Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Serwis OfertyAutoMoto.pl serdecznie zaprasza do zamieszczania
bezpłatnych ofert z rynku motoryzacyjnego !

http://OfertyAutoMoto.pl/

oraz wpisów do MotoKatalogu

http://ofertyautomoto.pl/dodaj_ogloszenie.html

------------------------------

 Pojazdy osobowe
 Pojazdy dostawcze
 Pojazdy ciężarowe
 Autobusy
 Motocykle
 Pojazdy zabytkowe
 Przyczepy
 Naczepy
 Maszyny budowlane
 Maszyny rolnicze
 Części samochodowe
 Usługi

------------------------------

Serdecznie Zapraszamy !

http"//OfertyAutoMoto.pl



In article <2904-1047381@213.17.128.66,
do@nothingimportantcutthisoff.seznam.cz says...


Cześć.

Min. Finansów podaje kategorie pojazdów importowanych,
w tym: 'ciągniki siodłowe i rolnicze'.
Nie mam pojęcia co to są ciągniki siodłowe i czemu
mają być inne niż rolnicze, więc tym bardziej nie wiem
jak tą całą kategorię napisać po angielsku.
A może po prostu 'tractors'?
Jak myślicie?

Z góry dziękuję.

Dorota


Witam :)

Ciagniki siodlowe z tego co pamietam, to sa te, do ktorych podczepiane sa
przyczepy i potem z tego powstaje TIR :)

Czyli jest to niemalze sama kabina na kolkach a z tylu ma takie krotkie
cos coby do tego dluuuuga przyczepe podlaczyc :)

W telewizji nawet sa nieraz wyscigi takich ciagnikow siodlowych
(oczywiscie samych, bez przyczep :)). Sa to cholernie mocne maszyny,
nieraz ich moc przekracza 500 KM (o ile dobrze pamietam).

Po angielsku ciagnik siodlowy to truck-tractor bodajze :)

Pzdr.
Kuba




Ja wiem jedno, w dr samochodow osobowych badz dostawczych  jest wpisana dmc
przyczepy i raczej ciezko aby byla wieksza od dmc samochodu.
Ogolnie realna masa calkowita (rmc) przyczepy nie moze przekraczac rmc
pojazdu ciagnacego przy hamulcu najazdowym. Jesli przyczepa ma hamulce
niezalezne tzn np pneumatyczne to moze miec rmc wieksze od ciagnika (np
tiry). Nie wiem jak jest w przypadku ciagnikow rolniczych gdzie sa przyczepy
bez hamulcow a wygladaja na takie co przewiaza spokojnie 2 ciagniki na sobie
:)
Szukaj w PRD tam jest wszystko.


Tobie tez by sie przydalo, sadzac z powyzszego tekstu.

Tomek



Dnia Thu, 14 Dec 2006 01:59:38 +0100, osoba podająca się za "Pablo", prawie
psując klawiaturę, nagryzmolił(a) taki oto tekst:


Z ciagnieciem to i motorower sobie poradzi ale wlasnie z hamowaniem jest
najlepsza zabawa :)


 Zauważ też, że ciągnik rolniczy nie osiąga zawrotnych prędkości.
Wyhamowanie załadowaną przyczepą z hamulcami nie stanowi większego
problemu.

Z tego co wiem most ciągnika jest przystosowany do ciągnięcia dużych
ładunków w zamian za prędkość.

Oczywiście motorower sobie poradzi z wiele mniejszymi ładunkami w stosunku
do masy pojazdu niż ciągnik.  



"STUK" <NOSPAM-s@premiera.plnapisał:


Niestety sie nie zgodze, powinno byc jasno zaznaczone ktora kategoria na co.


I jest w PoRD.


A przeciez wszyscy zainteresowani wiedza, ze np. B to osobowe


Nie tylko :-)
B to również ciężarowe, osobowe i ciężarowe z przyczepą,  ciągniki
rolnicze, pojazdy wolnobieżne...
Jesli 'namalowaliby' wszystkie możliwosci, to dokument musiałby mieć
format A5 ;-)

Artur Golański




"rafal" <rkacp@hotmail.comwrote in message



KD tego nie precyzuje - mówi jedynie o tym że pojazd ma być w nie
wyposażony. Mówi też o tym iż szczegółowy tryb rejestrowania aut określa
minister transportu w drodze rozporządzenia.
Trzebaby więc poszukać w tych rozporządzeniach - może tam jest mowa na ten
temat


http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0632.htm

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 19 czerwca 1999 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. Nr 59, poz. 632)

§ 25. 1. Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu
w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep,
ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza
się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadkach uzasadnionych konstrukcją ciągnika rolniczego tablice
umieszcza się z przodu pojazdu.

6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to
przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby
to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy - po
lewej stronie pojazdu.

§ 26. Utrzymywanie tablic i innych oznaczeń pojazdów, o których mowa w
rozdziale 4 rozporządzenia, w należytym stanie i zapewnienie ich czytelności
jest obowiązkiem kierującego pojazdem.




kuba (aka cita) wrote:
znaczy sie, ze moge prowadzic ciagnik rolniczy z przyczepa majac B+E ?


Oczywiscie ze tak. Malo tego, mozesz prowadzic ciagnik  rolniczy nawet z
dwoma przyczepami, przy czym caly zestaw nie moze byc dluzszy niz (OIDP)
24metry




"Janusz Kesik" <janusz.ke@gazeta.plwrote in message



Super! Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! :)
Wygląda na to że jak będę mógł ściągać z pola nawet "długala" z klasy
otwartej :) [czyli nawet po 30m rozpiętości po złożeniu...] :)
(teoretycznie raczej bo takie z rzadka siadają w polu...) ;)


Niestety nie cytat z powyzszego

4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół
ciągnięty
przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd
wolnobieżny - z 2
pojazdów. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3
pojazdów - 22 m. Długość zespołu złożonego z motocykla, motoroweru lub
roweru i
przyczepy nie może przekraczać 4 m. Przejazd zespołu pojazdów o długości
większej niż określona w tym przepisie wymaga zezwolenia, o którym mowa
w art.
61 ust. 11.

IMO musisz wtedy uzyskac zezwolenie i chyba miec pilota plus inne
zabawne rzeczy :-))

Pozdrawiam
Zonzi




Maciej Makula <mac@TUMOJENAZWISKO.pl writes:
A "kolejki czuczu" jakos jezdza.
Wyjatkiem sa przyczepy ciagniete przez pojazdy wolnobiezne.
Przepis poproszę.

Art. 63 ust. 3 ustawy prawo o ruchu drogowym.


Chyba żartujesz.

"3. Zabrania się przewozu osób w przyczepie, z tym że dopuszcza się przewóz:

   1. dzieci do szkół lub przedszkoli i z powrotem w przyczepie
      dostosowanej do przewozu osób, ciągniętej przez ciągnik rolniczy;

   2. konwojentów, drużyn roboczych i osób wykonujących czynności
      ładunkowe w przyczepie ciągniętej przez ciągnik rolniczy pod
      warunkiem, że:

         1. liczba przewożonych osób nie przekracza 5,
         2. osoby stojące trzymają się uchwytów,
         3. osoby nie znajdują się pomiędzy ładunkiem a przednią ścianą
            przyczepy,
         4. prędkość zespołu pojazdów nie przekracza 20 km/h."

Pasażerowie kolejek czuczu nie są dziećmi w drodze do szkół, a
ciągnący pojazd - nie jest ciągnikiem rolniczym.

Nie są też tym bardziej konwojentami i drużynami, a liczba
przewożonych osób jest większa niż 5.

  MJ



to zalezy od miasta w jakim zdajesz
lodz: zwykly dyszel , lamie sie w dwoch miejscach
sieradz: zlykla lub tandem
wroclaw podobno naczepa ale to chyba plotka


| Witam.
| Mam pytanie i prosze o odpowiedź osoby które zdawaly egzamin na
kategorię C+E
| już po nowych przepisach.

| Czy na C+E jest tylko jazda i cofanie przodem po łuku.Bo slyszalem ,że
| (parkowanie skosem-wjazd tyłem i przodem oraz parkowanie rownoległe
wjazd
tylem
| i przodem,zawracanie itp) nie obowiązuje tej kategori C+E tylko jazda po
łuku
| czy to prawda ?????????

| dzieki.pozdrawiam

| --
| Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest przyczepa na egzaminie C+E dołączona
do
Stara z jaką sie zdaję? tak np. jak rolnicze gdzie łamię się w 2 miejscach
w
przyczepie i na dyszlu i w jedynm mijescy lamie sie tak jak np. Tir z
naczepą?????/ prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl




Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)