Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam grupowiczów,
Poszukuje wszelkich materialów dotyczacych technologii i organizacji
wspólpracy z centrami autoryzujacymi platnosci kartami platniczymi np: CKC,
WBK, e-service, Polcard... Za wszelkie materialy w tym temacie serdecznie
dziekuje i prosze o podeslanie na priva...
Szczególnie zainteresowany jestem:
- jak szybko schodza pieniazki za transakcje ?
- z jakimi problemami rozliczeniowymi spotykaja sie male i duze sieci
handlowe ?
- warunkami dot. pobieranych prowizji ( z podaniem informacji o miesiecznych
obrotach )
- jak dlugo trzeba trzymac wydruk oryginalu transakcji i jak czesto Centrum
siega do tych danych ( czy to jest jakis klopot operacyjny ? szczególnie
zalezy mi na informacji od praktyków np: z hiper/marketów ). Jak maja sie
tutaj wydruki z transakcji potwierdzonych PINem ?
- jaki sprzet jest stosowany przez poszczególne Centra Rozliczeniowe ( jakie
macie opinie o ich funkcjonalnosci ?)
- czy ma ktos doswiadczenia w zakresie wspólpracy z Centrami przy
zastosowaniu kas fiskalnych z opcja autoryzacji karty ? Czy jest taka lista
kas dopuszczonych przez poszczególne Centra ?
- czy ktos ma doswiadczenia w zakresie programowania terminali POS ? moze
jakas krótka notka do wprowadzenia do FAQ ?
Serdecznie pozdrawiam i licze na pomocne materialy.
Obiecuje , ze po ich zgromadzeniu przedstawie FAQ w tym temacie dla
wszystkich zainteresowanych.
Pankracy
Potrzebuje informacji o mozliwosci wykorzystania bezprzewodowych termnali
platniczych do celow inkasenckich. Dokladnie chodzi o branze wodociagowa. Jakie
sa mozliwosci programowania takich urzadzen. Gdzie mozna znalezc informacje,
ile kosztuje uzytkowanie takiego urzadzenia.
Jest wiele firm, które borykają się z wprowadzeniem płatności kartami
płatniczymi i obsługą tego procesu. Dodatkowo prowizje, które płacą są
bardzo znaczące. Chciałbym, aby szeroka dyskusja i wymiana informacji
pozwoliła na optymalizację obsługi tego rodzaju płatności.
Wyobraź sobie sklep który płaci 2,5 % prowizji ( a marża podstawowa to ok
10%) i w dodatku: ma pieniążki po 20 dniach oraz musi zachowywać stertę
papieru do ewentualnych reklamacji.
Jest kilka centrów, które dają różne warunki współpracy. Przetestować
wszystkie to nienajlepszy sposób. Wymiana informacji i doświadczeń w tym
zakresie może mogła by pomóc w wyborze optymalnej oferty. Z tąd też pomysł
FAQ.
Pozdrowienia
PANKRACY
On Thu, May 16, 2002 at 04:02:54PM +0200, PANKRACY wrote:
| - warunkami dot. pobieranych prowizji ( z podaniem informacji o
miesiecznych
| obrotach )
A nie chcesz jeszcze znac numero banknotow jakie kliencie wplacaja do
kasy?
| - czy ma ktos doswiadczenia w zakresie wspólpracy z Centrami przy
| zastosowaniu kas fiskalnych z opcja autoryzacji karty ? Czy jest taka
lista
| kas dopuszczonych przez poszczególne Centra ?
To pisz do firm ktore instaluja posy.
| - czy ktos ma doswiadczenia w zakresie programowania terminali POS ?
moze
| jakas krótka notka do wprowadzenia do FAQ ?
Notka do wprowadzenia do FAQ?
A co chciales napisac? ;-)
| Serdecznie pozdrawiam i licze na pomocne materialy.
| Obiecuje , ze po ich zgromadzeniu przedstawie FAQ w tym temacie dla
| wszystkich zainteresowanych.
Podejrzewam ze ci co znaja to niekoniecznie chca/moga udostepniac i
tak ;-)
--
--w
LOTS# - PANASONIC KX-TD1232 Digital PBX:
Cyfrowa centrala abonencka Panasonic KX-TD1232
PBX Panasonic KX-TD1232 Digital Hybrid Telephone System
Dostępna ilość - 8 jednostek, wg poniższej specyfikacji
Stan sprzętu - używany w idealnym stanie technicznym bez oryginalnego
opakowania i dokumentacji
Gwarancja - 12x miesięcy
Cena sprzedaży - 2131 PLN Netto/szt
Cena sprzedaży - 2600 PLN Brutto/szt
Dla porównania podaję cenę centrali wg cennika Panasonic Polska: 6
587,00 zł brutto.
Panasonic KX-TD1232 Digital PBX
KX-TD1232 PBX Panasonic Digital Super Advanced Hybrid Phone System
Niezawodna i najpopularniejsza centrala na rynku w swoim segmencie.
Przeznaczona dla małych i srednich firm
1x Pan KX-TD1232 - S/N#6EAVD004425 + ISDN 6SO MODULE
1x Pan KX-TD1232 - S/N#8CAVI011551 + I6SLC MODULE
1x Pan KX-TD1232 - S/N#8AAVI010445
1x Pan KX-TD1232 - S/N#8AAVI010906
1x Pan KX-TD1232 - S/N#7LAVI009816 + ISDN 2SO MODULE
1x Pan KX-TD1232 - S/N#7KBVH009523
1x Pan KX-TD1232 - S/N#7KBVH009554
1x Pan KX-TD1232 - S/N#6CAVD003531 + 8Ext & 4CO MODULES
Panasonic KX-TD 1232
12 linii CO oraz 32 linie wew
Każda ma wbudowaną DISA - zapowiedz głosowa
w jednej z nich jest karta 2x ISDN
Wersji soft 141fe/241fe
Opis konfiguracji:
Panasonic KX-TD1232 Digital PBX centralę w następujacej konfiguracji:
8 linii miejskich zewnętrznych analogowych (PSTN)
16 linii wewnętrznych cyfrowych ( można podłączyć aparaty cyfrowe
serii KX-T72xx, KX-T74xx, KX-T75xx,
oraz także systemowe aparaty serii KX-T70xx i KX-T77xx oczywiście
marki Panasonic)
16 linii wewnętrznych analogowych ( można do tych portów
przyłączać dowolne aparaty analogowe biurkowe czy bezprzewodowe
dowolnego producenta a także inne urządzenia analogowe jak telefaksy
, terminale płatnicze czy modemy)
Możliwość powiększenia konfiguracji zarówno o linie miejskie jak i
linie wewnętrzne oraz zainstalowanie innych kart jak np.:
karta zapowiedzi DISA, karta domofonów, itp.
Centrala ma ciekawe możliwości konfiguracyjne w atrakcyjnej cenie
Niewątpliwą zaletą centrali jest możliwość zakupu używanych
aparatów cyfrowych czy kart rozbudowy.
- Pojemność: do 12 linii miejskich i do 32 portów wewnętrznych
- Możliwość współpracy 2 jednostek KX-TD1232 (łącznie do 24
linii miejskich i 64 portów wewnętrznych)
- Mozliwość dołączenia 128 aparatów wewnętrznych (z
wykorzystaniem funkcji XDP)
- Lokalny system bezprzewodowy DECT
- Hybrydowa budowa systemu
- Rozbudowa modułowa
- Możliwość tworzenia sieci central
- Interfejs Euro - ISDN (BRI/PRI)
- Równomierny rozkład połączeń przychodzących (ang. UCD)
- Funkacja identyfikacji wywołań złośliwych (ang. MCID)
- Wirtualny numer wewnętrzny (tzw. numer fantomowy)
- Klasy uprawnień użytkowników
- Cyfrowa integracja z procesorem głosowym
- Detekcja impulsów taryfikujących i funkcje hotelowe
- Bezpośredni, zewnętrzny dostęp do systemu (ang.DISA)
- Interfejs E&M
- Programowanie systemu (również zdalne) za pomoca komputera PC
- Możliwość dostępu użytkowników do funkcji systemowych z
podglądem na ekranie LCD aparatu telefonicznego
(tylko dla użytkowników aparatów systemowych Panasonic)
- Komunikaty na wyświetlaczach aparatów systemowych w języku
polskim(dotyczy aparatu KX-T7433)
- Możliwość pozostawienia wiadomości (abonenci wewnętrzni)
- Możliwość odbierania przychodzących rozmów miejskich przez
każdego abonenta wewnętrznego (TAFAS)
- Możliwość powiadomienia zajętego abonenta o połączeniu
oczekującym
- Wymiary: (Szer.x Dług.x Wys.) 320 x 160 x 640 mm
- Waga 11,4 kg
mam jeszcze pytanie dotyczące algorytmu działania ww. usługi? Jak to
dokładnie działa i 'z czym to sie je' :)
Licze na pomoc i dziękuję serdecznie.
Tomasz M.
Opiszę to najbardziej "łopatologicznie" jak się da... To znaczy do tego
stopnia, aby nie sprowadzić wszystkiego do "pudełka pełnego małych ,
czerwonych, japońskich krasnoludków" ;-)
Tych, których opis ten może przyprawić o szeroki uśmiech przepraszam za
często dość duże uproszczenia - celem było wytłumaczenie działania osobie
nie mającej żadnego pojęcia o telekomunikacji - patrz zadane pytanie :-)
A więc jak mawiał bagażowy.... Do rzeczy....
Łącze BRI ISDN to takie "coś", do czego można logicznie zaadresować do 10
numerów miejskich (fakt, że TPSA daje max 8 nie zmienia faktu, iż według
obowiązującego standardu DSS1 jest ich dostępnych 10 - TPSA jak zwykle
"oszczędza") to jest jedna sprawa.
Drugą sprawą, że na tego typu łączu mogą być prowadzone równocześnie tylko 2
rozmowy "z miastem" (użytkowy ekwiwalent 2 linii analogowych).
Wszystkie numery miejskie (zwane MSN'ami - nie ma czegoś takiego jak numer
główny WSZYSTKIE numery łacza BRI ISDN w technologii Point-to-Multipoint to
numery MSN i są traktowane RÓWNOPRAWNIE) służą do konfiguracji dzwonienia na
odpowiednim aparacie, nie zaś jak w przypadku sieci PSTN (czyli analogowej)
do określenia fizycznej miedzianej pary przewodów zakończonej urządzeniem
telekomunikacyjnym (najczęściej telefonem, chociaż może to być również faks,
modem, terminal płatniczy i wiele innych urządzeń).
Tak więc w technologii ISDN numer telefoniczny jest rozdzielony od linii
telefonicznej (w pojęciu linii analogowej).
Każde łącze BRI ISDN (czyli 2 kanały rozmówne) jest zakończone zakończeniem
sieciowym, czyli taką puszką, którą otrzymuje się od operatora.
Przykład:
Powiedzmy, że człowiek prowadzi z żoną małą firmę w domu w którym mieszka i
zatrudnia tylko sekretarkę.
Firma jest więc mała i nie planuje się potrzeb większych niż 2 równoczesne
rozmowy miejskie.
Kupuje więc małą centralkę ISDN'ową (nie mylić z bezprzewodowymi telefonami
ISDN, bo to inna historia). Poza tym centraka będzie bardziej uniwersalna.
Klient ten ma łącze ISDN i 7 numerów MSN z np. warszawskiej strefy
numeracyjnej:
1) 022 1234561
2) 022 1234562
3) 022 1234563
4) 022 1234564
5) 022 1234571
6) 022 1234582
7) 022 1234595
Pierwsze 3 numery przeznacza do użytku firmowego (pozycje 1-4) , zaś
pozostałe (poz. 5-7) do użytku prywatnego.
Instalując małą centralę ISDN może uzyskać np. takie przyporządkowanie
numerów:
1) 022 1234561 - "Sekretariat" firmy
2) 022 1234562 - Faks
3) 022 1234563 - "Firmowy" telefon dzwoniący bezpośrednio na biurku
"szefowej"
4) 022 1234564 - "Firmowy" telefon dzwoniący bezpośrednio na biurku "szefa"
5) 022 1234571 - "Prywatny" telefon do żony (ach te długie rozmowy z
przyjaciółkami... ;-) )
6) 022 1234582 - "Prywatny" telefon do męża
7) 022 1234595 - "Prywatny" telefon do ich dorastającego dziecka (po co
ciągle wołać kogoś do telefonu - niech też ma swój numer i podaje go swoim
znajomym)
W tej konfiguracji WSZYSTKIE telefony (nawet jeśli są to "zwykłe" aparaty
analogowe byle były z wybieraniem tonowym) mogą korzystać z funkcji
ofrowanych przez ISDN który obsługuje centrala i udostępnia je tym właśnie
telefonom "w formie dla nich zrozumiałej".
Telefony systemowe (jeśli centrala takie obsługuje - bo nie jest to
standardem i nie wszystkie centrale taką możliwość posiadają) służą do
zapewnienia użytkownikowi łatwiejszego dostępu do funkcji oferowanych przez
centralę (a co za tym idzie również przez ISDN) takich jak przełączanie
rozmów, zestawianie połączeń konferencyjnych, zestawianie połączeń typu
"miasto <= miasto", dostęp do centralnej książki telefonicznej centrali i
wielu, wielu innych funkcji (w tym awaryjne programowanie centrali -
najwygodniej robi się to z poziomu komputera i specjalnego programu
konfiguracyjnego).
Dla osób, które dużo pracują z telefonem są to BARDZO istotne funkcje i
zazwyczaj osoby, które popracują na typowym, dedykowanym telefonie
systemowym nie wyobrażają sobie później pracy na "zwykłym" telefonie
analogowym (to tak ja przesiąść się z np. mercedesa do syrenki ;-) ). Dzieje
się tak dlatego, iż telefony te czynią pracę z obsługą funkcji centrali
ZNACZNIE łatwiejszą i szybszą.
To tak "z grubsza" o ISDN'ie i o centralach telefonicznych...
Myślę, że trochę spraw to wyjaśniło (czytaj: to wierzchołek góry lodowej)
Pozdrawiam
landydef110