Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Dzieki za wyczerujaca odpowiedz! ProsiBbym jeszcze o podpowiedx jak moge regulowac ten stopien kompresji - w programie XnView (albo innym bezpBatnym), bo nie uzywam Photoshopa Glownie chodzi mi o odbitki w wymiarze 10x15. W jakiej najlepiej rozdzielczosci robic zdjecia (nie mam zbyt duzej karty pamieci) i pozniej w jaki sposob je zapisac , zeby straty byly najmniejsze... Prosze o "zloty srodek"



Tak jak już napisał l3p WinRAR służy do kompresji plików aby zajmowały mniej miejsca przy czym niektóre pliki juz same w sobie mają kompresję i ich bardziej się już nie skompresuje np. jpg, mp3, natomiast pliki formatu bmp, doc kompresując WinRARem zmniejszamy ich razmiar nawet do kilku % niż zajmują normalnie. Program bardzo przydatny przy przesyłaniu plików przez internet bo zmniejszając "wagę" pliku zrobimy to szybciej a nie każdy ma łącze aby mógł pozwolić sobie na wysłanie pliku bez kompresji. Drugą zaletą stosowania tego programu jest jeśli chcemy przesłać komuś większą ilość plików to najlepiej spakować je do jednego archiwum co znacznie ułatwi i przyśpieszy wysyłanie i odbieranie.

Co od PowerPoint to nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem bo jeśli chodzi ci o to żeby każdy slajd był jako osobna prezentacja to musiałbyś stworzyć tyle nowych prezentacji ile jest slajdów i następnie każdy slajd powklejać do osobnego dokumentu. Natomiast jeśli chcesz powyciągac jakieś zdjęcia z prezentacji to wystarczy mlasknąć na nie prawym klaiwszem myszy i z menu wybrać Zapisz obraz jako...



Fajne bzdury tu niektorzy pisza. Jak sie zdjecie spakuje zipem to sie psuje jakosc? Jak sie ksiazke spakuje zipem to znikaja literki? Warto sobie poczytac jak dziala FLAC i inne kodeki tego typu. To ze jest mniejszy bitrate o niczym nie znaczy. Mozna album skompresowac tak ze bedzie zajmowal 1 bit, i tez bedzie to kompresja bezstratna.

Zrobilem tez eksperyment.
http://student.agh.edu.pl/~lnowak/flac/
jeden.wav to jest oryginalny plik
jeden.flac to jest ten plik przekonwertowany na flac
dwa.wav to jest flac przekonwertowany z powrotem na wav

program w matlabie:




  Ej, ja nie zauwazylem, zebys robil zdjecia, ktore wymagaja refleksu, bo inaczej Doda sie ubierze.
Kazdy lubi jakis typ zdjec i ja rozumiem, ze potem pejzazysta moze na oko pewne rzeczy nastawiac, bo wie c mu mniej wiecej wyjdzie. Ale z portretem bedzie miec juz klopot bo nie bedzie miec tego doswiadczenia. ALe tak samo jest reportarzem, makro i czykolwiek. Robisz i sie uczysz. I zauwaz ze sie da. Sprawdz wazniejsze portale internetowe wtrakcie waznego meczu. Jak Smolarek trafi, to jego fota bedzie na glownej stronie po 15 min. prosto ze stadionu. I nikt nie obrabia RAWa. wala od razu jpega i jest dobrze naswietlony.

Mozna w domu na spokojnie zrobic wszystko, ale trzeba najwpier wszystko zrobic, zeby nic w domu nie poprawiac.

Zapisujac nowego jpega, program superuje rodzaj kompresji. w PSie mala kopresja byla 12 w LR 10. Im mniej tym mneijszy plik. Ja kiedys zmiescilem plik 24 megowy w 300 kilach :)


Pisze sie 'te ekspozycje'. Moja swietej pamieci przedwojenna polonistka na to zwracala uwage, wiec ja przez sam dla niej szacunek tez bede.



Ja dodam jeszcze do wypowiedzi jaad75 to, że:

Wywołanie RAWa w aparacie i zewnętrznym programie na komputerze to są dwie odmienne sprawy. Nie przez przypadek powstał format RAW - po prostu konstruktorzy doszli do wniosku że ograniczona moc obliczeniowa procesorów w aparatach nie pozwala idealne demozaikowanie. Aparat ma na to powiedzmy 0,5s gdy taki ACR czy DxO optics wywołuje po kilka sekund. Gdyby taki DxO wywoływał z tą samą jakością co aparat to trwałoby to z 20x szybciej niż w aparacie. A robi to kilka sekund. Kilka sekund na komputerze który w porównaniu z aparatem to demon szybkości. Czy wywołuje lepiej? Pewnie tak

Nie znam aparatu który ma dokładnie skalibrowany światłomierz. Owszem w większości przypadków aparaty naświetlają poprawnie, ale w każdym zdjęciu da się poprawić zakres tonalny. Oczywiście w niektórych aparatach można wprowadzać korekty pracy światłomierza. Poza tym mamy do dyspozycji korekcję ekspozycji. Używamy ją do korekcji automatyki aparatu przecież

W RAWach natomiast wystarczy aby zdjęcie było poprawnie naświetlone. W związku z zdecydowanie większym zakresem tonalnym tego formatu jesteśmy w stanie korygować ekspozycje w zakresie - powiedzmy - +/- 2 EV

Balans bieli to zmora aparatów cyfrowych. W tym przypadku nie znam niestety aparatu który umożliwiałby programowania korekcji WB. Na szczęście możemy zaprogramować WB manualnie.

W RAWach to pojęcie nie występuje. WB to "metoda" interpretacji koloru zapisanego w danych RAW. A więc jest to parametr wywoływania.

Wg mnie - jeśli ktoś marzy o modyfikacji zdjęcia, dodania winiety, konwersji do B&W, split toning, odszumianie, wyostrzanie - powinien myśleć o RAWie.

No i sprawa najważniejsza: Ten typ fotografii czasie jest bardzo ważny i nie wolno go marnować na walkę z aparatem. Możemy ekspozycję ustawić "mniej więcej" i ufać że nam AF nie spieprzy klatki. A co później? Zrzucamy na kartę, wybieramy najlepsze ujęcia i je wywołujemy porządnie. Tak jak napisał jaad75

Dla mnie najgorsze w JPGu jest to że to kompresja stratna. Nawet jak się ustawi jakość na 100%. Człowiek tego nie widzi, ale jak się zaczyna edytować taki plik, nawet prosta korekcja kontrastu, może wprowadzić widoczne artefakty.



no ja wiem ze pogarszaja jakosc bo jest automatyczna kompresja na takich stronach. Mi chodzilo o to ze juz nie oplaca im sie zmieniac tego na png poniewaz program zmieni jakosc zdjecia automatycznie i nie bedzie taka sama jak byla pierwotnie....



program do kompresji
  czy zna ktos moze jakis darmowy program do zmiejszenienia rozmiaru zrobionego juz zdjecia?



Cytat:
Zdradzisz jak to wszystko powstało, jakim sposobem, czym składane.. itd? Pozwalam sobie wkleić krótki opis za prfc:

''Zabawa nie jest trudna. Potrzeba:
- aparat z trybem manualnym (na początek wystarczy nawet małpa, ale będzie mrugać) na solidnym statywie.
- jakieś światło, scenografia, pomysł itd. To, co tu widzimy to nie jest żadna koncepcja, tylko sprawdzanie, czy wszystko działa ;)
- możliwość kontroli z peceta, ale niekoniecznie.

Następnie robimy serię zdjęć w niskiej rozdzielczości (1024x768 wystarczy) oczywiście co zdjęcie modyfikując nieco scenę. To jest najtrudniejsze i trzeba się tego długo uczyć. Uważamy, by nie ruszyć aparatu i całości sceny.
Gotową serię klatek renumerujemy i sortujemy. Wstępne efekty widać już w IrfanView, gdy przytrzymać przewijanie.
Wrzucamy do VirtualDub pierwsze zdjęcie, zasysa się reszta, którą zapisujemy jako nieskompresowane avi.
Do zrobienia filmu z napisami potrzeba jakiegoś edytora. Jest nawet w Windows XP, ale ograniczony. Polecam EditStudio, z Enterem są pełne wersje (i takiego właśnie używam).
W edytorze tniemy materiał na kawałki, wstawiamy przejścia, napisy, tła, stopklatki itd.
Muzyka - możemy sobie zrobić własną - kto nie ma talentu muzycznego, może potworzyć jakieś dziwne odgłosy w jednym z wielu programów do tego służących (są to najczęściej tzw. wtyczki vst), można też skorzystać z gotowców sklejając tylko jakoś całość sensownie. O audio to temat rzeka, nie dziś, nie tu.
Wrzucamy naszą ścieżkę audio do edytora. Możemy zmiksować akcenty w miejscach, gdzie ma być synchronizacja obrazu z muzyką. Lepiej się to robi w edytorach audio z obsługa video.
Na końcu generujemy plik avi, najlepiej bez kompresji.
Za pomocą VirtualDub, lub bardzo wygodnego, darmowego PocketDivX kompresujemy materiał na www itp. Polecam jednak zostawić sobie kopię skompresowaną czymś w wysokiej jakości (np. czymś z Nero czy Indeo 5.10).''



jak w tytule wraz z akcesoriami na zwykłe paluszki duży aparat robi fotki z oka :)

Nazwa: Konica Minolta DiMAGE Z20
Typ kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość 5,0 Mp
Sensor 1/2,5 cala CCD, 5,2 MP (5 MP efektywnych)
Pamięć 14,5 MB wbudowanej, karty SD i MMC
Rozdzielczość 2560 x 1920, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazu JPEG (DCF 2.0 / DPOF 1.1, Exif 2.2)
Poziom kompresji b.d.
Jakość kompresji Fine, Standard, Economy
Obiektyw 6 mm - 48 mm (odpowiednik 36 - 290 mm w małym obrazku), f/3,2 - f/3,4, 11 soczewek w 9 grupach
Stabilizacja obrazu brak
Zoom cyfrowy Maks. 4 x
Przysłona b.d.
Migawka 4 s - 1/2000 s
Tryby ekspozycji

* Program
* preselekcja przysłony
* preselekcja czasu
* tryb manualny
* programy tematyczne: portret, nocny portret, sport, krajobraz, zachód słońca

Pomiar światła Wielosegmentowy (256), centralnie ważony, punktowy
Kompensacja ekspozycji +/- 2 EV co 0,3 EV
Blokada ekspozycji Tak
Autobracketing 3 kl. co 0,3 EV lub 0,5 EV
Metody pomiaru ostrości Hybrydowy (Video AF plus czujnik pasywny), zasięg:

* od 0,5 m (szeroki kąt) lub 1,5 m (tele) od przedniej soczewki
* makro: od 0,01 m (szeroki kąt), od 0,6 m (tele)

Tryby pracy autofocusa 3-punktowy, punktowy, pojedynczy i ciągły
Manual focus Tak
Blokada ostrości Tak
Podgląd głębi n.d.
Czułość Auto, ISO 50 / 100 / 200 / 320
Balans bieli Auto, światło dzienne, żarowe, fluorescencyjne, chmury, błysk, ustawienie użytkownika
Efekty Wysokie nasycenie kolorów, neutralne kolory, cz-b, sepia
Korekta obrazu Wyostrzenie (3 poziomy), kontrast (3 poziomy)
Zdjęcia seryjne 1 kl./s maks. 9 zdjęć w najwyższej rozdzielczości i najniższej kompresji
Rejestracja filmu

* 640 x 480, 15 kl./s
* 320 x 240 30 lub 15 kl./s
* MOV
* tryb filmowania w nocy

Monitor LCD 1,5-calowy TFT LCD, 113 tys. pikseli
Synchronizacja z lampą b.d.
Lampa błyskowa Wbudowana, LP 12 m (ISO 100), zasięg: 0,5 m - 4,6 (szeroki kąt), 1,5 m - 4,6 m (tele)
Kontrola błysku Auto (tryb niedostępny z trybach manualnym, preselekcji przysłony i czasu), błysk wypełniający, redukcja czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami, lampa wyłączona, korekta siły błysku +/- 2 EV co 0,3 EV
Stopka akcesoriów b.d.
Matówka n.d.
Lustro n.d.
Wizjer Elektroniczny (podgląd monitora LCD), korekcja dioptryczna od –3 do +1 D
Punkt oczny 18,8 mm
Informacja w wizjerze b.d.
Informacja LCD b.d.
Notka dźwiękowa b.d.
Tryby odtwarzania b.d.
Samowyzwalacz 2 lub 10 s
Złącza USB 2.0, wyjście AV (NTSC/PAL), gniazdo zasilacza
Pilot b.d.
Zasilanie Cztery baterie alkaliczne AA lub akumulatory niklowo-wodorkowe, zasilacz sieciowy AC-11 (6 V)
Wydajność zasilania (zdjęcia)

* Zdjęcia: 450 (baterie alkaliczne)
* playback: 700 minut (baterie alkaliczne)

Funkcje indywidualne b.d.
Warunki atmosferyczne 0 - 40 stopni Celsjusza
Gwint statywu b.d.
Obudowa b.d.
Wymiary 109 mm x 82 mm x 84 mm
Waga 300 g (bez baterii i nośnika pamięci)


200 pln dla klubowicza :)



Witam.
Po raz kolejny *polecam nowszą AutoMapę 6.0.0 pełną wersję bezinstalacyją.

Są dodane nowe funkcje:

* pełna wersja systemu AutoMapa Traffic umożliwiająca unikanie korków dzięki statystycznym danym o natężeniu ruchu drogowego a w przypadku urządzeń z kartą SIM (Smartphone) oraz urządzeń NavRoad 460BT i 560BF również informacjom on-line z serwera AutoMapa Traffic;
kolejne urządzenia działające pod kontrolą Windows CE z podłączeniem do Internetu zostaną objęte AutoMapa Traffic w następnych wersjach programu
* nowa logika wyznaczania tras pozwalająca wybrać moment rozpoczęcia jazdy i uwzględniająca ograniczenia czasowe oraz przepustowość danego segmentu drogi w momencie, gdy trasa do niego dotrze (niezbędne do działania AutoMapa Traffic i bardzo ważne przy wyznaczaniu tras dla samochodów ciężarowych)
* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu w wyznaczaniu tras; użytkownik może ustawić swoje własne ograniczenie prędkości dla poszczególnych kategorii dróg (np., jeśli jeździ wolniej po drogach gruntowych) lub generalne ograniczenie niezależne od kategorii drogi (np. dla samochodu ciężarowego); jeśli prędkość ustawiona w profilu jest na danej drodze niższa niż w danych mapy lub AM'Traffic program użyje prędkości z profilu
* hierarchiczne drzewo kategorii POI synchronizowane z serwisem użytkowników AutoMapy http://www.miplo.pl/
* możliwość wyłączenia pustych kategorii POI (opcja "Zawierające punkty" w MENU | POI | Wyświetlanie)
* ostrzeganie o rzeczywistych ograniczeniach prędkości w Polsce dla dróg krajowych oraz w Warszawie, Bydgoszczy, Szczecinie, Trójmieście i częściowo w Radomiu a także w wielu miastach Europy (z możliwością wyłączenia wyświetlania ograniczenia poprzez kliknięcie w znak ograniczenia)
* funkcja MiploPics pokazująca zdjęcia powiązane z punktami POI
* w mapie Europy, dodane po raz pierwszy dokładne adresy punktowe w Czechach, na Słowacji i w Rosji
* przełączanie pomiędzy przesuwaniem mapy i powiększaniem po dłuższym przytrzymaniu guzika ekranowego ukrywającego guziki ekranowe i suwak
* możliwość konwersji śladu GPS do formatu KMZ i oglądania go na Google Earth
* możliwość wczytania trasy lub śladu GPS bezpośrednio przez kliknięcie na plik (AutoMapa zostanie uaktywniona i pokaże wybrany plik na ekranie)
* dodane pokazywanie nazwy podczas usuwania POI lub punktu ulubionego
* dialog edycji punktów ulubionych z możliwością kasowania punktów zaznaczonych na liście tak, jak w edycji POI
* automatyczne wyłączenie programu (za zgodą użytkownika) przy niskim stanie baterii
* dodana możliwość PAUZY do obliczeń komputera pokładowego
* dodana funkcja Pokaż / Ukryj Trasę z możliwością podpięcia pod dowolny klawisz lub Twoje menu
* wizualizacja wyłączenia dźwięku podkreślona kolorem czerwonym
* automatyczny restart GPS w przypadku wykrycia problemów z odbiorem sygnału GPS
* obsługa nowych modeli urządzeń nawigacyjnych w tym m.in.: Alpine K2, Becker 204/205, Pentagram Prime, Clarion 790, HTC Touch HD 2, HTC Touch Pro2, HTC Diamond 2, Invion GPSGo, MaxCom, Peying Alien
* obsługa urządzeń z WCE6

Zmienione:

* nowy, zintegrowany ekran wyszukiwania adresów
* przyspieszone wyszukiwanie oraz przyspieszone wygaszanie nieaktywnych klawiszy klawiatury ekranowej
* zwiększona o kolejne 10% kompresja danych ze względu na wzrost objętości map
* powiększone przyciski na klawiaturach numerycznych
* poprawki w logice wykonywania lub unikania nawrotów w trasie
* zmiany i poprawki w logice komunikatów nawigacyjnych oraz w logice ustalającej punkty trasy na podstawie adresów
* wybieranie informacji wyświetlanych na panelu nawigacyjnym z listy pokazywanej po kliknięciu na panel
* zmiana formatu wyświetlania w komputerze pokładowym z 5h7m na 5h07m

W razie kłopotów ze znalezieniem wersji "testowej " kontaktować się przez PW



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)