Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

I co sadzicie, warto bedzie kupic tego laptopa ?
Mam do wydania +/- 3500 zl i zastanawiam sie wlasnie co wybrac.

Moje wymagania ie sa wygorowane, z gier to Counter-Strike, na nowosci i tak nie mam czasu
Troche pracy z bazami danych, programowanie w Visual Studio, troche CAD'a, Photoshop, kodowanie plikow wideo..
Liczylaby sie dla mnie niezawodnosc, jakosc wykonania no i chyba gwaranacja, chociaz bardzo licze na niezawodnosc

Poradzcie cos, bo mam juz metlik w glowie



hehe między grafiką i programowaniem powinien być przecinek, ale pewnie będę musiał kiedyś dodać projekt (program) oparty o DirectX czy OpenGL ale jak wielu tutaj zauważa, pewnie do tego czasu wymienię kompa

czyli notebooka bede używał do:
- grafiki rastrowej - PS
- programowania - środowisko Visual Studio
- konwersja Video - VHS >> DVD
- od czasu do czasu jakaś gra

Czyli w sumie wymagające zadania...

co byście polecili do 4000 zł ?





WARP 2.0 Digital - numer 02

OPIS

Magazyn o programowaniu, grafice komputerowej i tworzeniu gier. W tym wydaniu na 49 stronach 6 artykułów o podstawach matematyki 2D i 3D, programowaniu w C++, konsoli XBOX 360, grafice OpenGL, modelowaniu w 3ds max plus wywiad z concept designerem Feng Zhu. Tematyka artykułów w wydaniu WARP 2.0 Digital 02: "Matematyka 2D/3D" - systemy liczbowe, układy i konwertowanie współrzędnych, "C++ Zone: podstawy" - wprowadzenie do programowania w "czystym" C++, "XBOX 360" - opis nowej konsoli Microsoftu, "OpenGL - prymitywy graficzne" - wprowadzenie do tworzenia aplikacji Windows z wykorzystaniem biblioteki OpenGL, "Feng Zhu Design" - wywiad plus tutoriale oraz "Trooper modeling" - budowanie modelu postaci.
Dodatek:
Listingi i programy przykładowe do wydania WARP 2.0 Digital 02. Projekty Visual C++ .NET 2003: Programy CPP, Math Functions, Prymitywy w OpenGL oraz 3ds max: Modelowanie (Trooper).


DANE TECHNICZNE

Archiwum: RAR ll Rozmiar: 20.25 MB ll Format magazynu: PDF
Wymagania systemowe: Adobe Acrobat Reader (zalecane 6.0 i nowsze)

Plik:
ed2k://|file|WARP_2.0_Digital.-.02_(Sty.2006).-=BroncoBill=-.(emule-polska.pl).rar|21236247|FCEEE462DF224B913C09538186BF93F9|/



Książka, która chcesz kupić nie jest zbyt popularna, niezalecana i zapewne sama w sobie do kitu. Symfonia C++ jest w przeciwieństwie do tamtej bardzo popularna i na każdym forum dyskusyjnym 80% użytkowników będzie ci ją polecało. Poza tym jest napisana bardzo... hmm... ładnie ? W symfonii nauczysz się tworzyć konsolowe aplikacje (czyli biało na czarnym ) oraz poznasz wiele operatorów, funkcji i wiele, wiele wiedzy. Później już ucz się z Megatutoriala "Od zera do gier kodera". Naucz się c++ zorientowanego obiektowo, a potem WinApi (lub innego api), by tworzyć programy okienkowe (takie jak dzisiaj w większości grach pod Windowsa). Nauczysz się jak, to wszystko działa, stworzysz sobie jakąś grę 2D, a potem nauczysz się modelowania 3D i staniesz się prawdziwym koderem.

Z resztą to twoja sprawa jak i czego się uczysz, ale zapamiętaj, że programowanie nie polega na tym, że stawiasz sobie ludzika, samochód i masz GTA. A więc kup sobie Symfonie i działaj. Aha i zaopatrz się w jakiś kompilator. Polecam ci na początek C++ Builder, a na przyszłe projekty (3D jak i 2D) Microsoft Visual C++.



Holy Shit!
Matko, nawet nie wiedziałem, że tyle tego jest. Autor strony sie postaral, wymienil aspekty kazdej wersji i wystawil nawet ocene (zobaczcie ile dostal Basic4GL, ktorego nie doczekam sie chyba nowej wersji z normalna obsluga wlasnych funkcji). Zobaczcie także ile jest komercyjnych projektów. Chociaż akurat tutaj się nie trzeba dziwić, ponieważ z Basic'a, jako jednego z najprostszych pelnoprawnych jezykow programowania, korzysta wiele firm, nawet tuzów branzy informatycznej, tutaj lista na przykladzie powerbasica - a myslalem, ze microsoft uzywa visual basica ).


Szkoda tylko, ze co lepsze wersje, specjalnie do gier, musza byc w platne, a jak juz sie znajdzie cos ciekawego, to jest po japonsku (HSP) :/
Coz z tej listy baaardzo ciekawie sie zapowiada tylko jedna pozycja, a mianowicie darmowy Rapid-Q, ktory dostal najwyzsza note. Mimo iz rozwoj zostal zaprzestany w roku 2000 na internecie mozna znalezc do niego wiele dodatkow. Postaram sie go przetestowac, jezeli okaze sie wart glebszej uwagi, to zarzuce specjalna paczke z najlepszymi dodatkami (bo znalazlem dla niego obsluge OpenGL, jest takze D3D!).



Jeśli można, to również chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z ASP. Mam od niedawna legalnego Visual Studio no i tak się zastanawiam, czy nie spróbować zapoznać się z tą technologią. No ale mam kilka wątpliwości, bowiem tak:

- W php korzystam sobie z systemu szablonów (jak 90% programistow zreszta). Załączam sobie stały nagłowek, stopkę, potem zmieniam w jednym pliku i wszystko gra. Grafik również może sobie zmieniać co chce, nie niszcząc kodu aplikacji. Czy da się coś podobnego zrobić w ASP? Są może tego typu rozwiązania?

- Jeśli ASP sam generuje ten kod - to czy jest jakas szansa zeby on byl zgodny np. z xhtml1.0 strict? Czy można zrobić strony zgodnie ze standardami? Takie, w których struktura jest oddzielona od warstwy prezentacyjnej - bo jeśli coś mi samo generuje kod html, a do tego jest to produkt Microsoftu... to ciężko to widzę.

W sumie na początek tyle mi wystarczy, dzięki za odpowiedzi.



Mam pare pytań:

1. Czy mozna napisać grę 3d urzywając php?
2. Jak napisać w grze by można było uzywać klawiszów?Mam książkę "Programowanie gier w php" ale nic nie ma tam o tym.
3. czy można językiem php napisać gierki takie jak sa na wyspagier, giercowni, miniclip, boja itp?
4. Mozna napisać grę 3d używając Visual Basic? Czy jest na to zawolny?

Jestem początkujący...



Ilość matematyki i jej trudność zależy od uczelni. Fakt faktem jest taki, że pierwsze dwa alta to największy odsiew na uczelniach i to właśnie przez matmę. Co do programowania na uczelni ... Tam się tego nie nauczysz. Będziesz robił jakieś proste projekty, które dadzą Ci tylko pogląd na to jak to wygląda. Jeśli chcesz sam coś tworzysz konkretnego, na przykład gry, tak jak było tu napisane, to polecam Ci zacząć od XNA Game Studio pod Microsoft Visual Studio. Dzięki niemu będziesz w stanie w prosty i przystępny sposób poznać zasady tworzenia gier, a po wykupieniu licencji za kilkanaście dolarów będziesz mógł takie gry sprzedawać w Internecie na stronach społecznościowych. Dużo tak zrobionych gier sprzedaje się dobrze na XBOXa, więc możesz spróbować



Witam, ostatnio naszła mnie chęć na naukę programowania i rozpocząłem lekturę "Od zera do gier kodera". Ten tutorial był parę razy polecany na tym forum więc postanowiłem zacząć właśnie od niego. Mam jednak problem, ponieważ nie wiem gdzie mogę znaleźć środowisko wymieniane w owym Megatutorialu. Szukałem już w googlach C++ Visual studio, ale nie po ściągnięciu okazało się, że nie chce działać i wyskoczył komunikat (załącznik)
Nie wiem czy ściągnąłem to co trzeba, dlatego prosiłbym o link. Mam Windows 7 home premium.




Wiadomo coś o wymaganiach sprzętowych?
pan i władca na DICE, Gordon van Dyke, na to pytanie odparł:

To all wanting PC Specs for upcoming #Frostbite games, it's not ready to measure yet so we all need to wait a bit longer.
część tweetujących programistów cieszyła się z 64 bitowych ficzerow w becie(?) Visual Studio 2010. Spekulując- kolejne wersje silnika Frostbite mogę być natywnie 64 bitowe(?). Byłoby to zaskakujące- gra, prosto z pudełka w wersji 32 badz 64 bit? BF2142 potrafił łyknąć giga ram i wiecej, byc moze wiec mozliwosc uzycia 2GB i wiecej przez pojedyńczą aplikację na frosbite zwieksza jego mozliwosci?
Ten post był edytowany przez Danthe dnia: 06 Listopad 2009 - 14:14




W T-Mobil ... i
GCC
Visual Studio
ICC i wielu innych zwie się to OpenMP

Proponuje się dokształcić przed zabraniem głosu.


Proponuję to samo. Szczególnie polecam sprostować przekonanie, że OpenMP albo VisualStudio to kompilatory ;)


W algorytmach obliczeniowych, przetwarzania danych nie jest do bardzo wielki problem.
Jednak z aplikacjami interaktywnymi typu gry itp jest kłopot.

Tutaj przyjdzie nam troche poczekać na wyniki.


To zależy od obliczeń. Nie wszystkie dają się dobrze zrównoleglić. Poza tym obliczenia na macierzach to nie wszystko ;) No i interaktywność to tak średnio daje się wymienić jako naczelną przeszkodę dla pisania gier wielowątkowych... Tu chodzi raczej o warsztat programistów, którzy muszą sobie wymyśleć nowe techniki obciążania wielu rdzeni jednocześnie. Pomijając ich doświadczenie na jednym rdzeniu, to jest trochę tak, jak gdyby uczyli się programować od zera ;)



A w skrócie<jeżeli o programowanie a nie o klikanie chodzi..>:
1. GCC lub ten z Visual'a lub Intel Compiler<czy jak sie to zwało> jeżeli masz procesor Intela i chesz żeby gra działała super wydajnie na procach Intela.
2. Patrz punkt 5.
3. To z czym ci wygodniej, ale do 2D IMO lepszy będzie OpenGL<+ ew. GLUT> lub SDL lub... allegro.
4. No raczej...
5. Od pogłębienia widzy z programowania, algorytmów, matematyki, ... i... języka angielskiego, bo potrzebny jeżeli trafisz na jakiś problem, to szybciej i łatwiej znajdziesz coś w necie po angielsku<lub rosyjsku..> niż po polsku. Czyli na koniec zalecam nauczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy wyszukując ich przykładowych rozwiązań w necie czyli powinieneś ZDECYDOWANIE zacząć od oswojenia się z googlem i przyzwyczaić się do myśli samodzielnego szukania w necie informacji<jak np. tych o które pytasz w powyższym poście....>
Ten post był edytowany przez hot_stuff dnia: 10 Marzec 2010 - 13:12



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)