Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Obecnie na terenie naszej gminy działa sześć świetlic opiekuńczo-wychowawczych: przy Szkołach Podstawowych Nr 1 i Nr 2 w MUROWANEJ GOŚLINIE, w Łopuchowie i w Długiej GOŚLINIE, w budynku świetlicy wiejskiej w Uchorowie oraz przy parafii pw. Najwyzszego Arcykapłana Jezusa Chrystusa na Zielonych Wzgórzach.
Czas pracy poszczególnych świetlic jest zróżnicowany. Świetlice są dostępne przez 4 dni w tygodniu ( z wyjatkiem jednej - 3 dni) w godzinach popołudniowych. Powstały w celu zapewnienia opieki dla dzieci m.in. z rodzin z problemami oraz znajdujacych się w trudnej sytuacji. Opiekunowie podczas zajęć realizują programy profilaktyczne, pomagają w odrabianiu lekcji, organizaują zajęcia plastyczne itp.
Pozdrawiam
Dorota Brajewska
Starszy specjalista ds. opieki zdrowotnej, zapobiegania uzależnieniom
oraz dotacji udzielanych z budzetu Gminy
tel. 061 8112845
e-mail: d.brajewska@murowana-goslina.pl
" />proszę o plan pracy dydaktyczno- wychowawczej do klasy I szkoły podstawowej dla dziecka z upośledzeniem w stopniu lekkim
" />AKTUALNOŚCI - PISMO W SPRAWIE REKOLEKCJI WIELKOPOSTNYCH
Mazowiecki Kurator Oświaty
Warszawa, AL Jerozolimskie 32
Warszawa, 25 lutego 2009r
Państwo
Dyrektorzy szkół podstawowych,
gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych
Województwa mazowieckiego - wszyscy -
Dotyczy: rekolekcji wielkopostnych dla uczniów uczęszczających na lekcje religii
Szanowni Państwo.
- dla dzieci i młodzieży uczęszczającej m lekcje religii w szkole, zbliża się okres rekolekcji wielkopostnych. Uczniowie Ci uzyskują trzy dni zwolnienia z zajęć szkolnych w celu uczestniczenia w rekolekcjach â ç 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992r w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz.U. z 1992r Nr 31, póz., 155 ze zmianami)
Cytowany przepis określa, iż pieczę nad uczniami w tym czasie sprawują katecheci.
Jest to bardzo trudne zadanie i ogromna odpowiedzialność.
(...i teraz kurator uzupełnia przepis MinistraâŒ)
W związku z powyższym, podobnie jak w latach poprzednich, zwracam się do Państwa Dyrektorów o umożliwienie uczniom udziału w rekolekcjach i włączenie do opieki nad uczniami także innych nauczycieli. Bardzo proszę również o nawiązanie ścisłej współpracy z proboszczami parafii organizującymi rekolekcje dla uczniów Państwa szkół w celu optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na rekolekcje.
W czasie trwania rekolekcji wszystkim uczniom szkoły należy zapewnić bezpieczeństwo. Zgodnie z art. 39 ust. pkt 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. âŸo systemie oświatyâ Dz.U. z 2004r, Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) oraz ç 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 dyrektor szkoły zapewnia bezpieczne uczestniczenie w zajęciach organizowanych przez szkołę wszystkim uczniom zarówno w szkole jak i poza szkołą.
PRZECIEŻ ORGANIZATOREM REKOLEKCJI NIE JEST SZKOŁA PANIE KURATORZE - pożal się ich Boże - OŚWIATY
Czas ten winien być wykorzystany przez nauczycieli do lepszego poznania swoich wychowanków, budowanie dobrego klimatu, ożywienia norm istniejących w szkole, ustalenia pozytywnych postaw w relacji z innymi, uwrażliwienia na problemy innych, podejmowania trudu i wyrzeczeń dla innych, umożliwienia obserwacji wychowanków, ich zachowań poza szkołą oraz formułowanie ewentualnych uwag i wniosków do modernizacji programu wychowawczego szkoły.
Z wyrazami szacunku
Mazowiecki Kurator Oświaty
mgr inż. Karol Semik
-------------------
(wszystkie wytłuszczenia i podkreślenia w tekście moje).
=============================
Chyba panu kuratorowi za dużo posypano łepetę popiołem wielkopostnym bo zdurniał już klęcznik jeden dokumentnie.
Nie dosyć że poprawia rozporządzenie Ministra to jeszcze wymusza (delikatnie) angażowanie innych (poza katechetami) nauczycieli do sprawowania opieki.
Poza tym podżega i narusza prawo polecając angażowanie personelu pedagogicznego szkoły do zabezpieczania "imprezy" przez szkołę nie organizowanej.
" />Serdecznie zapraszamy na kolejne, organizowane przez nasz osrodek szkolenie METODA DOBREGO STARTU M. BOGDANOWICZ
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, klas integracyjnych.
Miejsce: CWRO
Termin: 29 â 30 listopad 2010r. (poniedziałek, wtorek)
Czas trwania: 14 h
Koszt: 300 zł
CEL SZKOLENIA:
Informacja o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji , diagnozie i terapii.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):
1. Geneza metody Dobrego Startu
- film holenderski "Le Bon Depart"
2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS)
1.Założenia Metody Dobrego Startu.
2.Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji
3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS â omówienie i ćwiczenia praktyczne
1.Rodzaje zajęć i ćwiczeń
2.Struktura zajęć - film "Metoda Dobrego Startu"
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego
1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż)
2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż)
3. Litery/ cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci 6 -10 letnich)
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS
1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
2. Dobór i liczebność grupy.
3. Czas trwania zajęć.
4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć
1.Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie.
Szkolenie prowadzi prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz - psycholog kliniczny dziecięcy, profesor w Instytucie Psychologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, była wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawski Oddział Nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji oraz Wyższą Szkołę Społeczno- Ekonomiczną.
Więcej informacji oraz zapisy na naszej stronie http://www.cwro.edu.pl, e-mail cwro@cwro.edu.pl lub telefonicznie 022 847- 95-42/41.
Serdecznie zapraszamy
" />
">solitude, masz rację, pedagogika to bardzo ograniczony kierunek i prawdę mówiąc niezbyt ambitny - przedszkole przez pierwsze kilka lat, a potem klasy 1 - 3.
Żeby nauczac w klasach I-III trzeba skonczyc pedagogike wczesnoszkolna.
Żeby nauczac w przedszkolu trzeba skonczyc pedagogike przedszkolna.
Czasy sie pozmienialy... od ładnych paru lat mamy reforme i dostaja fiola ze specjalizacjami. NIe wiem Sweet skąd masz takie wiadomosci ze tzreba trzy lata przepracowac w przedszkolu zeby przejsc do szkoly? No chyba ze masz pedagogike przedszkolna to wtedy w przedszkolu dopracujesz do emerytury ...ewentualnie w szkole dostaniesz zerowke.
Generalnie zazwyczaj robi sie licencjat z konkretnej specjalizacji pedagogicznej a potem dwuletnie studia magisterskie z pedagogiki ogolnej.
Mozna tez pociagnac normalnie 5letnie .
Nie wiem czy to kierunek ograniczony i niezbyt ambitny ... moze dla nieambitnych ludzi tak jest. Ja akurat skonczylam go z przyjemnoscia.
A żeby nie byc goloslowna ....
">PEDAGOGIKA 3
Struktura studiów 5-letnie jednolite magisterskie
Plan studiów przedmioty kierunkowe: wstep do pedagogiki, doktryny pedagogiczne, filozoficzne koncepcje czlowieka, psychologia ogólna, historia oswiaty, teoria nauczania, teoria wychowania, pedagogika porównawcza, socjologia wychowania, psychologia spoleczna, wprowadzenie do andragogiki, pedagogika specjalna, pedagogika spoleczna, etyka, psychologia wychowawcza, metodologia badan pedagogicznych, seminarium magisterskie, psychologia rozwojowa, pedagogika ogólna, psychologia wychowawcza;
przedmioty specjalizacyjne w zakresie wybranych bloków tematycznych:
pedagogika opiekuncza: pedagogika opiekuncza, deontologia pedagogiczna, podstawowe techniki komunikowania, srodki masowego przekazu w wychowaniu, diagnostyka opiekunczo - wychowawcza, wybrane problemy niedostosowania spolecznego, psychologia kliniczna teoria wychowania w srodowisku pozarodzinnym, elementy logopedii, metodyka pracy opiekunczej, techniki terapeutyczne w pracy opiekunczo-wychowawczej, wybrane elementy prawa rodzinnego, opiekunczego i nieletnich, metodyka zajec korekcyjno - kompensacyjnych, poradnictwo wychowawcze i rodzinne, warsztaty umiejetnosci wychowawczych.
resocjalizacja: pedagogika resocjalizacyjna, psychologia kliniczna i spolecznego niedostosowania, psychopatologia z elementami psychiatrii, prawne podstawy resocjalizacji, metodyka pracy resocjalizacyjnej, metody diagnozy i terapii pedagogicznej, metodyka pracy korekcyjnej z dzieckiem z zaburzeniami w zachowaniu, metodyka resocjalizacji w srodowisku otwartym, elementy logopedii, patologie spoleczne z elementami kryminologii, higiena pracy pedagoga specjalnego, seminarium pedagogiczne, metody i techniki pracy terapeutyczno-wychowawczej z rodzina.
poradnictwo: poradoznawstwo, metody pracy doradcy, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w aspekcie poradnictwa, podstawy wiedzy o malzenstwie i rodzinie, poradnictwo rodzinne, metody diagnozy i terapii pedagogicznej uczniów klas mlodszych, praca z dzieckiem niedostosowanym spolecznie, orientacja i poradnictwo zawodowe, metodyka nauczania przedmiotu przysposobienie do zycia w rodzinie, treningi relaksacyjne i interpersonalne, psychopatologia rozwoju, fizjologia okresu dojrzewania, wybrane zagadnienia z prawa rodzinnego i ustawodawstwo szkolne, metody poznawania srodowiska rodzinnego.
andragogika: andragogika ogólna, dydaktyka doroslych, edukacja kulturalna doroslych, oswiata doroslych w Polsce i na swiecie, metodyka upowszechniania wiedzy, metodyka doskonalenia zawodowego, metodyka pracy psychologiczno- pedagogicznej z bezrobotnymi, psychologia rozwojowa doroslych, socjologia pracy, wybrane zagadnienia ekofilozofii, wybrane problemy gerontologii, problemy aktywizacji i rozwoju spolecznosci lokalnych, techniki reklamy, teorie komunikacji, podstawy prawne edukacji doroslych podstawy teorii organizacji i zarzadzania, wybrane zagadnienia kultury wspólczesnej, elementy treningu zachowan asertywnych, seminarium andragogiczne, podstawy poradnictwa andragogicznego, wybrane zagadnienia kultury wspólczesnej
rewalidacja: pedagogika specjalna, andragogika specjalna, psychologia kliniczna wieku rozwojowego, oligofrenopedagogika, elementy diagnostyki psychologicznej, metody diagnozy pedagogicznej, podstawy neurologii, podstawy psychiatrii, teoretyczne i metodyczne podstawy pomocy rodzinie, metodyka nauczania wybranego przedmiotu w szkole specjalnej: jezyk polski, matematyka, historia, nurty teoretyczne w psychoterapii i socjoterapii, metodyka nauczania poczatkowego dzieci lekko uposledzonych umyslowo, metody terapii dzieci z uszkodzonym mózgiem, metodyka nauczania dzieci glebiej uposledzonych umyslowo, podstawy prawa rodzinnego i opiekunczego, warsztaty relaksacyjne, trening asertywnosci, elementy logopedii, podstawy rehabilitacji ruchowej, higiena pracy pedagoga specjalnego, warsztaty umiejetnosci wychowawczych, trening twórczego myslenia, techniki komputerowe w rewalidacji.
Mysle że kazdy znalazlby w tych zajeciach cos co go zainteresuje ..... mnie zafascynowala logopedia i wciaz mam ochote zrobic z niej podyplomowke
A co do zarobkow ... fakt ze mlody nauczyciel na stazu dostaje okolo 1000 zl... po mianowaniu jest to juz sporo wiecej