Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />odpowiedzialni wladcy versus nasiona szatana, ujecie kolejne

">- Działamy trzytorowo. Wystosujemy list do szkół z apelem, aby włączyć temat dopalaczy do programów profilaktycznych. Placówki będą organizować konferencje, pogadanki, kolportować ulotki i materiały informacyjne - mówi kurator. - Druga akcja to szkolenia w każdym powiecie dla pedagogów z podstawowych wiadomości w tym zakresie. A trzecia to duże szkolenia dla 200 nauczycieli, jak budować programy profilaktyczne i wychowawcze dla uczniów.


Więcej... http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,84 ... z11i7RYDOp


wiadomo, edukacja to podstawa. wrog jest tak potezny, ze walke zaczynami od dolu.
do boju, polsko!



" />http://www.gazetawyborcza.pl/1,75248,4617788.html

Szatan siedzi w dyni
Według kuratorki ze Słupska świętowanie Halloween "może być pierwszym krokiem do inicjacji w świat demoniczny".

Lucyna Sroczyńska, dyrektor słupskiej delegatury Kuratorium Oświaty w Gdańsku, rozesłała do szkół list, w którym wyraża "zdumienie, że w niektórych szkołach praktyki związane z Halloween weszły na stałe do programu imprez".

Napisała: "Niepokojące jest to, że odradzanie się starych zwyczajów następuje pod płaszczykiem zabawy. (...) Ze smutkiem należy uświadomić sobie fakt, że Halloween jest kultywowany także w katolickiej Polsce. Ta dobra zabawa może być pierwszym krokiem do inicjacji w świat okultystyczny czy demoniczny".

Jej zdaniem "rodzice i nauczyciele powinni ze szczególną troską pielęgnować w dzieciach piękno polskiej i katolickiej tradycji".

- Bzdura! Dla dzieci to tylko zabawa - mówi Adam Kalbarczyk, dyrektor społecznego gimnazjum i liceum z Lublina. Jego uczniowie organizują sobie Halloween tuż przed dniem Wszystkich Świętych. Jest dyskoteka, na którą przebierają się w duchy, oraz wspólne oglądanie dopuszczonych przez nauczycieli horrorów. - Żyjemy w świecie wielokulturowym. Problem może by był, gdybyśmy traktowali sprawę poważnie, a Halloween obchodzili jak święto. Ale to tylko metoda na oswajanie śmierci poprzez zabawę - dodaje Kalbarczyk.

Danuta Wyrwas, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 4 w Słupsku: - Dla nas liczy się program wychowawczy konsultowany z radą rodziców. Jak będzie tam Halloween, to niezależnie od listów z kuratorium będziemy się podczas niego bawić. Na szczęście u mnie problemu nie ma. Halloween był kilka lat temu, ale się nie przyjął. Prywatnie to mnie list dyrektor Sroczyńskiej dziwi. Przecież to tylko zabawa. Co za różnica, czy dzieci się przebiorą za ducha, czy za kowboja?

Sroczyńska, zanim objęła stanowisko w kuratorium, była katechetką. Sprawą Halloween zajęła się - jak mówi - na prośbę słupskich nauczycieli i rodziców uczniów. Podobno rodzice buntowali się, że ich dzieci muszą uczestniczyć w Halloween, a angliści wymagali przynoszenia na lekcje wydrążonych dyń.

Halloween w szkołach ostatnio ma pecha. Niedawno pisaliśmy w "Gazecie", że urzędniczka z MEN (też katechetka) nie chciała dopuścić podręcznika do angielskiego, bo zawierał lekcje o Halloween - według niej "niezgodne z naszą tradycją". Angliści nie mogą jednak z tego zrezygnować. Bo ucząc języka, uczą również kultury anglosaskiej.

Sroczyńska tłumaczy nam, że niczego szkołom nie zabrania: - Na lekcjach angielskiego można wspomnieć o Halloween. Ale bezpieczniej, kiedy się nie będzie urządzało takich imprez.

Co jest w Halloween niebezpieczne?

- Wywodzi się z tradycji celtyckiej, a kapłani celtyccy oddawali cześć "panu zmarłych" - Sroczyńska wyjaśnia. - Z tej tradycji korzystają sataniści, tej nocy odprawiają swoje czarne msze. Jeśli szkoła będzie w to wprowadzała od najmłodszych lat... Zabawy nie są niegroźne, ale z czasem mogą przybrać inne formy. A szkoła ma być bezpieczna.

Religia katolicka też uczy o szatanie. Czy też jest niebezpieczna?

- Uczy o szatanie, ale nie oddaje mu czci. Jezus powiedział o sobie: "Ja jestem bogiem żywych", więc nie zmarłych. To coś innego. Mówmy dzieciom o miłości, a nie o śmierci i kościotrupach - dodaje kuratorka.

O. Tomasz Dostatni, dominikanin: - Nie widzę niebezpieczeństwa w Halloween, skoro jest traktowane jako element zabawy, są przecież różne prądy kulturowe. Chrześcijańskie podejście do zmarłych tym się m.in. różni od tradycji Halloween, że my nie mamy kultu zmarłych. Mamy modlitwę za zmarłych i wiarę w zmartwychwstanie. Ale i w religii katolickiej, i w polskiej kulturze jest dużo elementów śmierci, umierania. Najprostszy przykład: Chrystus umiera na krzyżu. Z tego bierze się nowe życie, ale przecież najpierw jest śmierć.



" />Warsztaty dla rodziców i nauczycieli dzieci z ADHD
i Zespołem Aspergera

Warszawa 6 marca 2010r

Organizator
Centrum Doradztwa i Edukacji SUKCES


Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość poznania skutecznych metod pracy
i postępowania ze swoim dzieckiem (w oparciu o procedury modyfikacji behawioralnej).
Przekazane metody pracy sprawdzają się doskonale w stosunku do każdego trudnego dziecka, przeznaczone są zatem również dla rodziców nie mających dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera ale borykających się z problemami wychowawczymi.
Wykłady i zajęcia poprowadzi :
- Joanna Andrzejewska autorka wielu artykułów na tematy wychowawcze. Wielokrotne wypowiedzi dla TVP II i TVN oraz Polskiego Radia pr. I. Ostatnio stała współpraca z portalem "Miasto Dzieci". Ukończone kursy: Psychologia Osobowości; ADHD jak radzić sobie z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu; Kompleksowy Model Pracy z Dziećmi z ADHD i Zaburzeniami Opozycyjno-Buntowniczymi; Kurs Dennisona I i II stopień; Techniki Efektywnego Uczenia Się; Specyfika Pracy z Osobami Psychicznie Chorymi; Zastosowanie Integracji Sensorycznej w Zaburzeniach Rozwoju Mowy u Dzieci od Trzeciego Roku Życia; Neurobiologiczne Podstawy Procesów Integracji Sensorycznej i Podstawowa Ich Ocena; Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi- Polski Instytut Terapii Integratywnej ,Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci – DCP.
Założycielka placówki terapii dzieci i młodzieży z ADHD i Zespołem Aspergera. Prowadzi otwarte grupy wsparcia dla rodziców i nauczycieli borykających się z trudnymi zachowaniami dzieci.



Program
- praca na pozytywach
- jak poradzić sobie z objawami nadruchliwości, impulsywności i zaburzeń koncentracji czyli ‟okulary”
- skuteczne wydawanie poleceń i ich egzekwowanie
- praca na pochwałach
- nauka nowych zachowań
- jak zachować się w trakcie wybuchu złości i agresji
- jak zbudować system nagród i konsekwencji
- zasady
- współpraca rodzic – szkoła, jak rozmawiać ze szkołą, wychowawcą
- prawa i obowiązki ucznia z ADHD
- diagnozowanie ADHD
- Zespół Aspergera – ADHD: podobieństwa i różnice, agresja, omówienie narzędzi diagnostycznych przy Zespole Aspergera
Miejsce:
Warszawa
Centrum Doradztwa i Edukacji SUKCES
AL. KEN 98m9
(dojazd metrem stacja Ursynów wejście przez ochronę)
Opłaty
Koszt
150 zł przy zgłoszeniu i wpłacie do 1 marca 2010r,
170 zł przy zgłoszeniu i wpłacie po 1 marca 2010r
Wpłaty prosimy kierować na nr konta:
mbank: 85 1140 2004 0000 3602 53360405
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia i opłacenie udziału najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
Kontakt i informacje dodatkowe

Adres e mail:
www.sukces-konferencje.pl



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)