Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />Stworzenie w dzisiejszych czasach modelu na poziomie klasowym nie jest proste.Przykładem może być Hudy,który był zawodnikiem,zbierał baty od Naszych,ale postanowił zacząć produkować modele.Czyli pierwszą rzecz miał-doświadczenie.Potem być może dzięki przemianom ustrojowym zdobył park maszyn .Zaczął współpracę z Serpentem(produkował im podzespoły.Dzisiaj jest to przedsiębiorstwo nowoczesne,posiadające Swoją bazę doświadczalną,czyli tor.Współpracuje czy sponsoruje czołowych zawodników światowych zbierając od nich informacje i uwagi.Sam zresztą wraz synem startują na znaczących zawodach.
W twoim przypadku stworzenie prototypu do badań,bo nigdy z deski kreślarskiej nie "zejdzie" ideał,może ponieść koszty znacznie przekraczające zakup gotowego.Zgromadzenie samych materiałów to już będzie przedsięwzięcie.A elementy formowane w formach ,typu wahacze skąd je weżmiesz,od innego modelu?.To już będzie plagiat bo ktoś tam pracował nad formą ,twardością itp.Można brać poszczególne elementy z innych modeli półosie,dyfry,C-haby,zwrotnice,ale wtedy pozostanie do wykonania tylko podłoga.Czy będzie to "Nasz"model.
Chłopcy z 1:18 Marek Kusiakiewicz czy Grzesiu Ńóżka tworzyli na potrzeby klasy Standard Własne konwersje na bazie HPI.zdawały one egzamin,ale zawsze były konwersjami.
PS.modelarstwo samochodowe to jakie wielu wspomina ,chyba odeszło do lamusa.Są dziedziny gdzie własne konstrukcje mają jeszcze znaczenie.Są to np łódki,całe modelarstwo redukcyjne,a także samoloty.
Samochody sątak zaawansowane technologicznie,że trudno coś poprawić



" />Wydaje mi się że cena 380zł za zestaw KV4300 jest skalkulowana na przyzwoitym poziomie. W końcu to jest sklep, nie fundacja i też musi odnieść korzyść z tego że zapewnia natychmiastową dostawę i serwis gwarancyjny na swój koszt. Pozatym przy tak wysokim kursie dolara trudno zaoferować niższą sumę. Oczywiście czasami trafiają się oferty prywatnych importerów na allegro w niższych cenach, ale jednak firma to legalne przedsięwzięcie i ma swoje koszty stałe, których osoby prywatne importujące nielegalnie nie posiadają(ZUS, podatki, księgowość, itd).

Dodatkowo uważam że produkty firmy HobbyWing nie odstają znacząco od światowych marek tj. Castle Creations itd. myślę że mity i stereotypy o lichej jakości chińskich produktów można powoli wkładać między bajki poprzedniego wieku, o czym świadczą chociażby certyfikaty jakościowe które posiadają wszystkie firmy z Azji od których sprowadzamy towar.

Ale tak jak powiedział Kajman, jeśli polscy modelarze nie będą kupować w polskich sklepach to modelarstwo nigdy się nie rozwinie, bo instytucje państwowe nie palą się do organizacji zawodów i wspierania tego hobby, a przedsiębiorcy tak, tylko muszą mieć za co
Myślę że ceny w naszym sklepie są kompromisem pomiędzy importem prywatnym a pozostałymi sklepami w Polsce.

Dla Ciebie ważniejsza jest oszczędność pieniędzy, dla innych oszczędność czasu. Sam wiele razy się przekonałem że czas wart jest więcej od mamony

Pozdrawiam



" />
">
Co do tworzenia organizacji to nie tędy droga. Trzeba zakladać kluby regionalne ze swoim statutem a dopiero wtedy można stworzyć organizację nadrzędną która będzie reprezentowala interesy WSZYSTKICH modelarzy samochodowych w kraju. Moim zdaniem podstawy buduje się od dolu, nie od góry.


Witam!
Czy jestem w błędzie myśląc, że regionalnymi klubami (tworzeniem ich, "opieką") mogłyby zając się modelarnie?


Mogą to być modelarnie, ale muszą mieć osobowość prawną, czyli muszą być zgloszone do Starostwa ( UKS - Uczniowski Klub Sportowy), lub być pod opieką gminnych lub miejskich domów kultury ale szczeg. nie znam.

Michale, nie wybuchlem, jestem totalnie spokojny. Uważam że żeby ta instytucja dobrze funkcjonowala to potrzebny jest dobry manager, trzeba to prowadzić jak przedsiębiorstwo bo realia dnia dzisiejszego są takie a nie inne.Nikt nikomu za darmo nic nie da.
Pamiętajcie że LOK tworzą ludzie i to oni odpowiadają za zaistnialą sytuację. Zresztą, szkoda gadac.



No i nareszcie sie doczekalismy blyskotliwej odpowiedzi. Tylko ze jest jedna wielka roznica w sumie tak dla scislosci jest ich wiele. Zawody MONSTER JAM na ktorych mialem przyjemnosc byc byly organizowane przez potentata naftowego ktory jest przeksztalcona firma panstwowa. Dla mlodych urzytkownikow forum dawny CPN. Z ktorym nie maja co sie rownac male przedsiebiorstwa. I kolejna chyba najwieksze roznica jest taka ze wyzej wymieniona firma czyli ORLEN zagwarantowala wszystko zaproszonym zawodnikom czyli dokladnie chodzi mi o miejsce ktore zostalo profesjonalnie przygotowane. W zwiazku z czym nasowa sie pytanie skoro pan utwierdza sie w tym ze organizuje spotkania i roznego rodzaju atrakcje zwiazane z modelarstwem i jego promowania to dlaczego nie zagwarantuje pan miejsca do takich rzeczy. Wydaje mi sie ze tym przykladem troszke sie pan pograzyl gdyz kazdy zauwazy to co ja powiedzialem. Skoro uwaza pan ze orlen moze tak zrobic i nikt nic nie powiedzial to prosze mi uwierzyc ze jezeli pan zorganizowalby to w taki sposob chodzi mi dokladnie o zagwarantowania miejsca oczywiscie profesjonalnie przygotowanego to osobiscie chodzilbym w panskiej firmowej koszulce i promowal panski sklep na wszelakie mozliwe mi sposoby. Naprawde sledze to forum praktycznie od poczatku jego istnienia ale wrecz wymusilem na sobie zeby sie zarejstrowac i wypowiedziec wkoncu wlasne zdanie. Gdzie czesto mam kontakt z innymi modelarzami z opola i za kazdym razem najczestsze uwagi jakie od nich slysze to brak mozliwosci jezdzenia po torze.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)