Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


Zawór EGR nie powinien powodować zapalenia tej kontrolki, wg. mnie jest to wina przepływomierza powietrza - ale to trzeba sprawdzić tak jak już wcześniej Ci napisali.


byłem zobaczyć ten przepływomierz , nie wiem o co tam w tym konkretnie chodzi i czy to jest na pewno to ale tak sobie grzebałem po alledrogo i znalazłem zdjęcie więc by się zgadzało , to jest zaraz za filtrem powietrza i dołączone do tego jest kilka kabelków, ja mam dokładnie 5 i jedno miejce jest wolne , swoją drogą jak to wyciągnąłem to zabaczyłem jakies dwa druciki zakończone taką czarną kulką ( coś ala dioda tyle , że nie świeci ) no i takie dwie malutkie blaszki jakby oporniki, jak to delikatnie dotknąłem to te blaszki popękały no i masz , nawet jak to nie było przyczyną awarii to teraz muszę to kupić , tylko troszkę według mnie za cieńkie te blaszeczki. A jeszcze z innej bajki , zajrzałem z ciekawości do tej koszulki co prowadzi kabelki do przepływomierza , to lekko się zdziwiłem bo są tam jeszcze dwa luźne kable które są zaizolowane ale nie przez serwis tylko przez podejrzewam innego właściciela ( Maćko ?? ---- nie ) i nie wiem bo tam nie ma tale wolnych miejsc we wtyczce żeby jeszcze te dwa kabelki wrzucić. Ach no i wychodzą z tej wtyczki dwa białe kable i są zmostkowane razem i podłączone do karoserii , takie moje obserwacje ( czy ktoś wie jaki koszt podłączenia do kompa na śląsku ?? )




albo spadł wężyk podciśnienia przy turbo gdzieś
wtedy niekoniecznie pokazuje checka


u mnie w zeszly piatek pojawil sie identyczny problem, vmax 120kmh po minucie zapala sie lampka silnika. pojechalem na diagnostyke pan stwierdzil blad w sterowaniu turbiny, podlaczyl pompke, troche napompowal i stwierdzil ze jest jakas nieszczelnosc. auto zostalo u mechanika. po paru godzinach zadzwonil ze znalazl usterke. okazalo sie ze przyczyna nieszczelnosci byl zawor egr. odlaczyl wezyk, zaslepil srubka :) stwierdzil ze auto bedzie mniej ekologiczne ale jesli mi to nie przeszkadza to moge tak jezdzic. o dziwo autko wydaje mi sie ze ma o wiele wiecej mocy niz przed usterka a napewno jest lepiej niz bylo bo teraz na III biegu bez problemu buja sie do 100km/h co bylo praktycznie cudem jak pojawila sie awaria, ze nie wspomne o wyprzedzaniu.



Zawory i układ są podobno ok (szczelne wszystko i działa jak trzeba)
Pomogło nieco czyszczenie kolektora i EGR - ale to jeszcze nie to co było przed awarią, więc syf co tam był to nie przyczyna.

Sprawdzę jeszcze raz sam tak jak piszecie ten elektrozawór.

Być może to jednak jest przepływomierz - czy znalazłaby się jakaś dobra dusza z okolic Warszawy z chwilą czasu i silnikiem DTH coby spróbować zrobić przekładkę i test?

Wielka piwna wdzięczność czeka na śmiałków :)

T.




A mógłbyś napisać jak to było sprawdzone? Lepiej go po prostu wyczyść.

Jeżeli chodzi o dokładne opisanie tego jak był sprawdzany to nic z tego ponieważ został on sprawdzony przez elektromechanika i praktycznie tylko tyle wiem.
Powiedział mi że egr jest sprawny i że nie jest on przyczyną awarii.

Zubek jeżeli wiesz jak samemu go wyczyścić to proszę o kilka wskazówek

a i jeszcze jedno, jestem od niedawna posiadaczem vectry i nie wiem gdzie znajduje sie w tym modelu silnika(1.6 16v) zawór ERG dlatego prośba o jakieś szczegółowe wskazówki
Użytkownik Adiii edytował ten post 16 marzec 2007 - 12:37




Jeżeli chodzi o dokładne opisanie tego jak był sprawdzany to nic z tego ponieważ został on sprawdzony przez elektromechanika i praktycznie tylko tyle wiem.
Powiedział mi że egr jest sprawny i że nie jest on przyczyną awarii.

Zubek jeżeli wiesz jak samemu go wyczyścić to proszę o kilka wskazówek

a i jeszcze jedno, jestem od niedawna posiadaczem vectry i nie wiem gdzie znajduje sie w tym modelu silnika(1.6 16v) zawór ERG dlatego prośba o jakieś szczegółowe wskazówki

Witam.
Wszystko masz pięknie opisane na samej górze w dziale "silnik".Jak pisałeś posta to nie mogłeś tego nie zauważyć ;)



Witam mam pewno głupie pytanie ale gdzie znajdują sie te czujniki, gdzie ich szukać przy silniku x18xe.No i najważniejsze za co one odpowiadają, bo mam problem z viki autko gaśnie po odpaleniu głownie jak jest ciepły silnik. Muszę mu przytrzymać obroty po odpaleniu (żeby nie zgasł)tak przez jakąś chwilę lub odpalić i przejechać się jakiś kawałek i wszystko jest oki dodam że gaśnie na biegu jałowym,żadnych błędów komputer nie pokazuje juz pisałem na forum o tym i różnie mi doradzano.Przeczyścić korkowca i zawór EGR co mam zamiar zrobić w tym tygodniu ale wyczytałem tez że może to byc też czujnik temp. tylko nie pisali jaki a ponoć są trzy, z termostatem to chyba cztery, a widzę że to nie są drogie części więc mogę pokusić się o wymianę któregoś z nich.
Termostat za co on odpowiada i jakie mogą być objawy jego uszkodzenia czy to może być przyczyna?
Czujnik temperatury jakie mogą być objawy jego awarii.(chodzi o czujnik temp. cieczy chłodzącej czy jakoś tak)?
Dodam że wskażnik temp. na desce rozdzielczej działa, wentylator też.Choć mam wrażenie że autko dość szybko się nagrzewa (jazda miejska, jest lato a ja może przesadzam).Jeżeli jesteście w stanie mi jakoś pomóc to ładnie proszę.Za każdą poradę dziękuje. Przeczytam każdą sugestię. PROSZĘ




witam.
co do błędów moge odczytac.mam takie male urzadzonko... :) jesli jestes z okolic Manchesteru odezwij sie.co do tej kontrolki to informuje o awarii w ukladzie emisji spalin.przyczyn moze byc kilka.nieszczelny uklad wydechowy,padnieta sonda lambda,wypalony kat itd.


apropo dzisiaj zauważyłem że problem jest przy ruszaniu wtedy auto jest bardzo słabe jak osiągnie obroty ok 1700 włancza sie turbina i autko śmiga ładnie myśle może nad wyczyszczeniem zaworu egr





Możliwych przyczyn jest wiele, ale ad hoc nasuwają sie 3 przypuszczenia:
- przepływomierz (skąd wiesz, że ten nowo kupiony - jak zrozumiałem używany - jest 100% sprawny?)
- EGR
- turbina (to by było najkosztowniejsze, ale też chyba najmniej prawdopodobne ze względu na te "skoki" spadku mocy).
Jaki masz przebieg?

ad1. spadki mocy były chwilowe a to by mówiło za tym, że elektronika przepływomierza świruje a nie jest permanentnie uszkodzona, zwłaszcza, że zazwyczaj wskazuje prawidłowe przepływy - taka awaria jest mało prawdopodobna a tym bardziej w przypadku dwóch przepływomierzy
ad2. co to jest EGR
ad3. nie wiem... może mało prawdopodobna o kosztowna ale to co się już dowiadywałem to ewentualna regeneracja (z gwarancją) to koszt ok. 700 PLN
Przebieg ok 174kkm


ERG - to zawor recyrkulacji spalin, jego nieprawidlowe dzialanie moze prowadzic do takich objawów.



jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika
przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic:
czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana
zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma rozszczelnienia dolotu, zaciete kierownice spalin w turbinie
czy przeplywka jest dobra

Dodano po 48 [sekundy]:

Komunikat ten pojawia się również podczas awarii czujnika ciśnienia turbodoładowania.



Mialem awarie z internetem i nie moglem odpisac, ale juz jest i troche posprawdzalem..
sprawdzalem podcisnienia czy sa szczelne i jest ok,
sprawdzilem zawor EGR i tez jest ok,
po odpaleniu pedal wpada troche do srodka czyli ok,

Szarpie na gazie i na benzynie, wiec to nie kwestia gazownika:(
przewody dzisiaj jeszcze sprawdze i napisze,
kopulka wydaje mi sie ,ze jest w dosc dobrym stanie ,bo nie ma mocno wyrobionych rowków..
sciagnalem tez mikser dla pewnosci czy nie ma jakos za malo powietrza ale bylo to samo , mikser ma 38 mm srednicy.
ale czy lewe powietrze moze byc przyczyna czarnych swiec?
dziekuje za wskazowki, pozdrawiam

Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

sprawdzilem przewody wedlug wskazowki i okazalo sie ,ze tez sa dobre



Miałem to samo, czyli zapaliły się kontrolki TCS i silnika - z pracą silnika nic się nie działo, żadnego spadku mocy, gasnięcia, wycieków. Odłaczyłem klemę - kontrolki znikły na ok. 40 km. Decyzja - szybki kontakt z Jaksą, wizyta z doskoku. Po podpieciu komputera pokazało błąd EGR (miedzy innymi). Oględziny stwierzdziły niedziałający zawór i tu wprawne oko Pana Jarka wypatrzyło pęknięty przewód podciśnienia dochodzący do EGR. W efekcie wymiana przewodu wyeliminowała awarię.
Wniosek - przy palących się kontrolkach TCS i Check Engine podpiąć motorek pod kompa i szukać dość dokładnie przyczyn.



no wiec...



sprawdz czemu nie ma tego podcisnienia - moze wezyk jest uszkodzony ? , moze jeden z zaworkow solenoidowych go nie wytwarza ? jedz po kolei od EGR do tych zaworkow:
18-741C, 18-741A i 18-740A - to jest to co nas interesuje, jezeli wezyki byly cale...
Zanim zdemontujesz obudowe filtra powietrza sciagnij z niej jeden wezyk i zobacz czy tam jest podcisnienie - w obudowie znajduje sie mała komora podcisnienia.
Wyciagnij wtyczki, zdemontuj zaworki (sa w kiepskim miejscu, delikatnie bo latwo złamac a złapac nie ma jak, ja zdemontowalem pokrywe od filtra powietrza i kawalek rury). Psikałem w zaworki solenoidowe sprezonym powietrzem, wd40 lub czyms podobnym do czyszczenia elektroniki w kazda dziure jaka znalazlem podczas demontazu w miejscu gdzie przychodzi kosteczka elektryczna byla woda.. skad nie wiem, osuszylem. U mnie widac jakis paproch lub wilgoc byla przyczyna awarii.. pozniej jak wszystko zlozylem to ssalo az milo Zaworki solenioidowe udalo sie uratowac! a i zawor EGR okazal sie sprawny!!
hmm... jak sprawdzic czy zawor EGR dziala? rurka w usta i ciagniemy.. podniosl sie - działa.. przyczyna lezy w podcisnieniu...



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)