Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

co czują?... pewnie ścisk w przyczepce, w której jadą... nie mają świadomości śmierci dlatego nie czują strachu/lęku/trwogi... nie tęsknią za bliskimi... nie wiem co mogą czuć oprócz bólu fizycznego...
Ty czujesz strach tylko wtedy, gdy jesteś świadoma, że spotka Cię śmierć? No cóż, nie wszyscy są tak odporni, istnieje jeszcze coś takiego jak strach przed niewiadomym, który zwierzęta niewątpliwie odczuwają znajdując się w nowej sytuacji, strach ten jest potęgowany, np. złymi warunkami przewozu.
ohoho widzę że ostro przesz do przodu dwa aktuale jednego dnia to się nie często zdarza... a opisując maszyny to numer 1. popołudniowej edycji zajmuje wg mnie actros z przyczepą do przewozu zwierząt.. i muszę zaznaczyć że znów masz 3 auta tego typu, bo oprócz tego jest jeszcze manik i volvo.. numer 2 to stojąca majorka z wywrotem i jelczyk z lodówką.. numer 3 dla chyba najdroższego pojazdu jaki dotąd złapałeś a mianowicie pompa do betonu na TGA.. gratulejszyn-oby tak dalej
na lawete tylko maszyna jeśli ma coś nie tak, czy przyczepa nie ma oc, a ciągnik jest ok to na lawete zabierają tylko maszyne czy przyczepe a cięgnikiem można sobie odjechać?
Więc wszystko w mysl zasady jeśli na przyczepie wozę słomę to jest to maszyna rolnicza ale jeśli kartofle w workach na bazar to już przyczepa i musi być rejestrowana?
Nigdzie nie mogę znaleźć takiego rozgraniczenia jakie pojazdy podpadają pod maszyny rolnicze a jakie pod przyczepy np. klatki do przewozu zwierząt?
Nie mogę znaleźć nigdzie przyczepy która by spełniała moje zachcianki, no i w odpowiedniej cenie. Jak wyglądała by sprawa gdybym przerobił lawetę lub przyczepę platformę na przyczepę do transportu zwierząt, bo tak mi potrzebna.
Zakładam że ramy nie ruszam, tylko dobudowuje odpowiednią górę i podłogę. Jak wygląda prawnie taka sytuacja, czy jest to możliwe do wykonania, czy przyczepa do przewozu zwierząt musi mieć wpisane ze do tego służy, bo nie we wszystkich DR widziałem taki wpis.
Ciągniki:
Ursus 4514,
MF 255,
Maszyny uprawowe:
Pług Unia "Ibis" 3x40cm,
Pług Unia 3x35cm,
Pług Unia do podorywki 5x20cm,
Agregat Bury 3,7m,
Agregat Unia 2,7m,
Agregat ścierniskowy Rolmako 2,1m,
Brona "chwastownik",
Brona 3-polowa,
Obsypnik do ziemniaków 2-rzędowy,
Nawożenie:
Rozsiewacz Brzeg RNZ,
Opryskiwacz Tad-Len 600/15m,
Rozrzutnik Warfama N-227,
Transport:
Przyczepa Pronar T-653/2 6T,
Przyczepa Autosan 4T (wywrotka),
Przyczepa Autosan 4,5T (sztywna)
Ładowacz Warfama "Troll",
Zbiór:
Kosiarka rotacyjna Famarol 1,65m,
Prasa kostkująca Z-224,
Przetrząsacz 2-karuzelowy,
Zgrabiarka 5-gwiazdowa,
Sadzenie i siew:
Sadzarka 2-rzędowa,
Siewnik Rolmasz Kutno "Poznaniak" 3m,
Pozostałe:
Nośnik bel,
Klatka do przewozu zwierząt,
Dmuchawa do ziarna.
I jakieś elektronarzędzia.
Ciekawą instytucją jest dobrostan zwierząt która to instytucja chodzi sobie i obserwuje i obserwuje i jak się tak na patrzy to w końcu aby nie być nie produktywną instytucją podejmuje jakieś działania
ta instytucja zajmuje się w moim przekonaniu jeszcze gorszej ocenie waruków przewozu psów gdzie nie określono wymiarów boksów a ktoś może podejść i zdyskwalifkować zawodnika za to że są za male, pomijam celowo opis transportu w samochodzie bo zostal poniekąd czytelnie rozwiązany, ale przyczepy to pole do popisu dla komisji dobrostanu
Jesli psy macie wozić sporadycznie, to polecam nastawke na przyczepkę z wypożyczalini... albo kupić małą przyczepkę i też zrobić nastawkę.. Lepiej unikać rejestrowania przyczepki na stałe jako "do przewozu psów", bo to tylko komplikacje niepotrzebne, szczególnie jak nowa ustawa w sprawie transportu zwierząt się wysmaży
każdemu co woli. jeździłem przyczepami małymni i dużymi, jedno i dwu osiowymi, i uważama że przyczepa DO PRZEWOZU PSÓW, która ma 2.5 metra długosci, na dwóch osiach i wadze blisko 700 kg, to nie jest dobre rozwiązanie, przy tych wymiarach wolę przyczepę jednoosiową i o wiele lżejszą. 600-700 kg to waży przyczepa do przewozu koni, która ma potężna konstrukcję podwozia, bo musi byc przystosowana do przewozu prawie półtorej tony żywych zwierząt. 8 psów będzie ważyło max ok. 300 kg, a do teg psy zachowują się spokojnie i nie mają takiego nacisku punktowego. lżejsza przyczepa, (w tych kategoriach) to też większe bezpieczeństwo. zauważ, że ten zestaw z psami i sprzętem będzie ważył około tony, czyli ciągniećie zwykłą osobówką wymaga doświadczenia, a samochody o masie poniżej tony, czyli znaczna częśc "compactów" - wogóle odpadają... uważam że na dwuosiowym podwoziu powinna byc przyczepa ponad 3 metrowa na minimum 12 psów + miejsce na sprzęt (chyba Rinaldo ma coś w tym stylu) i wtedy to jest rozsądne, dlatego uważam, że ta przyczepa jest bezsensu. ale to MOJE PRYWATNE ZDANIE I JUŻ. uff, się rozgadałem.
Moje maszyny:
-Ursus C-360
-Ursus C-330
-pługi 2 i 3
-brony ciężkie 5 i lekkie 7
-2 kultywatory
-przyczepa do przewozu bydła
-rozrzutnik 3,5t jedno osiowy
-przyczepa samozbierająca
-zgrabiarko-przewracarka 7
-pająk
-kombajn ziemniaczany Anna
-sadzarka 2a
-opryskiwacz 400l
Zwierzęta jakie hoduje:
-krowy mięsne
-byki mięsne
-świnie mięsne
Pole w ha
-ok.16 ha ornego
-ok.6 ha łąki
-ok.2 ha lasu
Cysterny do produktów naftowych i chemicznych:
Grupa Stokota specjalizuje się w produkcji cystern samochodowych, cystern -przyczep, cystern - naczep do dystrybucji:
paliw,
LPG,
chemikaliów,
materiałów bitumicznych,
Cysterny do materiałów sypkich:
W swojej działalności Stokota objęła pozycję lidera wśród europejskich producentów. Stokota także jako pierwsza europejska firma rozpoczęła budowę zbiorników wykonanych z aluminium i stali nierdzewnej, tym samym wprowadzając na rynek cysterny do transportu:
cementu,
granulatów,
proszków,
mąki,
paszy dla zwierząt,
Transport ponadnormatywny:
Wychodząc na przeciw wymogom transportu ładunków ponadnormatywnych, nasza Grupa specjalizuje się w budowie pojazdów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta:
wielofunkcyjne podwozie
kontenerowe,
naczepy podzielne,
naczepy niskopodłogowe,
naczepy przedłużane,
naczepy/ przyczepy wystawowe
[kliknij tutaj]
Cysterny spożywcze:
Stokota zdobyła reputację producenta wysokiej jakości cystern do przewozu:
żywności,
mleka
Cysterny ciśnieniowo - próżniowe:
Wraz ze specjalnym wydziałem inżynieryjnym ( Ecota ), Grupa Stokota oferuje szeroką gamę pojazdów do transportu odpadów oraz do przemysłowego mycia i usuwania zanieczyszczeń:
pojazdy kombinowane
(ciśnieniowo - próżniowe),
cysterny próżniowe ,
cysterny wysokociśnieniowe,
pojazdy do asenizacji
oraz czyszczenia sieci
kanalizacyjnych i wodociągowych,
pojazdy do materiałów
suchych i wilgotnych
Zbiorniki Wody Przeciwpożarowej:
Ten oddział Stokoty koncentruje się na budowie:
wzmacnianych sworzniem zbiorników wody
przeciwpożarowej, wykonanych ze stali
węglowej, znajdujących zastosowanie
w różnych gałęziach przemysłu.
Silosy / zbiorniki:
Inalco - to oddział Stokoty specjalizujący się w konstrukcji spawanych zbiorników, silosów, konstrukcji specjalistycznych, ze stali węglowej lub nierdzewnej, służących do przechowywania różnego rodzaju produktów oraz znajdujacych zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, m.in:
- papierniczym,
- spożywczym,
- paliwowym
Źródło: stokota.pl
PRACA
AKTYWNA OCHRONA MURAW KSEROTERMICZNYCH NAD DOLNĄ ODRĄ
Poszukiwana jest 1-2 osoby do pracy w projekcie „Ochrona rzadkich i zagrożonych gatunków roślin na murawach kserotermicznych”. Praca ma polegać na nadzorowaniu stada owiec, wypasanego na chronionych murawach kserotermicznych oraz ewentualnej pomocy przy innych działaniach z zakresu czynnej ochrony.
Termin: od zaraz do 31 sierpnia 2008
Miejsce: Dolina dolnej Odry w okolicy Cedyni i dolnej Warty w okolicy Górzycy. Owce będą wypasane na 24 murawach, na których pasterz/pasterze wraz ze stadem owiec będą przewożeni.
Wynagrodzenie: 2000 PLN / miesiąc (brutto). Ostateczne wynagrodzenie jest jeszcze uzgadniane z instytucjami finansującymi projekt, zależeć też będzie m.in. od tego czy kandydat jest zatrudniony gdzie indziej i czy konieczne będzie zatrudnienie pomocnika. Podpisana będzie umowa zlecenie.
Wymagania dla kandydatów:
• odpowiedzialność, zaradność
• odporność na zmienne warunki pogodowe i dłuższe przebywanie w terenie, także w nocy
• mile widziane doświadczenie w pracy ze zwierzętami
• zainteresowanie ochroną przyrody
• mile widziane prawo jazdy
Zakres obowiązków:
• pilnowanie pasących się owiec (40 sztuk) na ogrodzonej murawie 24 godziny na dobę. Szczególnie ważne jest sprawdzanie szczelności ogrodzenia i ochrona owiec.
• przygotowywanie wypasu (grodzenie murawy, rozbijanie namiotu dla owiec, pojenie owiec)
• ewentualnie przepędzanie owiec między murawami położonymi blisko siebie.
• przygotowanie stada do przewozu (zapędzenie do przyczepy) – na większe odległości owce będą przewożone samochodem.
Warunki lokalowe: nocleg w przyczepie kempingowej stojącej w miejscu wypasu (w przyczepie m.in. toaleta, umywalka, prysznic, lodówka, łóżko).
Informacje dodatkowe: Do pomocy zapraszani będą wolontariusze. Więcej informacji pod numerem: 509 300 444 lub e-mail’em: kasia_baranska@interia.pl