Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

no mój ojciec obszedł to wszystko przemyślał kilka razy i zrobi tak:
- założył działalność gospodarczą (usługi rolnicze budowlane itp.) oczywiscie wiąże sie to z dodatkowymi opłatami( np. KRUS)
-chce skorzystać z progamu który obejmuje działalność pozarolniczą(zapomniałem jak to sie nazywa)tam jest zwrot 50% a nie 40
-planuje wsiąć na działalność ciągnik 100km i przyczepe (leasing)
- dodatkowo może odzielnie skorzystać z PROW na gospodarstwo na jakies drobne maszyny




no mój ojciec obszedł to wszystko przemyślał kilka razy i zrobi tak:
- założył działalność gospodarczą (usługi rolnicze budowlane itp.) oczywiscie wiąże sie to z dodatkowymi opłatami( np. KRUS)
-chce skorzystać z progamu który obejmuje działalność pozarolniczą(zapomniałem jak to sie nazywa)tam jest zwrot 50% a nie 40
-planuje wsiąć na działalność ciągnik 100km i przyczepe (leasing)
- dodatkowo może odzielnie skorzystać z PROW na gospodarstwo na jakies drobne maszyny


Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej to też niezła opcja ale wiążąca się z kosztami większymi niż "modernizacja", w grę wchodzi raczej ZUS (no chyba, że dochodowość będzie znikoma to wtedy możliwe jest pozostanie przy KRUS`ie) i podatek dochodowy (którego nikt nie lubi) a najistotniejsze to wielkość wsparcia trzykrotnie niższa niż w przypadku wspomnianej "modernizacji", gdyż wynosi zaledwie 100kzł także o nowym kombajnie zbożowym można raczej zapomnieć, ale w ostateczności jest to jakaś alternatywa



Wszystkie małe ładowarki mają napęd hydrostatyczny, a z większych to MERLO też jest na hydrostacie- nawet Multifarmer z podnośnikiem.
Manitou w najmniejszym modelu ma napęd hydrostatyczny, i w ładowarkach budowlanych http://www.zeppelin-...pl/manitou.html
np. te największe z silnikiem 177KM mają napęd hydrostatyczny

Napęd ten jest pewnie wygodniejszy w operowaniu ładowarką, ale do zastosowań rolniczych np. ciąganie przyczep z ładunkiem wybrałbym napęd mechaniczny.



" />AUTOHOLOWANIE & USŁUGI TRANSPORTOWE

Firma nasza od 5 lat zajmuje się transportem na terenie całej Polski i EU samochodów osobowych, dostawczych oraz maszyn budowlanych do 6 ton. Posiadamy OC przewoźnika.
FAST-TRANS to konkurencyjne ceny, bezpieczeństwo, dostępność przez 24h, 365 dni w roku.

Michał Kuta

ul. Santocka 22, 60-431 Poznań

tel. 600-960-987

http://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/

Świadczymy usługi w zakresie transportu samochodów:

- osobowych

- dostawczych

- wózków widłowych

- maszyn budowlanych np. : (podnośniki, walce, ładowarki, koparki i in.)

- maszyny rolnicze

- przyczepy

- ładunki nietypowe


Działamy Szybko i Solidnie 24h

Wystawiamy faktury VAT

Posiadamy OC przewoźnika

Jeździmy po całej europie

Jeździmy również do Portów BREMERHAFEN i GDYNI



http://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/

tel. 600-960-987

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY !!!



" />Tak musi być jak jest - i tak już są 4 działy, kiedyś był tylko jeden dział

na ciężarówkach dajemy seryjne a także różne specjalistyczne ciężarówki, przyczepy, naczepy

a na dziale "specjalistyczne" wszysto co nie drogowe
i bardzo nietypowe - budowlane, rolnicze, przeładunkowe


czasem nawet robimy odstępstwa, bo niektóre pojazdy nie wiadomo do którego działu dać - i nie krzyczymy jak jest niewłaściwie



" />może nie w temacie ale tez coś powiem
ZPC i teraz TRADE robią przyczepki samochodowe, sprzedaż idzie pewnie do jakiś marketów budowlanych i ich dilerów firmy, ale jedna mała uwaga - oni maja tylko ten jeden produkt - przyczepki, lawety, a co będzie jeśli rynek się nasyci???
Gdzie inne produkty - wózki inwalidzkie, chodziki (kiedyś to było robione w ZPC), czyżby nie było na to zbytu???
Taka firma jak ZPC czy TRADE, na bazie istniejących produktów może robić przecież duże przyczepy samochodowe, lawety i platformy dla TIR, czy nawet szereg maszyn rolniczych (przyczepy do przewozu zwierząt, odkryte przyczepy do prasowanej słomy czy siana czy tez zwykłe przyczepy ciągnikowe). Rolnicy dostają dopłaty do ziemi, korzystają z PROW (modernizacja gospodarstw, zakup maszyn rolniczych) i szukają dobrych, tanich i blisko zlokalizowanych zakładów gdzie mogli by kopić potrzebne im przyczepy rolnicze. Mają KASĘ do wydania!!!!
Można też otworzyć serwis, naprawę taboru przyczep, remonty podzespołów, a tego nie ma w najbliższej okolicy czy nawet w Lublinie. Można tez wejść w spółkę lub świadczyć kooperacje większej firmie podobnej branży budowy maszyn rolniczych.
Możliwości jest wiele.
pozdrawiam
Grzesiek



Liczba zawartych umów w 2009 - 2 916

Udział grup środków trwałych w ilości zawartych umów:

    l Pojazdy - 3,29%
    l
    l Maszyny i urządzenia - 92,90%
    l
    l IT - 3,81%
    l
    l Nieruchomości - 0,00% l


Udział podgrup środków trwałych i średnia wartość jednej umowy w PLN:

Pojazdy (100%):

    Osobowe l 27,08% ll 68 846,15 PLN - średnia l
    Ciężarowe l 9,38% ll 147 777,78 PLN - średnia l
    Naczepy/przyczepy l 63,54% ll 110 655,74 PLN - średnia l

Maszyny i urządzenia (100%):

    Budowlane l 5,68% ll 301 103,90 PLN - średnia l
    Rolnicze l 47,10% ll 220 987,46 PLN - średnia l
    Poligraficzne l 6,57% ll 174 382,02 PLN - średnia l
    do tworzyw szt. i obróbki metalu l 10,11% ll 366 678,83 PLN - średnia l
    Medyczny l 21,89% ll 312 715,01 PLN - średnia l
    Wózki widłowe l 1,03% ll 332 857,14 PLN - średnia l
    inne MiU l 7,60% ll 187 135,92 PLN - średnia l

IT (100%):

    Sprzęt IT l 94,59% ll 38 571,43 PLN - średnia l
    Oprogramowanie l 5,41% ll 340 000,00 PLN - średnia l

Zestawienie zostało sporządzone na podstawie danych statystycznych za 2009 rok, publikowanych przez ZPL.



" />Witam. Od jakiegos czasu obserwuje rynek sprzedazy samochodow ciezarowych sluzacych do przewozu maszyn rolniczych, budowlanych i innych pojazdow. Jestem zainteresowany zakupem takiego pojazdu cos w stylu 6x4 dmc 22-25ton z dzwigiem zakabinowym i rozkaladanymi najazdami. Niestety niewiem czemu, ale ogloszenia w Polsce jak i calej Europie sa bardzo ubogie jesli chodzi o tego typu ciezarowke/lawete. W odroznieniu do UK na tamtych stronach takiego sprzetu jest kilkukrotnie wiecej.
PYTANIE:
Czy ja zle szukam? A moze wykorzystanie takich pojazdow na naszych drogach jest niezgodne z przepisami? A moze taki pojazd jest niepraktyczny? Lepiej kupic wywrotke i podczepiac przyczepe? Niewiem. Wiem ze ciezko z wyborem. Pare sztuk widzialem w Polsce, ale to rzadki widok.
Niewiem jak zamiescic fotki bo bym pare dla przykladu wkleil
Jesli ktos ma cos do dodania zapraszam.



" />Witam.
Nie jestem kierowcą ciężarowym, ani nie posiadam ciężarówki.
Postanowiłem zrobic konkurencję dla otomoto.pl i potrzebuję pomocy przy ustalaniu podziału oraz opcji jakie muszą zostac umieszczone w ogłoszeniu.

Aby trochę unaocznic obraz, staram się trochę czerpac z mobile.de. Postanowiłem iż dział nazywac się będzie "uzytkowe". W nim znajdzie się podział na następne kategorie. I tutaj już zaczyna się mój problem. Jak teraz podzielic, aby wyszukiwanie pojazdów było łatwe?
Myślałem podzielic na: ciężarowe do 3,5t, ciężarowe do 12t, ciężarowe powyżej 12t, maszyny budowlane, pojazdy komunalne, pojazdy rolnicze, wózki widłowe, przyczepy, naczepy, ciągniki siodłowe (kolejnośc losowa). Czy jest to dobry podział na polski rynek? A może inny byłby lepszy?

Kolejnym problemem z jakim się borykam, są opcje jakie użytkownik może wybrac, ograniczając tymsamym wynik wyszukiwania. Opcje mogą byc inne dla każdej kategorii, mogą to byc opcje do zaznaczenia, wybrania lub wpisania.
Proszę w miarę możliwości o szeroką pomoc, jestem w gruncie rzeczy zielony w tym temacie, a czas nagli.
Mam nadzieje, że wybrałem dobry dział, jezeli nie, prosze moderatorów o przeniesienie.



" />1. z prawem jazdy kat. B można prowadzić zestaw maksymalnie (teoretycznie) 4,248 tony.
3,499 pojazd i 749 przyczepa.
DZIAŁ IV Kierujący
Rozdział 1. Uprawnienia do kierowania
Art. 88
Ust. 3 "Prawo jazdy:"
punkt 3: "kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;" w przepisie tym nie ma określonego DMC zestawu, więc maksymalna DMC teoretyczna to suma DMC pojazdu i przyczepy (lekkiej).

2. oczywiście jeżeli jest zachowana relacja masy przyczepy do pojazdu, oraz pojazd ma w dowodzie rejestracyjnym dopuszczenie do ciągnięcia przyczep określonej masy.

3. Mercedes S. w swojej karierze jeździłem również Mercedes S 560 z szybami o grubości 5cm i blachami odpornymi na strzały. ważył 3 tony.

4. kat B i C uprawnia do prowadzienia pojazdów samochodowych poniżej i powyżej 3,5t. czyli nie ważne jest przeznaczenie pojazdu. poza tym pozwala na prowadzenie pojazdów niesamochodowych bez prawa jazdy, a to: maszyny wolnobieżne, ciągniki rolnicze, zaprzęgi konne, maszyny budowlane. co więcej osoba nie posiadające prawa jazdy kat. B, czy C może tymi pojazdami korzystać z dróg publicznych. wystarczą uprawnienia na te pojazdy, karta operatora, kat. T, karta woźnicy itp.



Wysłałem do Wieltonu e-mail z zapytaniem o ich plany rozwoju maszyn rolniczych, otrzymałem mail powrotny

Cytat
Witam

W chwili obecnej mamy w sprzedaży przyczepy z obrotnicą PRS-2 oraz PRC-2 (tandem) o ładowności od 6 do 14 ton, wymiar paletowy w standardzie od 8 ton w górę. Ofertę produktów dla rolnictwa poszerzyliśmy o przyczepę skorupową o ładowności 18ton oraz przyczepę budowlaną wykonaną ze stali Hardox również o ładowności 18ton. W chwili obecnej jesteśmy w trakcie przygotowań do targów Agropremiery w Poznaniu gdzie pokażemy nasze nowości czyli skorupę i najprawdopodobniej rozrzutnik obornika lub beczkę asenizacyjną. Już w lutym wprowadzamy do sprzedaży rozrzutniki obornika 9 i 13 ton (na tandemie lub na pojedyńczej osi w zależności od potrzeby klienta jak również beczki asenizacyjne o pojemności 7000L, 10 00L i 14 000litrow. Odnośnie przyczep 3 osiowych, z początkiem marca pokażemy taką przyczepę z obrotnicą o ładowności 20ton, jak również wózek dolly jednoosiowy do ciągnięcia naczep po polu.

W załączniku zdjęcia tandemów do końca przyszłego tygodnia postaram się dosłać zdjęcia rozrzutnika i beczki.



pozdrawiam

Który jest zamieszczony na forum (strona 7 tego tematu). Załącznika nie dostałem do tej pory. nie chodzi tutaj o Mnie ale o wszystkich userow, bo nie tylko Ja czekam na te zdjęcia oraz co tu ukrywać dane techniczne produktów z logo wielbłąda. Aktualnie mam pilne wydatki w innych dziedzinach niż rolnictwo a w dodatku kredyty cisną, ale w przyszłości i to nie takiej dalekiej bo koniec tego roku jest plan nabycia przyczep rolniczych o ładowności powyżej 14 ton w ilości 2 sztuk, także przyczepa o ładowności 20 ton była by ciekawym rozwiązaniem.



" />pow 3,5t
1. tachograf [wyjatek to m.in. samochody specjalne, zabytkowe, technicznie bez mozliwosci zalozenia tachografu, zarejstrowane na gospodarstwo rolnicze, ale za to obowiazuje wypelnianie zielonej badz niebieskiej karty drogowej]
2. w transporcie zarobkowym obowiazuje licencja na transport krajowy badz miedzynarodowy [kurs 3 tys zl [niekonieczny mozna sie samemu nawkuwac pytan], egzamin 400zł, kaucje na pierwszy samochod bylo chyba 9tys euro za kazdy nastepny 4tys euro, rownowartosc moze byc w zastawie np. nieruchomosc itp]
3, winieta - zaleznie od norm euro i ciezaru. winieta jest tylko na drogi wazniejsze od "czerwonych" jesli jezdzimy tylko po żółtych nie musimy miec winiety. Winieta zwalnia z oplat autostradowych
4. Na własny transport niezarobkowy firmy np. firma budowlana co wozi materialy budowlane klientom, nie musi miec licencji ale musi pisac karte drogowa niebieska i posiadac wypis na co ten samochod sluzy.
5. nie ma czegos takiego jak transport prywatny, jesli masz samochod pow. 3,5t to to oznacza ze pocos on sluzy i nie zlituj sie.
6. podatek drogowy, zalezny od kombinacji: osi, ciezarow, przyczep itp
7. od przyszlego roku bedzie obowiazek posiadania licznika kilometrow w przyczepach/naczepach pow. dmc 5t

*8 pow. 7,5t dmc w transporcie trzeba miec 21 lat, [nie dotyczy rolnictwa, poj, specjalnych itp.]

*9 pojazdy pow, 3,5t dmc przewożace żywność, żywiec i inne towary szybko psujace sie wg konwencji [nie pamietam jaki skrot], musza miec zaplanowana trase przejazdu, przewidywane miejsca postojów itp, włacznie z obsluga ładunku, np. pokarm dla żywca, podłaczenie pod prad itp.

*10 pojazdy posiadajace winde musze przechodzic badanie UDT, wyposazone w urzadzenie dzwigowe badanie i ponadto kierowca musi posiadac uprawnienia na obsluge

*11 w pojezdzie w ktorym jest zainstalowany tachograf [także poniżej 3,5t dmc] zawsze nalezy wypisywac i uzywac tarczek i robic legalizacje tachografu. Nie ma tak ze jesli mamy tacho a jezdzimy prywatnie busem to nie ma obowiazku uzywania. Jesli jest to trzeba uzywac, jak nie to wymontowac

*12, pojazd ponizej 3,5t dmc to 3499,99 kg, pow. 3,5t dmc to 3500,00 kg

ma nadzieje ze oni czym nie zapomnialem

aha prawo jazdy kat C, świadectwo kwalfikacji [od wrzesnia 2008 certyfikat] i psychotesty



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)