Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Szanowny kolego transport wedlug ustawy o transporcie drogowym to zarobkowe przewozenie osob lub rzeczy dokonywane przez przedsiebiorstwo posiadajace odpowiednie zezwolenia (kto je moze otrzymac tez jest podane w ustawie), takze jesli wieziesz zone, dziecko, autostopowicza, podwozisz kolege za pieniadze to nie jest to usluga transportowa, nie dokonujesz czegos takiego jak transport. Co najwyzej kogos przewozisz.
ITD nie moze sobie decydowac czy jest to transport osob czy nie, gdyz ustawa jasno mowi co jest transportem i kto go moze wykonywac.
Szanowny kolego, nie mówimy tu o definicji transportu ale o uprawnieniach ITD jakie wynikają z ustawy o transporcie drogowym, prawa o ruchu drogowym i kilku rozporządzeń związanych z kontrolami drogowymi.
Jeżeli chodzi zaś o transport to fakt jego wykonywania nie zależy od posiadania uprawnień ku temu a jedynie generuje konieczność ich zdobycia. Osoba czerpiąca korzyści z zarobkowego przewozu osób maluchem jest "przedsiębiorcą" podlegającym przepisom UTD który jednakże nie dopełnił obowiązku zgłoszenia swojej działalności do odpowiedniej ewidencji. Krótko mówiąc niezgłoszenie się do ewidencji działalności gospodarczej nie oznacza, że prowadząc jakąś działalność nie jest się przedsiębiorcą...
Jeśli chodzi o zatrzymywanie osobówek to sprawa teoretycznie ma się następująco: ITD Cię zatrzymuje, przeprowadza analizę dokumentów, stwierdza czy wykonywany jest zarobkowy przewóz osób czy też nie zaś w przypadku drugim odstępuje od dalszej kontroli. Tak to wygląda w teorii. W praktyce osobówka zatrzymana przez ITD przypada na sto ciężarówek...
Zdaniem unijnych biurokratów, są kraje członkowskie, w których dostęp do zawodu kierowcy traktuje się zbyt liberalnie. W ich opinii skutkuje to niskim poziomem kwalifikacji zawodowych przewoźników oraz ich trudną sytuacją finansową.
Argumentują dalej, że narusza to zasady zdrowej konkurencji i oznacza niejednakowy poziom ryzyka ponoszonego przez przedsiębiorstwa transportowe. Może się to również negatywnie odbijać m.in. na bezpieczeństwie przewozów, przestrzeganiu przepisów socjalnych, a także zakłócić prawidłowe funkcjonowanie wewnątrzwspólnotowego rynku transportu drogowego. Ta stara śpiewka mająca na celu ograniczenie wolnej konkurencji, a więc wolnego rynku stała się pretekstem do narzucenia co bardziej liberalnym krajom unijnego gorsetu biurokratyczno-socjalnego.
Unia Europejska zamierza więc w ciągu najbliższych kilku lat ujednolicić we wszystkich krajach członkowskich warunki dostępu do zawodu przewoźnika drogowego rzeczy i osób. Z analizy obecnej sytuacji wynika bowiem, że interpretacja prawa w różnych państwach jest rozbieżna, czego efektem jest brak przejrzystości unijnego rynku i zakłócenie zasad uczciwej konkurencji.
Aktyualnie zasady dostępu do zawodu przewoźnika drogowego reguluje na poziomie europejskim Dyrektywa Rady 96/26/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. (zmieniona Dyrektywą 98/76/WE). Na ich podstawie poszczególne państwa członkowskie UE wydały swoje wewnętrzne akty prawne. W Polsce postanowienia tych dyrektyw są wdrożone do porządku prawnego poprzez ustawę z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
etransport.pl
posiadam nastepujce dokumenty i biznesplany
jesli ktos jest zainteresowany prosze o kontakt pw
biuro nieruchomosci
biuro projektowe
cage internet
farmaceutyka
cafe internet
fitnessclub
kupno ziemi
motel
przedsiebiorstwo
salon fryzjerski
sklep
spolka cywilna
uslugi internetowe i informatyczne
firma transportowa
siłownia
jak napisac biznesplan
snajper asg-analiza runku itt
interesuje mnie biznes plan FOTOGRAFA
Np.
-efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw;
-aspekty ekonomiczne systemów logistycznych;
-zapasy w systemach logistycznych;
-analiza obsługi logistycznej wybranego przedsiębiorstwa;
-optymalizacja zadań przedsiębiorstwa transportowego;
-...
Mogę tak wymieniać i wymieniać