Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Użytkownik "Werter07" <werte@polbox.com.polbox.com.polbox.comnapisał w
wiadomości
witam,

po wymianie zaworow i 'szklanek' w silniku (nowe uszczelkinatomiast


zuzycie oleju wzroslo z 0,5 L/ 10.000km do okolo 0,5 L/ 300 km. Co

moze byc przyczyna?

Najprawdopodobnie pobiera olej przez uszczelniacze zaworów


pozdrawiam stasiu.



On Sat, 26 Oct 2002 02:37:39 +0200, "Robert P"


<rober@polcard.com.plwrote:
czy przy 140 tys ( na liczniku) uszczelniacze zaworow moga byc do wymiany
???? jesli tak to ile taka zabawa kosztuje w silniku 1,6 zetec w mondeo ....
pytam sie bo oleju pobiera odrobinke a nie ma oznak slabniecia czy kopcenia
.... nie sprawdzalem jeszcze czy chlapie z korka oleju ani nie mierzylem mu
cisnienia..... zalalem narazie olejem 10 w 40 ale chce mu wlac syntetyka
wiec co by nie zbankrutowac na oleju chiba sie zbiore i uszczelniacze
wymienie ....


Same uszczelniacze będą najtańsze. Główne koszty to demontaż głowicy i
komplet uszczelek. Po zdjęciu głowicy może się okazać że przyczyną
nadmiernego zużycia oleju nie koniecznie są popychacze a np
uszkodzenie jednej z prowadnic zaworowych. Po sprawdzeniu głowicy
wszystko się wyjaśni. Przy okazji dowiesz się w jakim stanie jest góra
silnika.
Jacek.
i@cuoresportivo.pl



Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być przyczyna nierównomiernej
pracy na jałowych obrotach.
Auto ma 3 lata, 77 tyś km, pobiera trochę oleju.
Dziewczyna nim jeżdżąca katuje go na trasach, 120-140 km to jest prędkość
podróżna

świece i przewody zapłonowe wymienione.
filtry wymienione przy 75 tyś km

Po dodaniu lekko gazy praca silnika jest równa

Czy ktoś miał podobne objawy, może lambda, może zresetować komputer?




Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być przyczyna nierównomiernej
pracy na jałowych obrotach.
Auto ma 3 lata, 77 tyś km, pobiera trochę oleju.
Dziewczyna nim jeżdżąca katuje go na trasach, 120-140 km to jest prędkość
podróżna

świece i przewody zapłonowe wymienione.
filtry wymienione przy 75 tyś km

Po dodaniu lekko gazy praca silnika jest równa


SO#1 Wyczyść silnik krokowy.
Anador



artur_bud napisał:

> z niewiadomych dla mnie przyczyn układ chłodzenia pobiera ze zbiorniczka
> wyrównawczego dość duże ilości płynu około 0,5 litra na 200 km. Nie ma
> wycieków, więc gdzieś musi sobie tą wodę pochłaniać. Co może być przyczyną?

jesli naprawde nie ma nigdzie wyciekow co radze dobrze sprawdzic ,to jedyna
droga gdzie ow plyn znika jest silnik.
Najczesciej i najlepiej w tej sytuacji byloby zeby winna byla uszczelka glowicy
,sprawdz olej czy nie pojawil sie w nim dziwny nalot.
W skrajnej sytuacji uszkodzeniu ulegla glowica chociaz w silniku benzynowym
raczej to sporadyczny wypadek chyba ze samochod zostal przegrzany.
Najczesciej jednak gdzie wystepuje wyciek lepiej sie upewnic bo dalsze naprawy
nie sa tanie



Hej. 1.Ustaw samochod na rownym terenie.
2. Olej mierzymy na zimnym silniku lub okolo 15-20 minut po jego wylaczeniu.
3.Wyciagamy Bagnet i wycieramy go.
4. wkladamy
5. wyciagamy i patrzymy do jakiego zakresu miedzy minimum a maximum siega olej.
6. Jesli jest na minimum :dolewamy.(nie przesadzaj poza maximum.
7. Jesli czesto dolewasz to zgls sie do mechanika celem zlokalizpwania wycieku
lub ustalenia przyczyny pobierania oleju.
8. Pozdrawiam



On 1 Jan 2004 14:32:46 GMT, Marcin Stanisz


<mstan@poczta.bzdury.onet.plwrote:
W artykule <9v98vvs6psemqfm8epf692aa8np21cp@4ax.comDarStar napisal(a):
|        Jakiej mocy powinien być rezystor 0,15R.

Z dzielnika prądowego wyliczasz prąd płynący przez bocznik:

Ib = I * Rw/(Rw+Rb) = 30 * 0,3/(0,3+0,15) = 20A
i z P = I^2 * R = 60W

Liczby równe jak z zadania :-) Co dostałem z kartkówki?


To nie kartkówka tylko życie :)

Zastanawia mnie jeszcze tylko jedno:

Ogólnie ten amperomierz jest mi potrzebny do nagrzewnicy na olej
opałowy, która jest zasilana prądem 24V/ ponad 10A tylko nie wiem ile
ponad 10A. Nagrzewnicę zasilam ze skleconego naprędce prostownika
(trafo 300W/24V + mostek KBPC2506 25A/600V) przy próbach uruchomienia
korzystałem z w/w trafa oraz mostka KBPC3510 35A 1000V niestety mostek
uległ spaleniu z nie dokońca znanych mi przyczyn. Nagrzewnica składa
się z dwubiegowej "dmuchawy" oraz świecy żarowej. Sama dmuchawa na
pierwszym biegu pobiera około 11A na drugim więcej lecz nie wiem
dokładnie gdyż amperomierz mam tylko do 10A świeca żarowa jest na 6V
17A ale zasilana jest z tym samym napięciem co silnik tj. 24V z tym że
jest ona podłączona poprzez coś jakby spiralę, najprawdopodobniej
służy ona jako dzielnik napięcia dając na świecę tylko 6V. Niestety co
do sposobu podłączenia całości nie jestem pewien czy dobrze
wydedukowałem wiem napewno że cała nagrzewnica zasilana jest tylko z
jednego źródła 24V (na 99%) Według mnie całość w momencie rozruchu
będzie pobierała ok niecałe 20A (silnik ok 15A świeca ok 4A) a w
trakcie pracy na drugim biegu powinna się mieścić w 12A lecz skoro
spaliłem mostek 35A (oczywiście na odpowiednim radiatorze) to by
znaczyło iż źle oszacowałem pobieraną moc i raczej nie silnika tylko
świecy. Teoretycznie (według mnie) świeca 6V 17A zasilana przez
dzielnik napięciowy obciąży 24V prądem 4,25A czy na dzielniku napięcia
też będzie strata prądu? Czy może taką świecę (6V 17A) można zasilić
napięciem nie 6V a 24V tylko poprzez odpowiedni dzielnik prądowy (nie
napięciowy) jeśli tak to czy dzielnik prądowy powinien być taki aby
dał 4,25A?
        Wracając do bocznika prądowego do amperomierza czy amperomierz
też w jakiś znaczny sposób obciąży cały układ oraz czy rezystor
bocznikujący podłączony równolegle do amperomierza będzie pobierał
jakiś prąd z układu?



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)