Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Zapraszamy do odwiedzenia systemu z ogloszeniami motoryzacyjnymi
www.autoimperium.pl
ZAMIESC BEZPLATNIE OGLOSZENIE SPRZEDAZY POJAZDU (ze zdjeciami)
PRZEGLADNIJ OFERTY ZNAJDUJACE SIE W NASZEJ BAZIE
- samochody osobowe
- samochody dostawcze
- samochody ciezarowe
- autobusy
- motocykle
- przyczepy
www.autoimperium.pl
WPROWADZ BEZPLATNIE FIRME DO KATALOGU I ZALOZ STRONE WWW
- sprzedawcy pojazdow (np. dealer lub autokomis)
- firma z branzy motoryzacyjnej (np. ASO, sklep mot.)
Zapraszamy
www.autoimperium.pl
| No to z tego wynika ze majac B+E moge ciagnac np:
| samochodem osobowym o masie wlasnej np: 1200 przyczepe o ciezarze
1500kg,
o
| ile wioze w aucie 5 osob lub jakies inne obciazenie
| a ktos kto ma tylko B juz nie moze tym autem jechac, mimo ze calkowita
masa
| jest ponizej 3,5t
Moze w obu przypadkach, bo wlasnie jest ponizej 3,5 tony, na B nie moglby
gdyby DMC zespolu przekraczal 3,5tony :)
Nie mozesz jak masz kat.B, bo dla B pisze wyraznie:
" z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy
własnej pojazdu ciągnącego, "
No a w tym przypadku DMC przyczepy jest conajmniej 1,5t a masa wlasna auta
1,2t.
Zmija
Dnia 2003-09-17 17:41, Użytkownik Krzysztof Kalus napisał:
Krew sie mi ostatnio gotuje, jak widze na swiatlach TIRa - w ciagu
ostatniego tygodnia 3 takie pojazdy wymysliy na mnie pierwszenstwo na
swiatlach - wjezdzaja sobie na czerwonym jakgdyby nigdy nic - a jak dzisiaj
jednego obtrabilem, to jeszcze rozwiera morde i macha lapskami.... grrr
Ostatnio na skrzyzowaniu tir skrecajacy w lewo wyskoczyl juz chyba 8sec po
zapaleniu czerwonego i o malo mi nie przestawil przodu biorac zakret.....
I nie tylko na światłach. 2 tygodnie temu pod Krakowem TIR z przyczepą
(podobno 24 tony) jadąc w obszarze zabudowanym ponad 100km/h wg wskazań
tachografu wjechał w tył samochodu os. skrecającego zgodnie z przepisami
z drogi w lewo we wjazd na posesję i wepchnął go pod kolejnego TIR-a
nadjeżdżającego z przeciwka. Sprawca wypadku nie próbował ominąć
samochodu na drodze, nie było tez widać śladów hamowania. Wynik: 2 osoby
jadące autem osobowym które zginęły od pierwszego uderzenia. Drugi TIR
jechał zgodnie z przepisami i już nie był w stanie zapobiec kolizji. Być
może to plotki, ale sprawca wypadku już podobno załatwia "zielone papiery".
Jakos wczesniej mniej odczuwalem na wlasnej skorze takich zdarzen....
Obyśmy nigdy nie odczuli.
Pozdrawiam
Tomek
Właśnie kupuję Honde Pilot (to taki SUV dostępny tylko w Kanadzie i USA) i
interesuje się sprawą holowania przyczep kempingowych. Przepisy kanadyjskie są
inne niż polskie, więc nie będę o nich dyskutować. Co mnie zainteresowało w
tym wątku to dyskusje o ciężarze przyczepy i jakie auto może ją holować.
Według informacji o Hondzie Pilot może ona holować przyczepy o masie max. do
1591 kg. lub łodzie o masie max. 2045 kg. Zestaw holowniczy (instalowany przez
Hondę) składa się z haka, dodatkowej chłodnicy do układu wspomagania
kierownicy oraz dodatkowej chłodnicy do automatycznej skrzyni biegów plus
połączenia elektryczne. Samochód ten ma silnik V6 o mocy 255 KM i prawie 400
Nm momentu obrotowego. Jak ta sprawa wygląda np. we wspomnianym Volvo 740 czy
innych osobowych czy kombi autach? W Kanadzie bardzo rzadko widuje się
samochód osobowy holujący przyczepę kempingową. W większości są to SUV lub
pickup truck. Jest tutaj nawet taka mania, że jak ktoś kupuje sobie przyczepę
kempingową to "dokupuje" do niej odpowiednie auto o odpowiedniej mocy, itd.
Pozdrawiam....
| Nieprawda, nie jest obowiązkowe.
Zdecydujcie się proszę wreszcie :)
Powiem jak w "Rejsie":
Nie jest obowiązkowe, to znaczy, jednak jest obowiązkowe :-).
Podaję zapis:
" § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
1,2,3,4)
5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu
widoczność do tyłu:
a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w
odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla, z zastrzeżeniem lit. b,
b) co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej
stronie pojazdu - w odniesieniu do pozostałych pojazdów oraz do samochodu
osobowego ciągnącego przyczepę i samochodu osobowego, w którym lusterko
wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu,
c) wewnętrzne - w odniesieniu do samochodu osobowego;"
Witam
W czasie rozmowy w pracy wyszedl problem przekraczania granicy autami
osobowymi z przyczepka (caly zestaw nie przekracza DMC = 3,5t). Kolega
opowiadal, ze byl swiadkiem jak zawrocili z granicy goscia w osobowym
aucie z mala przyczepka gdyz na nowych prawach jazdy jest pozycja B oraz
BE. Celnik powiedzial, ze kategoria B to wg. naszego prawka a ich
interpretacji(innego kraju) to prawo do kierowania samochodem osobowym
do DMC 3,5t ale bez przyczepki gdyz istniej pozycja BE i ona nie jest
wypelniona a jest wymagana do jazdy autem osobowym z przyczepka. Na
stare prawko mozna bylo jedzic bez problemu bo nie bylo tej pozycji wiec
wynika z tego, iz panstwo cofnelo uprawnienia posiadaczom kat. B(to jest
chyba niezgodne z prawem). Szukalem w necie i znalazlem posty na forach
oraz art. prasowe, gdzie sa opisywane sytuacje, gdzie osoby zawrocone z
granicy oddaly sprawy do sadu i czesc z nich wygrala a czesc walczy z
biurokracja. Wychodzi na to, ze nalezy usunac rubryke BE z prawka lub
wpisywac ta sama date co jest przy rubryce kat. B
Link do popisu kategorii:
http://www.akademiajazdy.pl/k_kategorie.html
Teraz moje pytanie. Wiec aby uzyskac wymagane upraanienia na BE trzeba
przejsc dodatkowy kurs i zdac egzamin czy upomniec sie w UM(wydzial
komunikacji) o wydanie nowego prawka z odpowiednim wpisem aby mozna bylo
bez obaw wyjechac z przyczepka z Polski.
ps. na Polskich drogach nie ma problemu z ciaganiem przyczepy gdy mamy
wbita sama kat. B - nawet ostatnio kolega rozmawial z policjantem z
drogowki. Wiec jak to w koncu jest z tymi kategoriami B i BE
pozdrawiam
W dowodzie rejestracyjnym samochodu nie mam wpisanej maksymalnej masy
przyczepy
jaką mogę tym samochodem ciągnąć. Przyczepę o jakiej maksymalnej masie
mogę
więc ciągnąć?
masa przyczepy nie może być większa niż samochodu, a całość (samochód i
przyczepa) nie może przekraczać 3,5 T, jeżeli to jest samochód osobowy.
On Tue, 11 Apr 2000 10:21:39 GMT, Złoty <rglad@mtigm.gov.plwrote:
Zestaw powinien mieć max. 3,5 tony DMC, a przyczepa nie więcej niż DMC
samochodu (oczywiście przyczepa z hamulcem).
Hm, tu akurat przepis glosi
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej
nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej
masy całkowitej pojazdu ciągnącego,
Rzeczywista, nie dopuszczalna !
J.
Witam,
W czasie ostatniego przegladu rejestracyjnego spotkala mnie niemila
niespodzianka. Otoz diagnosta zakwestionowal brak w dowodzie
rejestracyjnym wpisanych niektorych parametrow samochodu: mocy silnika,
dopuszczalnej ladownosci (samochod osobowy!), najwiekszego
dopuszczalnego nacisku osi, dopuszczalnej masy calkowitej przyczepy
(samochod nie ma haka wiec nie ciagnie przyczepy!).
Obecny dowod rejestracyjny zostal mi wydany rok temu i niekomu nie
przeszkadzal brak tych wpisow (w dowodzie w odpowiednich kolumnach sa
znaczki XXX). W Wydziale Komunikacji powiedzieli mi ze w tej sytuacji
musze wymienic dowod rejestracyjny na nowy. Czy ktos spotkal sie z
podobnym problemem?
Pozdrawiam,
Marcin
A co powiecie na taką sytuację? Obszar zabudowany, wszyscy i tak jadą
nieprzepisowo bo 80km/h a jest to ciąg samochodów: dwa ciągniki siodłowe z
naczepami jedna ciężarówka z przyczepą, kilka dostawczych, kilka osobowych,
podwójna ciągła, po jednym pasie w kazdym kierunku, lekko pod górkę a tu nagle
zza mnie wyjeżdża rekin BMW i zaczyna wyprzedzać, za nim rwie Mercedes
Sprinter, BMW wyprzedziło ok merc jest na wysokości środka ciągnika i nagle zza
górki pojawia się tatra. No i co? Zapiszczało, zakręciło i merek leży w rowie,
fajnie nie? To jest fakt, bo akurat prowadziłem pogotowie ratunkowe.
BdB ale po kiego mają cokolwiek przenosić?! Toż "Siebierbank" ściśle
współpracuje z "Grupą GAZ"! Po prostu będzie to kolejny zakład w tym holdingu!
Do Niżnego Nowgoroda spływać będą tylko pieniążki i tyli! No i holding do listy
produkowanych pojazdów (samochody osobowe/samochody
dostawcze/ciężarówki/koparki/autobusy/ładowarki/ drogowy sprzęt
specjalistyczny/silniki wysokoprężne/ciągniki siodłowe/przyczepy/naczepy/pojazdy
specjalne) doda jeszcze jeden zakład produkujący samochody osobowe!
-Pozdrawiam!
kombajny i traktory nie jeżdża po drogach?
to chyba latają?czy jest jakiś kierowca , który nie wlokl się latem za jakimś
ciągnikiem-najczęściej z przyczepą z sianem:) , czy kombajnem, bo tarasowal pół
drogi i jechał z predkoscią 20-30 h, a wyprzedzić nie było jak ?Komu te bajki,
że nie jeżdża po drogach ! Jezdżą, a raczej posuwają się nieoswietlonymi
ciągnikami , kombajnami , czasem furmankę można spotkac!I taki ciężki sprzęt
chyba więcej niszczy drogi niż samochód osobowy!A co do drogiego paliwa -owszem
jest drogie i dobija....ale nie tylko rolników!Każdy człowiek zwłaszcza
prowadzący działalnośc gospodarczą to odczuwa w portfelu, więc może dopłacajcie
i taksówkarzom - przecież dla nich to jeszcze wieksze koszty , bo żyją z pracy
wylacznie związanej z paliwem!Rolnik po prostu ma za dobrze w tym kraju i
uważa,ze mu się wszystko należy - kosztem innych!Mamy wolny rynek , czy nadal
komunizm ?Rolnik nie placi KRUS, podatków , ma dopłaty ,skupy interwencyjne
korzysta ze wszystkiego co każdy obywatel , a uważa że mu się wszystko należy.Ma
tyle ulg , co żadna grupa społeczna, a nie umie docenic!Drogie paliwo ? A czy
mieso , zboza nie droższe?Jak się komuś nie opłaca prowadzić firmę, to ją
zamyka, a rolnik przyzwyczajony ,ze panstwo mu pomoże i mu MUSI się opłacać i
basta!A reszta niech za niego placi!to pasożytnictwo!
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu.
Przyzwolenie dotyczy:samochodów ciężarowych, przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, ciągników siodłowych i balastowych, pojazdów specjalnych oraz autobusów.
Nie ma mowy o samochodach osobowych.
Przyjęto zasadę, że pojazdu nie możesz "wyrejestrować czasowo";
możesz go "czasowo wycofać z ruchu" na okres 2-6 miesięcy (w uzasadnionym przypadku na 9 miesięcy). Koszt za 2 miesiące to ok 80 zł.
Generalnie, na ile pamiętam pewną dyskusję to prawo ubezpieczeń nie uznaje takiej formy = nie ma obniżli w ubezpieczeniu.
Czy coś się obecnie zmieniło?
Mała szansa, choć .... - prawo w tym kraju prawodawca zmienia częściej niż skarpetki niektórzy parlamentarzyści ;)
pozdrawiam
klient
Kategorie prawa jazdy
Uważam, że osoby posiadające prawo jazdy kategorii B i T, winny automatycznie otrzymać prawo jazdy również kategorii B + E. Obecnie mogą kierować ciągnikiem rolniczym z ciężkimi przyczepami przy małej szybkości, a także samochodem osobowym lub dostawczym z przyczepami lekkimi przy dużej szybkości. Pomimo że posiadają potwierdzone kwalifikacje do wnioskowanej kategorii, tylko rozdzielone w różnych dokumentach, co nie mają prawa kierowania samochodem osobowym np. o masie 2,5 tony z przyczepą o masie do 1,5 tony.
On Wed, 27 Apr 2005 17:22:24 +0200, "neelix" <anee@wp.plwrote:
| Czyli tu masz zasadę, że DMC auta + DMC przyczepy musi byc mniejsze
| niż 3500kg.
No i co z tego? Masz napisane, że DMC<=MW pojazdu ciągnącego? Nie
widzisz????? Przy masie własnej 1000kg te 3,5t jest nieosiągalne.
Jak na razie widzę, że czytanie całości odpowiedzi przekracza Twoje
możliwości. Widać więcej niż jedno, proste zdanie to dla Ciebie za
dużo.
| Czyli DMC auta+DMC przyczepu =<3500kg
| i jednoczesnie
| RMC przyczepy =< RMC auta
Przecież ja to wiem. Ale masz Art. 88, a tam jest mniejsza wartość w postaci
MW. Koniec, kropka. Nie ma gadania.
Art. 88:
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a)
[pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie
przekraczającej 3,5 t]
z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy
własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t
Gdzie masz owo ograniczenie w postaci masy własnej?
| Dlatego też w moim przypadku mogę ciągnąc przyczepkę o DMC nie
| wiekszej niż 1690 kg, a jesli RMC przyczepy jest większa od 1460kg, to
| muszę dobalastować auto, aby RMC auta nie była mniejsza niż RMC
| przyczepy.
Nie przy kat. B. I to jest ten niuans, którego nie możesz zrozumieć. KAT.B
. Masz warunek na PJ kat.B? Masz. Sam cytowałeś. Nie kłóć się, bo nie masz
racji. Ja ten temat przerabiałem już wcześniej i nie mam wątpliwości.
Owszem, mam. Zgodnie z PoRD mając prawo jazdy kategorii B mogę
kierować zespołem pojazdów samochód osobowy + przyczepa o sumie DMC
nie wiekszej niż 3500kg (art. 88), przy czym rzeczywista masa
całkowita pojazdu nie może być mniejsza niż rzeczywista masa całkowita
przyczepy (art. 62).
I nie kłocę się. Jedynie podziwiam Twoją indolencję :D