Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Opisze gospodarstwo moich dziadków:
hodowla skromna nie ma co pisać
Sprzęty:
Ursus 360
Pług 3 skibowy
Agregat(kultywator)
Siewnik poznaniak
Brony
Wóz
Sadzarka
Kopaczka konna (przerobiona na traktor)
Przyczepka do przewozu świń
Przyczepa drewniana
Przewracarka
Dziubak do drewna
I to wszystko na 10ha pola
" />ZASŁAW D-665 przyczepa kłonicowa 3-osiowa do przewozu drewna
DMC-24t
-3 osie ATW/BPW ECO PLUS
-ABS HALDEX/EBS KNORR-BREMSE
-zawieszenie pneumatyczne
-12 sztuk kłonic wyjmowanych h=1800 mm
-20 szt. gniazd kłonic
ogumienie 385/65 R 22,5 MATADOR
DWIE WERSJE DŁUGO?CI:
7000mm x 2550mm - 83000,- PLN
7200mm x 2550mm - 84000,- PLN
wiecej na www.zaslaw.pl

" />Sam osobiście użytkuje KQ300. Jest on przede wszystkim wykorzystywany do przewozu drzewa/drewna oraz piachu/ziemi. Woziłem ciężary do 1000kg i nie było większych problemów (chodzi o ciągnięcie przyczepy w terenie: las, pole orne, a nie po równym asfalcie).
Jeśli chodzi o prace w lesie to według mnie taki quad musi spełniać następujące warunki:
- napęd 4x4
- pełna blokada przedniego mostu (dyfra)
- w pełni niezależne zawieszenie
- duży prześwit (min. 20cm)
- raczej półautomatyczna skrzynia biegów
- nie może być zbyt wysoki (praca w przechyle - równowaga)
- mocna konstrukcja ramy, hak oraz wskazana wyciągarka.
Pojemność nie ma tutaj wielkiego znaczenia. Moc takiej nawet trzysetki jest w zupełności wystarczająca (będzie "mieliło" wszystkimi kołami a i tak nie zadusisz go)
Oferty tutaj z ceną 2x mniejszą:)
http://moto.allegro.pl/arctic-cat-500-4 ... 10065.html
http://moto.allegro.pl/suzuki-lt-f-300- ... 20168.html
" />Mój Suzuki LTF4WDX służy przede wszystkim do pracy przy domu i w polu:
- przewóz piasku (dwie przyczepy do wyboru, jedna jednoosiowa 0,4m3, druga dwuosiowa 0,7m3), słomy, siana,
- drewna, (specjalna dwuosiowa przyczepka dorobiona osobiście) do 1 tony.
- przeciąganie np. betoniarki, przewóz skrzynek z warzywami lub owocami,
- bronowanie, jako spychacz śniegu itp.
Od swojego wymagałem m.in. napędu 4x4, blokady przedniego mechanizmu różnicowego i w pełni niezależnego zawieszenia tylnego, w miarę dużych kół oraz duże bagażniki: przedni i tylny.
Quadrunner 250 a przede wszystkim Kingquad 300 spełniają te wymagania. Polecam poszukać takiego. W tym przypadku raczej nie należy sugerować się rocznikiem, lecz stanem technicznym. Nawet, na pierwszy rzut oka, kiepsko wyglądający z zewnątrz sprzęt może być w pełni sprawnym pomocnikiem. W tej cenie spokojnie coś znajdziesz.
Jak dobrze pamiętam tylko Yamaha w jednym z modeli proponowała quada z tylnym wałkiem zdawczym i tylko taki nadawałby się na kosiarkę, tak więc ta opcja raczej odpada.
Kilka propozycji: http://smom.storm.prohosting.com/
" />starów 244 do przewozu drewna było kiedyś dużo może nie tyle co 266 ale też sporo ich jeździło i jak wioększośc pojazdów do drewna mają specyficzną budowe (to nie jest ciągnik siodłowy zapewnie)np że jedna częsć jest zamontowana na pojeździe a pojazd do tego ciągnie przyczepe na której jest 2 część tej jakby nabudówki do transportu drewna (troche nie jasno tłumacze ale chyba każdy wie o co chodzi ).......266 i 244 do drewna z reguły(nie zawsze) nie miały dźwigów więc z daleka to wyglądało jak ciągnik siodłowy (kiedyś podobno do załadunku drewna wykorzystywało sie wyciągarke czy jakoś tak ............)
244 jako ciągnik siodłowy nie miałby logicznego sensu (no bo za mały uciąg na jakąkolwik naczepe w cięzki teren a na szosie napęd 4x4 to tylko większe spalanie ....)
to tam samo jak 266 wywrotka komu potrzebna wywrotka terenowa o ładowności 5 ton ( w terenie chyba 3.5)i układzie 6x6 ?? dlatego takich pojazdów sie nie produkowało
" />http://www.szczecin.lasy.gov.pl/uimages ... GA_V3S.jpg Jedyne co widziałem przy starach i służyło do przewozu drewna to taka przyczepa... nigdy ale to nigdy nie widziałem naczepy.
" />Siema!
Chcąc odetchnąć troche od skali 1:24 postanowiłem zrobić coś przy 1:87 Wybór padł na Mana który już od dawna leżał w boxie nieruszany (nikt go niechciał kupić ). Założeniem jest budowa pojazdu do przewozu drewna...Chyba że macie jakieś ciekawe opcje, żeby był to tylko Man F2000 6x2 z przyczepą centralnoosiową z platformami. Co do malowania to też czekam na propozycję. Mam zamiar dołożyć do niego HDS jeśli taki pojawi się na allegro Albo jeśli ktoś ma na handel HDS i kabinę od Mana to proszę o kontakt Nie wiem ile z tego wszystkiego wyjdzie ale mam nadzieje że powstanie taki pojazd. To moja pierwsza przeróbka w tej skali więc proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam!
model w pierwotnej wersji wyglądał tak:
a po rozłożeniu tak:
-auto:
-przyczepa

" />
">Odpowiedz sobie sam czy było to możliwe.
Twierdzisz że 36 t nie da się włożyć na auto z przyczepą??
Nie.
">Jeśli tak naprawdę było to nie chwal się na forum i zachowaj takie informacje dla siebie.
Ja pokazuje, przynajmniej staram się, jak nie raz transportuje się drewno w Polsce, w jakich ilościach naraz. Nie powiedziałem ani kto to zrobił ani nie dałem zdjęć tego auta a takich samochodów są tysiące więc nie wiem co miałeś na myśli pisząc to
Nie musisz pokazywać, bo transport drewna nie różni się w tym przypadku od innych rodzajów przewozu. W każdym z nich zdarzają się kombinatorzy, którzy chcą przewieźć więcej na raz.
Mówiąc
">ani nie dałem zdjęć tego auta próbujesz się wyprzeć swoich słów, o tych:
">Jak zrobię fotke to zapodam
Pisząc to miałem na celu uświadomienie Ciebie, że nie ma sensu się popisywać na forum opisując jakiegoś kombinatora, który wozi drzewo ukrywając się przed ITD, tylko swoją wiedzą na dany temat.
edit:
">Zgadzam się się z tobą TRANS KASINKA w 100%
Z czym się zgadzasz, bo Twoja odpowiedź nie jest zbyt sprecyzowana?
" />Witam
Chciałem się zapytać bardziej doświadczonych przewoźników. Chcę kupić samochód ciężarowy z przyczepą do przewozu drewna stosownego. Miałby to być pojazd z kabiną dzienną, pokonywałby on trasę z lasu do pkt. docelowego <100km.
Proszę o doradzenie mi na co mam zwracać uwagę przy zakupie takiego zestawu.
Mam też pytanie odnośnie zwolnicy-jak bardzo taka dodatkowa przekładnia się przydaję i czy nie powoduję szybszego psucia i zużywania mostów napędowych?
palms wykonuje przyczepy do przewozu drewna i te są uznawane jako jedne z najlepszych wiec pewnie zwykłe tez są dopracowane
" />CZy pojazd do przewozu drewna z dzwigiem,kłonicowy+przyczepa kłonicowa jest pojazdem specjalistycznym?I czy od takiego samochodu powinien byc pobierany podatek lokalny?Z góry dziękuje jeżeli ktos mi podpowie