Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty:
Nowe przyczepy samochodowe z homologacją o następujących wymiarach:
Długość: 180; 200; 220; 250; 280 cm
Szerokość: 125 cm
DMC: 600 kg

Zdjęcia oraz więcej informacji na www.vimada.republika.pl
kontakt:   vimada  <(at)op.pl



Oferta  wystawowo- handlowa "Busines start" dla wszystkich branż:

1.producentów

2.importerów

3.handlowców

4.usługodawców

Nowe Centrum Wystawowo-Handlowe 15 km od centrum Warszawy w regionie
uprzemysłowionym, przy samej trasie katowickiej. Centrum posiada
powierzchnie 4 hektary i miejsce dla 800 firm. W pierwszym etapie / od zaraz
/ oferowane są stanowiska wystawowo- handlowe, do rozstawienia własnego
pawilonu, namiotu, przyczepy o wymiarach:

1. modul 3m x 5m lub wielokrotność / sam. dostawcze do 1.5 t. Cena 1 dzień
30 zł. 1 mies. 650 zł.

2. moduł 5m x 5m lub wielokrotność / sam. ciężarowe  1.5- 6 t. Cena 1 dzień
40 zł.  1 mies. 850 zł.

Zapewniony bezpłatny parking, wszystkie media, gastronomia, biuro prasowe,
służba pożądkowa, programy promocyjno- reklamowe.

Kolejne etapy rozwoju Centrum przewiduja budowę hal wystawowo- handlowych,
sal konferencyjnych, zaplecza noclegowego.

Po wiecej informacji odpisz podając nazwę firmy jej NIP lub Regon.




Virus_7 wrote:
Heh... A skąd ja mam to wziąć?


Producent podaje takie dane.


Da się przeprowadzić jakiś eksperyment
(np. nagrzać do 60*C i policzyć czas jaki jest potrzebny do 30*C)?


To nie tak. Przyczep jakiś element (rezystor, tranzysor) i spowoduj
żeby wydzielała się w nim pewna moc. Gdy się wszystko ustali radiator
będzie o deltaT cieplejszy od otoczenia. Rth = deltaT/moc.


Czy jakbym Ci podał jakie są elementy i poszukał odpowiednich wartości,
to byś to policzył? Moja wiedza na ten temat jest narazie bardzo marna.


Czas się nauczyć. W tym grupowicze chętnie pomogą. Grupowicze nie lubią
robić za kogoś.

Obliczenia na palcach zrobiłem chyba na wyrost. Takie Rth radiatora
powinno wystarczyć z zapasem. Jeśli nie niech ktoś to poprawi.

A GieTeGie słusznie zauważył jeszcze że sporo ciepła wydzielać się może
również w transformatorach.

TP.




Krzysztof Pujdak wrote:
| Dla mnie pytanie by brzmialo: czy w ogole wymienia sie olej w skrzyni
| automatycznej???

| hmmmm, a niby dlaczego ma sić? nie wymieniać? ??

Chocby dlatego, ze producent samochodu pisze w instrukcji, ze nie przewiduje takiej
wymiany.


Tak, to prawda ze niektore instrukcje obslugi nie pisza o wymianie oleju
w ASB, ale zauwaz ze to NIE jest instrukcja SERRWISOWA a tylko
instrukcja OBSLUGI. Producent zaklada ze przecietny wlasciciel pojazdu
nie wiele jest w stanie zrobic  w zakresie fachowej naprawy lub serwisu
i z tego tytulu ogranicza sie do podania w instrukcji informacji o
codziennym urzytkowania pojazdu lub niektore czesciejsze, bardziej
krytyczne aspekty wymagajace bezwzglednej obslugi.
Mam tu na mysli serwisy jak: wymiana oleju w silniku, hamulce,
ogumienie, oswetlenie.

Niemniej jednak olej w S/B niezalezne czy to jest auto czy manual
powinien byc okresowo wymieniany. Czesttliwosc wymiany bedzie zalezec
przedewszystkim od rodzaju oleju (niektore oleje maja przwidywana
efektywna "zywotnosc" 50 tys km, inne do 100tys. km.), oraz rodzaju
pojazdu i warunkow jego eksploatacji. Zauwaz rowniez ze olej w Aut. S/B
spelnia role nie tylko smarowania a takze sluzy jako plyn hydrauliczny i
moze ulegac zuzyciu przy podwyzszonym cisnieniu i temperaturze.
Nie we wszystkich pojazdach wyposazonych w ASB stosuje sie chlodnice do
oleju SB a uzywa sie te pojazdy do ciagania przyczep - z tad wlasnie
czestotliwosc obslugi oleju w ASB nie jest az tak scisle okreslona.



Witam

niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta


nalezy sobie zadac pytanie, kiedy z punktu widzenia ASO auto konczy
zywot ? ;-)

IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.


jak to na wiekszosci  - na forum volvo i saaba jest dokladnie to samo -
mity wymieszane z opiniami pseudo fachowcow, itd.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.


ani jedno ani drugie - znalezc speca od polaczenia bmw+asb, co nie
bedzie  pewnie latwe...
Obecnie wiekszosc producentow skrzyn biegow zaleca okresowa wymiane
oleju tylko w przypadku intensywnej eksploatacji auta - taryfa, jazda po
gorach, jazda z przyczepa itd. oraz w przypadku zmiany koloru, badz
"przypalenia" oleju ( przegrzania ).
280kkm dla asb ma swoj wymiar i olej juz na bank nie jest idealny - ja
osobiscie zdecydowalbym sie na wymiane.

Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ?


a z tym to trzeba udac sie  do wrozki ;-)
280kkm dla wspolczesnego klekota to tak pewnie mniej wiecej polowa jego
zycia - wiekszosc sprowadzonych klekotow z D tyle ma i jezdzi dalej bez
problemow, wiec tym to ja akurat za mocno bym sie nie przejmowal.

pozdrawiam Blyskacz



Blyskacz pisze:

Witam

niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta

nalezy sobie zadac pytanie, kiedy z punktu widzenia ASO auto konczy
zywot ? ;-)

IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.
jak to na wiekszosci  - na forum volvo i saaba jest dokladnie to samo -
mity wymieszane z opiniami pseudo fachowcow, itd.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
ani jedno ani drugie - znalezc speca od polaczenia bmw+asb, co nie
bedzie  pewnie latwe...
Obecnie wiekszosc producentow skrzyn biegow zaleca okresowa wymiane
oleju tylko w przypadku intensywnej eksploatacji auta - taryfa, jazda po
gorach, jazda z przyczepa itd. oraz w przypadku zmiany koloru, badz
"przypalenia" oleju ( przegrzania ).
280kkm dla asb ma swoj wymiar i olej juz na bank nie jest idealny - ja
osobiscie zdecydowalbym sie na wymiane.

No dobrze ale uczciwie dodaj, ze przy wymianie nowy olej czesto
wyplukuje jakies opilki przy sprzegielkach i moze zdarzyc sie nawet tak,
ze samochod na nowym oleju nie wyjedzie nawet z warsztatu...
generalnie to jest ruletka..
ja sam mam ten problem i nie wiem co zrobic..
moj zaufany mechanik powiedzial mi - jezdzic...
rzecz w tym, ze ciagam przyczepy



On 21 Gru, 10:54, "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-@wp.pl wrote:

Czy jest sens wymiany oleju wcześniej niż to zaleca producent?

Czasami tak. Jest to nawet wskazane w pewnych przypadkach.
Na przykład gdy większość przebiegu masz na krótkich trasach (zimny silnik) lub
gdy jeździsz długo z bardzo dużym obciążeniem (np. wycieczka po Europie z
przyczepą kempingową)


Z wlasnych doswiadczen - wiekszosc to jazda w miescie i na krotkich
odcinkach:

Polsyntetyk co 7,5 - 10 kkm
Syntetyk co 10-15 kkm

Mineralne oleje - nie bawilem sie nigdy takim ... i nie ma sensu
chyba

Jezeli wiekszosc uzytkowania to trasa i samochod nie jest "katowany"
to mozna przyjac wymiany zgodnie ksiazka czyli syntetyk co 20 - 25
kkm

Pozdrawiam

Jarek Nowak

www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6




On Tue, 26 Apr 2005 22:39:39 +0200,  zbyszek wrote:
| | Mam auto o DMC 1810kg. Aby DMC zestawu nie przekroczyła 3500kg
| | przyczepka nie może mieć więcej niż 1690kg DMC (i taką tez mam DMC
| | przyczepy w dowodzie rejestracyjnym).

| Nie mozesz, chyba ze ta przyczepka ma wlasne hamulce. Jesli najazdowy,
| to DMC przyczepy *1,33 <= DMC auta, co u CIebie daje

| 1357,5 kg.

| To ja nic nie rozumiem,
| bo ja mam DMC=2418, masa własna ok 1660 a przyczepę mi wstęplowali 1200kg
?

| dlaczego?

Bo masz slabego haka, a moze slabe hamulce i producent pojazdu/haka
napisal ze nie wiecej niz 1200kg mozna przypiac.

A ja mam odwrotny problem - w DR wpisane DMC pojazdu 1490kg,
DMC przyczepy ... 1200kg.
I czego mam przestrzegac ? :-)


W zależności od kat. PJ. Przy B-masy własnej auta.




Sanctum Officium pisze:

| Kierowcy na pokladzie?

| Kierowca może mieć 50 lub 150 kg :-)
| SkKąd wiesz, że mierzy się tylko z kierowcą?

No ba - to logiczne. Przeciez producentom zalezy na podawaniu osiagow przy
maksymalnych obciazeniach, tj. 5-7 pasazerow + bagaz + bagaznik dachowy i
przyczepa (oczywiscie o maksymalnej dopuszczalnej masie).Dlatego tez
dziennikarze-testujacy nowe samochody w pojedynke zawsze zaskakiwani sa
duzo lepszymi osiagami i duzo nizszym spalaniem niz te podawane przez
producenta;)


Moja astra II ma V max wyższą, niż podaje producent. Sprawdzane na pusto
(tylko kierowca). Wydaje mi się, acz tego nie sprawdzałem, że przy w pełni
obciążonym aucie V max byłaby taka, jaką własnie podaję producent. Prędkość
sprawdzana GPS-em.

MK



Witam

J.F. napisał(a) w wiadomości: <3cd7afb8.28848717@nt...


On Sun, 07 Apr 2002 20:04:52 GMT, Artur Golański wrote:
| "Miedzio" <mied@pertus.com.plnapisał:
| | Masa wlasna to 1015kg, a 1100kg to DMC cignietej przyczepy...
| DMC Corolli wynosi 1580kg.

| Czyli na stacji cie orżneli (1580/1,33=1187 kg). W zaokragleniu, nawet
| w dół, DMC przyczepy winno byc 1180 kg.

A skad wiesz - moze hak w corolci homologowany jedynie na 1100 :-)


BTW

a z czego wynika masa własna - z danych producenta?

- to czy przypadkiem, po zainstalowaniu haka nie należy jej zwiększyć o
masę tego haka

i jak to przełożyć na DCM - zwiększyć, czy pozostawić bez zmian
redukując przy tym dopuszczajną ładowność?

- ile waży taki powiedzmy "kompaktowy" hak

ps
nie śledziłem wątku od początku - tak więc jeżeli ww. pytanie było
postawione - to przepraszam



"Robert Kubiak" <caravaning_klubWYTNI@op.plnapisał:


W dowodzie masz wpisane to na co zezwala konstrukcja pojazdu i co przewiduje i
zaleca producent !!! I najczęściej możliwości kierowcy są "mniejsze" :-))


Zapomniałeś o przepisach ograniczających.


że DMC przyczepy nie przekracza MW pojazdu ciągnącego, a suma DMC przyczepy i
MW pojazdu nie przekracza 3,5t


Zdziebko (delikatnie ujmująć) pomieszałeś.
Poczytaj raz jeszcze stronę którą podałeś lub odpowiednie art. PoRD
lub tu: http://artgola.webpark.pl/przyczepa.htm

Artur Golański



Jestesmy producentem lamp do samochodow ciezarowych, przyczep i naczep oraz
obudow.
Istniejemy na rynku motoryzacyjnym juz od 1976 roku. Wszystkie nasze lampy
posiadaja atest Instytutu Samochodowego w Warszawie oraz homologacje
europejska.
Do produkcji stosujemy surowce oryginalne najwyzszej jakosci.
Mamy wielu odbiorcow w kraju i za granica.

Nasze lampy oraz cennik (netto) mogą Panstwo obejrzec na stronie:
www.gmak.smart.pl

Jesli zainteresuje Was oferta, prosimy o kontakt.

GMAK Sp. z o.o.
ul. Rezedowa 2
04-232 Warszawa

tel.  (0 22) 812 64 77, 812 65 77
fax   (0 22) 812 60 50
mail: g@smart.pl
http: www.gmak.smart.pl



abstracto napisał:

> To jest ta cholerna polska mentalność. Ta sama, począwszy od chłopskiej
> zagrody, a na ministerstwach skończywszy. Ta sama, która sprawia, że nie jest
> problemem wyrzucenie przyczepy pełnej śmieci gdzieś pod lasem, wylania
ścieków
> do potoku, czy w końcu zniszczenia lasów i stanowisk zwierząt pod jakąś
drogę.
> Skąd ta bezduszność się w nas bierze. Czy żaden z tych którzy decydują o
takich
>
> sprawach nie ma świadomości tego, że niszczy coś bezcennego? Że niszczy coś,
> co powstawało miliony lat w imię jakiejś betonowej nitki?
> Czasami odnoszę wrażenie, że gdyby całą tę naszą Polskę zaorać i zalesić, to
> bylibyśmy rajem w Europie i moglibyśmy robić na tym pieniądze porównywalne z
> najlepszymi gałęziami przemysłu. Czy nikt nie rozumie, że na rynku, na którym
> decyduje popyt i podaż w cenie są dobra rzadkie? Czy do nikogo nie dociera,
że
> jest już dość producentów proszków do prania i suszarek do włosów, a jedyne
> czego jest coraz mniej to środowisko naturalne we w miarę niezmienionym
> kształcie? Czy nie rozumiecie, że z każdym dniem ma ono coraz większą cenę?
Czy
>
> nie rozumiecie, że jest to coś, co może uczynić nas bogatymi, a przy tym,
jakże
>
> przyjemne byłoby wtedy życie?!!!!!

i to jest świeta racja



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)