Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />Nie wiem jakie masz kwity ale B+E może nie wystarczyć przy tak długiej lawecie... Co do manewrowania to zdecydowanie polecam osie na końcach przyczepy z przednią osią skrętną. Jeśli weźmiesz osie na środku to zwisy na każdej górce będą Ci demolowały przyczepę ( a to są koszty). Co do samej przyczepy to myślę, że musisz się zwrócić do kilku firm z prośbą o wycenę na specjalne zamówienie. Taka forma zakupu przyczepy da Ci też możliwość zrobienia jej w taki sposób aby można było najeżdżać z boku. Na pewno mogą to zrobić Niewiadów lub Świdnik. Miłych zakupów...



" />znalazłem artykuł moze juz troszke stary i po czasie bo z 11.03.2010.
ale dla tych co nie wiedza co się tam stało warty do przeczytania.

1 marca pracownicy firmy Świdnik Trade odeszli od maszyn wstrzymując tym samym produkcję w zakładzie. Protestowali w ten sposób przeciwko niewypłaceniu zaległych pensji. Poprzedni tego typu protest odbył się w styczniu.

Jak wykazała kontrola Państwowej Inspekcji Pracy firma zalega z płatnościami za styczeń, pozostawiając 80 pracowników Świdnik Trade bez środków do życia. Mimo zapewnień zarządu pieniądze wciąż nie zostały wypłacone.

Pracownicy podjęli ponadto decyzję o założeniu związku zawodowego. Przez pewien czas działalność koła naszego związku w tej spółce została wyciszona, aby chronić osoby, które do niego należą. Teraz jako związek zawodowy będziemy twardo przeciwstawiać się nieuczciwym poczynaniom zarządu spółki Świdnik Trade. Każde, nawet najmniejsze wykroczenie przeciw pracownikom będziemy natychmiast zgłaszać policji, prokuraturze i inspekcji pracy - poinformował Andrzej Borys, przewodniczący Komisji Międzyzakładowej Wolnego Związku Zawodowego "Sierpień 80" w PZL Świdnik.

Firma Świdnik Trade zajmuje się produkcją maszyn dla przemysłu rolno-spożywczego (etykietarki, klejarki, zaprawiarki do nasion), przyczep samochodowych i sprzętu rehabilitacyjnego (wózki inwalidzkie, chodziki, poręcze łazienkowe) oraz usługami w zakresie obróbki mechanicznej, obróbki plastycznej na zimno, a także spawania metali kolorowych i stali.

napisany przez.
Szymon Martys



Sprzedam przyczepkę "Świdnik"
cena 550 Funtów
Przyczepa lekka, skrzyniowa, wykonana z ocynkowanej blachy. Wyposażona w 13-calowe koła osłonięte metalowymi błotnikami. Otwierana przednia burta umożliwia przewóz dłuższego ładunku. Stelaż z plandeką wysokości 80 cm pozwala na przewóz towaru wysokości 115 cm ( wysokość burty + wysokość stelaża ).
DANE TECHNICZNE
Wymiary powierzchni ładunkowej (dł x szer x wys): 205 cm x 125 cm x 35 cm
Stelaż z plandeką h= 80 cm
Masa własna: 180 kg
DMC: 750 kg
Ładowność: 570 kg
b7112ys98n8xkoqj7q7y_thumb.jpg



" />Jak ktoś mieszka na równym terenie to i c330 pociągnie 5 ton. Ale moim zdaniem męczenie ciągnika chyba, że ktoś nie ma mocniejszego i musi zapiąć do c330. Ale w górzystym terenie musiał by mieć sprawne hamulce, bo jakby z góry popchało to... Swidnik jest moim bratem i on mieszka właśnie w strasznie górzystym terenie. Ciągałem u niego C360 16 bel na dwóch przyczepach, to pod niektóre górki ledwo podchodziła. Nie to, że nie dała rady, ale kopała się. Więc obojętnie ile ma mocy to jakbyś chciał to byś z większym ładunkiem nie podjechał.
I tak 12 ton to już mi się wydaje 3 przyczepy 4-tonowe więc raczej więcej nie podepniesz. Chyba, że miałbyś większe przyczepy.



" />Wracając do tematu przyczepki ta z której korzystałem to Świdnik o szerokości 125cm, widziałem że pojawiają się modele o szerokości 138cm, tak więc quaders wejdzie bez problemu.

http://www.allegro.pl/item448251475_prz ... _nowa.html

Jednak.... dużo kombinowałem i ostatecznie kupiłem Niewiadów

http://www.niewiadow.pl/katalog/cat/5/item/231

przyczepa uchylna z wypełnioną burtą czyli można wjechać bez najazdów, dodatkowo można usunąć burty i pozostaje platforma, po zakupie dwóch dodatkowych najazdów można wprowadzić dwie maszyny w poprzek przyczepy (jeszcze tego nie próbowałem) ale wymiary pozwalają by w komfortowy sposób przewozić maszynę no i można jeszcze wrzucić mnóstwo gratów )

Pozdro



" />Witajcie,
Mam na imie Piotrek. Moja przygoda z ciężarówkami zaczęła sie od urodzenia. Mój ojciec i wujek jako zawodowi kierowcy zasilali szeregi lubelskiego PKSu na Hutniczej. Od czasu do czasu jako dziecko jeździłem w trase z ojcem, a jeszcze częściej zabierał mnie na baze i mogłem posiedzieć za kółkiem.
Prawo jazdy zdobywałem stopniowo kat B w wieku 17 lat. Po kilku latach pracy w innych firmach, trafiłem do hurtowni jako przedstawiciel handlowy/kierowca, pomykałem wtedy Seatem Inca. Gdy tam zaczęły sie problemy, zrobiłem kat. C i zostałem zatrudniony w firmie prywatnej w której pracuje mój ojciec. Dostałem wtedy na stan Stara 200 i obsługiwałem region lubelszczyzny. Z czasem był awans na Liaza , i Luizą pomykałem Świdnik-Oświęcim-Świdnik. Po jakimś roku kierowca który jeździł Mariolką z naczepą, zachorował i musiał sie pożegnać z kierownicą. Szeryf opłacił mi kurs na C+E i po egzaminie zasiadłem na Reno Major 385 ti. Z czasem firma zaczęła sie rozwijać i nie wystarczał posiadany tabor. Został zakupiony Man 26.464 solówka+przyczepa który teraz pomykam. Moja kariera za kierownicą ciężarówki trwa już 5 lat.
Trasy jakie obsługujemy to przeważnie PL, ale kilka razy do roku jedzie się też do CZ.




Jako pierwsi dotarliśmy do listy firm, które chcą działać w strefie ekonomicznej na Felinie. Decyzja o jej utworzeniu może zapaść jesienią.

Perła Browary Lubelskie planuje w strefie centrum logistyczne. Inwestycja: 35 mln zł. Zatrudnienie: 40 osób. (...)

Najwięcej, bo aż 300 osób chce zatrudnić informatyczna spółka Asseco. Kosztem 15 milionów złotych ma zbudować zakład produkujący specjalistyczne programy komputerowe dla biznesu.
235 pracowników będzie potrzebowała wytwórnia oklein "Bracia Mrozik”. - To będzie typowy zakład produkcyjny, nie będziemy wymagać kwalifikacji - mówi Piotr Mrozik, współwłaściciel firmy.
Kolejny duży zakład ma otworzyć świdnicka spółka Świdnik Trade. Na Felinie ma powstać fabryka przyczep samochodowych, maszyn do etykietowania i maszyn rozlewniczych. W tym zakładzie pracę znajdzie 225 osób. Felinem interesuje się też Intrograf-Lublin, który chce ulokować na terenie strefy nowoczesną drukarnię opakowań tekturowych i opakowań na leki, dając pracę 198 osobom.
Strefa jest już coraz bliżej. - Prawdopodobnie w środę projekt rozporządzenia w sprawie strefy trafi do uzgodnień międzyresortowych - mówi Teresa Korycińska z Ministerstwa Gospodarki. - Liczymy na to, że rząd przyjmie takie rozporządzenie we wrześniu - cieszy się Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina.
reklama

Pozostali inwestorzy

• Boxes Prestige Poland. Produkcja opakowań kartonowych. Inwestycja: 57,7 mln zł. Zatrudnienie: 70 osób. • Lumir. Zakład produkcji odzieży. Inwestycja: 12 mln zł. Zatrudnienie: 207 osób. • Aliplast. Produkcja aluminiowych profili budowlanych. Inwestycja: 41,9 mln zł. Zatrudnienie: 220 osób.• Herbapol Lublin. Centrum logistyczno-magazynowe. Inwestycja: 18 mln zł. Zatrudnienie: 30 osób. • Galauto. Centrum logistyczne. Inwestycja: 34,3 mln zł. Zatrudnienie: 130 osób.• Edbak. Zakład produkcji mocowań do telewizorów plazmowych. Inwestycja: 4 mln zł. Zatrudnienie: 50 osób. • Stowarzyszenie Lubelskie Drewno Regionalny Klaster w Lublinie. Zakład przerobu i obróbki drewna, w tym systemy dla budownictwa. Inwestycja: 3,5 mln zł. Zatrudnienie: 50 osób. • Zakład Obróbki Metali KOMECH. Wyrób części metalowych dla producentów sprzętu AGD. Inwestycja: 13,7 mln zł. Zatrudnienie: 58 osób. • Perła Browary Lubelskie. Centrum logistyczne. Inwestycja: 35 mln zł. Zatrudnienie: 40 osób.


Konkrety już są... Czyli chyba strefa staje się czymś realnym. :)



" />Zamów z Niewiadowa lub Świdnika. Polecam Świdnik gdyż produkują oni przyczepy wahaczowe, 10-io krotnie lepsze prowadzenie. Druga opcja to zczaj przyczepę w marketach budowlanych np. Castorama, Praktiker.



Kurier dzisiaj częstuje nas tematem dnia, z informacją pozytywną.


O krok od strefy

POD KONIEC SIERPNIA PREMIER MA PODPISAĆ ROZPORZĄDZENIE

http://www.kurierlubelski.pl/mediashare/nm/o8udre5lg9jmi4kyohske387j7xt6y-org.jpg

FELIN Być może już pod koniec sierpnia inwestorzy będą mogli wkroczyć na teren lubelskiej podstrefy ekonomicznej. Fot. Jacek Babicz

Do końca sierpnia rząd ma wydać zgodę na uruchomienie w Lublinie podstrefy ekonomicznej. Na tę decyzję od kwietnia czekają władze Lublina i inwestorzy, którzy jeszcze w tym roku chcieliby ruszyć z inwestycjami. W podstrefie i jej otoczeniu znajdzie pracę blisko 3 tysiące osób.

– W końcu sierpnia ukaże się rozporządzenie prezesa Rady Ministrów o uruchomieniu w Lublinie podstrefy mieleckiej specjalnej strefy ekonomicznej „Euro-Park” – poinformował lubelski poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Michałkiewicz, powołując się na rozmowy, które w tej sprawie przeprowadził m.in. z ministrem gospodarki. – Nie ma żadnych zastrzeżeń do lubelskiej podstrefy. Sprawa weszła w etap ustaleń międzyresortowych. Wszystko jest na dobrej drodze i za półtora miesiąca podstrefa będzie mogła rozpocząć swoją działalność – przekonywał poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Zadowolenia z informacji nie kryją władze stolicy regionu.

– Inwestorzy czekają, aby jak najszybciej wejść z inwestycjami. Kilku chce jeszcze w tym roku uzyskać pozwolenie budowlane dla swoich inwestycji – podkreślił Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina. – Zapowiedzianego terminu utworzenia strefy nie można traktować sztywno. Pamiętajmy, że mamy wakacje, okres urlopów, w którym zawsze dochodzi do pewnego spowolnienia prac. Poślizg wobec ministerialnych planów może sięgnąć nawet miesiąca.

Lubelska podstrefa ma powstać na Felinie. Obejmie swoim zasięgiem 70 ha gruntu. Wszystkie tereny w strefie są już zajęte przez chętnych do uruchomienia tam swojej działalności. Na liście jest 13 firm. Łączna wysokość planowanych przez nie nakładów, wraz z inwestycjami typu „green field”, ma sięgnąć 300 mln zł. Powstanie 1997 miejsc pracy, a kolejne 800 osób ma znaleźć zatrudnienie w otoczeniu strefy.


KTO POJAWI SIĘ W PODSTREFIE?

Aliplast – zakład produkcji systemów (profili) aluminiowych dla budownictwa. Nakłady – 41,9 mln zł, zatrudni – 220 osób.

Intrograf Lublin – nowoczesna drukarnia opakowań z tektur litych i opakowań dla sektora farmaceutycznego. Nakłady – ok. 33 mln zł, zatrudni – 198 osób.

Boxes Prestige Poland – zakład produkcji opakowań kartonowych z nadrukiem na różnego rodzaju podłożach. Nakłady – ok. 57,7 mln zł, zatrudni – 70 osób.

Świdnik Trade – zakład produkcji przyczep samochodowych, etykietarek, linii rozlewniczych, sprzętu rehabilitacyjnego. Nakłady – ok. 7 mln zł, zatrudni – 225 osób.

Herbapol Lublin S.A. – centrum logistyczne do obsługi magazynowej. Nakłady – ok. 18 mln zł, zatrudni – 30 osób.

Galauto – centrum logistyczne. Nakłady – ok. 34,3 mln zł, zatrudni – 130 osób.

SAFO (obecnie Asseco Business Solutions S.A.) – centrum rozwoju nowych technologii informatycznych w zakresie oprogramowania klasy ERP, wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Nakłady – ok. 15 mln zł, zatrudni – 300 osób.

Zakład Wyrobu Oklein Naturalnych „Bracia Mrozik” – zakład produkcji oklein naturalnych. Nakłady – ok. 17,8 mln zł, zatrudni – 235 osób.

Edbak – zakład produkcji innowacyjnych systemów mocowań do telewizorów plazmowych, LCD oraz monitorów ciekłokrystalicznych oraz systemów i urządzeń wagowych. Nakłady – ok. 4 mln zł, zatrudni – 50 osób.

Stowarzyszenie Lubelskie Drewno Regionalny Klaster w Lublinie – zakład produkcyjny do przerobu i obróbki drewna, w tym systemów szkieletowych i drewnianych z przeznaczeniem pod budownictwo. Nakłady – ok. 3,5 mln zł, zatrudni – 50 osób.

Zakład Obróbki Metali Komech Edward Kostrubiec – zakład produkcji części metalowych dla producentów AGD. Nakłady inwestycyjne – ok. 13,7 mln zł, zatrudni – 58 osób.

Perła-Browary Lubelskie S.A. – centrum logistyczne. Nakłady – ok. 35 mln zł, zatrudni – 40 osób.

Lumir – zakład produkcji odzieży. Nakłady – ok. 12 mln zł, zatrudni – 207 osób.

Pozostały niezabudowany teren (ok. 8,3 ha) przeznaczono pod inwestycje typu „green field”. Nakłady – ok. 36,5 mln zł, zatrudni – 166 osób.

Artur Jurkowski


Firmy wymienione - to nie wszystkie, które wcześniej przewijały się przez media (nie ma wszystkich bo pan redaktor "przeoczył" czy możę nie wszystkie firmy zostały ujawnione przez UM ?).
No i jeszcze to zdjęcie:

MPK na Grygowej w podstrefie ekonomicznej. Gratulujemy inwestorowi (MPK) przystąpienia do tego przedsięwzięcia. :)



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)