Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

cytat:rurski napisał:
cytat:Wiciu napisał:
cytat:Z.F napisał:
Przed instalacją Linuksa naucz się najważniejszych poleceń.
EEE co ty piszesz, jak ma sie nauczyc nie majac linuksa...? Na sucho to moze kuc tabliczke mnozenia a nie polecenia, to wymaga cwiczen.
Hehehe Wiciu trafiony-zatopiony.. ;). Moze ZF milal na mysli, ze to tak jak w windzie : najwazniejsze polecenie "ctrl+alt+delete"..?? :lol:
Creazy TUX racer.... ;)
Swięte słowa panowie, to jest tak jak uczyć się programowania na sucho, możesz się tego wykuć na blachę, teoretycznie możesz gadać komuś potoki programów i mogą się zgadzać, ale siadasz przed kompem a tu taka pustka, połowę zapomniałeś. Troszkę trzeba powkuwać w linuxie, ale większość składni poleceń i nazw programów jest LOGICZNA. Pozdrawiam i trenuj. Aż miło popatrzeć jak następna osoba rozwija skrzydełka swojemu linuxowi. :)
$ SlaX
$ NooB
$ UseR
Maszyna wirtualna Javy na Symbianach ma nieco inne API niż standardowa na desktopy (różnica sprzętu, zasobów). Podstawowe elementy składni powinny być identyczne. Poszukaj dokumentacji do danej wersji symbiana to się dowiesz co i jak. Masz całe wiki na stronie Nokii:
http://wiki.forum.no...r_Symbian_OS%3F
Między programowaniem gier, a poznaniem składni języka daleko. Po pierwsze musisz poznać jak się w danym języku programuje - jakie konstrukcje są stosowane, narzędzia, frameworki, biblioteki itd. - szczególnie przy grach. Do tego znajomość logiki obecnej w grach i sposobu programowania różnych akcji i elementów gier. Robota na dłuuugi czas i nie licz że forum KŚE zrobi to za ciebie, czy że osiągniesz cokolwiek bez grzebania w dokumentacji (która po polsku to nie będzie).
Użytkownik Riklaunim edytował ten post 25 lipiec 2010, 23:42
DVD Encore pozwala na przygotowanie (authoring) płyty DVD włącznie z menu, rozdziałami (chapter, to nie jest polskie słowo). Pozwala na utworzenie list odtwarzania. Jednak nie pozwala na programowanie logiki płyty. Np. nie można zaprogramować sprawdzenia języka menu odtwarzacza, aby wykorzystać to do domyślnego ustawienia napisów. Jednak można przy jego pomocy stworzyć całkiem sympatyczną płytę DVD. Do wad zaliczę brak możliwości zaimportowania strumieni wideo o rozdzielczościach innych niż 720 x 576 i 352 x 576 dla standardu PAL. Tak więc pliki wideo o innych rozdzielczościach należy wcześniej przekodować na zewnątrz. Zresztą jakość kodeka MPEG w Encore nie jest najwyższych lotów.
ArtS :)
W domu lub szkole. Z darmowych edytorów proponuję ten dołączony do systemu operacyjnego (Notepad pod Windows, pod Linuksem Twój ulubiony).
Czy jest trudny? Język sam w sobie nie jest trudny, zawiera tylko kilkadziesiąt poleceń, składnię ma bardzo logiczną i intuicyjną. Zalety? Szybki, uniwersalny, prosty. Wady? Trzeba znać się chociaż troszkę na programowaniu.
Nauka samego języka to jednak nie wszystko. Jeśli nie umiesz w nim mówić, to Ci na nic. Proponuję nauczyć się programowania. Wtedy nie ważne jaki język weźmiesz na tapetę, a programować w nim będziesz mógł niemal z miejsca.
Jeśli chcesz się nauczyć programowania np. w WinApi, to polecam podręcznik Petzoldi. Jest tam kilka prostych przykładów podstawowych oraz trochę tłumaczenia skąd to wszystko i jak to działa. Co do nauki samego języka, to może "Symfonia C++". Pamiętam że kiedyś przeglądałem i była w miarę prosto napisana. Jednak podstawowa rzecz to algorytmika i w to zainwestuj.
Używanie każdego poważnego języka programowania jest informatyką. Można ich używać zarówno do obliczania torów cząstek, jak do pisania aplikacji. Są osoby, które napisały w życiu 10 programów dodających ciągi, bo im ktoś kazał na kolokwium a całe życie poświeciły programowaniu. Nie rób człowiekowi zamętu w głowie - Web to tylko interfejs. Tak samo jak można programować interfejsy w TCL/TK, które robią poważne rzeczy, można jako okna na świat używać WWW. Proste i logiczne.
Proszę o więcej szczegółów, w jakim języku chcesz programować? asm, c czy bascom? W asm mogę pomóc. Pętla programowa to podstawa w programowaniu. Jeśli nie będzie zapętlenia w programie (czyli po wykonaniu rozkazów nie będzie powrotu do wybranego miejsca) to procek zawiesi się. Co ma robić ten program?
Pętla programowa powodująca generowanie sygnału prostokątnego na P1.0 wygląda następująco:
start:
cpl P1.0
jmp start
Start - etykieta, pod którą następuje skok po wykonaniu rozkazu cpl (zmiana stanu logicznego na przeciwny). Skok następuje rozkazem jmp. I tak w kółko - stąd nazwa - pętla
Dzięki Eagle rzeczywiście programator nie widzi układu. Jakie powinny być wartości napięć na nogach 16F628 podczas programowania ?
Na Vcc 5V (min 4.5V), na GND 0V, na MCLR 0V albo 13V (min 9V) w różnych fazach, na PGM i PGC sygnały logiczne w poziomach podobnych do Vcc.
" />W I SLO w Warszawie "Bednarska" można utworzyć fakultet praktycznie wszystkiego (np. język japoński, programowanie, oglądanie horrorów klasy B itd.). RPGowy też był. Za moich czasów nie było żadnego logicznego ani planszówkowego w naszym rozumieniu ale wystarczyłoby zebrać 5-7 chętnych i by był.
" />
">to jest smiech programistow z graczy ktorzy jeszcze graja w bf mimo ze oni sie staraja zepsuc ja ile sie da
Dokladnie, nie rozumiem czemu w kolejnych updatach nie rozwiazali problemu odpowiedniej konfiguracji usersettings.con, w koncu powinno im zalezec zeby ich produkt byl jak najelpszy, brakuje tu logiki.
Programowanie nie jest tak bardzo trudne (IMHO) tylko wymaga troszkę siedzenia i co ważne logicznego myślenia. :D
Kodie
człowieku chyba najpierw powinieneś sprawdzić czy sp<0 dopiero potem coś zmieniać weź sie może najpierw za podstawy logiki a potem za programowanie
Witam,
Proces odzyskiwania danych składa się z dwóch etapów: diagnozy i właściwego już odzyskiwania danych.
Podczas diagnozy ustalamy z jakiego rodzaju uszkodzeniem mamy do czynienia (fizyczne,logiczne, obydwa naraz), jaki był system plików na nośniku i stopień uszkodzenia. Następnie na podstawie tego oceniamy możliwość odzyskania danych oraz ustalamy jakie dane jesteśmy w stanie odzyskać. Oczywiście związana jest z tym cena odzyskiwania danych. Im bardziej skomplikowane uszkodzenie a jednocześnie związane z tym bardziej skomplikowane metody odzyskiwania danych trzeba zastosować - tym jest ona wyższa. Czasem konieczne jest np. skonstruowanie kontrolera dysku , czy napisanie specjalnego oprogramowania dedykowanego dla jakiegoś konkretnego przypadku.
Niestety nie mogę zdradzać jakich urządzeń używamy - potrafimy jednak odczytać dane z każdego urządzenia, które przechowuje je w postaci elektronicznej
Właściwe odzyskiwanie danych zaczyna się od stworzenia dokładnego lustra nośnika - to praca specjalistów od hardware. Czasami muszą doprowadzić nośnik po raz ostatni do używalności, zmusić go aby po raz ostatni odczytał dane. Wymuszamy to za sprawą sprzętu, wiedzy i oprogramowania, które stara się odczytać każdy bit uszkodzonych sektorów.
Dalej dane trafiają do obróbki przez specjalistów ds. software. Tutaj ustala się strukturę logiczną danych. A później z tej struktury składamy często ręcznie - dane.
Praca w laboratorium wymaga bardzo dużego zasobu wiedzy - znajmość struktur danych, systemów plików, systemów operacyjnych, programowanie nisko i wysokopoziomowe. Zaganienia z zakresu fizyki ferromagnetyków i oczywiście elektronika. Dodatkowo trzeba nieustannie się uczyć.