Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


@skee

Nie zawsze winny jest kierowca od strony znaku B-31 ;) .

http://img517.imageshack.us/img517/2370/dscf5241h.th.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/8693/dscf5240z.th.jpg

Źródło: "PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO Z ILUSTROWANYM KOMENTARZEM" Zbigniew Drexler.


Tylko udowodnij teraz że kierowca z pierwszeństwem taranował auto bez pierwszeństwa skoro jedno z nich zjechało z mostu a drugie stanęło jak chciało. Powodzenia ;)



Ceny generalnie sa troche wyzsze niz w Polsce i dotyczy to prawie wszystkiego (z wyjatkiem samochodow, ale tego to raczej nie bedziesz tutaj kupowal)).
Jest tu taniej niz w Europie Zachodniej, ale drozej niz w USA.
Co do przepisow o ruchu drogowym, to obawiam sie, ze nie ma polskich linkow, trzeba sie "meczyc" z oryginalem.



Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.

1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 800x600. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.

W celu ułatwienia Wam umieszczania fotek podaję linki darmowych serwerów:

http://imageshack.us

Do prostej edycji zdjęć oraz zmiany ich rozmiaru polecam darmowy program Irfan View który możecie ściągnąć kikając tutaj.

Życzymy miłej zabawy



Zgodnie z art. 68 pkt. 17 ust. 4) Prawa o ruchu drogowym, pojazdy sprowadzane przez indywidualnych importerów w liczbie 1 sztuki rocznie, dla dopuszczenia do ruchu w Polsce wymagają jedynie przeglądu technicznego. Konieczne przeróbki dotyczą oświetlenia. Aby dostosować je do norm europejskich, należy:

* w tylnych światłach zamontować pomarańczowe kierunkowskazy (w USA wiele aut ma czerwone),
* zainstalować tylne światło przeciwmgielne,
* w przednich światłach pozycyjnych wymienić żarówki pomarańczowe na białe,
* przerobić amerykańskie symetryczne światła mijania na asymetryczne lub wymienić całe lampy na te z odpowiednika naszego modelu sprzedawanego na rynku europejskim.

To tak trochę odnośnie przepisów...Źródło http://auto.ebay.pl/pomocusa/step5.html
A więc wynika z tego jasno, że lampy nie muszą być homologowane...Auto może mieć lampy bez sławnego znaczka E...
Należy jedynie je przystosować do tego, żeby były asymetryczne.
Odnośnie tego wszystkiego jeszcze raz...Jeżeli mam bad. techniczne to dobry policjant nie powinien się czepiać i tyle... Takie są przepisy prawa ruchu drogowego.




jezeli znow tam o prawie mowimy a jak wezme blende made in usa i wstawie na tyl co nie i zrobie sobie rej taka wytlaczaną wielkosci usa to mi sie ktos doczepi oczywiscie logo przekleje z mojej

Logo

A co do "czepiania się".

Wg. przepisów tablice rejestracyjne są wykonywane wg określonych wzorów, i zakładac w ruchu drogowym możesz tylko tablice zalegalizowane. Więcej do poczytania w

"Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)"

I to wyjaśnia kwestię tablic US Style. Tyle co znalazłem w necie - osobiscie uważam takie ograniczenia za debilne, mogli chociaż dopuścić wzór o wymiarach takich jak w USA, nie wiem co to za wymysł takie kwadratowe "polskie" tablice.

Tutaj macie wzory - jak widać są dopuszczone tylko dwa.




Także - jeździć mozesz sobie z tablicą US Style - ale do pierwszej kontroli .




...przecież tor to nie ulica żeby przestrzegac tam wszystkich przepisów ruchu drogowego...

To jeszcze nic, parę lat temu oskarżono kierowcę rajdowego o to, że na odcinku specjalnym przekroczył dopuszczalną prędkośc i miał wypadek, w wyniku którego zginął pilot. I stało się to tu, w Polsce, a nie w USA czy innych takich.



Niech zgadnę - bo Niemcy to normalny kraj?
Tak na serio to nie znam niemieckich przepisów ale zakładam, że jak coś nigdy nie miało homologowanej europejskiej wersji to jest rejestrowane z oryginalną. Jest wiele ułatwień w cywilizowanych krajach dla samochodów amerykańskich. Na przykład właśnie w Niemczech czy w Szwecji można sobie zamówić tablicę rejestracyjną w amerykańskich wymiarach, a w Szwecji dopuszczalna jest także np. przednia tablica w formie naklejki do samochodów, w których konstrukcyjnie nie ma na to miejsca np. Corvette. U nas nikt o tym nawet nie myśli i pozostaje "gustowne" doginanie albo montaż w dziwnych miejscach... Zaryzykowałbym też twierdzenie, że Niemcy (o zgrozo hehehe ) dopuszczają też czerwone kierunki z tyłu, bo przecież można tam legalnie kupić najnowszego Mustanga, Chargera czy Camaro i nikt się nie bawi w profanację i wstawianie pomarańczowych szkiełek w oryginalne lampy (zresztą w przypadku Chargera czy Camaro to ja sobie tego nawet nie wyobrażam). Natomiast faktycznie dokładają przeciwmgielne. EU nie ma monopolu na przepisy regulujące dopuszczenie do ruchu. Reguluje to konwencja o ruchu drogowym, sporządzona w Wiedniu 8 listopada 1968 r., która m.in. mówi, że samochód ma spełniać przepisy kraju w którym został zarejestrowany. Dzięki temu u nas też można na legalu jeździć z np. czerwonymi kierunkami. Tylko trzeba mieć tablice z USA



Jak wyżej.

Dwa całe komplety lampek Lexus Style Chrome do CRKi lub Civica IV gen.

Lampy nowe z USA, wypasione z czerwonymi kierunkami.
Mi się bardziej podobają niż występujące u nas z przezroczystymi kierunkami - te są bardziej estetyczne.

Zanim ktoś napisze, że nie można mieć czerwonych kierunków i że badziewieitp.
Przypominam, że według polskich przepisów ruchu drogowego i Kodeksu to nie lampy a światło kierunkowskazów ma mieć kolor pomarańczowy/źółty.

Więc wkładamy żarówke zieloną i już mamy piękne lampy, efektywne i niepowtarzalne spełniające nasze normy.

Sprawdzone działa.

Na razie mam 2 komplety jak na zdjęciu (2 lampy i blenda)

Cena 600 zł.

Pokrywam koszty ew. wysyłki.

600 00 91 94 Tomek





Oni maja tysiace kilometrow hajłeji przecinajacych kraj na wszystkie strony. Maja stosunkow slabo rozwinieta siec polaczen kolejowych (sa duze miasta gdzie nie sposob dostac sie koleja) dlatego projektuja i buduja takie auta a nie inne. Maja takie dystanse a nie inne do przebycia (jednorazowo, rocznie itd itp) i nikt sie tam nie interesuje autami typu smart czy Fabia - bo sa to auta zwyczajnie niepraktyczne z ich punktu widzenia, bo podroz trwa dlugo, bo droga i tak jest prosta wiec po cholere jakies niesamowicie wypasione zawieszenie do latania po winklach. Tam jest zupelnie inna kultura jazdy, ludzie nie spiesza sie tak jak my tutaj na zlamanie karku po tych wyrypach zwanych w Polsce drogami szybkiego ruchu lub ekspresowymi - zwykych krajowych nie wspomne. I o dziwo nie jest to spowodowane jakims wszechobecnym oddechem policji a plecach. Wrecz przeciwnie Policji nie widac na drogach, za to sa blyskawicznie po wezwaniu, nie czaja sie za kazdym rogiem w krzakach czy w bramie. Bo ludzie i tak jezdza zgodnie z przepisami (+-10 mil)

Potwierdzam w 100%
Dodatkowo trzeba dodac, ze highway-e ciagna sie przez cale stany, po przez pustynie, gory itd. Jak sie tam podjezdza pod wzniesienie, to nie jest tak jak u nas chwila i juz. Tam jazda pod wzniesienia trawa kilkadziesiat km caly czas pod gore. Silniki z pojemnoscia nawet 4l potrafia tam lapac zadyszkie Juz sobie wyobrazam europiejskie auto z silnikiem o pojemnosci 1,6l na takich wzniesieniach i w temp. ~30-40'C.
Osobiscie uwazam, ze te duze silniki w USA to jest jedno z najlepszych rowiazan
Tak samo jak duze auta typu pickupy, ktore sa tak uniwersanle do wszystkiego.
Ogolnie ten kto tego nie widzial na wlasne oczy moze tego nie zrozumie do konca, ale taka jest prawda.



widzialem instrukcje montazu i nie widze w tym nic trudnego , wicej roboty bedzie z zestawem spryskiwaczy reflektorow
poszukaj na necie sa to sie sam przekonasz
ponadto:

JAK DZIAŁA H4 bi-xenon?

Palnik jest ruchomy. Wykonując ruch przód tył realizuje wszystkie funkcje żarówki H4 - tzn. światła drogowe i mijania. Efekt ruchu palnika realizowany jest bardzo szybko (w ułamku sekundy). W spoczynku świeci światło mijania. Gdy palnik się cofnie (równocześnie opuści) przez szczelinę pada światło na dolną część odbłyśnika i uzyskujemy efekt świateł drogowych. Ponieważ, w zależności od rodzaju reflektora przez szczelinę w osłonie palnika może się nie udać oświetlić całej dolnej części odbłyśnika, palnik opuszczając się zmienia ogniskową lampy i górna część odbłyśnika (normalnie świecąca światłem mijania) świeci wyżej jak światła drogowe. Zestaw zasilany jest bezpośrednio z akumulatora przez dodatkową wiązkę wraz z elektroniką sterującą. Elektronika wywołuje wszystkie funkcje żarówki halogenowej (migawka, błyśnięcie, zmiana krótkie-długie). Układ elektroniczny sterowany jest tylko z jednego reflektora z kostki zdjętej z żarówki. W drugiej lampie kostka ta pozostaje luźna nie podłączona do niczego.


i

HOMOLOGACJA

Temat jest złożony. Zestawy posiadają homologację zgodną z ECE - H11 10R-022827, DOT, TUV ISO 9001:2000. Oznacza to, że są bezpieczne i dopuszczone do handlu na terenie UE a także USA oraz reszty świata. Inna sprawa przepisy indywidualne każdego kraju. W UE oraz Polsce samochód z systemem xenonowym musi posiadać system oczyszczania reflektora oraz poziomowania reflektora. Dla samochodów używanych doposażanych w system xenonowy nie musi być to automatyczny system poziomowania. Interpretuję więc, że Kierowca musi mieć wpływ na wysokość ustawienia świateł bez konieczności opuszczania kabiny kierowcy. Wiele pojazdów posiada regulację reflektorów oraz spryskiwacze w wersjach fabrycznych.
Jeden z naszych klientów z Niemiec, po montażu zjawił się na przeglądzie w ADAC. Diagnosta po przeglądzie dopuścił samochód do ruchu i podkreślił, że użytkownik montując taki system w samochodzie, podniósł bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników dróg co jest godne naśladowania. Co ważniejsze, przepisy czy zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo?



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)