Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Potrzeba powstania w Zyrardowie placówki przedszkolnej istnieje. Ważną jednak kwestią jest jakość działań - dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, co łączy się z wykwalifikowaną, aktywną kadrą pedagogiczną. Kto będzie prowadził zajęcia z dziećmi, czy już wiesz? Inną kwestią jest program pracy takiego przedszkola - na czym Twój będzie się opierał? czy możesz go przedstawić? Wspominasz o nauce przez zabawę - a przecież to w dzisiejszych czasach standard. Jak będzie wyglądał rozkład dnia? Jaka lokalizacja i wyposażenie w pomoce i zabawki? A plac zabaw - czy będzie a jeśli tak, czy bezpieczny i w co wyposażony? Wspomniałaś także o kateringu - z tego, co wiem, przedszkola publiczne posiadają własne kuchnie i podlegają kontroli SANEPIDU. Z usług jakiej firmy kateringowej chcesz korzystać? Piszesz o zajęciach dodatkowych takich jak: j. angielski, taniec, rytmika - to również standard w publicznych przedszkolach, zatem....jesli angielski to jaką metodą, jak często, kto będzie prowadził, w jakiej cenie? Podobnie z rytmiką i tańcem ...kto, za ile, czy też w cenie czesnego? I ostatnie - jakie czesne miesięczne?
Potrzeba placówki przedszkolnej istnieje ...ale placówki profesjonalnej, z rzetelnie pracującą kadrą, bezpiecznej dla dziecka i otwartej na jego potrzeby.
Pozdrawiam.
dziekuje to milo slyszec takie slowa....
mary tu zadzialala solidarnosc wspolpracownikow....franek na pewno ci sie nie uwsteczni a bedzie bodzcem dla innych dzieci do kierowania sie w strone rozwoju
zajecia w przedszkolu powinny wygladac tak jak opisuje to moni, krotkie tematy, wszystko w formie zabawy, jesli franio sie nudzi widac ze pani ma slabe pomysly, albo moze mlodsze dzieci nie maja swiadomosci tych zabaw tez jeszcze i im wszystko jedno
cytat:
W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
4) pozostały czas - dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).
za: http://lex.pl/serwis/du/2009/0017.htm
polecam w wolnym czasie lekture, malo tego jest o przedszkolu
http://images21.fotosik.pl/374/3c8a6ea7187c9e80m.jpg
"Moje pierwsze zabawy matematyczne" zaliczyć można do grupy korepetytorów, czyli programów aktywnie współpracujących z uczniem. Programy takie w całości lub w obrębie dobranych przez nauczyciela fragmentów realizują proces nauczania. Zgodnie z wymogami dydaktyki muszą one spełniać określone zadania dydaktyczne: zaznajamiać z nowym materiałem, zapewniać jego utrwalanie, kontrolę i ocenę stopnia opanowania wiedzy, podejmować działania korektywne. Asystując uczniowi na podobieństwo korepetytora wpływają więc na dobór i kolejność etapów pracy, za pośrednictwem wskazówek naprowadzają na właściwą odpowiedź, poprawiają odpowiedzi błędne, sugerują lub uniemożliwiają dokonywanie określonych wyborów, wyjaśniają swoje decyzje itp. Ma to szczególne znaczenie w przypadku oprogramowania przeznaczonego dla najmłodszych dzieci, które nie potrafią jeszcze samodzielnie decydować o tym, czego i jak się uczyć.
Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a jego celem jest wspomaganie kształtowania umiejętności dziecięcego liczenia. Autorzy podzielili program na cztery bloki tematyczne, które następująco opisali:
1. wspomaganie rozwoju umiejętności liczenia obiektów,
2. kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania,
3. ustalanie, gdzie jest więcej albo mniej, równoliczność,
4. stosowanie wszystkich umiejętności łącznie.
Bloki zawierają różnorodne ćwiczenia matematyczne (w opisie nazwane zadaniami). Uczniowie mogą z nimi pracować w dwóch alternatywnych częściach: "Droga" i "Pociąg".
Zgodnie z sugestią autorów podstawową część - "Drogę" - powinno wybrać dziecko korzystające z programu po raz pierwszy. "Droga" zawiera ćwiczenia ułożone sekwencyjnie, tzn. z kolejnym zadaniem uczeń pracuje po rozwiązaniu poprzedniego. Przejście do poszczególnych bloków tematycznych odbywa się również sekwencyjnie, a każdy z nich rozgrywa się w innej scenerii.
http://rapidshare.com/files/37797424/Moje_pierwsze_1_2_3.part1.rar
http://rapidshare.com/files/37801948/Moje_pierwsze_1_2_3.part2.rar
http://www.oss.wroc.pl/biuletyn/ebib04/moje123.gif
"Moje pierwsze zabawy matematyczne" zaliczyć można do grupy korepetytorów, czyli programów aktywnie współpracujących z uczniem. Programy takie w całości lub w obrębie dobranych przez nauczyciela fragmentów realizują proces nauczania. Zgodnie z wymogami dydaktyki muszą one spełniać określone zadania dydaktyczne: zaznajamiać z nowym materiałem, zapewniać jego utrwalanie, kontrolę i ocenę stopnia opanowania wiedzy, podejmować działania korektywne. Asystując uczniowi na podobieństwo korepetytora wpływają więc na dobór i kolejność etapów pracy, za pośrednictwem wskazówek naprowadzają na właściwą odpowiedź, poprawiają odpowiedzi błędne, sugerują lub uniemożliwiają dokonywanie określonych wyborów, wyjaśniają swoje decyzje itp. Ma to szczególne znaczenie w przypadku oprogramowania przeznaczonego dla najmłodszych dzieci, które nie potrafią jeszcze samodzielnie decydować o tym, czego i jak się uczyć.
Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a jego celem jest wspomaganie kształtowania umiejętności dziecięcego liczenia. Autorzy podzielili program na cztery bloki tematyczne, które następująco opisali:
1. wspomaganie rozwoju umiejętności liczenia obiektów,
2. kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania,
3. ustalanie, gdzie jest więcej albo mniej, równoliczność,
4. stosowanie wszystkich umiejętności łącznie.
Bloki zawierają różnorodne ćwiczenia matematyczne (w opisie nazwane zadaniami). Uczniowie mogą z nimi pracować w dwóch alternatywnych częściach: "Droga" i "Pociąg".
Zgodnie z sugestią autorów podstawową część - "Drogę" - powinno wybrać dziecko korzystające z programu po raz pierwszy. "Droga" zawiera ćwiczenia ułożone sekwencyjnie, tzn. z kolejnym zadaniem uczeń pracuje po rozwiązaniu poprzedniego. Przejście do poszczególnych bloków tematycznych odbywa się również sekwencyjnie, a każdy z nich rozgrywa się w innej scenerii.
http://rapidshare.com/files/37797424/Moje_pierwsze_1_2_3.part1.rar
http://rapidshare.com/files/37801948/Moje_pierwsze_1_2_3.part2.rar