Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Co to BDS?
Chyba BDF... Literówka
Są to zabudowy typu tandem, czyli solówka+przyczepka
Owszem BDF, ale to co Adam napisałeś to niestety zła definicja.
Tandem to tandem- może mieć zabudowę każdego rodzaju
Solówka + przyczepa to również samochód z przyczepą z obrotnicą.
a BDF to zabudowa wymienna - najczęściej kontenerowa montowana na podwoziach.
To tak w ramach sprostowania
No to tak na początek żeby było zabawnie...W myśl zasady by żyło sie lepiej :P
Gronkiewicz-Waltz zamyka dzieci w kontenerach
» Gronkiewicz-Waltz zamyka dzieci w kontenerach
zobacz galerię W Warszawie ruszyły prace nad projektem żłobków kontenerowych fot. Artur Chmielewski To wygląda na żart, lecz nim nie jest. W Warszawie jest za dużo dzieci, a za mało żłobków - na kontrowersyjne rozwiązanie problemu wpadli więc ludzie prezydent stolicy, Hanny Gronkiewicz-Waltz. Wsadzą małych warszawiaków do kontenerów, z których zbudowane będą przenośne żłobki - podaje TVP Info. Kontenery będzie można w każdej chwili załadować na ciężarówki i przewieźć w inne miejsce.
"W warszawskich żłobkach brakuje dwóch tysięcy miejsc" − relacjonuje Bogdan Jaskołd, dyrektor Biura Polityki Społecznej miasta stołecznego Warszawy. "By zapobiec skutkom wyżu demograficznego, zaczęliśmy otwierać w lokalach należących do miasta tak zwane miniżłobki, czyli coś w rodzaju filii istniejących już żłobków. Jednocześnie ruszyły prace nad projektem żłobków kontenerowych" − dodaje.
Kontenery są trzy razy tańsze niż normalne budynki. "W razie potrzeby można takie żłobki załadować na przyczepy i przewieźć do dzielnicy, gdzie jest więcej dzieci" − zachwala pomysł Bożena Przybyszewska, szefowa Zespołu Żłobków Warszawy. "Takie rozwiązania są powszechne na Zachodzie, gdzie w systemie kontenerowym buduje się nie tylko żłobki czy przedszkola, ale nawet szpitale" - dodaje.
Myślę, że to rzecz warta przypomnienia bądź, dla nieznających tych przepisów, pokazania. Cały ten temat umieszczę w punktach i podpunktach by czytający mógł pozwolić sobie na komfort. Podam wymiary językiem naukowym, książkowym, gdyż jest to łatwiejsze dla zdających egzamin.
Warunki techniczne - wymiary.
Długość pojazdu nie może przekraczać:
1. Pojedynczego pojazdu, z wyłączeniem naczepy i autobusu o co najmniej dwóch osiach kierowanych oraz autobusu przegubowego (zalicza się do tego punktu ciągniki siodłowe) - 12,00 m.
2. Pojazdu członowego - 16,50 m.
3. Zespołu pojazdu składającego się z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m.
4. Zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest ciągnik rolniczy, bądź inny pojazd wolnobieżny - 22,00 m.
5. Szerokość pojazdu nie może przekraczać 2,55 m (z wyjątkiem samochodu o nadwoziu typu furgon, szerokość ta nie obejmuje lusterek).
6. Wysokość pojazdu nie może przekraczać 4,00 m.
Warunki techniczne - masa.
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać:
1. Pojazdu pojedynczego z wyłączeniem naczepy, przyczepy z osią centralną i ciągnika siodłowego:
- dwuosiowego - 16 t.
2. Pojazdu członowego lub zespołu pojazdów silnikowych wraz z przyczepami:
- o liczbie osi nie większej niż cztery - 32 t.
- o liczbie osi większej niż cztery - 40 t.
- pojazdu członowego składającego się trójosiowego pojazdu i naczepy kontenerowej 40-stopowej - 44 t.
Warunki techniczne - nacisk osi.
1. Nacisk osi pojedynczej nie może przekraczać 80kN (8 t).
2. Nacisk osi wielokrotnej nie może przekraczać sumy dopuszczalnych nacisków osi.
3. Nacisk osi składowej nie może przekraczać przy odległości bliskiej osi składowej:
- do 1,20 m - 57,5 kN (6 t)
- powyżej 1,20 m do 1,30 m - 65,0 kN (6,5 t)
- powyżej 1,30 m - 72,5 kN (7,5 t)
To tyle. Tekst pisany z pomocą podręcznika kursanta kat. C.
Cysterny do produktów naftowych i chemicznych:
Grupa Stokota specjalizuje się w produkcji cystern samochodowych, cystern -przyczep, cystern - naczep do dystrybucji:
paliw,
LPG,
chemikaliów,
materiałów bitumicznych,
Cysterny do materiałów sypkich:
W swojej działalności Stokota objęła pozycję lidera wśród europejskich producentów. Stokota także jako pierwsza europejska firma rozpoczęła budowę zbiorników wykonanych z aluminium i stali nierdzewnej, tym samym wprowadzając na rynek cysterny do transportu:
cementu,
granulatów,
proszków,
mąki,
paszy dla zwierząt,
Transport ponadnormatywny:
Wychodząc na przeciw wymogom transportu ładunków ponadnormatywnych, nasza Grupa specjalizuje się w budowie pojazdów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta:
wielofunkcyjne podwozie
kontenerowe,
naczepy podzielne,
naczepy niskopodłogowe,
naczepy przedłużane,
naczepy/ przyczepy wystawowe
[kliknij tutaj]
Cysterny spożywcze:
Stokota zdobyła reputację producenta wysokiej jakości cystern do przewozu:
żywności,
mleka
Cysterny ciśnieniowo - próżniowe:
Wraz ze specjalnym wydziałem inżynieryjnym ( Ecota ), Grupa Stokota oferuje szeroką gamę pojazdów do transportu odpadów oraz do przemysłowego mycia i usuwania zanieczyszczeń:
pojazdy kombinowane
(ciśnieniowo - próżniowe),
cysterny próżniowe ,
cysterny wysokociśnieniowe,
pojazdy do asenizacji
oraz czyszczenia sieci
kanalizacyjnych i wodociągowych,
pojazdy do materiałów
suchych i wilgotnych
Zbiorniki Wody Przeciwpożarowej:
Ten oddział Stokoty koncentruje się na budowie:
wzmacnianych sworzniem zbiorników wody
przeciwpożarowej, wykonanych ze stali
węglowej, znajdujących zastosowanie
w różnych gałęziach przemysłu.
Silosy / zbiorniki:
Inalco - to oddział Stokoty specjalizujący się w konstrukcji spawanych zbiorników, silosów, konstrukcji specjalistycznych, ze stali węglowej lub nierdzewnej, służących do przechowywania różnego rodzaju produktów oraz znajdujacych zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, m.in:
- papierniczym,
- spożywczym,
- paliwowym
Źródło: stokota.pl