Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

kat. B uprawnia do kierowania pojazdem z przyczepa lekka i calosc nie moze przekraczac 3,5t.
kat. B+E uprawnia do kierowania autkiem o DMC do 3,5t + przyczepa, ale nie wiem czy calosc moze przekroczyc 3,5t - wydaje mi sie ze tak, bo pamietam jak ciagnelismy autko na lawecie - kierowal moj qmpel ktory ma wlasnie B+E i calosc przekraczala 3,5t bo laweta miala DMC ponad 2t i autko ponad 2t. wazylo.
Policja nas za3mala i bylo wszystko ok - tylko ze bylo to kilak lat temu, jednak watpie zeby cos sie zmienilo.
Moze chodzilo o to ze autko nie moze tyle ciagnac? To ze DMC przyczepy nie przekracza DMC pojazdu to jeszcze nie wszystko!
Musisz sprawdzic w dowodzie rejestracyjnym pojazdu - moze sie zdarzyc ze rubryka nie jest wypelniona, wtedy dostajesz sie do tabliczki w autq... Powiny byc podane 4 masy. Od tej pierwszej (najwyzszej - DMC pojazdu WRAZ Z PRZYCZEPA/NACZEPA) odejmujesz ta 2ga mase (DMC pojazdu). Dalsze masy z tabliczki Cie nie interesuja to jest tam podany dopuszczalny nacisk na przednia i tylna os pojazdu. Jesli roznica (wynik odejmowania
) bedzie mniejsza niz DMC przyczepy to mieli prawo sie przyczepic.
Tylko cezar rozłóż ładunek na oko by grało na osiach ? Ładując zestawy w jednym leśnictwie zdarza mi się że różnica w masie na naczepach wynosi po 5-6 ton co daje skromnie do 200kg różnicy na m3 drewna. Ile razy mi się zdarzało że miałem przyczepę załadowaną bardzo lekkim posuszem a na solówkę świerzynka żę aż żuraw stękał. Mam nadzieję że dożyjemy kiedyś takich czasów że będzie brana pod uwagę tylko DMC a nie naciski na osie co w naszym przypadku jest praktycznie nie możliwe do zrealizowania. Ostatnio znajomy został zważony przez ITD, zestaw 3 osie ciągnik i 2 osie wózek pod dłużycę. DMC miał 41,5 tony ale nacisk na osiach napędowych przekroczony po 2 tony a wózek nie przeładowany. Tylko niech szacowni inspektorzy powiedzą jak załadować taki zestaw skoro ma limit odległości tylnego wózka od końca drewna i wózka bliżej nie idzie i nie można ułożyć.
Wagi ITD to temat woda i chyba długo jeszcze taki pozostaje. Nie dalej jak rok temu były zapewnienia że będą zezwolenia na dojazd do krajówek korzystając z dróg lokalnych i jakoś wielka cisza się zrobiła bo nie mieli by gdzie ludzi łapać za przeciążenia.
Hiob mam takie pytanie. Co to za program z mapa masz na swoim laptopie i jak on sie nazywa?
A ja się spytam - do czego służy taka dziwna oś z tyłu wielu betoniarek, opuszczana na siłownikach, chyba nawet ze skrętnymi kołami
, rozwiązanie niespotykane w Europie, dla mnie dziwne i typowo Amerykańskie
W Stanach obowiązuje tzw. "bridge formula", "formuła mostowa", uzależniająca dopuszczalne naciski na osie w zależności od rozstawu osi. Im większy rozstaw, tym większy dopuszczalny nacisk. Po prostu jak się wjedzie na mały mostek 30-tonową ciężarówką, która ma pięć osi koło siebie, to mostkowi jest wszystko jedno ile tych osi jest. Obciążony jest trzydziestoma tonami. Ale jak rozstaw osi jest większy od długości mostku, czy przęsła, to ciężar rozkłada się na więcej podpór i nie powoduje tak dużego stresu dla mostu.
Oczywiście pomaga to także na każdej innej drodze, nie tylko na mostach. Im dalej od siebie są osie, tym mniej niszczą one drogi. Stąd niektóre betoniarki i wywrotki mają dodatkowe osie ciągnione za pojazdem i hydraulicznie dociskane do nawierzchni i dlatego wiele przyczep do wywrotek w Stanach ma bardzo długie dyszle.
Witam
TimTim juz Ci tlumacze wszystko :
Zaczynamy od nr nadwozia :
VF8 - wyprodukowany prze Matra Automobile
JE Typ samochodu, ON- Typ silnika
0-wersja krotka
5-skrzynia 5-o biegowa
20108975- nr Vin
2300- max obciazenie samochodu
3400-max waga samochodu z przyczepa
1130-max nacisk na przednia os
1220 max nacis na tylna os
Mala tabliczka:
JEON- typ samochodu i silnika
1004897-nr produkcyjny
E2-stopien wyposazenia
ETL+SAN513 wyposazenie dodatkowe w Twoim Aucie
MV647-MV rodzaj lakieru , 647 nr koloru lakieru
DRAP05-nr tapicerki, obicia foteli
LAVAND -nr wyposazenia wnetrza samochodu
0, ACGK, NRTW -nr wyposazenie technicznego.
Andrzej
A więc wygląda to tak :
1.VIN
2.DMC POJAZDU
3.DMC ZESTAWU (POJAZD+PRZYCZEPA)
4...........................PRZEDNIA
......NACISK NA OŚ
5...........................TYLNĄ
Poza tym,sprawa wydaje się w miarę prosta,bo jak tu już Pisaliście,poz.2 odejmuje się od poz.3 i wychodzi DMC przyczepy,co potwierdził diagnosta.Potwierdził również,że pojazdy 4x4 stosuje się inne zasady i dane,co zaś tyczy się zmianie w dowodzie rejestracyjnym,prawdopodobnie będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy,a największy problem,to już sam wydział komunikacji.No ale muszę się uzbroić w cierpliwość,a wszystko skończy się dobrze W podzięce poszły pomagaski.
[quote="matpers"]A więc wygląda to tak :
1.VIN
2.DMC POJAZDU
3.DMC ZESTAWU (POJAZD+PRZYCZEPA)
4...........................PRZEDNIA
......NACISK NA OŚ
5...........................TYLNĄ
dokładnie tak jest 2 dni temu walczyłem o zmiane dmc przyczepy w dowodzie u mnie w xj 95 4.0 wyszła masa zestawu - pojazd 3125 kilo i na taką mase dostałem kwit z okregowej stacji od diagnosty oczywiście do tego dochodzi homologacja haku w moim przypadku to brink czy jakos tak w kazdym razi markowy z tabliczką homologacyjną na której jest ze max jest 3300 kg a nacisk dyszla do 150 kilo i na tej podstawie dostałem glejda dziś ide wpisywac w dowód zobaczymy czy sie uda ....
Kolego harnasWRO, wszystkie dane są zawarte na tabliczce znamionowej, która jest ja prawym słupku, a wygląda ona tak:
Opis do Typschilder:
e1*98/14*0110 = Nummer und Typ der Betriebserlaubnis (numer zezwolenia)
W0L0.... (numer identyfikacyjny pojazdu)
2075 kg = zulässiges Gesamtgewicht (dopuszczalna masa całkowita)
3170 kg = zulässiges Zuggesamtgewicht (dopuszczalna masa całkowita z przyczepą)
1-1055 kg = Achslast der Vorderachse (maksymalny dopuszczalny nacisk na oś przednią)
2-1055 kg = Achslast der Hinterachse (maksymalny dopuszczalny nacisk na oś tylną)
_____________________________________________________
Dane specyficzne dla danego samochodu lub kraju:
Quadrat = Abgaskennwert Dieselmotor (rodzaj silnika)
Z 163 = Farbcode, Lichtsilber (kod koloru nadwozia)
XXKP = Innenausstattungscode (GM-Code)
6984 = Produktionskennziffer