Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Download: Rapidshare, Hotfile, Megaupload, Przeklej i Inne
http://rapidshare.com/files/66764028/Elektrotechnika.rar
Download bez limitów
do I serii
2. Pomiary w obwodach prądu stałego.
3. Pomiary w obwodach prądu przemiennego.
4. Pomiary w obwodach prądu 3.fazowego.
5. Badanie środków ochrony przeciwporażeniowej.
do II serii
6. a) Silnik prądu stałego. b) Prądnica prądu stałego.
7. a) Silnik asynchroniczny trójfazowy. b) Prądnica asynchroniczna trójfazowa.
8. a) Silnik asynchroniczny jednofazowy. b) Badanie transformatora jednofazowego.
9. Elektryczne urządzenia oświetleniowe.
do III serii
10. Elektroniczne elementy półprzewodnikowe: a) dioda, b) tranzystor.
11. a)Prostownik niesterowany b) Prostownik sterowany.
12. Wzmacniacz operacyjny.
13. Zasilacze stabilizowane.
Witam. Mam takie pytanie czy posiada ktoś może sprawko z ćwiczenia: "POMIARY MOCY W OBWODACH JEDNOFAZOWYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO. POPRAWA WSPÓŁCZYNNIKA MOCY"
Widziałem kilka już na tym forum, ale moj wykladowca jest wymagajacy i musza byc koniecznie ponizsze punkty opracowane:
1. Wykreśl trójkąty mocy dla badanych odbiorników
2. Oblicz pojemność kondensatora dla pełnej kompensacji mocy pobranej przez odbiornik
3. Wykaż słuszność zależności S2 = P2 + Q2
4. Jakie znaczenie w elektroenergetyce ma współczynnik mocy?
5. Na czym polega kompensacja mocy biernej, uzasadnij potrzebę jej stosowania
6. Wykreśl i omów zależności P=f(U) oraz P=f(I) badanych odbiorników.
Jesli ktos posiadalby cos w tym stylu zeby chociaz pkty. 1, 3 i 6 byly zrobione to bylbym wdzieczny za preslanie na e-maila michal.b33(małpa)gmail.com . Z gory dziekuje.
Witam mam problem ze sprawozdaniam z laborki z elektrotechniki jako, że nigdy nazbyt nie interesowałem się tą dziedziną nauki a dziekanat uraczył nas wykład laboratorium i ćwiczeniami z ww. przedmiotu moja wiedz jest szczątkowa i błędy które popełniłem mogą wydać się bardzo smieszne. Prosze o pomoc(nawet najdrobniejszą, wskazanie drogi dalszych rozważań). Celem Cwiczenia były:
· Pomiar mocy czynnej prądu przemiennego jednym watomierzem.
· Pomiar mocy czynnej prądu przemiennego w układzie Arona.
· Pomiar mocy biernej prądu przemiennego odbiornika trójfazowego.
Pomiarów dokonywałem dla układu 4 fazowego z przewodem neutralnym. Tabele pomiarowe zamieszczone poniżej zawierają pomiary sprawdzone przez laboranta(więc tam raczej błędów nie ma), Na żółto rzeczy które wyliczyłem lub do których znalazłem wzory ale brakowało mui zmiennych, a na ńczowo rzeczy z którymi kompletnie nie mogłem sobie poradzić. W razie czego mogę dorzucić schematy układów pomiarowych. Jeszcze raz z góry dziękuje za każdą otrzymana pomoc. Pozdrawiam S.

" />Tak jak wspominałem próg punktowy jest dużo niższy niż na innych wydziałach, i nie jest to spowodowane słabym poziomem nauczania, przeciwnie - osób które trafiają tutaj świadomie jest o wiele mniej niż osób które w trakcie rekrutacji nie podostawały się na inne wydziały i MEL traktowały jako koło ratunkowe. Pierwszy rok jest wspólny dla wszystkich, tzn dopiero pod koniec drugiego semestru wybierasz jeden z 4 kierunków: automatykę i robotykę, energetykę,lotnictwo i kosmonautykę lub mechanikę i budowę maszyn.
Czy jest trudno? Na początku wiele zależy od tego co wyniosłeś z liceum z matmy i fizy. Ja zdałem bardzo dobrze maturę z tych dwóch przedmiotów i dlatego analiza, algebra czy fizyka inżynierska nie sprawiły mi żadnych trudności. Ale po pierwszym semestrze mnóstwo osób ma niezaliczone matematyki i zaczynają się zaległości (bez zdania ANALIZY I nie ma sensu brać ANALIZY II). Z informatyki też bywają problemy, oprócz sprawdzianów z programowania na ćwiczeniach są też na wykładach i wyglądają tak, że dają Ci w poleceniu napisać pewien program, wyciągasz więc kartkę i piszesz długopisem cały kod programu.
Nastaw się na dużą liczbę kolokwiów - w sumie naliczyłem około 50 w czasie pierwszego roku. Jest 8 egzaminów, 2 na pierwszym, 6 na drugim semestrze. Statystycznie około 150 osób dociera do III roku (na te 350 ), czyli broni inżyniera.
Na pierwszym roku są następujące przedmioty (w nawiasach z grubsza treść programowa):
Analiza I (granice, pochodne, całki pojedyncze, funkcje uwikłane oraz dwóch zmiennych)
Algebra z geometrią (liczby zespolone, macierze, przestrzenie liniowe, geometria analityczna, powierzchnie II stopnia, geometria różniczkowa)
Filozofia (w formie bardzo nudnych wykładów )
Fizyka inżynierska (przedmiot ten został uruchomiony ze względu na dysproporcje i braki w wiedzy studentów z fizyki licealnej, szybka powtórka z 3 lat LO)
Grafika inżynierska (idea polega na przedstawieniu figur, brył geometrycznych w rzutach na płaszczyzny, jest to takie przygotowanie do rysunku technicznego, rozwija i wymaga wyobraźni przestrzennej)
Informatyka Podstawy języka C
Materiały (budowa materii, później omawianie materiałów używanych przez inżynierów)
Mechanika I (statyka, uwalnianie od więzów itp)
Ochrona środowiska (ogólnikowe omówienie problemów ochrony środowiska z perspektywy inżyniera)
Analiza II (równania różniczkowe, całki wielokrotne, całki krzywoliniowe, zastosowania w fizyce, geometrii)
Ekonomia (ogólnikowo)
Elektrotechnika (obwody prądu stałego, przemiennego, trójfazowego, obwody magnetyczne, bezp. przeciwporażeniowe)
Mechanika II (kinematyka, dynamika)
Informatyka II (metody interpolacyjne, rozwiązywanie równań nieliniowych, różniczkowych, układów równań różniczkowych)
Termodynamika (I,II zasada term., entropia, przemiany, pary)
Wytrzymałość konstrukcji (naprężenia, odkształcenia konstrukcji,hipotezy wytrzymałościowe)
Zapis konstrukcji I - CAD (wykonywanie rysunków technicznych na podstawie rzeczywistych obiektów, jest ich około 17 do narysowania, każdy zajmuje sporo czasu, kilka ostatnich zajęć to nauka podstaw AutoCad-a)
Na kolejnych semestrach jest już tylko więcej przedmiotów, na przykład na lotnictwie jest po 13,14,12 =P Jak to wypada w porównaniu z innymi wydziałami? Trudno mi powiedzieć, nie jest lajtowo, a na pewno nie będzie łatwiej po pierwszym roku. Zdarzają się osoby które dochodząc do któregoś tam semestru mają tyle zaległości, że są zmuszone do powtarzania. Sam widziałem 'wiecznego studenta z MELu' który studiuje 10 rok Ale to jednostki Może dlatego wydział postrzegany jest w kategoriach prestiżowych i kojarzony przez pracodawców. Jeśli chcesz kończyć kierunek mechaniczny to pójście na MEL jest rozsądnym wyborem.
To by było na razie tyle z mojej strony, jakbyś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem.