Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Pytaj w serwisie. Jeżeli krzykną sobie 3/4 ceny obiektywu to można spróbować czegoś innego, choć to nie łatwe.
We wszystkich takich urządzeniach znajduje się EEPROM, który po prostu należy zapisać za pomocą odpowiedniego programatora. Jeżeli tylko nie jest zintegrowany z jakimś innym scalakiem i można zdobyć plik z surowym obrazem scalaka, to można znaleźć człowieka z programatorem który to zrobi. Oczywiście jeżeli układ jest wlutowany to przyda się zręczniejszy haker z lutownicą igłową
Gdy wszystkie metody zawiodą, napisz mi wiadomość.




(ściągnąłem najnowszą wersję BASCOM'a ze strony Atmela)

A skąd BASCOM na stronie Atmela?

Co do zakładki - najpierw kompilacja programu [F7] , później uruchamiasz programator [F4]

W okienku programatora masz trzy zakładki FlashROM, EEPROM, Lock and Fuse bits (poprzednio pisałem z pamięci - i się pomyliłem. Przepraszam)

Pozdrawiam!



Witam

Potrzebuje zaprogramowac kosc eeprom M95080 przez ISP, posiadam willema 4 z ISP jak sie do tego zabrac (byc moze tym programatorem nie dam rady tego zrobic?), poprosze o wskazowki?czy moze 95080 to to samo co 93c66? Kosc znajduje sie w sterowniku Airbag od xsary picasso z 2003r. 2.0 HDI (oczywiscie do willem posiadam klips i przewodziki do ISP)...prosze o pomoc?



W katalogu w którym znajduje się plik Eprom.exe powinien znajdować się również pliki Dlportio.dll orz Dlportio.sys. Pliki te znajdują się w programie do obsługi programatora.(program jest spakowany). Sprawdź czy rozpakowując nie przeniosłeś tylko plik exe. pozostawiając pozostałe.
Brak tych plików powoduje bład jaki opisałeś. Wszystkie trzy muszą być w jednym katalogu.
Pozdrawiam!



Uno CLIP 98r silnik 146.C7.000 komputer marelli IAW G7........

Po wizycie w serwisie na komputerze widniał napisa "Błąd sterownika(uszkodzonie EPROM)"
jak wymienić sterownik którego nei ma na rynku.... Ale jako, ze jestem elektronikiem nie poddam sie tak łatwo:)
komputer powędrował na stół operacyjny:D po otwarciu pacjenta ukazuje się wnętrze:)


Procek Motorola i nasza pamiec EPROM (na podstawce)
Pamięć to 27C256-20 z architekturą 32kb*8 posiadająca 256kb z szyną 8 bitów.
pamięć EPROM kasowalna UV za pomocą silnego promienia UV.

Pamięć zawiera informacje o danych z czujników ich poprawnym działaniu w przypadku uszkodzenia czujnika bądz pamięci procesor przechodzi w tryb awaryjny korzystająć z awaryjnej mapy wtrysku zapisane w pamięci wewnętrznej procesora.

Pamięć 27C256 u mnie w sklepie kosztuje 16zł programowanie pamięci wymaga specjalnego programatora ponieważ otwarcie bramki wymaga skoku napiecie z 3,3V do 18V (mozna spotkać wartosci od 15 do 21V) . tym samym urządzeniem można odczytać pamięć.

Ponieważ nie jestem pewny rezultatów wstrzymam się jeszcze ale jak bedzie OK zrobię manuala krok po kroku z fotkami jak reperować sterowniki seri G6/G7



fijar, to używasz boxa czy używasz flasher dejana jesli tak to jakiego ?
Jesli kabel jest ok sroboj programami rolis,geoflasher,knock , co do eepromu to w 5110 możesz mieć problem bo raczej nie wgrasz bez programatora (bo z nokiasp tez są problemy)
Telefon przedtem był ok, jesli tak to musisz go ruszyć , moze czasem być padnięta bateria jak sam zaznaczyłeś tez wtedy program nie zobaczy telefonu żaden.
Tak pozatym Boxic, trzymaj sie tematu a nie wszczynaj głupich dyskusji



mattey, ja widze ze kazdy spe mówi cos innego moze latwiej bedzie jak rozbiore i to zrobie sam
poprzednio powiedziano:

Musisz odczytać zawartośc eepromu typu 93C56 i odpowiednio wyedytować komóki pamieci w Adresie $00 - $1F :wink: To po co będe wywalał sobie 2000pln na programator jesli moge to zrobic jdm :/ ?
Jesli chodzi o sumy kontrolne to kolesie z DVHK twierdzą ze jest cos takiego i poprostu po wyedytowaniu nie cofnie licznika
n0kL0rD, chodzi o to zeby cofnąc samemu licznik a nie wywalać 2p tys na copy :|



Zdaje się że na forum rcgroups.com opisano jak przywrócić oryginalny EEPROM bez programatora.

1) włączyć aparaturę z wciśniętym klawiszem EXIT (wyczyści pamięć modeli)
2) uruchomić kalibrację drążków (opisana w wątku o Turnigy - http://pfmrc.eu/viewtopic...6223&start=270)

- niestety nie sprawdzałem.... może kiedyś, ale na razie nie mam takiej potrzeby. Może komuś się przyda



; - )

Nie zgrasz zawartości eepromu, ponieważ nie jest emulowany we flashu tylko w osobnej kostce (24c16)
Musisz mieć programator (prosty, na interfejsie i2c, wystarczy masa, stabilne +5v (ze stabilizatora 78L05) odczyt, zapis) eepromu nie trzeba wylutowywać...

Ale przed taką zabawą najpierw spróbuj Eeprom Tool 3.1 oraz przywróc ustawienia fabryczne NokiaToolem czy Winteslą, jak nie pójdzie to dopiero baw sie programatorem...



Nie martw się, da się uratować. Osobiście zrobiłem 3 szt. z podobnym objawem. Musisz wgrać eprom programatorem(swego czasu wrzuciłem epromy do większości Sagemów na forum) następnie użyć SagemDoctora do obliczenia sum kontrolnych i wszystko wróci do normy.
Po szczegóły odsyłam do strony http://www22.brinkster.com/mysagem/pb.html


PS. czytaj posty-powinien byc mój opis które sumy kontrolne do jakich fonów wyliczyć...



Cytat:
Pragmatycznie do tego podchodząc to jest bardzo dużo. Sprawa opiera się (z tego co ja kojarzę) na niewielkich modyfikacjach (fizycznych) na jakimś układzie scalonym, bądź wgranie programatorem eeprom odpowiednich ustawień. Pracowałem swojego czasu w serwisie komputerowym i programowanie eepromów jest banalne (kasowaliśmy za to 30pln) - tak więc aby wyszło z tego 1200pln. to słabo sobie wyobrażam co jeszcze tam może tyle kosztować. Ale może źle do tego podchodzę, w końcu płaci się za wiedzę głównie (cudzą) i tylko częściowo za pracę :)

No nic, ale w takim razie spytam - ma ktoś jakieś doświadczenia z Geko? Albo inaczej - znacie jakieś punkty w Polsce - godne polecenia - które się chiptuningiem zajmują?
wgranie jest tanie, ale czesto w niektorych rozwiazaniech dochodzi koszt boxa - sterownik mam program oryginalny, a sygnaly sa modyfikowane po drodze. Rowniez nie jest to drogie, z punktu widzenia elektronika.

Droga jest hamowania i wiedza, jak oprogramowac na nowo, by dzialao, nie dymilo, ni espulo auta i by byla poprawa...

tak jak w kawale, gdzie gosc naparawial auto (szafe, kran, cokolwiek) za pomoca jednego uderzenia mlotkiem. Bral 100PLN. Klient sie zburzyl, ze drogo itp jak za uderzenie. Na to gosc, ze uderzenie kosztuje 5, zas 95 wiedza, gdzie uderzyc ;)




  Cytat:
Ja nie mówię ze R/W jest możliwy ja tylko mówię ze ze kości eprom i eeprom są programowane przez użytkownika. EPROM są też dwa typy z okienkiem i bez. Jak będą bez okienka to reset będzie niemożliwy czyli nie będzie można wgrać nowego fw. A jeśli chodzi o programowanie tych kości to na pewno bedzie trudniej bo przecież trzeba zmienić napięcie zasilania aby programować kości eprom i eeprom. Ten z okienkiem to EPROM (typowe symbole to 27Cxxx), bez okienka elektrycznie kasowany EEPROM (28Cxxx). Do typowych zabawek mam programator z podstawką, jednak lajtona trzeba gryźć inaczej skoro jak ktoś sugeruje, pamięć zintegrowana jest z prockiem.



w 156 TS z ECu bardzo trudno jest wyciagnąć PIN.
- należy odczytać go z eepromu 24c16 a w tym ECU jest hybryda.
- o wiele łatwiej jest odczytac PIN z puszki immobilizera.
- tam eeprom to zwykły 93c56 w technologii SMD, 8 nózkowy.
- lepsze programatory czytają takie eepromy bez wylutowania.

--
http://img49.imageshack.us/img49/866...irsthh2.th.jpg



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)