Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Hej

ciach o Loonach i Reguluskach ja wiem ze byly i na OP i na ON ale powtarzam
nie wiem nic o niemieckich probach w tej dziedzinie z V-1


Ale w 1944 niezauwazone wyrwanie sie ktoregokolwiek z wielkich okretow
Kriegsmarine bylo raczej poboznym zyczeniem Niemcow. Poza tym sam ciezar
wyrzutni zmienialby wywazenie okretu, co wymagalo by dalszych przerobek.


No wlasnie jaki ciezar, sam piszesz kawalek dalej o rakietowych silnikach
startowych, do taiego ukladu z nimi nie potrzeba prawie zadnej wyrzutni,
niewielki odcinek szyny. V-1 wazyl kolo 2700 kg, mniej nawet niz wiekszosc
normalnych samolotow
IMHO przerobek i to istotnych wymagalby sam V1 a konkretnie uklad
kierowania. W oryginale byl on niezwykle prymitywny, taki autopilot po
prostu, pilnujący stateczności w locie + kompas magnetyczny (bez komentarza)
+ log powietrzny, taki wiatraczek mierzacy przebytą odleglosc, no tragedia
po prostu. Dlatego V-1 startowal z takiej dziwacznej wyrzutni, z
prowadnicami kilkudziesieciometrowej dlugości, nakierowanej w miare
dokladnie na cel, a i tak rozrzut byl tragiczny. Sam sie kiedys
zastanawialem czemu Niemcy nie zaopatrzyli V-1 w silnik startowy smp i nie
wystrzeliwali go np. z samochodowej przyczepy zamiast z latwej do
zniszczenia stalej wyrzutni i doszedlem do wniosku ze wtedy  juz w ogole w
nic by sie nie trafilo. Loon i Regulus byly z grubsza biorąc kierowane
zdalnie (+ programowe bezwladnosciowe pozniej w Regulusach) wiec mozliwosc
korygowania ich lotu poprawiala celnosc.




moim zdaniem trzeba miec B+E, ale w mysle do czego doszlismy w dyskusji -
ponoc mozesz. IMO zaden policjant, ktory cie zatrzyma nie pozwoli jechac
ci
na samym B.. ale to tylko IMO i nie jestem tu wyrocznia - bo widac chyba
sie nie znam. Jelsi jestes z poznania i potrzebujesz gdzies cos przewiesc
z
taka przyczepa - oferuje siebie z moim B+E jakby co :)


Kolego jestes wychowany na starym kodeksie, gdzie tak rzeczywiscie bylo, ze
z B mogles jechac tylko z przyczepa lekka. Niestety teraz pare rzeczy sie
zmienilo. Notabene ta konwencja Genewska ma date 1956 rok takze jest to dosc
stare ustalenie, dopiero stosunkowo niedawno calkowicie wprowadzone.
Autorem tego artykulu jest oficer KG Policji takze sie nie martw ze on nie
ma racji. Z drugiej strony poniewaz tych przepisow pozmienialo sie tak duzo,
zwykly Policjant na drodze moze zachowac sie tak jak sugerujesz i wcale by
mnie to nie zdzwilio z uwagi na uzyte slownictwo prawne.
Swego czasu mnie tez to interesowalo i wierz mi np. w Niemczech jest tak
samo, ale tam nie ma watpliwosci jak nalezy to prawo interpretowac.
Notabene nawet jesli zestaw ma ponizej 3,5 tony kat. B nie jest tym samym co
kategoria B+E. Przykladowo jezeli samochod dostawczy ma DMC 2000kg, ale mase
wlasna 1100kg(ladownosc 900kg) to na samej kategori B nie mozesz jechac z
przyczepa o DMC 1500kg, mimo ze zestaw ma 3500kg. Do tego juz potrzebna jest
kat. B+E

 Pozdrawiam



Mark <markm@wp.plnapisał(a):


witam
czy wie ktoś jak sie mają sprawy opon bieżnikowanych?
kiedyś to wiem generalnie to był nazwijmy po imieniu syf
używany tylko do przyczep.
ale jak jest w tej chwili?
spotkałem firmę która handluje takimi oponami i twierdzi
że większość produkcji sprzedaje do niemiec.
czy to możliwe? aby niemiecki tuv dopuścił to do użytku?
człowiek twierdzi że w tej chwili są takie technologie że taka opona
właściwie niczym się nie różni od nowej i dlatego.
he....
może ktoś z was ma wiedzę na ten temat?
może ktoś używa takie opony? opinia użytkownika
zastanawiam się czy to prawda czy fałsz?
bo cena jest jak najbardziej 1/3 ceny nowej i gwarancja 1 rok.
MM


Polecam zimowe opony firmy Profil. Bardzo dobrze sie sprawuja, cena jest
atrakcyjna - za rozmiar 14 trzeba zaplacic z montazem i wywazeniem 100
zl/szt...

Pozdrawiam

Benito




On Sun, 2 Jun 2002 20:28:57 +0200,  Zmija  wrote:
Ale nie myslcie ze u nich wszystko jest
w porzadku tak jak powinno byc i ze policja ich jest taka
nieprzekupna, taka nieomylna i sprawiedliwa. W sumie dali
nam mandat za pierdoly, a ani slowa nie rzekli o tym ze
jechalismy z laweta(zestaw ponad 3,5t) na prawku B+E,


Smiem twierdzic ze mieliscie prawo.
B upowaznia do prowadzenia pojazdu o DMC 3.5t,
a E do prowadzenia tegoz pojazdu z przyczepa,
a ta o DMC ~2-3.5t w zaleznosci od przepisow.

Samo B ogranicza DMC pojazdu+przyczepy do 3.5t ..

nie przyczepili sie tez o tacho(w Niemczech od 3,5t)


Hm - skoro pojazd do 3.5t to chyba tacho nie ma legalnie,
... z przyczepa tacho byloby potrzebne ?

o predkosci juz nie wspomne:)


A czemu w ogole was zatrzymali ? Ciebie przeciez nie bylo
widac, nog kumpla rowniez ... O nakazie prowadzenia w butach
w naszych przepisac nie potrafie sobie nic przypomniec..

J.




Hm... zaraz, czyli jeśli DMC zespołu przekracza 3.5 tony, to jeśłi
wykonuję przewóz zarobkowy to niby musze mieć tachograf i inne? OIDP,
to pojazd o DMC do 3.5 tony takowego mieć nie musi.


Masz i tu i tu racje. Nie wiem czy zauwazyles ale duzo uzywanych
dostawczakow do 3,5 tony przywozonych z niemiec ma fabrycznie montowany
tachograf, wlasnie po to by moc ciagnac przyczepe.
Dla informacji to winieta 1 dniowa na dostawcze z przyczepa kosztuje 18zl,
ale maja je zniesc od 1 Stycznia tak wiec nadzieja jest.

Pozdrawiam




Takiego chamstwa od dawna nie widziałem - czyste chamstwo i złośliwość,
nie
{..} Wspomniany TIR baran jedzie sobie po lewym
pasie z prędkością prawego pasa i blokuje cały ruch na lewym pasie (przed


W ubieglym tygodniu jechalem samochodem osobowym z ciezka przyczepa z
Niemiec do Polski .
W Polsce tylko chamstwo i brak respektowania jakichkolwiek przepisow ,
osmielilem sie jechac zgodnie z przepisami 80 km/h co bardzo nie podobalo
sie chamusiom z TIRow . Najezdzanie na tyl , trabienie , swiatelkowanie i
zajezdzanie drogi .
Teraz postanowilem sie dostosowac do spoleczenstwa i jak tylko bede mial
mozliwosc przeszkadzania w pracy tym gnojom to zrobie to z czysta
przyjemnoscia .

Pozdrawiam
Slawo



O@kki.net.pl napisał(a) w wiadomości:
<7ffas1$7g@nnrp1.dejanews.com...


Sorry, Tomku, ale w Niemczech nie ma chyba takiego przepisu sadzac po
jezdzacych samochodach z hakami (bez przyczep), ale moze masz racje.


Moj kumpel przyjezdza z Niemiec i ma normalny hak... Przyczepy to chyba w
zyciu nie ciagnal :-)

Wojtek



Sprzedam przyczepę do przewozu  2-ch motocykli &#8211; niemieckie podwozie z
amortyzatorami, z hamulcem najazdowym, przegubowy dyszel na ziemi do
wjeżdżania,  który się później zamyka.
Ładowność &#8211; 500 kg
Ciężar całkowity &#8211; 750 kg
Kontakt:
leszekgug@poczta.onet.pl
www.hakiholownicze.com.pl
tel. (12)  412 19 44
      0502 613 036



Pokaz mi choc jednego
to ci go wysle na Swieta- z zyczeniami. Albo przyczep wszystkim Niemcom
wizytowke z napisem syn SS- mana a Zydom - syn ofiary.
Moglbys byc madrzejszy. Na swieta.
Ale co tu sie ludzic. I czego sie tu spodziewac?
Przeciez to ty masz wplyw na to kiedy teksty dochodza. Ja kiedy napisalam
odpowiedz nie przeczytalam jeszcze tamtego postu. Dlatego bylam swiecie
przekonana, ze napisalam wczesniej. Dzis mialam podobny przypadek. Dlatego sie
nie ludze.
Link niepotrzebny. Moznaby przytoczyc do tego jakie wypowiedzi na temat innych
narodowosci - np bulgarskiej tolerowane sa w gazecie. I nietrudno sie domyslec,
ze pisala je ta sama osoba, ktora teraz ze mna sie przekomarza.



Depesza Polskiej Agencji Prasowej
Niemcy/ Kury jadące do Polski rozbiegły się po autostradzie

8.7.Berlin (PAP/dpa) - Berlińską obwodnicę zablokowało w piątek
kilkaset kur, które rozbiegły się po autostradzie po wypadku
ciężarówki, wiozącej żywy drób z Holandii do Polski.

W łapanie kur zaangażowała się policja, straż pożarna i załogi
pogotowia drogowego. Ruch na obwodnicy był w tym czasie poważnie
utrudniony.

O wypadku wiadomo jedynie, że z nieustalonych przyczyn ciężarówka
z 6 tysiącami kur wypadła z jezdni. Wywróciła się przyczepa i
część skrzyń z kurami wypadła. Nie wszystkie ptaki przeżyły
wypadek. (PAP)



Dlatego pisalem juz o tym od 1 sierpnia tegoz roku Niemcy wprowadzaja oplaty
dla pojazdow ponad 12ton od przejechanego kilometra.Ma to zmusic przewoznikow
do wrzucenia przyczepy TIR-a na platforme kolejowa.I dostarczenie do rozdzielni
na poludniu lub polnocy respektive zachopdzie lub wschodzie kraju i tam
dopiero ciagnik dostarcza przesylke na miejsce.Szwecja idzie dalej ma w planach
totalne wyrzucenie TIR z drog lokalnych i tylko bedzie mozliwosc dojechania
wybrana droga dla ruchu ciezkiego.Stwierdzono ze wlasnie TIR-jest tym
najwiekszy niszcycielem srodowiska.To co koledzy zauwazyli drogi +atmosfera i
chalas.
Wniosek nasuwa sie ciagle ten sam obie alternatywy musza byc rozwijane kolej i
autostrady.Szwecja ma tez szybkie polaczenie miedzy miastowe,ale normalny
czlowiek rzadko uzywa, za drogie.Autostrada jest dla tego biedniejszego co
posiada auto pakuje cala rodzine i za te same pieniadze jada wszyscy.Pzdr.Michal



jetbang napisał:

> a jeśli tablice są białe to nie potrzeba ????
>
> w sumie w listopoadzie byłem w DE i nic mi nikt nie mówił a mam białe.
>
> ale czepiali się wtedy haków - jeśli nie holujesz przyczepy to hak kazali
> odkręcać (na granicy)
>
> a po niemczech sporo z nieodkręconym jeździło ale niemców
>

K... a jak odkrecic hak ktory jest oryginalny w moim Passacie z 1996r i tworzy
calosc ze wzmocnieniem zderzaka,tzn ze jedyna mozliwosc to odciecie go za
pomaca katowki:)



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)