Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

A ja mam pytanie, czy PKS-owi Grodzisk gmina dopłaca czy nie ???? jeśli im dopłaca to wiadomo kto utrudnia przełamanie monopolu pks-u , jesli nie dopłaca to nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby dopłacać MZA ?
Osobiście nie korzystam ani z PKS ani PKP, ale z dwojga złego /choćby ze względu na korki/ wolałbym próbować podwoić ilość pociągów niż dotować przedsiębiorstwa autobusowe . Ale to tylko moja opinia . Ztego co się orientuję, to PKS nie ma dopłat z naszej gminy.
Dlaczego trzeba dopłacać MZA?
Bo tak ustawili sobie zasady. Jeśli gmina nie zgodzi się na dopłaty, to komunikacji nie będzie.
Jest jeszcze inna możliwość. Zorganizować własną komunikację w partnerstwie publiczno-prywatnym. Jest przewoźnik prywatny, który kursuje z Kampinosu, przez Błonie, Płochocin do Ożarowa Maz. Może z nim byłoby taniej i lepiej (więcej kursów, lepsze godziny itp.).
Jeśli linia MZA dojdzie do skutku, to on będzie musiał zmienić trasę.
Zwiększenie liczby pociągów też jest możliwe, tylko o to trzeba zabiegać. Z moich informacji, niewiele się w tym kierunku robi.
Dodatkowe połączenie komunikacyjne z Warszawą jest potrzebne.
Ale jakie? to sprawa do dyskusji i decyzji Rady.
Oby tylko się nie zadyskutowali.
Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje, że w okresie przedłużonego weekendu czerwcowego tj. od 7 do 10 czerwca 2007 r. autobusy naszego przedsiębiorstwa wykonujące przewozy w komunikacji ogólnodostępnej na liniach PKS, będą kursowały według następującego rozkładu jazdy:
- 7 czerwiec (BOŻE CIAŁO) - jak w niedziele
- 8 czerwiec (PIĄTEK) - jak w dni wolne od nauki szkolnej
- 9 czerwiec (SOBOTA) - jak w soboty
- 10 czerwiec (NIEDZIELA) - jak w niedziele
Powyższy komunikat nie dotyczy komunikacji miejskiej
Za utrudnienia z tym związane wszystkich serdecznie przepraszamy.
Informacja:
Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Puławach uprzejmie informuje, że od dnia 17.03.2007 r. na terenie obsługiwanym dotychczas przez PKS Opole Lubelskie w zakresie przewozu pasażerów, zostały wprowadzone zmiany polegające na ograniczeniu kursowania autobusów. Prosimy o zapoznanie się z aktualnie obowiązującym rozkładem jazdy autobusów. Przepraszamy zainteresowanych za powstałe niedogodności.
Źródło : www.pks.pulawy.pl
Zmiany w Polbusie
Cytuję za pismem Kasownik (strona 2): http://kmkz.pkmkm.boo.pl/kasownik.pdf
"Polbus Wrocław stał się wielkim wygranym w przetargu na obsługę gminy święta Katarzyna. Po nieudanym odwołaniu się od tej decyzji Dolnośląskim Liniom Autobusowym zostało tylko zgrzytanie zębami. Teraz już jest pewne, że od dnia 1 stycznia 2006 roku na nowo utworzonych liniach 900, 901 i 910 pojawią się właśnie wozy Polbusa. Co prawda do 1 stycznia jeszcze prawie miesiąc ale przedsiębiorstwo przyszykowuje się do niego pełną parą. Jednym z wymagań komisji przetargowej były widoczne numery taborowe na pojeździe i tak już można zauważyć jak część niedawno zakupionych Mercedesów O407
zostało w nie przyozdobione. Naczelny [Kasownika] przyuważył na dworcu numery 1358 i 1361, które otrzymały wozy o rejestracjach DW 7204N i DW 8139N. Ale to nie koniec przygotowań do zmonopolizowania przewozów podmiejskich we Wrocławiu. Kilka dni temu były PKS Wrocław ogłosił przetarg na dostawę jedenastu fabrycznie nowych autobusów. Cztery z nich mają być miejsko/podmiejskie a siedem z nich podmiejsko/międzymiastowe. Redakcja [Kasownika] jest w podziwie dla kunsztu literackiego pozwalającego stworzyć takie określenia i nie może się doczekać rozstrzygnięcia tego przetargu."
Do tej pory Gmina opłaca autobusy wynajęte od PKS i to sporo kosztuje
Nie wydaje mi się, żeby utrzymanie autobusu było tańsze. Oprócz ceny zakupu i kosztów paliwa dochodzą: ubezpieczenie, przeglądy, remonty, pensja kierowcy wraz z narzutami, płatny urlop i zwolnienia chorobowe oraz zastępstwa na ten czas. Kiedy wynajmujesz autobus, płacisz tylko za wynajęte kursy - cała logistyka i organizacja pracy Cię nie obchodzi.
Szczerze mówiąc nie wiem, czy gmina powinna zajmować się takimi rzeczami. Mamy już "na głowie" budownictwo socjalne i komunalne, teraz dojdzie "zabawa" w firmę przewozową - czy gmina przekształca się w przedsiębiorstwo? To powinny robić niezależne firmy prywatne, konkurujące ze sobą o zlecenie gminy w drodze przetargu. Jeśli gmina weźmie wszystko na siebie, będą się mnożyć koszty a urzędnicza dbałość o klienta (pasażera) wcale nie będzie lepsza od dbałości prywatnego właściciela.
ten podatek byłby klasycznym strzałem w kolano
raz - padają wszelki przedsiębiorstwa typu: komunikacja miejska
dwa - pada PKS
trzy - padają gospodarstwa rolne, gdzie pracują trzydziestoletnie kombajny i traktory pamiętające jeszcze czerwoną rewolucję
cztery - pada praktycznie cały przemysł motoryzacyjny w Pomrocznej, bo skoro nie ma starych aut, to nie ma zapotrzebowania na części zamienne - padają producenci, hurtownie, detaliści
pięć - padają wszystkie 'stodolniane serwisy' reanimujące stare grzmoty przy pomocy tanich części
sześć - skoro nie ma komunikacji publicznej, a także indywidualnej zdolnej do przetransportowania człowieka na dystansie 50 km w ciągu jednego dnia, to siłą rzeczy zmniejsza się ilość pracujących ludzi
kto zyska? Nikt - naiwnością jest stwierdzenie, że skoro Polacy kupili milion aut używanych, to po zakazaniu sprowadzania używek, ten sam milion osób rzuci się do salonów, by wziąć na 8-letni kredyt Dacię Sandero, czy Tatę Indyka
kto straci? Wszyscy - państwo, bo wpływy z podatków się zmniejszą, ludzie, bo nagle cofniemy się 25 lat, gospodarka, bo przybędzie bezrobotnych.
Generalnie, to jakiś ponury żart z tym podatkiem ...
Dzisiejsza informacja chyba nie tylko mnie zmartwiła. Myślałem, że 4.60 za bilet do Tarnowa to już maksymalna cena i podwyżki nie będzie przez dłuższy czas, ale myliłem się i to bardzo. Okazuje się, że "najdroższe w kraju" przedsiębiorstwo przewozowe ceni się jeszcze bardziej.
Teraz za bilet do Tarnowa trzeba zapłacić 5.40zł.
Porównując: na trasie Kraków - Miechów (46km) bilet w PKS-ie i busach kosztuje 4zł, na trasie Kraków - Słomniki (29km) 3zł, nie wiem czy ostatnio coś się nie zmieniło.
Powodów wzrostu cen może być kilka jednak na stronie www.pkstarnow.pl nie znajduję żadnej informacji o podwyżkach.
Teraz za bilet do Tarnowa trzeba zapłacić 5.40zł.
Tak, zgadza się. Jechałam dzisiaj PKS-em do Tarnowa (zaznaczam, ze to nie był na pewno przewoźnik prywatny) przede mną wsiadły dwie kobiety, a jedna z nich nawet z dzieckiem. Poprosiły o bilet do Tarnowa i kierowca powiedział 5,40 za osobę. Były w ogromnym szoku. Ta z dzieckiem zrezygnowała i poszła do busa stwierdzając, ze tam będzie miała 2 zł taniej. Ja na szczęście kupiłam jeszcze w piątek miesięczny i kosztował tyle samo co wcześniej.
Z drugiej jednak strony jechałam dzisiaj do Tarnowa ponownie z koleżanką, która miesięcznego jeszcze nie zakupiła i zapłaciła 4,60, a jak pisałam wyżej ten przewoźnik z rana nie był prywatny, a kobiety jechały na pewno do Tarnowa.
Teraz to się zastanawiam co oni w ogóle robią (mam namyśli to „przedsiębiorstwo przewozowe”) mogliby się zdecydować z tymi cenami.
Swoją drogą dziwie się Baltic'owi, że jeszcze nie uruchomił lini Jastrowie<->Piła. Hajs idzie na tym zarobić jak ta lala. Podwojone dochody gwarantowane. :P
Panowie!
Z tego co sie orientuje a wydaje mi sie, ze informacje mam z pierwszej reki to zgody na uruchomienie alternatywnych polaczen do Piły nie chca same spolki PKS. Mianowicie, moj kolega z roku, z Piły jest synem wlasciciela BETA BUS. Nie raz mu wiercilem "dziure" w brzuchy, aby z ojcem zalatwil temat polaczenia J-wie - Piła, ktory bylby bardzo dochodowa inwestycja ze wzgledu na ilosc dojezdzajacych ludzi do Piły. Zapytal On tate, tata zapytal sie odpowiednich wladz w PKS i uslyszal odmowe dzierzawienia (czy pozwolenia) korzystania z PKS-wskich przystankow. Jednym slowem PKS (Walcz, Pila, Szczecinek, Czluchow itp.) ponoc nie wyrazily na to zgody. Wiec co tu kombinowac, skoro PKS nie pozwala na takie posuniecia. Wiadomo przeciez, ze to polaczenie do "kura znoszaca zlote jajka" dla przedsiebiorstwa i tak latwo sobie jej wyrwac nie dadza. Dlatego jeszcze raz, apeluje, aby sprawa zajal sie UGiM bo z roku na rok jest coraz gorzej. Co bedzie, jesli wydarzy sie wypadek? Co bedzie w zimie, przy wielostopniowym mrozie? Jak tam mlodziez ma dojezdzac do szkoly? Co z mlodymi ludzmi, ktorzy nie zostana zabrani bo nie bedzie miejsca? Tak byc nie moze, zrobcie cos z tym!
Dowiedziałem się dziś czysto przypadkowo o możliwości podróżowania po Euregionie Nysa środkami komunikacji publicznej na podstawie 24 godzinnego biletu za 20 zł. Bilet taki można sobie kupić na zgorzeleckim dworcu autobusowym PKS maksymalnie z dwudniowym wyprzedzeniem.
Dokładne informacje o zasadach podróżowania na taki bilet można uzyskać /także po polsku/ na stronie
http://www.zvon.de/index....=02000000&lg=pl
tam również mapka oraz rozkłady jazdy środków lokomocji, z których można korzystać w ramach biletu. Można ze sobą zabrać rower /koszt przewozu np na trasie Goerlitz-Zittau to trzy euro/.
ZVON jest związkiem powiatów Bautzen, LĂśbau-Zittau, Niederschlesischer Oberlausitzkreis oraz miasta na prawach powiatu - GĂśrlitz.
Celem tej współpracy jest osiągnięcie w regionie górnołużycko-dolnośląskim optymalnego dostosowania i połączenia ofert w zakresie publicznej komunikacji lokalnej, czyli ofert kolejowych, tramwajowych i autobusowych przedsiębiorstw komunikacyjnych.
Na stronie ZVON jest także cała masa różnych innych przydatnych informacji.
Kto o tym wie :
Hmm możliwe, ale obok Fokus Park także ma być dworzec PKS (chyba dwóch nie zbudują).
Chodziło mi o dworzec międzynarodowy PKSu.
Cytuję za BIP:
Zgodnie z art. 19, art. 53, w związku z art.46 ust 1 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. Nr 129 z 2006 r., poz.902 z późniejszymi zmianami) - Prezydent Miasta Gliwice informuje, że w publicznie dostępnym wykazie została wpisana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: budowa zespołu obiektów stacji paliw, międzynarodowego dworca PKS z budynkiem biurowym i stanowiskami odjazdowymi, hali z budynkiem biurowo – socjalnym do obsługi samochodów ciężarowych i autobusów, zespołu obiektów usługowo-handlowo-rekreacyjnych oraz zaplecza parkingowego dla terenu objętego opracowaniem w Gliwicach przy ul. Toszeckiej. Postępowanie w przedmiotowej sprawie prowadzone było na wniosek: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, przy ul. Toszeckiej 11 .
Z tego co mi wiadomo podmiejski dworzec PKS pozostaje nadal przy dworcu PKP. A w nowym Fokusie ma powstać dworzec przesiadkowy komunikacji miejskiej. A informacja jakoby miał tam powstać dworzec PKS zostałą podana najprawdopodobniej omyłkowo i w późniejszych publikacjach dotyczących tej inwestycji jest już mowa właśnie o komunikacji miejskiej
Cytuję za :MSI_39_2007
[...] ma powstać centrum handlo-
wo-usługowo-rozrywkowe wraz z wielopoziomowym parkin-
giem, a także z dworcem autobusowym komunikacji miej-
skiej.