Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Gotowe prezentacje maturalne napisane przez studentkę filologii polskiej. Praca+ bibliografia+ plan prezentacji+ kratka z cytatami. Cena 40 zł. Profesjonalnie napisane- gorąco polecam. Oferuję także pomoc przy pisaniu pracy.

Kontakt: diavoletta@o2.pl

Tematy:

Motyw matki w literaturze

Relacje pomiędzy rodzicami a dziećmi. Scharakteryzuj je na wybranych przykładach literackich.

Złożoność natury ludzkiej jako przedmiot rozważań twórców. Omów temat na podstawie utworów kilku autorów.

Przemiana wewnętrzna jako motyw określający osobowość bohatera.

Pieniądz jako czynnik sprawczy działań człowieka. Omów problem, odwołując się do wybranych utworów literackich

Różne spojrzenie na wieś w literaturze pozytywizmu i Młodej Polski Przedstaw zagadnienie na wybranych przykładach"

Różne modele miłości. Omów zagadnienie odwołując się do wybranych tekstów literackich

Bohater negatywny. Ukaż sposób i cel kreowania takiej postaci w wybranych utworach literackich.

Na wybranych przykładach zinterpretuj literackie kreacje kobiet zbuntowanych.



Witam mam do sprzedania prace maturalne obejmujące prawie wszystkie tematy wymagane przez OKE. Wszystkie prace zostały dokładnie sprawdzone i poprawione przez wykładowców akademickich, studentów wyższych uczelni oraz nauczycieli szkół średnich. Co w 100% gwarantuje ich niezawodność. Matura to klucz do przyjęcia na wymarzone studia. Sama jestem studentką i wiem jak ważny był dla mnie egzamin dojrzałości. Dlatego warto pamiętać że druga taka okazja może się już więcej nie powtórzyć. Tak więc polecam .Prezentacje zawierają obszerna bibliografie (przedmiotowa i podmiotową) , plan ramowy oraz materiały dodatkowe . Cena ich wynosi 80 zł do negocjacji. Podaje wszystkie posiadane przez siebie tematy:
* Motyw buntu w literaturze. Na wybranych przykładach zanalizuj źródło i sens buntowniczej postawy wybranych bohaterów
* Powstania narodowe i konspiracja jako temat literatury polskiej. Rozważ problem na wybranych przykładach
* Przemiana wewnętrzna jako motyw bohatera literackiego. Omów zagadnienie na wybranych przykładach literackich.
* Różnorodne ujęcia motywu śmierci i przemijania . Obejmujące zagadnienia z dziedziny literatury i sztuki
* Omów motyw przyjaźni na wybranych przykładach
* Obraz wsi . Zrealizowany w oparciu o literaturę wybranych epok
* Motyw patriotyzmu . Omów różne sposoby jego interpretacji na wybranych utworach literackich
* Przedstaw przykład realizacji motywu dziecka w literaturze ( niekiedy nawet i w sztuce )odwołując się do utworów z wybranych epok.
Dodatkowe informacje pod adresem e-mail humanistka00@interia.pl



MAM DO SPRZEDANIA TANIO DWIE PREZENTACJE MATURALNE!!!
1.Temat: "Motyw wędrówki w czasie i w przestrzeni w wybranych dziełach literackich i filmowych. Omów, analizując odpowiednio dobrane przykłady."

Wykorzystane dzieła literackie i filmowe to:
1.Homer: Odyseja
2.Słowacki Juliusz: Kordian
3.Żeromski Stefan: Ludzie bezdomni
4.Kuncewiczowa Maria: Cudzoziemka
4.Przedwiośnie, reż. Filip Bajon
5.Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia, reż. Peter Jackson
6.Prosta historia , reż. David Lynch

uzyskane punkty: 20/20

Prezentacja składa się z:
Bibliografia – 10zł
Ramowy plan prezentacji – 20zł
Prezentacja komplet +Płyta CD -prezentacja multimedialna(najważniejsze sceny dotyczące mojej prezentacji) - 80zł

2.Temat: "Przemiana wewnętrzna jako istotny element kreacji bohatera romantycznego w literaturze polskiej. Omów na przykładach wybranych utworów literackich."

Wykorzystane dzieła literackie:
Goethe J.W.: Cierpienia młodego Wertera,
Krasiński Z.: Nie-boska komedia,
Mickiewicz A.: Dziady cz. III,
Mickiewicz A.: Pan Tadeusz,
Słowacki J.: Kordian

Uzyskane punkty: 18/20

Prezentacja składa się z:
Bibliografia – 10zł
Ramowy plan prezentacji – 15zł
Prezentacja komplet - 70zł

Kontakt :
gg: 5293468
tel.: 504307869



Młodzieniec reprezentuje rodzinę Montekich. Jest otoczony opieką rodziców, którzy szanują jego samodzielność, kochają go miłością rozsądną i tolerancyjną. Na początku utworu uwidacznia się stosunek ojca do Romea wyrażający się w trosce o niego z powodu smutku, jaki od pewnego czasu gości na jego twarzy.
Tytułowy bohater jest młodzieńcem szlachetnym, porywczym, zawsze gotowym bronić honoru swego rodu i skorym do walki na śmierć i życie w imię tych ideałów. Ta postawa zmienia się w odmowę walki przed dramatycznymi wydarzeniami. Wszystkich zdumiewa jego spokój i układność, brak reakcji na obelgi. Nie tak zachowywał się dotąd Romeo; przyjaciele nie mogą zrozumieć, skąd ta nagła odmiana. Dopiero pomszczenie Merkucja, który zginął z ręki Tybalta, to honorowa konieczność, której bohater musi dopełnić, nawet za cenę złamania książęcego zakazu. Decyzja Romea jest wynikiem tragicznego dylematu – Tybalt jest krewnym Julii.
Na pierwszy plan wysuwają się wydarzenia, w których tytułowy bohater jest przedstawiony jako młodzieniec skłonny do miłosnych uniesień. Zakochany bez wzajemności w Rozalinie, przybywa na bal do pałacu Kapuletów, by nacieszyć oczy widokiem ukochanej. Nieszczęśliwa miłość napawa go smutkiem, melancholią. Romeo nie może pogodzić się z oziębłością Rozaliny, nie umie też o niej zapomnieć. Ciągle mówi o jej nadzwyczajnej urodzie. Był to – według jego kryteriów oceny – najważniejszy atut panny.
Romeo-amant pojawia się na balu u Kapuletów wraz z przyjaciółmi i nagle, pod wpływem olśnienia, jego uczucia zmieniają adresatkę. Kiedy spostrzega piękną, czternastoletnią Julię, jego serce podpowiada mu, że to ta, którą kocha naprawdę. Skłonność do Rozaliny blednie w okamgnieniu, okazuje się tylko chwilowym zauroczeniem. Porażony widokiem Julii młody człowiek idealizuje jej wdzięki.
Ona zawstydza świec jarzących blaskiPiękność jej wisi u nocnej opaskiJak drogi klejnot w uszu Etiopa.Nie tknęła ziemi wytworniejsza stopa.Jak śnieżny gołąb wśród kawek tak onaŚwieci wśród swoich towarzyszek grona
Siła prawdziwego uczucia sprawia, że bohater dojrzewa wewnętrznie, inaczej ocenia pewne fakty. Staje sie spokojny, ustępliwy, rozsądny. Wobec Julii jest całkowicie podporządkowany i posłuszny. To ona (może na skutek zagrożenia związkiem z Parysem) przejmuje inicjatywę, postanawia, jak załatwić sprawę potajemnego ślubu, przekazuje przez Nianię plan dalszego postępowania. Romeo jest posłuszny jej woli, wypełnia wszystkie polecenia.
Miłość, jaka od początku łączy młodych, nie pozostawia cienia wątpliwości, co do przyszłości obojga. Są pewni, że los ich sobie przeznaczył, że szybki ślub jest postanowieniem słusznym i nie podlegającym dyskusji. Romeo podejmuje dwie życiowe decyzji najwyższej rangi z poczuciem odpowiedzialności i dojrzałości. Po pierwsze, postanawia połączyć się z ukochaną bez względu na wszelkie przeciwności, jakie ich dzielą. Po drugie, kiedy dowiaduje się o jej śmierci (na skutek braku informacji od pomysłodawcy fortelu, Ojca Laurentego, nie wie, że Julia tylko śpi), widzi jedyne rozwiązanie tej tragicznej sytuacji: postanawia podzielić jej los. Bohater nie wdaje się w żadne refleksje. Jego życie w jednej chwili traci sens – taką świadomość uzyskuje natychmiast, kiedy dowiaduje się o tym, że Julia nie żyje (dowodem jest zakup trucizny).
Romeo jest zupełnie innym młodzieńcem na początku utworu, kiedy jeszcze nie zna Julii, i na końcu, gdy podejmuje ostateczną decyzję o śmierci w imię miłości. Pozorna, konwencjonalna miłość do Rozaliny, choć jest przyczyną cierpienia czyni z niego „papierowego kochanka”, pozbawionego inicjatywy, zdolności do podejmowania życiowych decyzji, dokonywania poważnych wyborów. Wewnętrzna przemiana bohatera możliwa jest dopiero dzięki autentycznej miłości, na której mu naprawdę zależy, o nią walczyć i dla niej gotów jest wszystko poświęcić.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)