Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Adobe Photoshop CS3 PL

Bogate źródło wiedzy o Photoshopie CS3
* Metody obróbki zdjęć cyfrowych
* Techniki rysunkowe i malarskie
* Przygotowanie grafiki do druku i publikacji w sieci
* Przekształcanie obrazów w przestrzeni 3D
Adobe Photoshop CS3 to kolejna edycja chyba najbardziej znanego produktu firmy Adobe -- doskonałego edytora cyfrowych obrazów wykorzystywanego przez projektantów, grafików i fotografów. W nowej wersji znajdziemy udoskonalone narzędzia znane już użytkownikom poprzednich edycji, ale i wiele nowych funkcji -- między innymi inteligentne filtry i przekształcenia trójwymiarowe. Opanowanie tak rozbudowanego programu może zająć wiele tygodni, ale czas ten da się znacznie skrócić dzięki poznawaniu go w praktyce i wykorzystywaniu w projektach.

Taki właśnie sposób nauki proponują Ci autorzy książki "Adobe Photoshop CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik" -- zespół doświadczonych instruktorów, na co dzień prowadzących kursy i wykłady. Wykonując kolejne zadania zamieszczone w książce, poznasz zasady wykorzystywania Photoshopa do różnych zadań, z którymi grafik i fotograf spotyka się w swojej pracy. Nauczysz się korygować cyfrowe zdjęcia, obrabiać "cyfrowe negatywy" -- pliki RAW i DNG -- usuwać z obrazów niepożądane elementy, tworzyć nowe obrazy i przygotowywać projekty do druku. Dowiesz się, jak tworzyć obiekty wektorowe, publikacje drukowane i ilustracje naukowe. Poznasz również metody przygotowywania grafiki na strony WWW za pomocą programu ImageReady.





Na boku jest ślad w postaci zaschniętej, zardzewiałej kreski,
świadczący o poziomie wody jaka była podczas powodzi...:)))


Wierzę na słowo, ale podrzuć na priva ten program od obróbki zdjęć 3D, bo
też bym sobie odwrócił ten wózek ;P




| Może ktoś podsunie mi pomysł jak tego dokonać.
Export filmu do plikow graficznych, obrobka klatka po klatce
w jakims edytorze graficznym, ew jakies 3d studio i nalozenie
zdjec na film, jak sie znasz :)


Prościej chyba bedzie obrobic legitymację w jakims programie graficznym
wstawić zdjęcia i dopasować do rozmiaru klatki. Dbasz Aby rysunek miał Kanał
Alfa w tle (bodajrze format targa (.tga). Potem w programie który uzywasz do
montażu wyłączasz kanał alfa i znajdujesz opcję ktora ci pozwoli dopsawać
obrazek do filmu (np go przekrzywić. Powiedz jakich programów uzywasz to
ludziom będzie łatwiej podać jakieś konkretniejsze rozwiązania.




Kuba Wojtkowiak wrote:

| http://www.precisionlightworks.com/

| :)
| -qba

| To mi sie wlasnie podoba.
| Czy korzystales juz z tej aplikacji ?
| Na grupie algorytmy ciagle dyskutuja o nowych algorytmach wykrywania
| krawedzi i obrobki zdjec, a tutaj widze juz sa gotowe implementacje.
| I jak widze bez stereoscopy.

nie korzystałem z tego programu. A co do stereoskopii - to chyba tak
właśnie to działa :
http://www.precisionlightworks.com/MiscPages/modeling%20intro_files/fram
e.htm
Trochę jakby OT się zrobił...
-qba


Nie obawiaj sie dyskusji, gdy temat jest high-tech.
Na takie aplikacje czekaja wszyscy uzytkownicy autocada i innych cadow
gdyz nareszcie mozna "produkowac" projekty duzych aglomeracji.
Jezeli nie chcesz tutaj dyskutowac to pisz na moj e-mail.
Chcialbym sciagnac wersje demo.
Czy oni sa na topie w swiecie w zakresie technologii przetwarzania zdjec
w projekty 3D ?
Pracuje ktos w Polsce ich narzedziami ?

Jacek



 Oferujemy następujące usługi:

- obróbka video i filmowanie;
- zgrywanie filmów na CD i DVD;
- tworzenie animacji 3D;
- projektowanie wizytówek multimedialnych;
- projektowanie ulotek, grafik, zaproszeń, plakatów itp.;
- skanowanie i obróbkę zdjęć;
- pomoc i konsultacje przy zakupie sprzętu;
- archiwizacja danych;
- naprawa i modernizacja sprzętu komputerowego

 jak również:

- pomoc przy pisaniu prac: przepisywanie, skanowanie, pomoc merytoryczna,
schematy, rysunki, obliczenia w programach MS Excel i MathCad;
- nauka obsługi programów: MS Office, MS Windows, CorelDraw, Photo-Paint oraz
MathCad

 a wszystko to w przystępnej i myślę, że atrakcyjnej cenie.

 Nasz adres to:
 artproj@op.pl
 nr tel: 600226128



Użytkownik RYGAR <NOSPAMry@rygar.netw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:972sc4$6l@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

"szaran" <sebast@sse.plwrote in message
| Witam
| zalozmy ze mamy plaski obrazek np. plecaka turystycznego i nic poza
tym,
| zadnych innych klatek (przod i tyl)! Czy probowal ktos z tego typu
obrazka w
| takiej postaci zrobic np. obracajaca sie wokol wlasnej osi animacje
we
| flashu? To znaczy taka zeby ogladajacy mogl obejrzec plecak z
kazdej strony?

| Mile widziane podpowiedzi :-)

Hm... zależy jaki duży jest ten obrazek
Jakbym miał zrobić animację i miał zdjęcie w sporawej rozdzielczości
to z jednego kawałka tego plecaka wziąłbym kawałek materału na
teksturę, zrobiłbym model 3d, wyorzystal na maxa to co mam, a resztę
bym dosztukował ręcznie ;) myślę że Painter 3D byłby tutaj
odpowiednim narzędziem

wyrenderować plecak w kilkunastu pozycjach wciągnąc jpgi do flasha i
połączyć


jak juz teoretyzowac ... to na calego :) ... jezeli znamy parametry
oswietlenia to AFAIK sa specjalne programy ktore na podstawie zdjecia, z
wykorzystaniem sieci neuronowych sa w stanie stworzyc model 3D ( stosowane
min. do obrobki zdjec satelitarnych, lotniczych etc.).
A najlatwiej,(najtaniej) .. to idz do sklepu kup sobie taki plecak ustaw
aparat na statywie, plecak na adapterze, popstrykaj, pokrec, zoptymalizuj,
wrzuc do flasza i voila.

pzdr.
Łukasz




| Heh... Teoretycznie - jeśli to bitmapa - to da się ją narysować w Szopie

re
teoretycznie to wisz..

| :) Pytanie tylko, czy to się opłaca. W przypadku pokazanej przez Ciebie
| pracy nawet nie byłoby to specjalnie trudne - kwestia dobrania
| odpowiednich pędzelków :))

w przypadku tej grafiki
chyba jednak wyjdzie jedna wielka skucha...
chcialbym zobaczyc, jak zrobisz takie cos w programie
do obrobki zdjec..


Moim zdaniem bez jakiegoś programu do grfiki 3D jest to raczej "awykonalne".
Jednym z powodów są m.in. odbicia natych "prętach".
Ja bym do tego użył 3D Studio MAX'a stworzył 10 cylindrów, poprowadził je po
ścieżkach, zrobił świałto punktowe i jedno kierunkowe, a także nadał
odpowiedni materiał z odbiciami.

W sumie 15 minut roboty.

W końcu pod Szopą zrobić dwa półprzeźroczyste kwadraty, linię i dwa napisy.

I to by było na tyle

pozdrawiam, Dawid Kopiec




"Bartek P." <bart@wp.plwrote in message



Od czego zaczac ksztalcenie sie w dziedzinie grafiki komputerowej? Jestem
totalnie poczatkujacy. Probowalem swoich sil na PSP Jasc i bardzo mi sie
to
spodobalo. Jakie ksiazki na poczatek i jakie programy sa podstawowe?


a jaki rodzaj grafiki cię interesuje ? 3D? bitamapowa? wektorowa? obróbka
zdjęć? animacja?
od tego zależy potrzebny soft.

pozdr. Kunta




"oak" <bart@wp.plwrote in message | a jaki rodzaj grafiki cię interesuje ? 3D? bitamapowa? wektorowa?
obróbka
| zdjęć? animacja?

Szczerze mowiac to wszystko :o) Ale chcialbym od czegos zaczac. Mysle, ze
zaczalbym jednoczesnie od podstawowych programow w 2D


tu wg mnie kroluje photoshop


i podstawowych dla 3D.


moim ulubionym jest 3d studio max, ale zaczynac mozna np. od caligari true
space'a


Troszke tez pogrzebalem we flashu i ... bylo fajnie :o)


flash do tworzenia grafiki raczej sie nie nadaje, jezeli juz cos
wyprodukujesz w innym programie to wtedy mozna to przewalic do flasha i
"uinteraktywnic" ;-)

pozdr. Kunta



Jeśli pracujesz głównie dla Weba to lepszy powinien byc Picture Publisher 8.

Ma wbudowanych więcej bajerów, ma nieograniczone undo i pozwala wsadowo
konwertować pliki. Pozatym konwersje do GIFa w Micrografx'ie uchodza za
najlepsze wśród standardowych programów do obróbki zdjęć (są lepsze w
wyspecjalizowanych konwerterach ale te trzeba kupować oddzielnie)

Jeśli CIę to wszystko interesuje łącznie z grafiką 3D to wybierz Webtricity
(PP + Simply 3D 3 razem) po szczegóły zajrzyj na witrynę:
http://www.remus.net.pl/micrografx/web_2.htm

MGX



bozeeeeeeeee to juz nudne - ty znasz tylko jedna odpowiedz na kazde pytanie ;-(
henio

MGX wrote:
Jeśli pracujesz głównie dla Weba to lepszy powinien byc Picture Publisher 8.

Ma wbudowanych więcej bajerów, ma nieograniczone undo i pozwala wsadowo
konwertować pliki. Pozatym konwersje do GIFa w Micrografx'ie uchodza za
najlepsze wśród standardowych programów do obróbki zdjęć (są lepsze w
wyspecjalizowanych konwerterach ale te trzeba kupować oddzielnie)

Jeśli CIę to wszystko interesuje łącznie z grafiką 3D to wybierz Webtricity
(PP + Simply 3D 3 razem) po szczegóły zajrzyj na witrynę:
http://www.remus.net.pl/micrografx/web_2.htm

MGX




Redakcja Linux+ poszukuje autorów tekstów do numeru czerwcowego (temat
wiodący: Grafika i DTP) oraz lipcowego (temat wiodący: Linux i Sieć).
Wśród propozycji tematów można wyróżnić:
- Pierwsze kroki z Gimpem lub innym programem malarskim dla Linuksa;
- Ukrywanie informacji w obrazach fraktalnych lub stereoskopowych;
- Modelowanie obiektów 3D lub renderowanie obiektów 3D;
- Narzędzia do konwersji pomiędzy formatami graficznymi;
- Pobieranie zdjęć z aparatów cyfrowych;
- Porównanie programów do galerii internetowych;
- Optymalne uzyskiwanie zdjęć z programów telewizyjnych i ich późniejsza
obróbka;
- Edytory grafiki wektorowej pod Linuksem - porównanie bądź recenzje;
- Aplikacje do przeglądania plików graficznych - porównanie bądź recenzje;
- Unikod a ISO8859-2 -- porównanie pracy;
- LAMP (Linux Apache MySQL PHP) - jak przygotować samemu taką platformę;
- Łączenie komórki z komputerem;
- Komunikatory sieciowe pod Linuksem - porównanie bądź recenzja np. Gaima;
- Telekonferencje pod Linuksem;
- Sieci P2P - porównanie klientów i serwerów usługi, np. Direct Connect;
- Synchronizacja danych na przykładzie Rsynca.

Oczywiście chętnie rozważymy inne propozycje.
Osoby zainteresowane proszone są o zgłoszenie na adres:
redak@linux.com.pl.



Posiadam obecnie kartę graficzną MSI GF4 Ti4200 64MB i mam możliwość
kupno za ok.400 karty WinFast GF 5900 XT - tylko mam wątpliwość czy mi
sie to opłaca.
Komputer używam głównie do pisania programów, surfowania po necie. Brat
lubi pograć w jakieś gry wymagające dobrej grafiki ale nie gra często,
może raz na pare dni, no i obrabia też b.duże zdjęcia z aparatu
cyfrowego. Zauważyłem że podczas obróbki zdjęć procesor CPU był zajęty
na maksa. Czy to oznacza że obróbką zajmuje sie procesor CPU a nie
procesor na karcie grafiki ? Jak to jest ?

Sprzęt to: ASUS P4B533, P4 1.6GHz z 256KB L2-Cache, 768MB RAMu PC2100,
HDD 80GB WDC 8mb cache, grafa GF4 Ti4200.

Oczywiście że CPU, nowe karty grafiki konkuruja wydajnością tylko w sferze 3d, w 2d dawno osiągnięto wszystko co moze zrobić GPU i obliczenia prowadzi CPU. Obróbka zdjęc to przede wszyskim szybki procesor, dużo ramu i wydajny twardy (jeżeli są naprawdę duże).
pozdrawiam
Volus




Grzegorz Szyszlo <z@avalon.wbc.lublin.pl wrote:


/ lba@sgh.waw.pl (=3D?ISO-8859-2?Q?=3DA3ukasz_Bajo=3DF1ski?=3D) =
wrote:
/ ru@interport.net (Robert S=3DA3awi=3DF1ski) wrote:

/ / grafika2D (grafika prezentacyjna, DTP, obrobka i retusze zdjec)
/
/ Wymarzony: PP200 WinNT4.0, 64 MB RAM, MGA Milenium 4 MB WRAM, HDD =
2GB,
/ monitor 20"
/=20
/ lojezu. az zal ...... sciska zeby stawiac na tym win NieTe  :))))
/=20
A co innego mo=BFna poleci=E6 do grafiki 2d ???, pod NT masz wszystkie
niezb=EAdne programy  :)

      LUKE
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lba@sgh.waw.pl )
  _/         _/    _/    _/ _/       _/_/_/          *  SGH Warszawa  *
 _/         _/    _/    _/   _/     _/        ( Warsaw School of =
Economics )
_/_/_/_/   _/_/_/_/    _/     _/   _/_/_/_/    =
http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon
                                   =20



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)