Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


Chciałem sie dowiedzieć ile koni mechanicznych posiada wyżej wymieniony model Scenica???posiadam te auto nie cały tydzień, mam
założoną instalację gazową i chciałem sie dowiedzieć jakie jest ekonomiczne spalanie gazu a jakie benzyny?????może ktoś z użytkowników posiada dłużej te auto i mi odpisze


Nie wiem jak Scenic, ale ja mam Megi z 96 roku z tym samym silnikiem, no może nie do końca z tym samym. Mianowicie, według programu AutoData Renault Megane Scenic z oznaczeniem silnika K7M 702/703 ma 66kW (90HP) a z oznaczeniem silnika K7M 720 ma 55 kW (75HP). Takie silniki były produkowane w latach 1996-1999 (Megane oznaczenie XAO a Megane Scenic oznaczenie JAO). Także musisz sprawdzić sam jaki masz silnik. Na komputerze u jakiegoś dobrego mechanika Ci pokaże jak się podłączy. Koszt to około 30-50 zł. Nie jedź do ASO bo Cie wykartukują (coś koło 100 zł). A co do spalania to moja Megi paliwa spala przy spkojnej jeździ (nieprzekraczając 3000 obr/min) ok 6,5 litra a gazu 8-9 litrów. Także nie jest źle




czy musi sie to chciec dogadac z kompem od gazu??

Od pogadania z kompem to jest program. Aby to fizycznie prawidłowo połączyć poczebujesz tylko odpowiedni kabel. Jak jest to kabel USB to dodatkowo drivery do niego (mogę podesłać mailem). Potrzebny będzie Ci jeszcze program do strojenia. dedykowany do instalacji... jest tego w necie od groma, wystarczy dobrze poszukać.

A co do tego sprzedawcy, do którego podałeś linka.... Ja kupowałem od jednego z Łodzi co robił również nierywaźne zdjęcia... miał coprawda inny nick, ale jakość zdjęć ta sama. Mogę Ci powiedzieć, że jakość wykonania tego kabla była dziadowska, do tego był ultra-krótki, więc bez dodatkowej przedłużki nie było co podchodzić w ogóle do auta.



Migaz, ja nie mam zamiaru dyskutować z Człowiekiem znającym się na rzeczy!!!Przeciez zakładasz instalacje a na to nie otrzyma zezwolenia laik!!!Ty udzieliłeś rzeczowej rady i uczyniłes to uczciwie,ja tylko poszukałbym jeszcze dwoch Fachowców i skonfrontowałbym z ich opiniami,czy się pokrywają!Wiem tylko,że Toyota wycofała się z pomysłu instalowania gazu w swoich sam.z przyczyn problemów technicznych,Kia instaluje ale te pojazdy sa wyłaczone z programu przedluzonej gwarancji a bodajże silniki Hondy Civic b.dobrze znoszą gaz ale tylko do kilku regulacji zaworow a potem jest koniec,mozliwosć regulacji się kończy.Natomiast sprawa lubryfikacji zaworów?Jestes gazownikiem kutym na cztery łapy bo udzieliłes takiej samej odpowiedzi jaka uzyskałem w fachowej publikacji na temat tago problemu.Ja sam jeżdzę na gazie,gdybym uważał to paliwo za złe ,wywaliłbym to juz dawno,tylko?Trzeba nie żałować kasy na wyrafinowane instalacje najlepszych firm takich jak Prince oraz powierzac montaż ludziom takim jak Ty bo znasz się na rzeczy!!!Pozdrawiam!!



Sabat ,ten termin kojarzy mi się raczej ze zlotem moherowych czarownic na Jasnej Górze sorry, Babiej Górze.Nigdy nie słyszałem o instalacjach gazowych SABAT może zakład tak się nazywa?!Dowiedz się czy założony jest filtr fazy lotnej.Jeśli chodzi o niepoprawność pracy na benzynie,kompy tych aut mają wgrany fabrycznie wadliwy program ,wystarczy tylko przeprogramować kompa.



Witam

Przy wymianie świec zapłonowych ( NGK BKUR5ET-zalecane do skody) zauważyłem że na połączeniu przepustnicy i filtra powietrza jest nieszczelność ( zasysa powietrze,,,podczas przeglądu w ASO, który był parę dni wcześniej mechanicy oczywiście tego nie zauważyli:-( ), więc uszczelniłem ja za pomocą taśmy.
Silniczek zaczął pracowac idealnie, przestał drgać na biegi jałowym...
Ale zaczął się problem z jazdą na LPG ( na benzynie idzie jak burza). Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu silnik przerywa i się dusi tracąc jednoczesnie moc. I co najdziwniejsze zaczął palić 13-14 litrów gazu/100km. Jadąc w środę do Poznania czasami byłem zmuszony jechać na benzynie, bo nie szło wcale jechać na gazie.

Mam pytanko, czy po uszczelnieniu przejścia pomiędzy filtrem, a przepustnicą mogło dojść do zmiany składu mieszanki i w wyniku czego tak się LPG zachowuje.???????

Mam założoną w ASO instalacje LPG pół elektroniczną "ELPIGAZ NICOLAUS" i jak dziś byłem u gazownika stwierdził, że on nie ma programu, żebu zobaczyc co mogło się stać.

Może ktoś miał podobnu przypadek???????

[ Dodano: 2007-03-21, 19:34 ]



Ja nie jestem profesjonalista, a " komputer do gazu" zwany tudzież interfejsem kupiłem na allegro za kilkadziesiąt zł; program do ściągnięcia np. z forum elektroda, bądź ze strony producenta sterownika LPG ( w większości za darmo).
Zestaw który napisałeś jest kiepski, chociaż pewnie samochód będzie jako - tako jeździł. . .
Pochwal się fotografiami z założonej instalacji.




Stag 200, 300, 4 to nazwa sterownika instalacji gazowej. Jak ktoś mówi "mam stag 300" to chodzi mu o instalację opartą na tym sterowniku.
Stag 200
Stag 300
Stag 4

Moja instalacja:
-sterownik Stag 4
-reduktor Zavoli Zeta N (do 150KM)
-elektrozawory Valtek 3Ohm (czerwone)
-Zbiornik Stako 47L, wchodzi 39L (80% napełnienia ze względu bezpieczeństwa)
-wielozawór Tomasetto

Śmiało zakładaj instalację opartą na Stagu, nie pożałujesz. Znajdź tylko dobrego instalatora instalacji gazowych. Do tej instalacji jest ogólnodostępny program oraz kabelki. Kabelek można zrobić samemu z kable od telefonu. Nie warto jednak grzebać w instalacji, bo dobrze zamontowana nie wymaga ingerencji. Co najwyżej można ustawić wskaźnik poziomu gazu (jest dość precyzyjny).

Do Accorda zmieści zbiornik Stako T12 oznaczenie T60004912 6000x230mm 49L (mieści się 39-40L).


Wielkie dzięki. Wydaje mi się, że po analizie forum ten wybór będzie najlepszy. Pozostaje tylko pytanie gdzie to zamontować. Szukam jakiegoś gazownika dobrego, który się tego podejmie w Będzinie, Sosnowcu, Katowicach.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)