Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Dobrze ujęte "proste programy". Na programowaniu to się dobrze nie znam ale aktualnie większość gier jest pisana pod MSowego DirectX. Gry, które są pisane z wykorzystaniem OpenGL/SDL można by było odpalić na Linuksach. Jednak jest to już zależne od dobrej woli producenta. Tak się dzieje w przypadku id Software, który daje możliwość natywnego odpalenia swych gier, jednak tacy jak np LucasArts, Bioware i Blizzard już takiej opcji nie dają. Poza tym za obecny stan odpowiadają także producenci sprzętu którzy olewają pisanie dobrych sterowników na platformy uniksowe/linuksowe, bo takiego Obliviona to aktualne sterowniki pisane na Linuksa raczej nie obsłużą.




Wymagania minimalne:
* Microsoft Windows 2000 (SP4) / XP / Vista
* Intel Pentium IV 2 GHz / AMD Athlon XP 2200+
* 512 MB pamięci RAM
* 10 GB wolnej przestrzeni na dysku
* Karta graficzna 128 MB z obsługą DirectX 9.0c
* LAN / Internet dla opcji Multiplayer
Konfiguracja rekomendowana:
* Microsoft Windows XP / Vista
* Intel Core 2 Duo E6400 / AMD Athlon 64 X2 4200+
* 1.5 pamięci RAM
* 10 GB wolnej przestrzeni na dysku
* Karta graficzna 256 MB z obsługą DirectX 9.0c
* LAN / Internet dla opcji Multiplayer

Jedynkę mam dopiero w "planie wydawniczym " . Cieszy , że wymagania nie są kosmiczne .
W ogóle tendencja godna poparcia - część druga ma mniejsze rekomendowane wymagania od jedynki .
To samo Crysis - Crytek Hungary zapowiada , że dodatek /osobna gra , ma mieć dużo mniejszy apetyt na wypasiony config .
Szkoda że to rzadkie przypadki , a większość programistów czymś takim jak porządna optymalizacja kodu nie zawraca sobie zbytnio głowy




No, C++ nauczyłem się w 1 noc i 1 dzień, a DirectX i OpenGL już umiem.


LOL To ty najpierw się DirectX nauczyłeś a potem C++....
OO prze ziom z Ciebie.. Zaawansowana obiektowość w 1dzień i ta cała reszta.. Nono i doświadczenie widzę, że też nabyłeś w 1dzień... No nic tylko pogratulować... No i oczywiście jaki speed grę jak NFS w kilka michów zrobisz. Co tam, że setki programistów, grafików i innych pracują po ok. 2lata nad taką grą.. Impossible is nothing... Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia!



Jak sam napisales, ta gra na razie nie ma celu, wiec nie ma co tu oceniac, zwlaszcza jak sie testuje. Przejde od razu do marudzenia.

1) Rozdzielenie aplikacji klienta i serwera kompletnie nie ma sensu. Taka technike stosuje sie tylko wtedy gdy np. serwer piszemy w innym jezyku programowania lub host nie ma zadnych grafik itd. - jest po prostu zwykla konsolowa aplikacja. Radze te dwa exeki polaczyc i zrobic wybor host - klient. Przez aktualne rozdzielenie, dwa razy niepotrzebnie z DirectX'a korzystasz i znacznie podnosisz wymagania sprzetowe.

2) Pomarudze teraz nad tematyka. Kolejny Mario? Moim zdaniem przydałoby się trochę innowacyjności i polepszenia silnika, jakies nowe rodzaje potworkow, plansz itd. To jest właśnie główna bolączka większości tychże klonów. Do jakości Mariosów Buziola jeszcze spoooooro brakuje niestety.



Nowe karty graficzne obsługują tekstury, które nie są potęgami 2... ba.. karty graficzne sprzed kilku lat już obsługiwały inne wielokrotności.. Jeśli nie wierzysz proponuje przeczytać choćby dokumentacje lub nawet książkę sprzed kilku lat np: "Programowanie gier w DirectX" 2003r



Witam, jak wiadomo (lub nie - ale to chyba nie możliwe ;p) tworzę dla społeczności GMClanu (i nie tylko, bo także programistów poważnych języków) silnik XenoN Core. Właśnie dobiega końca praca nad najnowszą wersją Dark Issue, którą poza GameMakerem będzie można użyć w c++ i delphi dla szybszego działania oraz do używania w XenoN EventGate, który jest moim autorskim sposobem na zabezpieczenie, przyspieszenie i rozszerzenie działania Waszych gier
Tak więc poszukuję maksymalnie dwóch osób do przetestowania SDK w c++ i dwóch do SDK w delphi. Osoby te POWINNY znać dobrze c++ lub delphi oraz umieć posługiwać się dobrze jakąś biblioteką graficzną (np. DirectX) bądź silnikiem graficznym (np. Ultimate3D), nie koniecznie 3D (np. SDL). Wybrane osoby jako pierwsze dostaną w swoje ręce całe SDK + dokumentację nowego silnika w wersji Beta i będą testować jego poprawne działanie w wybranym środowisku. Za udział w testach w niedalekiej przyszłości dostaną indywidualne klucze do płatnej wersji profesjonalnej (wciąż przygotowanej) za darmo. Mam nadzieję że znajdą się chętni o odpowiednich umiejętnościach.
Tak więc czekam na zgłoszenia i liczę na społeczność GMClanu - jak zawsze wierzę w Was ;D

Pozdrawiam
ΨΧΞ

Aktualni testerzy:
* getStringFromObject
* programista
* Yoda



Sory pomyliło mi się w tamtym poście. Chodziło mi o inncyh językach niż C++. A tak wogóle to jaki jest najlepszy język do tworzena programów i gier?
EDIT: Znalazłem jeszcze dwie ciekawe książki : Programowanie ekstremalne w C# i PROGRAMOWANIE GIER W DIRECT X. Czy moglibyście je też ocenić?



Zakupiłem ksiązke "Triki najlepszych programistow gier 3D" i jestem już w 6 rozdziale ale niestety nie moge skompilowac zadnego przykladu . Mianowicie do ksiazki zostaly dodane tzw. "biblioteki T3DLIB" ktore sa (ze wzgledu na zaawansowane techniki C++ tam zastosowane) dosyć trudne do skompilowania. Autor ksiazki juz na samym początku zaznacza że używając Visuala trzeba ustawic niski poziom błędow a także zainstalować DirectX SDK. Niestety mając Visuala 6 (ktory jest tam zalecany) i postępując według wskazowek autora nie udaje mi sie skompilowac pliku . Wyswietla mi sie lista 11 błędow z czego (prawie) wszystkie to errory C2664 i C2227. Poniżej podaje nazwy błędow i przyklady w kodzie:

Błąd:
C++



Szukam chętnych do robienia projektów których jeszcze niema na rynku może są ale mam pomysły na nowe funkcje do programu zainteresowanych proszę o kontakt na gg 5870966.Kogo szukamy.

Programista c++:
- min. roczne doświadczenie przy projektach tworzonych w językach C/C++
- znajomość środowiska VC++
- samodzielność i komunikatywność
Mile widziane:
- umiejętność programowania w technologii Java,Delphi
- znajomość MFC
- znajomość biblioteki STL
- znajomość UML
- doświadczenie w tworzeniu kontrolek ActiveX i DCOM


Programista delphi

- umiejętność programowania obiektowego
- dobra umiejętność programowania w Delphi

Mile widziane:

- praktyczna znajomość programowania w Delphi lub Java lub C++ ( np. wykonywanie prac informatycznych, praca na zlecenie, własne projekty, uczestniczenie w projektach Open Source)
- znajomość baz Oracle, PostgreSQL


Programista gier

Od kandydatów oczekujemy:
- Znajomości języków: Java (J2ME) lub C++ lub C#
- Znajomość M3G (JSR-184), będzie dodatkowym atutem
- Znajomość OpenGL lub DirectX będzie mile widziana
- Umiejętność optymalizacji kodu
- Zainteresowanie tworzeniem gier

Projektant stron

Wymagania:
Znajomość technik tworzenia serwisów internetowych (strony, sklepy)
Umiejętność tworzenia grafiki komputerowej
Umiejętność tworzenia reklam i prezentacji
Doświadczenie w pozycjonowaniu stron


Jeśli jest ktoś zainsteresowany proszę o kontakt numer gg 5870966 praca dla chętnych.




DirectX 10 oferuje bardzo dużo efektów w grach które nie są wykorzystywane przez programistów.
http://pclab.pl/art26921.html
A tak w ogóle to ten DX10 to umożliwia raczej szysze robienie gier.

A mówisz to z pozycji developera? Czy od tak?
To jest właśnie rozmowa na tematy o których nie ma się bladego pojęcia ale się pisze ,a później pełno legend. Ja sam jeszcze teraz nie odważyłbym się napisać czegoś o ogl czy dx bo zwyczajnie znam je pobieżnie. A artykuły o dx czy ogl to nie na pclabie....
Ten post był edytowany przez revcorey dnia: 25 Lipiec 2008 - 21:42




Programów korzystających z CUDA zdaje się nie ma wcale. A przypomnę pieprzą o tych CUDA-ach już 1,5 roku. ATI jest o tyle lepsze, że tak nie trąbi i nie robi afery o możliwościach swoich GPU zgodnych z DirectX 10 a które też maja podobne właściwości co GPU Nvidii zgodnych z CUDA.
mówić sobie mogli 1.5 roku - dopiero niedawno wyszło oficjalne wsparcie dla tej technologii w postaci sterów i SDK
ATI pewnie jest zdolne do podobnej technologii - ale jeśli nie wykupią licencji od Nvidii (czego raczej nie zrobi) to nie wypuści 100% kompatybilnej wersji na swoje karty - a to co wkurwia programistów to właśnie brak jednej wspólnej wersji


Czyli póki co mamy szczekanie marketingowców, zero konkretów.
standard ;)


PS. chodzi mi przede wszystkim że Nvidia sama nie zrobiła albo odpowiedniego Plug in- u do stosownego programu albo nie stworzyła odrębnego programu pełnego, bezpłatnego programu do tworzenia archiwów lub konwersji video (niby jakiś pogram udostępniła tylko że był chyba jeszcze wersja testowa i chyba w dodatku ledwo trial)
a czemu ma to robić? wystarczy, że zaprezentowała możliwości, udostępniła SDK i teraz reszta w rękach innych
to tak samo jakbyś oczekiwał, że Nvidia zabierze się za pisanie gier na swoje karty - bez sensu



Na początek naucz sie jakiegoś języka programowania np. C,C++
Potem, jak już nieco liźniesz możesz próbować WinApi, SDL, czy choćby biblioteke allegro(do tworzenia gier 2d)
No a potem, jak Cię to nie przerośnie to możesz się brać za OpenGl czy DirectX :D

Jak zamierzasz iść tą drogą, to nie łódź się że napiszesz Crysisa w 2 miesiące , to są lata ciężkiej pracy.

Pozdrawiam



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)