Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Mieliscie kiedys doczynienia z interfejsami diagnostycznymi?

Trafilem ostatnio na ciekawy produkt ELM 327 i ze standardowym oprogramowaniem kiszka. Udalo mi sie, znalazlem dostep do nowego programu PCMSCAN i odziwo wspolpracuje z SRT-4.

Pozwala sledzic na zywo i nagrywac prace slinika, dane ze wszystkich czujnikow co ciekawe potrafi tez dokonac pomiaru mocy i osiagow. Czytac bledy i dane zamrozone. Lecz niestety komp S1 opiera sie kasowaniu bledow(przed usunieciem przyczyny).

Jeszcze nie wiem czy pomiary mocy sa dokladne, nie mialem jeszcze okazji wyprobowac przez pogode ale jak tylko wyjade dam znac jak to wyszlo w porownaniu z hamownia.

Jak was interesuje takowy program dajcie znac. dnia Śro 12:34, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy



Właśnie zainwestowałem w interfejsiki do diagnostyki.
A że nie miałem konkretnych informacji odnośnie przydatności poszczególnych typów interfejsów do naszych E4, to zakupiłem trzy rodzaje (ELM 327, VAG K+CAN, VAG KKL).

Z tego co już popróbowałem, to najbardziej przydatny jest ELM327.
VAG KKL jak na razie nie przydatny - choć w DACIA (grupa Renault) pod DDT2000 działa.
VAG K+CAN - totalnie nie przydatny w E4 (po podpięciu do złącza diag i do USB laptopa pobudzają się migając segmenty wyświetlacza tablicy rozdzielczej i jak na razie żaden używany program go nie wykrywa.

Mam zasadnicze pytanie - jak zrobić aby wersja DDT2000 była jako zarejestrowana.
Jakiś crack, czy coś innego?

[ Dodano: 26 Lipiec 2010, 00:20 ]
Już zrobiłem, że program jest jako zarejestrowany, ale w dalszym ciągu są problemy z połączeniem.
Ikonka na dolnym pasku Win XP sygnalizuje problem z połączeniem z powodu niezarejestrowania programu.
Może jakieś rady na PW?

Czekam na życzliwych i znających temat.

[ Dodano: 26 Lipiec 2010, 00:22 ]
Na razie testowałem DDT2000 na interfejsie ELM 327.
Muszę sprawdzić jak to będzie teraz na VAG KKL.



Witam. Posiadam avensis D4D z 2004 (diesel), i chciałbym zakupić interfejs diagnostyczny ELM 327 np ten: http://allegro.pl/item614...ersja_v1_3.html .Chciałbym sam podglądnąć co siedzi w mojej avce, ewentualnie odczytać błędy czy skasować błąd silnika .Mam pytanie czy ktoś korzystał z tego urządzenia i z jakim programem najlepiej współpracuje.A jak nie to jaki interfejs najlepiej zakupić.Szukałem na forum i nic na ten temat nie ma, a dobrze by było podzielić się doświadczeniami jak samemu poradzić sobie w takich sytuacjach. Myślę,że wielu użytkowników będzie zainteresowana tym tematem i będzie się on rozwijał. pzdr.



Ja miałem podobnie tyko przeważnie na wolnych obrotach gaziarz też mówił ,że to może wystąpić ,ale tak jak i ciebie lampka ta jest bardzo irytująca- znajomi poradzili mi żebym wyjął żarówkę ,ponieważ i tak nie wiem co się dzieje z silnikiem ,a ta lampka od tego jest he he . od niedawna zacząłem zagłębiać się w temat i gnębić gaziarza trwało to trochę długo, ale w końcu zwątpiłem za często trzeba by jeździć-więc kupiłem interfejs ściągnąłem program i do roboty a cha do pełni szczęścia brakowało mi diagnostyki kompa samochodowego dorwałem znajomka który ma interfejs ELM i obsługuje mą toyotę no i udało się kosztowało mię to trochę czasu ,ale na razie sukces przejechane po regulacji około 5 kkm i ciemno .podobnież najważniejsze dla gniazd zaworowych jest aby mieszanka nie była za uboga gdyż w innym wypadku gniazda zaworowe płoną .,aha na poprzednich wtryskach lampka mi się nie paliła(żółte valteki) więc dlatego ten temat tak drążę.



PCMSCAN to także diagnostyka po OBD2 (nie jest obslugiwany protokol specyficzny dla grupy VAG) - szkoda kasy na pełna wersje. Od hamowni nie ma co wymagać - bazuje na prędkości pojazdu i obrotach odczytanych po kablu z ecu (które są podawane z opóźnieniem a do tego tylko 2 razy na sekundę) a reszte sobie wylicza. Większość programów do ELM-a robi to samo bo po obd2 dużo odczytać się nie da tylko różnie wyglądają.



neck99, no proszę, o tym nie wiedziałem nawet. Jak będę u mojego mechanika to zapytam się o taką możliwość.

BTW, czy VCDS jest obecnie uważany za najlepszy (dający najwięcej możliwości) program diagnostyczny dla grupy VW? Mam interfejs ELM 327 rev 1.3a. Czy będzie on współpracował z VCDS? Czy potrzebny jest inny - HEX CAN? Ile kosztuje VCDS?



dużo zależy od oprogramowania..
ogólnie można sprawdzić "live" wiele czujników typu temp. cieczy chłodzącej, obroty silnika,
temp. powietrza zasysanego etc..
można m.in. sprawdzić przyspieszenie 0-100km/h na 1/4 mili etc.

teoretycznie można nawet sprawdzić moc i moment obr.
choć u mnie w praktyce to jakoś nie zdało egzaminu..

no i oczywiście można sprawdzić błędy..

to co opisuję sprawdziłem w Oplu.. np. tym programem PCMSCAN

aha.. ELM 327 służy tylko do diagnostyki silnika..
brak możliwości w ingerencję np. ABS-u, poduszek etc..



Wlasnie tez sie przymierzam do tego ELM'a .

Masz moze jakies oprogramowanie diagnostyczne do pobrania, jakis dobry program.

Myslalem nad ScanTool.net, wyglada na latwy w obsludze..

Chcialbym jeszcze wyregulowac zawory ale niewiem gdzie jest jakis warty tego spec w Wawie, ciekawe ile w ASO by za to wzieli..



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)