punktów czyli 55%), ale zdane...biorąc pod uwagę moje "długotrwałe" przygotowania to tak czy siak poszło znacznie lepiej niż się spodziewałem (obawiałem się że nie zaliczę)...na pytaniach nędznie, ale cośtam wydusiłem, miła pani z komisji trochę pomogła ;)

Jeżeli kogoś interesuje mój temat i pytania to proszę:
Temat to "Literackie porterty żołnierzy i rycerzy w literaturze różnych epok".
Pytania były następujące:
-czym jest dla ciebie bohaterstwo?
-która z wymienionych postaci jest najbardziej bohaterska?
-w jaki sposób opracowanie xxx pomogło ci, czy jest coś co nie powiedziałem, a w tym opracowaniu jest wartościowe?
-jak przebiegała przemiana psychiczna Makbeta?

Jako ciekawostkę podam że zarówno na ustnym polskim jak i angliku jedna osoba z mojej grupy nie zdała. Tzn. jeden na angliku, drugi na polskim.



Poprawka z języka polskiego
  Witam, prosze o szybką pomoc, otóż mam poprawkę juz 24sierpnia a ja nie moge niektórych rzeczy znaleść:( napisze tu wszystko co mam , i jak by ktos zdecydował sie pomoc to sprawdze czy mam dobrze - tylko jak definicję to prosze nie takie z prosto z neta tylko zrozumiale;)

1.jakie są daty graniczne epoki renesansu i okresu baroku w polsce i w europie?
2.wymień najważniejszych przedstawicieli obydwu epok z dziedziny literatury, kultury, szuli i krótko przedstaw kim byli.
3.wyjaśnij pojęcia: renesans, humanizm, reformacją, sarmatyzm, marinizm.
4.wyjaśnij,jaki światopogląd i model życia zawarty został w Pieśniach jana kochanowskiego.
5.przedstaw okoliczności powstania Trenow kanc kochanowskiego
6.na czym polega kryzys wartości wyrażony w Tremach jana kochanowskiego
7.przedstaw losy andrzeja kmicica-bohatera Potopu henryka sienkiewicza. Jakie były okoliczności przemiany bohatera?
8.jakie były przyczyny i skutki popełnienia zbrodni przez makbeta - tytułowego bohatera dramatu wiliama szekspira. Jaka funkcję w dramacie pełnią wiedzmy?
9.dokonaj charakterystyki tartuffe'a -bohatera komedii moliera świętoszek.


Z góry wielkie dzięki za pomoc :)



Reżyseria: Tony Randel
Scenariusz: Peter Atkins, Clive Barker
Obsada: Ashley Laurance, Kenneth Cranham, Imogen Boorman, Doug Bradley, Sean Chapman, Claire Higgins
Muzyka: Christopher Young
Zdjęcia: Robin Vidgeon
Produkcja: Wielka Brytania, 1988
Gatunek: Horror




Czy mogło zdarzyć się inaczej? Czy wielki, nieoczekiwany sukces pierwszej części filmu mógł nie nakłonić producentów do zainwestowania części tej wygranej niczym na loterii sumy w powstanie kolejnego epizodu? Zapewne tak, ale nie w przypadku Amerykanów. Ledwie rok po premierze barkerowskiego debiutu, jego dobry znajomy i dawny współpracownik Peter Atkins zasiada do stworzenia scenariusza drugiej części, noszącej podtytuł „Granica Piekła”. Barker pomaga mu w tym procesie na tyle, na ile może (a mógł w sumie niewiele, zaangażowany jak zwykle w kilka projektów jednocześnie, na czele z epickim „Kobiercem”), zaś w głowach obu dżentelmenów rodzi się myśl, aby to niegodziwą Julię uczynić główną postacią filmu i włączyć ją na stałe do kolekcji celuloidowych upiorów. Oraz, co nie jest wcale częstym procesem ekranowym, aby wprowadzić bohaterów (a wraz z nimi ciekawskiego widza) do środka Piekła wykreowanego przez mistycznego Leviathana…

Niewiele czasu minęło od zakończenia wydarzeń przedstawionych w pierwszym filmie. Rozbita psychicznie Kirsty trafia do szpitala dla nerwowo chorych, prowadzonego przez ponurego dra Channarda. Oczywiście, nikt nie dowierza w jej opowieści o Franku i piekielnych przybyszach, tym bardziej że niewiele wskazuje na metafizyczność upadku domu na Lodovico Street… Poza pewnym zakrwawionym materacem, który zostaje sprowadzony do domu Channarda. Niebawem strumienie krwi z ciała samookaleczającego się szaleńca przywołują do życia pozbawioną skóry Julię, proszącą oszołomionego zdarzeniami psychiatrę o pomoc… Tymczasem Kirsty spotyka w szpitalu niemowę Tiffany, odebraną przez Channarda jej matce blondynkę zamkniętą we własnym świecie puzzli i łamigłówek, które nieustannie rozwiązuje. Pojawienie się za ścianą pokoju pozbawionego skóry Rory’ego (piszącego do Kirsty wezwanie o pomoc) i kolejne działania Channarda sprawiają, że cała trójka niebawem przekracza granicę prowadzącą wprost do labiryntu Leviathana… i przemierzającej jej korytarze grupki żądnych kolejnych nieszczęśników Cenobitów.

Ojciec cyklu, Barker, powierzył swym zaufanym współpracownikom pieczę nad realizacją projektu i nieco zapewne się zawiódł. W ekipie technicznej nie nastąpiły w zasadzie większe zmiany – montażysta części 1 Randel zajął stołek reżysera, w obsadzie zabrakło Andrew Robinsona i Seana Chapmana, wprowadzono natomiast postać diabolicznego doktora Channarda (który w pierwszej części nosił nazwisko Malahide i był Hindusem badającym Kirsty w szpitalu – tyle wywnioskowałem z logicznego następstwa). Sporym korektom poddawany był natomiast scenariusz filmu, co nie pozostało bez wpływu na konstrukcję fabularną Granicy Piekła. Zupełnie wyeliminowano w fazie końcowej obecność chłopaka Kirsty,a Rory (a raczej jego bezskórne ciało) staje się w tym filmie czymś w rodzaju hitchckokowskiego MacGuffina. Nie udało się wylansować zbrodniczej Julii na następczynię lady Makbet: rolę bohatera mas zajął Główny Cenobita, już na planie pierwszej części ochrzczony Pineheadem. Mniej więcej do połowy mamy do czynienia z całkiem udaną produkcją, równie mroczną i krwawą jak prekursor. Wraz ze wstąpieniem kilkorga ludzi w ostępy labiryntu Leviathana sprawa się jednak rypie. OK, bardzo fajnie jest ujrzeć na ekranie wizualizację Piekła, jednak w tym przypadku jest ona nieco uproszczona i ograniczona mało elastycznym budżetem efektów specjalnych. Także i przemiana Channarda w demona i jego rozprawa z Cenobitami pozostawia naprawdę dużo do życzenia – niczym ledwie zarysowany szkic, kompletnie nie rozwinięty. Typowo hollywoodzkie zakończenie i basta… Plus za muzykę i odwagę pokazania pewnej koncepcji świata Cenobitów, wielki minus za kiepskie wykończenie całości. Dalej miało być jednak jeszcze gorzej…



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)