Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam
Mam pytanie odniośnie silnika TDI. Miałem okazje kupić Golfa TDI. Podczas oglądania tego auta i po zapaleniu silnika z rury wydechowej zaczął wydobywać się biały dym. Myślałem, że jak silnik się rozgrzeje to nie będzie już dymił na biało, jednak myliłem się. Po 20 minutach pracy silnika i 5 km przejechanych silnik dalej dymił na biało. I to już mnie zaniepokoiło i zrezygnowałem z zakupu.
W związku z tym mam pytanie: czy to normalne, żeby silnik TDI kopcił na biało (miałem już pare Diesli, ale żaden nie dymił na biało tylko co jest oczywiste na czarno). Jeżeli ten silnik nie powinien tak dymić to co mogło być tego przyczyną?
Zanim napisałem tego posta szukałem na forum informacji na ten temat, ale niestety nie znalazłem.
Z góry dzięki za swoje sugestie i odpowiedzi.
Pozdrawiam i życzę miłego długiego weekendu
Witam
Mam pytanie odniośnie silnika TDI. Miałem okazje kupić Golfa TDI. Podczas oglądania tego auta i po zapaleniu silnika z rury wydechowej zaczął wydobywać się biały dym. Myślałem, że jak silnik się rozgrzeje to nie będzie już dymił na biało, jednak myliłem się. Po 20 minutach pracy silnika i 5 km przejechanych silnik dalej dymił na biało. I to już mnie zaniepokoiło i zrezygnowałem z zakupu.
W związku z tym mam pytanie: czy to normalne, żeby silnik TDI kopcił na biało (miałem już pare Diesli, ale żaden nie dymił na biało tylko co jest oczywiste na czarno). Jeżeli ten silnik nie powinien tak dymić to co mogło być tego przyczyną?
Zanim napisałem tego posta szukałem na forum informacji na ten temat, ale niestety nie znalazłem.
Z góry dzięki za swoje sugestie i odpowiedzi.
Pozdrawiam i życzę miłego długiego weekendu
Turbo wali olejem do dolotu?
Witam serdecznie. Mam pewien problem z moim autkiem. Jest to Seat Arosa 1,7 SDI 60 KM, ma przejechane 168 tys. km. Ostatnio pojawil mi sie problem podczas odpalania. Wszysko jest pieknie, odpala za pierwszym razem , ale silnik pracuje nierowno, obroty skacza a przy probie ruszenia doslownie sie dlawi i nie ma w ogole mocy. Podejrzewam, ze jeden z cylindrow nie pracuje. Po niedlugim czasie wszystko powraca do normy i silnik pracuje rowno. Spalanie jest na prawidlowym poziomie, z rury nie wydobywa sie czarny dym. Swiece zarowe byly sprawdzane i sa OK. Co moze byc tego przyczyna? Jest to moj pierwszy diesel. Generalnie nie znam sie na silnikach. Co warto powinienem sprawdzic u mechanika i na co zwracac uwage. Nadmieniam, ze dzieje sie to zazwyczaj w czasie pierwszego uruchomienia po mroznej nocy. Pozniej w ciagu dnia problemu nie ma.[/b]
witam
dzisiaj zauwarzyłem że moja xantia 2.1 td kopci przy dodaniu gazu. kopci na szaro-czarny kolor. chmurka takiego dymu puszczana też jest zaraz po odpaleniu. co jest najczęstszą przyczyną kopcenia diesla? dodam też że oleju nie bierze. poziom oleju po przejechaniu 4 tys po wymianie jest w normie.
na wstępie powiem ze nie znam V6 ale biorąc pod uwagę ze to benzyniak to moim skromnym zdaniem dym może pojawić przy uszkodzeniu w układzie sterującym silnika
i tak jak mówili przedmówcy powodowane jest nadmiarem paliwa w cylindrach.
można porównać to do zapalania zapałki z małą i z dużą ilością siarki, spalane paliwo w przypadku benzyny jak i siarki w dużej ilości, niema szans powiązać się z cząsteczkami tlenu aby przekształcić się w CO2 co kończy się czarnym dymem. najlepiej można to zaobserwować w dieslu przy dużym obciążeniu np przy 80 km/h zredukowanie z 5 na 2 kończy się czarnym dymem przyczyna we wszystkich przypadkach jest taka sama niedobór powietrza w mieszance. i w tym kierunku bym szukał przyczyny
Witam,
Koledzy mam problem, przy wysokich obrotach silnika zaczyna coś strzelać i z tłumika wydobywa się czarny dym (jak zimny diesel)
Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Silnik od niedawna zaczął się zachowywać jak by był klasy WRC.
[ Dodano: 2010-07-06, 07:50 ]
>> jak odpalam rano jak jest calkowicie zimny to pojawia sie chmurka dymu -
>> ale
>> to chyba normalne w dieslu
>> nie jest taki czarny jak w ikarusach ale taki hmmm
>> ciemnoniebieski...chyba...
>
> Uszczelniacze zaworowe moga być przyczyną.
ale to nie wpluwa na moje glowne problemy z olejem w jakims znaczacym
stopniou?
>> jak juz sie uruchomi to juz sie nie dymi i pracuje normalnie (po
>> zgasnieciu
>> lampki bo do tego momentu jak jest zimny to pracuje glosniej)
>
> Zacznij od zmierzenia ciśnienia oleju. Może masz walnięty czujnik?
> Jeśli będzie zbyt niskie, to zmień olej, zbyt gęsty może być przyczyną.
no jak zmienilem olej(mechanik zmienil) na 5w50 to nie bylo roznicy i lampka
tez nie chciala gasnac.... to wtedy kazal wlac zageszczacza
[FFI] focus dymi rano na biało
Odpalam rano foczke po całonocnym staniu, puszcza małego bączka czarnego. Przy dodaniu gazu kopci na biało. Po 2-3 min jak się rozgrzeje to już nic nie kopci. Nie są to jakieś kłęby dymu, ale przy przygazówce na 2 tys obr widać go wyraźnie. Oleju nie bierze, płyn hamulcowego na razie nie ubywa, albo jeszcze za krótko żeby stwierdzić czy to płyn jest przepalany. Silnik 1,8 turbo diesel, przebieg oryginalny 270 tys, co może być przyczyną i czy jest to powód do zmartwienia czy raczej można jeździć dalej ?
I jeszcze pytanie jak długo powinna świecić się kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu zimnego silnika ? Bo jak silnik jest ciepły to gaśnie odrazu, a rano potrafi po odpaleniu się świecić 2-4s zanim zgaśnie. Czy taki objaw jest powodem do niepokoju ?
Pozdrawiam
Hmm, często przyczyną podwyższonego zużycia paliwa jest uszkodzony przepływomierz i odnosi się to zarówno do bęzyny jak i diesla, ale zazwyczaj dodatkowym objawem jest spadek osiągów silnika. Kolejną przyczyną mogłby być lanie wtryskiwacza/wtryskiwaczy ale to by dawało takie rezultat, że za samochodem pozostawałaby czarna chmura dymu i osiągi też powiny się pogorszyć. A może jest po prostu gdzieś wyciek? Pozdrawiam
Wiele niesprawności silnika da się zdiagnozować nawet bez analizatora spalin, obserwując tylko barwę i ewentualnie zapach spalin. W sprawnym, prawidłowo wyregulowanym silniku spaliny są niemal przezroczyste i bezbarwne. Z rury wydechowej może się też wydobywać para wodna.
Dym czarny:
Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyśpieszania lub zwiększania obciążenia silnika nie świadczy o usterce.
Dym niebieski:
Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.
Dym szary:
Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez pierwszych kilka minut po uruchomieniu nie rozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.
Dym biały:
Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą, w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.