Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Leilong, nie pamiętam dokładnie jak to było, ale zdaję się, że masz osłabiony organizm.

zaczerpnięte z pewnego forum


utrzymanie stałej, prawidłowej temperatury ciała jest niodzownym warunkiem prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zmiany temp. przekraczające normę (36) mogą prowadzić do zaburzeń regulacji procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie. Za regulowanie i utrzymanie temperatury odpowiada ośrodek termoregulacji, który znajduje się w mózgu (w podwzgórzu).

Masz jakieś objawy kliniczne: osłabienie? apatia? brak apetytu? nadmierna senność?

Jeżeli nie obserwujesz u siebie tego typu objawów i czujesz się w pełni zdrowia, nie należy przejmować się zbytnio ta niższą temperaturą. Wystarczy jeżeli będziesz zwracała baczniejszą uwagę na stan swojego zdrowia.
Jeżeli jednak czujesz się nie za dobrze, nalezy udać się do lekarza rodzinnego i wykonać podstawowe badania laboratoryjne: morfologię, badania biochemiczne krwi i moczu.
Wśród schorzeń, które mogą być przyczyną obniżonej temperatury ciała zalicza się: niedokrwistość, zaburzenia endokrynologiczne, niedoczynność tarczycy. Jednak rozpoznanie może postawić lekarz po dokładnym zbadaniu i wykonaniu dodatkowych badań, dlatego radzę udać się po poradę do swojego lekarza. PZDR!






lembryk, Ale jak mówi że nie w celach jest pusto, nie ma nic to trzeba by nalać elektrolitu bo woda nic nie da.
Ale musicie zrozumieć jedno że ten akumulator jest używany tam wyparowała woda , dolewając wody nic mu nie zrobi on nie pisał że to nowy tylko że jeździł i po zimie nie ma nic. A ja jestem pewien że tam jest elektrolit tylko mało bo wyparowała woda jak doleje elektrolitu to będzie za duże stężenie.
Tutaj wycinek z obsługi aku
Lekceważenie pierwszych objawów niesprawności akumulatora ma największy wpływ na jego przyspieszone zużycie. Najtrudniejsze do usunięcia jest zasiarczenie powierzchni płyt grubych akumulatora, gdzie osadzają się kryształy siarczanu ołowiu, Objawia się to szybkim wyładowaniem akumulatora, wzrostem jego temperatury oraz gwałtownym gazowaniem elektrolitu. Powody tego mogą być różne: obniżony poziom elektrolitu lub jego zbyt duża gęstość; długotrwałe przechowywanie akumulatora bez doładowania; eksploatowanie rozładowanego akumulatora; zbyt długie wyładowywanie prądem o dużym natężeniu. --Przyczyną jest również dodawanie przez niektórych użytkowników kwasu zamiast wody destylowanej---. Zasiarczenie płyt można usunąć za pomocą długotrwałego ładowania akumulatora prądem o małym natężeniu, nie przekraczającym 0,04 pojemności akumulatora, przy małej gęstości elektrolitu.
Przyczyną problemów może być również zbyt wysoki prąd ładowania, co doprowadza do odparowania elektroliu i uszkodzenia płyt akumulatora.


Powyższe jest opublikowane w Motofaktach.



Klęski wywołane wybuchami wulkanów

Największe wybuchy wulkanów przynoszą więcej strat niż trzęsienia ziemi, ale są zjawiskiem rzadszym. Poza szkodami bezpośrednimi wybuchy wulkanów mogą wpływać na klimat dość dużych obszarów. Na skutek przedostawania się popiołów wulkanicznych do górnych warstw atmosfery, co może przez dłuższy czas ograniczać dopływ promieniowania słonecznego do powierzchni ziemi. Wybuch wulkanu Tambora w Indonezji spowodował, iż rok 1815 przeszedł do historii jako rok bez lata. Skutki tego wybuchu - w postaci obniżonej temperatury od późnej wiosny do wczesnej jesieni- odczuwalne były nawet w Europie Zachodniej.

W czerwcu 1991 r. seria wybuchów wulkanu Mount Pinatubo na Filipinach wyzwoliła 6 mld m3 popiołów wulkanicznych o temperaturze 70°C. W wyniku wybuchów zginęło 617 osób, 195 było rannych, a dotkniętych skutkami zostało ponad milion osób. Niektóre źródła podają, że zdarzenie to obniżyło o 0,6°C, w okresie dwu lat, średnią roczną temperaturę na świecie.

Wybuch wulkanu - oprócz znanego wszystkim zjawiska uwolnienia lawy - wywołuje zjawisko podobne do powodzi, tak zwane. lahar. Są to popioły wulkaniczne zmieszane z wodą deszczową lub wodą z istniejącego wcześniej jeziora kraterowego, które "zatapiają" duże powierzchnie. Mieszanina, spływając po stoku z prędkością dochodzącą do kilkudziesięciu km/h, zabiera ze sobą bloki i głazy skalne, które niesie na nierzadko dalekie odległości. Lahary mogą być przyczyną olbrzymich katastrof, między innnymi lahar powstały po wybuchu wulkanu Nevado del Ruiz w Kolumbii zniszczył w 1985 r. oddaloną o 47 km miejscowość Armero, grzebiąc około 23 tys. ludzi.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)