Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

mam pytanko z innej beczki
jeśli ma ktoś lawete do 2000kg dmc to proszę o info
Jaką lawete kupić?
- nową rzemiosło bo firmowe drogie
- używaną firmową
-koła z boku czy pod podłogą
co będę woził?
głównie przyczepy kempingowe ale może i samochód się trafi.
obecnie sprzedaje i wypożyczam przyczepy kempingowe, ale planuje wejsc w lawety, przyczepy towarowe, dla koni i lawety, też sprzedaż i wypożyczanie.
używane oczywiście
pozdrawiam
A jaki to dokładnie przepis?
W/g tego przepisu cena sprzedaży takiego pojazdu w PLN na umowie K/S nie może być wyższa od ceny ( w Funtach lub Euro ) na fakturze/umowie sporządzonej np w Anglii lub Holandii. Jeśli tak będzie , liczony jest podatek w innej większej skali podatkowej.
Oczywiście zawsze sprowadzony pojazd mechaniczny można sprzedac w ciągu roku od sprowadzenia , poniżej ceny na fakturze lub umowie sporządzonej w GB lub NL , ale trzeba pamiętać o tym , że US przelicza taką cenę na PLN w/g baaaaaaaaaaaaardzo dziwnego kursu posiłkując się również katalogiem/cennikiem pojazdów mechanicznych. Przyczepy kempingowe również są ujęte w tym katalogu/cenniku.
W/g tego przepisu cena sprzedaży takiego pojazdu w PLN na umowie K/S nie może być wyższa od ceny ( w Funtach lub Euro ) na fakturze/umowie sporządzonej np w Anglii lub Holandii. Jeśli tak będzie , liczony jest podatek w innej większej skali podatkowej.
Oczywiście zawsze sprowadzony pojazd mechaniczny można sprzedac w ciągu roku od sprowadzenia , poniżej ceny na fakturze lub umowie sporządzonej w GB lub NL , ale trzeba pamiętać o tym , że US przelicza taką cenę na PLN w/g baaaaaaaaaaaaardzo dziwnego kursu posiłkując się również katalogiem/cennikiem pojazdów mechanicznych. Przyczepy kempingowe również są ujęte w tym katalogu/cenniku.
Jeśli tak jest to twoja racja kolego .
Odnośnie opłat w US - przyczepy kempingowe są zwolnione z podatku, takiego jaki płaci się przy sprzedaży/zakupie samochodu. Także nie dość, że nikt nie zakwestionuje kwoty z umowy, to jeszcze nie ma znaczenia co się wpisze bo podatku i tak nie płacimy. Nie potrafię podać konkretnego paragrafu, ale tego samego zdania jest księgowa firmy i doradca z US w moim mieście, a i kontrola skarbowa nie doszukała się uchybień za 2009 rok.
Co do rejestracji przyczepy z Anglii - również potwierdzam, że co WK to inny obyczaj, parę razy zdarzyło się, że kupujący napotykał tak liczne problemy z rejestracją w swoim mieście, że wracał z dokumentami do nas, i my rejestrowaliśmy przyczepę na siebie i sprzedawaliśmy mu już zarejestrowaną, od tego czasu wszystkie kempingi z naszej oferty są już zarejestrowane w Polsce, dzięki temu nie trzeba się martwić o tłumaczenia, pierwsze przeglądy, sprawdzane są hamulce i amortyzatory (wydruk z pierwszego przeglądu, stacja diagnostyczna robi nam ten przegląd w cenie, z uwagi na hurtowy przebieg przeglądów przyczep :-) ).
Wg mnie najważniejsze jest niedać się nabić w butelkę, wiele razy urzędnik bazuje na naszej niewiedzy i chce nam wcisnąć kit, trzeba twardo przy swoim stać i w razie potrzeby prosić o spotkanie z naczelnikiem WK, zazwyczaj są to bardziej kompetentne osoby.
Powodzenia
Odnośnie opłat w US - przyczepy kempingowe są zwolnione z podatku, takiego jaki płaci się przy sprzedaży/zakupie samochodu. Także nie dość, że nikt nie zakwestionuje kwoty z umowy, to jeszcze nie ma znaczenia co się wpisze bo podatku i tak nie płacimy. Nie potrafię podać konkretnego paragrafu, ale tego samego zdania jest księgowa firmy i doradca z US w moim mieście, a i kontrola skarbowa nie doszukała się uchybień za 2009 rok.
Teraz to nie wiem , tzn. wiem ale postaram się jaśniej przedstawić sytuacje . ABI nie ma nic wspólnego ze Swiftem. Oki więc zaczynam
Już to kiedyś w jakimś poście pisałem. Było dwóch kolesi, którzy zalożyli firmę Swift i ponieważ dobrze im szło z czasem wykupowali inne pobliskie firmy robiące w tej samej branży. Dlatego też obecnie Swift jest też właścicielem marek Abbey, Sterling, Bessacarr, Autocruise itd.. Generalnie jeśli chodzi o przyczepy kempingowe, to każda marka używa tych samych rozkładów mebli, różnice są tylko w kolorystyce, odcieniach materiałów użytych do produkcji oraz innych detali takich jak klamki itd... Problem polega na tym, że nie jestem pewien, w którym roku Swift przejął Abbey. Na bank posiada tą marke dłużej niż 10 lat. Co do firmy Cosalt to jeśli jesteś pewien, że to ta firma zrobiła twoją przyczepę, no to jest problem. Firma ta prawie zbankrutowała w zeszłym roku, słyszłem że ostatnio coś tam wskrzeszają ale o ile mi wiadomo to od kilku lat oni zajmowali się tylko budowa domków letniskowych. Jakbyś załączył zdjęcie tej szyny to jestem wstanie Ci powiedzieć czy w Swifcie Ci pomogą.
Jeszcze jedno... na stronie internetowej Swifta nie znajdziesz Abbey dlatego ze podczas kryzysu zawiesili produkcję tej marki ze względu na małą sprzedaż i wysokie koszta magazynowania materiałów używanych do produkcji.
Sprzedaż lub wynajem
- przyczepy kempingowe ( campingowe ),
- letniskowe domki holenderskie,
- kontenery budowlane,
- kontenery biurowe.
Serwis i naprawa przyczep campingowych ( kempingowych ).
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek 9.00 - 17.00
Sobota - 9.00 - 15.00
Niedziela wyłącznie na telefon.
Kontakt
Campland sp. z o.o.
ul. Szosa Mińska 58,
05-462 Duchnów
Warszawa
tel: 022-783-77-01
fax: 022-783-98-01
tel. kom. 601-208-441
E-mail: campland@akacjowa.pl
Przyczepy kempingowe sprzedaż, naprawa, transport.
kontakt:
094 316 21 53
603 287 211
609 124 671
info@kemping.com.pl
strona internetowa:
http://www.kemping.com.pl/index.html
Hel-Tour
Przyczepy Kempingowe Polska
84-120 Władysławowo
ul. Gdańska 53
sprzedaż, wynajem, serwis
tel./fax: (058) 674 16 21
tel. (058) 674 40 02
tel. (058) 674 27 27
sprzedaż przyczep tel. kom. 501 487 872
E-mail: heltour@przyczepykempingowe.pl
lub biuro@przyczepykempingowe.pl
strona internetowa:
http://www.przyczepykempingowe.pl/index.html
Firma Caravans Mika – zajmuje się sprzedażą nowych i używanych przyczep kempingowych.
Swoim klientom oferujemy profesjonalny serwis i naprawę .
Wystarczy wejść na naszą stronę internetową gdzie znajdą państwo między innym
przyczepy kempingowe, kampery, akcesoria, części.
Większość oferowanego sprzętu kempingowego znajduje się w naszym lokalnym magazynie.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, kupujący otrzymuje zamówione części lub wybrane akcesoria w stosunkowo krótkim czasie.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu ze sprzętem kempingowym przy ul. Gałeczki 59 w Chorzowie, gdzie mają Państwo możliwość obejrzenia produktów osobiście.
Fachowa obsługa sklepu pomoże w doborze odpowiednich części, akcesoriów do przyczep kempingowych
Wszystko się zgadza.
Po kolei...
Na pewno nie odzyskałbym ani straconego czasu, ani pieniędzy za podróż, ale poza satysfakcją, że nie podkuliłem ogona i nie odjechałem zrobiony w konia, mam naiwnie nadzieję, że dzięki awanturze w firmie (na placu?) odstraszę kilku klientów aktualnie tam przebywających i może, może, owy sprzedawca od tego momentu zacznie dawać bardziej realne opisy sprzedawanych przyczep.
Zgadza się sam zajmuję się sprowadzaniem i sprzedażą przyczep, pracuję w małej, rodzinnej firmie, gdzie wszystkim zajmujemy się osobiście i zdarzają się pomyłki. Ale przecież tutaj mowa jest o jawnym zrobieniu w bambuko. Z jakiegoś powodu owy sprzedający z Krakowa kupił tą przyczepę tanio, i chce tanio sprzedać, ale dlaczego nie informuje o tym w ogłoszeniu lub przez telefon? Jeżeli coś jest nie tak z przyczepą zawsze zawieram to w ogłoszeniu i przypominam przy rozmowie telefonicznej (tydzień temu sprzedałem hobby 400 z '89 z pękniętym oknem, zawarte w opisie, lub wcześniej 6,5m Munsterland z '81 z niesprawdzonym układem jezdnym raczej jako domek na działkę). Zawsze staram się podać jak najdokładniejszy, rzeczywisty - nie wyidealizowany obraz sprzedawanego kempingu, bo w dzisiejszych czasach ciężko jest przebić się na rynku sprzedaży ponad place kempingowe z ofertą kilkudziesięciu, lub kilkuset przyczep, i wierzę, że działanie które podejmujemy przyniosą efekt. Zdarza się wpadka, jak to niezauważone pęknięte okno - wtedy trzeba sprzedać po kosztach lub z minimalnym zyskiem. Ale również czasami świadomie kupuję się nie idealne egzemplarze, w bardzo dobrej cenie, (przecież gdy obejrzy się setki przyczep, kupi dziesiątki, prawdopodobieństwo umknięcia usterki lub wady maleje z każdą kolejną obejrzaną przyczepą-mowa o handlującym). Wtedy w kraju również można w bardzo dobrej cenie sprzedać z zyskiem, ale dlaczego ukrywać ten fakt (pomijam chęć osiągnięcia niebotycznego zysku...), przecież nikt nie jeździ na kemping w samotności do głuszy - wieść się rozniesie że tu i tam sprzedaje się "padła na kółkach" i po jakimś czasie firma zbankrutuje, nie ma mocnych. Albo przebranżowi się na przyczepy budowlane...
Wystarczy tego offtopu, życzę wszystkim szukającym swojej idealnej przyczepy dużo szczęścia, wytrwałości i jak najmniej "wpadek".
Adam
edit:
oraz gratuluję dobrych zakupów :-)