Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


Jarek Zgoda wrote:
Gd3 <Gd@wp.pl_skasuj_topisze:

| | Proszę o przykłady programowania w assemblerze mikroprocka 8051
| | z dokładnymi opisami [najlepiej po polsku]. Myślę, że nie sprawi to
| | nikomu kłopotu.

| | Ostatnio widziałem na Google. Może jeszcze są.

| Z posta przedpiścy wynika, że zamknęli.

| Jesteście zaje-fajni ;p i niereformowalni

Mamy to, kfa, we krwi.

| EOF

Zgoda jestem. Z tych, kfa, Zgodów.


Mój dziadek powiadał: "zgoda - buduje, niezgoda - rujnuje".
Gratuluję nazwiska :)



czesc!

Od niedawna interesuje sie grafika komputerowa, wiec od razu przepraszam
osoby, ktore zalamia sie moimi pytaniami...
Po pierwsze: czym sie rozni programowanie grafiki (graficzne) od np. pracy z
3d Studia, Mayą czy innymi tego typu programami? Wiem ze jest to glupie
pytanie ale nie jestem pewny wiec wole sie spytac...
Po drugie: co oznacz dokladnie termin "engine graficzny"? Chodzi mi o gry
komputerowe - czesto sie slyczy ze gra ma wspanialy lub kiepski engine
graficzny. Lub ze programisci odpowiedzialni za grafike wykonali swietna
robote... tak wiec wiaze sie to troche z pierwszym pytaniem, poniewaz ktos
wykonujacy prace w programach wymienionych wyzej (lub tym podobnym) nie ma
raczej wiekszego wplywu na szybkosc dzialania gry... (a o to glownie chyba
chodzi w jakosci enginu (nie wiem czy tak to powinno sie pisac ale na pewno
wyglada smiesznie) graficznego).  Oczywiscie moze lepiej lub gorzej wykonac
model np. czlowieka - duzo niepotrzebnych siatek itd. - ale raczej nie o to
chodzi recenzentom gier mowiac o ,,programistach odpowiedzialnych za
grafike", czy jakos tak...
Tak wiec generalnie chodzi mi o to jak wyglada sprawa grafiki w grach czy
filmach... mam na mysli ze na przyklad na poczatku ktos w tym i tym
programie wykonuje to i to, pozniej inna osoba (lub ta sama) przy pomocy
takich narzedzi wykonuje taka robote a na koncu przy pomocy tego czy tamtego
wykonuje cos tam... hehe, glupio brzmi, ale mysle ze wszyscy wiedza o co
chodzi.

Z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
tomekk




Tomek wrote:
Wipe napisał(a):
| Cześć chciałem się nauczyć programowania
| socketów na przykładzie więc napisałem prosty
| serwer pobierający dane od klienta i wysyłający
| do wszystkich klientów podłączonych te dane(tekst).
| Problem pojawia się przy pisaniu klienta, jak
| zaimplementować takie zachowanie jak np. linuksowy
| ekg czy irssi, chodzi o to że gdy czekam klientem
| na wpisanie przez użytkownika zdania na przykład
| std::cin | zmienna wtedy funkcja się blokuje
| a chciałbym jednocześnie jeśli użytkownik nic nie
| wpisuje aby były wyświetlane wiadomości od innych
| użytkowników.
| Jeśli trochę zamotałem to przepraszam ;].

| Pozdrawiam Kuba.

Pozostaje ci wprowadzić wątki do swojego programu - jeden wątek
obsługuje kontakt z użytkownikiem a drugi nasłuchuje i odbiera
wiadomości. Ja bym to tak zrobił, może są inne metody ale nic innego mi
do głowy nie przychodzi.


Pod linuxem mozna tez deskryptor 0 (stdin) wrzucic do selecta i
sprawdzac czy user cos wprowadzil.

Krzysiek Rudnik




Wykorzystałem timer ktory wywoluje funkcje co 200ms, jednak gdy minimalizuje inna aplikacje lub wlacza sie wygaszacz nastepuja
wachania czasu wywolywania tej funkcji. Dodam, ze na programie jest ustawiony priorytet czasu reczywistego. Co jest nie tak. Z
gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich maniakow programowania ... :)


W desktopowym systemie Windows nie jest w stanie tego zrobić
ze "100% pewnością",
poprostu system ten nie jest systemem czasu rzeczywistego
Co prawda można w systemie Windows doinstalować podsystem RTOS
lecz działa on wówczas jako równoległy system operacyjny (RTSS)
w własnym API, rozwiązania takie oferuje na przykład firmy TenAsys, Ardence ...
Rozwiązanie RTX firmy Ardence zostało nawet opisane w MSDN-ie
http://tinyurl.com/5vetg

PS.
Microsoft ma też oczywiście swój system RTOS jest nim Windows CE




Witam jestem tu pierwszy raz.:)
Zaczynam programować w Turbo Pascalu , Delphi
Jakie książki do nauki plecacie.
Podano mi
A. Marciniak , "Borland Pascal 7.0" . Z taką knigą się nie spotkałem,
widziałem "Turbo Pascal 7.0", oraz "Delphi 5". Czy nie są to te same
książki.
Dzieki za odpowiedź
Tomasz.P@ingnn.pl


Witam
jesli moge cos polecic to zapraszam na strone:
http://www.programowanie.of.pl/
Tam sa kursy - free! (do sciagniecia i wydrukowania). W maju zaczynalem od
jednego z nich. Lekko napisane i przyjemne - przyklady tez sa!
_________________
PJan




| Witam,

| Dostalem zadanie do wykonania. Poczatkowo wydalo mi sie to latwe, ale
| jak przystapilem do programowania, to sie podlamalem. Oto ono:

| Uzytkownik ma wpisac szesc liter i w ListBoxie maja mu sie wypisac
| wszystkie kombinacje ustawien tych znakow. Kombinacji jest dokladnie
| 720, ale nie wiem jak napisac taki program. Bardzo prosze o pomoc.
| Moze jakis przyklad?

Najpierw policz ile moze byc kombinacji !!!!!
Czlowieku !!!!!
TAK NA CHLOPSKI ROZUM !!!!!
Gdybys mogl uzywac tyko cyfr to najmniejsza liczba jaka moglbys zapisac
byla
by taka 000000
a najwieksza 999999 czyli kombinacji masz ?! No ile ?!
A jak masz do dyspozycji caly alfabet to ile mozesz miec kombinacji .....
hmmmm .... 720 ????!!!!!

Dla 6 cyfr masz 1000000 kombinacji czyli 10^6 .... dla literek wykombinuj
sam .....
A tak scislej mowiac to nie mamy w tym przypadku na mysli kombinacji tylko
wariacje z powtorzeniamu czyli wybor k - elementowego ciagu z n -
elementowego
zbioru z mozliwoscia powtarzania sie elementow
Wzor na ilosc wariacji z powtorzeniami W(k/n)=n^k !!!!!!


Kolega się zapędził w matematykę, podczas gdy NA CHŁOPSKI ROZUM dla n=6
znaków ilość wszystkich kombinacji to 6!= hmmmm .... 720 ????!!!!!   ;-)
Btw, trzecia klasa szkoły średniej.



mice pisze:


Poszukuję wszelkich informacji na temat programowania współbierznego w
Delphi (implementacja, semaforów, mutexów itp., jakieś przykłady, książki -
cokolwiek)


www.delphi.pl -Zlot 2000 (chyba) -materiały Krzysztofa Świątkowskiego
(Hopbita) nt. programowania wielowątkowego.
Są tam też jakieś linki do obszerniejszych opracowań.

pozdr. Yankee




AP wrote:
Jakie klasy i jakie metody aby napisać programik wysylający siecią na jakims
porcie stringa, a drugi odczytujacy tego stringa

lub cos do poczytania

dzieki,
Andrzej


Na polskim rynku pojawila sie w tym roku ksiazka
     "Java. Programowanie sieciowe" (Elliotte Rusty Harold, wyd.Helion)
Zawiera ona wyczerpujace odpowiedzi na Twoje pytania.

Jezeli nie chcesz kupowac ksiazki, mozesz sobie sciagnac przyklady do
niej:
     http://metalab.unc.edu/javafaq/books/jnp2e/
Wsrod nich sa i takie programiki ktorych szukasz.

--Piotrek



13 Aug 2001 13:50:58 +0200 <j@poczta.onet.pl napisał(a):

P.S. Aha... Jeszcze jedno. Nie znasz moze jakiegos modulu, w ktorym zawarte sa
procki do obliczen mat. na stringach, tzn. na liczbach do 255 znakow
uzywajacych dzialan typu: /,*,+,- na liczbach calkowitych i ujemnych...
Widzialem kilka modulow, ale wszystkie robily obliczenia na liczbach calk. Moje
procki sa calkiem spoks, rzadko popelniaja bledy ;)), ale sa dosyc wolne.


Ja mam w miarę szybki unit, ale tylko do liczb całkowitych. Oczywiście
można łatwo przerobić na rzeczywiste. Trzeba dodać przecinek i zrobić
kilka prostych poprawek w procedurach.
Ograniczenie do 255 cyfr też jest bez sensu. Ja w swoim unicie mogę
ustawić i milion cyfr.

Może Ci się przydać przeciążanie operatorów w FPC. Robi się to na
przykład tak (IIRC):

  operator := (dana:typ1) wynik :typ2;
  begin
    [...]
  end;

  operator + (p,q:typ1) r :typ1;
  begin
    [...]
  end;

Jak widać, przypomina to trochę zwykłe procedury.
I jeszcze jedna uwaga. Bardzo przyspieszysz swój unit zapamiętując ile
każda liczba ma cyfr. Wtedy przy mnożeniu (np.) nie mnożysz
wielokrotnie samych zer.

Na mojej stronce jest taki przykład - jak działa mój unit. Obliczyłem
sobie 7000!. Pozwól, że nie zacytuję. :-)
KAJ
(programowanie,pascal,
  algorytmy, grafika)
== www.kaj.prv.pl <==




Mariusz Pasieczny wrote:
czolem. probuje zalapac ten temat ale jakos mi nie idzie... potrzebuje
przykladow. moze ktos mi pomoze... chodzi o to ze mam pare skrypcikow do
obslugi sklepiku internetowego: katalog produktow, edycja, dodawanie,
usuwanie. probuje to przerobic na klasy i nie bardzo wiem jak sie do tego
zabrac. czy powinienem stworzyc klasy dla: produktu, kategorii, producenta?
wydaje sie ze tak... ale teraz klasa produkt - sa dwie sprawy: wyswietlenie
produktow danej kategorii i wyswietlenie szczegolow konkretnego produktu. i
tu sie zastanawiam czy obie te czynnosci powinna obslugiwac jedna klasa czy
tez moze dwie: produkt i katalog powiedzmy. a moze (od tego chyba powienien
zaczac) - czy klasa produkt powinna obslugiwac pojedynczy egzemplarz czy tez
cala tabele? w pierwszym przypadku pobieralbym gdzies na zewnatrz w skrypcie
liste produktow i w jakiejs petli tworzyl egzemplarze klasy. czy moze drugi  
sposob bylby lepszy?


Przykłady : http://www.phpclasses.org/

Teoria i nawet więcej : http://www.phppatterns.com/

I google. Google uber alles :)

Owocnej nauki.

Pozdrawiam



Czesc

Czy mozecie _polecic_ ksiazke ktora pokazuje na konkretnym (w miare
realistycznym) przykladzie analize, projekt i wykonanie systemu. Moze
byc po polsku lub angielsku. Zalezy mi na opisie konkretnego
rozwiazania dla przykladowego systemu, poczawszy od ustalenia wymagan,
a nie na opisie analizy, projektowania lub programowania obiektowego
ogolnie. Jesli chodzi o jezyk uzyty w przykladach to najlepiej aby to
byl ObjectPascal (Delphi) ale moze tez byc C++ lub Java. Prosze o
podanie tytulu, autora i pare slow o opisywanym przykladzie.

TIA
tom



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)