Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam

W książce główny nacisk położyłem raczej na naukę programu. Zacząłem od podstaw, przez kilkanaście stron prowadząc czytelnika niemal za rękę. Później opisuję możliwości programu, podając kilkanaście gotowych rozwiązań. Action Script opisałem, bazując raczej na założeniu, że osoba która dotrze aż tak daleko, zna przynajmniej w zarysach korzystanie z jakiegoś języka programowania (Pascal, C++, Java...). Nauczenie programowania w Action Script od podstaw wymagałoby osobnej książki. Mam jednak nadzieję, że takie podejście pozwoli szybko zapoznać się z poleceniami tego języka.

Teraz staram się opisać Action Script na Forum. Więc jeżeli ktoś nie potrafi programować, to może zacząć od opisu na Forum.

Więcej o książce, pod adresem:
http://swish.wodip.opole.pl/ksiazka/index_max.html




Odaro

znam ten link, policzyłem dla moich warunków tj. 45 odbiorników sterowanych, i 93 włączniki, wyszło tak jak pisałeś ok 22k pln. Dość sporo, do tego należy doliczyć dodatkowy koszt - w porównaniu ze standardową instalacją - połaczenia wszystkiego w gwiazdę, na pewno kika tyś. Jednak to co mi na razie się jeszcze podoba w tym systemie to jednak prostota i elastyczność. Nie jestem praktykującym informatykiem i nie mam czasu uczyć się programować, ostatnie programy to pisałem w clipperze, pascalu i fortranie, więc to juz epoka. To co jeszcze mi odpowiada to możliwość wdrażania rozwiązana etapowo, na początku mogę podłączyć tylko te podstawowe obwody - 16 wyjść zasilających - każde do 16A (sterowanie oświetleniem, gniazdami, pompami, itp.) oraz 16 wyłączników - cena : 2 196,00 zł z VAT. Interesuje mnie ile takie rozwiązanie kosztowałoby a) w oparciu o satela b) na bazie PLC,

pozdrawiam
No właśnie civic możesz zdradzić ile Cię kosztowała Twoja rozdzielnica :)

Ciekawy jestem ceny sterownika i modułów które muszą współpracować z sterownikiem. Spróbuj oszacować jakoś koszty takiej instalacji opartej na sterowniku PLC



http://dobreprogramy.pl/grafiki_programy/1662B.png

Notepad++ jest bardzo dobrym, darmowym edytorem kodów źródłowych. Projekt bazuje na potężnym komponencie edytora tekstu – Scintilla. Aplikacja jest napisana w C++, czystym Win32 Api i STL dzięki czemu działa wydajniej a wielkość pliku jest bardzo mała. Program obsługuje następujące języki: C, C++, Java, C#, XML, HTML, PHP, JavaScript, RC resource file, makefile, ASCII pliki art (rozszerzenia .nfo , screenshot1, screenshot2), doxygen, pliki INI, pliki BATCH, ASP, VB/VBS źródła plików, SQL, Objective-C, CSS, Pascal, Perl, Python, Lua, TCL, Assembler, Ruby, Lisp, Scheme, Properties, Diff, Smalltalk, Postscript i VHDL.

Notepad++ 4.9.1 PL (2077 KB)



macie racje... Pascal jest jezykiem dydaktycznym i idealnym do nauki bo jest prosty ;] zeby zrozumiec inne jezyki wyzszego poziomu to proponuje uczyc sie wpierw pascala potem C++ czy C# czy PHP wejdzie do głowy bezproblemu ;] bo te jezyki sa spokrewnione... ich skladnia jest podobna. Jedynie w pascalu zmienne i stale definiujesz na gorze nad beginem a w C++ mozesz w dowolnym miejscu programu...

A jesli chodzi o e-booki to na necie jest tego jak w pysk xD
SILVE_R a jesli chodzi o Pascala to polecam ksiazke Kierzkowskiego
Książka "Turbo Pascal. Ćwiczenia praktyczne" -- Wydawnictwo Helion, księgarnia helion.pl Tania a bardzo fajna ;]



Program do szkoły (jakiś nieskomplikowany)
  Mam nadzieję że ten post do dobrego działu trafił.
A więc mam taki mały problem. Potrzebuję jakiegoś prostego ;P programu żeby podreperować ocenę z infy. Najlepiej żeby to było jakieś efektowne (może jakaś grafika, fraktale itp.) i opis jak go "tworzyłem" (to wymug nauczyciel min. 1 str A4). Na koniec dodam że nauczycialka to totalna lamerka :) i w ogóle to ona chyba nawet pascala nie zna. THX za wszystko co napiszecie. Pozdro!! ;)



pomoc pascal
  możecie rozwiązać mi te zadania w pasclu bo tego nie rozumiem

zad.1
Używając pętli FOR,napisz program wyświetlający 10 razy napis."Pętla FOR: i-ty obieg".

Zad.2
Napisz następującą gre
1.program losuje liczbę z zakresu 1-10
2.uzytkownik prubuje zgadnąć jaka to liczba
3.program podpowiada za każdą nietrafionął próbą czy szukana liczba jest większa lub mniejza od podanej
4.użytkownik wygrywa gdy trafi liczbę w trzech próbach w przeciwnym razie przegrywa.

Zad.3
napisz program który
a)zapyta o typ figury geometrycznej (trójkąt,prostokąt,kwadrat,ogrąg)
b)w zależności od wybranej figury poprosi o dane potrzebne do obliczenia pola powierzchni
c)wyświetli informacje

Zad.4
ńapisz'program'który:
a)zapyta o rodzaj operacji arytmetycznej;
b)zapyta o dane potrzebne do wykonania obliczenia;
c)wyświetli wynik w następujcy sposób
liczba1 operator_arytmetycznym (+,-,/,itd.) liczba2=wynik

Proszę o szybkął pomoc z góry dzienki



Sprawa najprostsza w świecie, żaden bot nie przepisze kodu do pola (inputa) który jest zrobiony we flashu, skutecznie odstraszyło by każdego jednego bota, a na przykład można to rozwiązać w następujący sposób: obok każdego "ok" czyli submita dodatkowy input który jest sprawdzany przed zaakceptowaniem akcji, takiego inputa robi się we flashu, niech to będzie coś na syl input radio lub checkbox i pdpisać jakoś inteligentnie że musi to być zaznaczone jeżeli chcesz wykonać daną akcje. Dodatkowy input jest zrobiony we flashu więc żaden robot tego nie zaznaczy. Na fotka.pl kiedyś było głosowanie zwyczajnymi butonami html, zaczęły wychodzić programy pisane w delphi czy pascalu które głosowały automatycznie na każdego kolejnego użytkownika, administracja fotka.pl rozwiązała to robiąc głosowanie we flashu, teraz tego problemu nie mają. Ten sam problem jest z dodawaniem znajomych na naszej klasie, można sobie dodać niewiarygodne ilości znajomych, nie siedząc przy komputerze przez co serwer jest dodatkowo obciążany. Ja u siebie na stronie zrobiłem dodatkowego inputa, w css jes ustawiony na disabled, a podczas rejestracji php sprawdza czy został wypełniony, bot automatycznie wypełnia wszystko, w ten sposób pozbyłem się botów ze swojej strony :) z logowaniem również tak zrobiłem i cisza i spokój. Tutaj widzę jedynie jakieś checkboxy we flashu tuż obok "ok" i jest to wykonalne jak najbardziej, a czaso chłonne to zależy, bo można napisać funkcję która będzie wszystko sprawdzać i jedynie wywoływać ja we wszystkich miejscach gdzie jest "ok" :)




  Cytat:
blad 200 pascal ->> http://www.pascal.eu.org/error200.htm

O modułach ->> http://www.minigunmen.net/mod/index3.html

Z tym błędem to dziwne, że sie wcześniej nie spotkałes...
o błędzie wiem, dlatego jest jako komentarz bo w wersjach z paczem działa, więc wystarczy usnąć klamry;
ale nie mam zielonego pojęcia jak zrobić moduł


poprawka

to jak bym

wpisał tylko

Kod: unit kwadratrow;

interface

uses crt;

kod programu

end. to by stykło?



i jeszcze jedno nie było mnie na tej lekcji i dlatego nie wiem o co biega :( czekam na jeszcze jakieś pomyły jeśli można ale chyba coś mi świta, popracuje nad tym może dam rade



SCAR 3.22 - Pascal
  Witam.
Mam skrypt do scara i chcialbym uzywac go na mazurku a nie na apo.
Na mazurku uhy maja inny wyglad i id. Chcialbym abyscie pzrerobilki mi ten skrypt aby dzialal ze zwyklymi uhami z mazurka.

Kod: //Script dedicated for Podkarpacki OTS.

program Bot_APO_SCAR;
var
uhac:boolean;
uh_x,uh_y:integer;
mx,my:integer;
pozycja_gracza_x,pozycja_gracza_y:integer;

////////////////////////

procedure uhaj_siebie;
begin

if (uhac) then
begin

MoveMouse(uh_x, uh_y); //Pozycja uha
ClickMouse(uh_x, uh_y, False);
wait(100);
ClickMouse(pozycja_gracza_x,pozycja_gracza_y, True);

end;

end;

procedure mana_fully;
var
x, y: Integer;
mana: boolean;
begin
mana:=false;

mana:=FindColor(x, y, 1689881, 0, 0, 1280, 1024);

if (mana=true) then
begin
MoveMouse(x, y);
ClickMouse(x, y, False);
wait(300);
ClickMouse(pozycja_gracza_x,pozycja_gracza_y, True);
end;

end;




begin



////Konifguracja Panowie////
pozycja_gracza_x:=425;
pozycja_gracza_y:=331;
///////////////////////////



repeat
GetMousePos(mx,my);

uhac:=FindColor(uh_x, uh_y, 4796440, 700, 0, 2270, 1024);

if (IsFKeyDown(7)) then
mana_fully;
if (IsFKeyDown(2)) then
uhaj_siebie;


until(False)

end.



Pascal Brodnicki Po prostu gotuj
  http://images1.fotosik.pl/152/40d1bf5fde965c6e.jpg



"Moja książka „Po prostu gotuj!” to zbiór najlepszych przepisów z mojego programu telewizyjnego i jeszcze takich, o których nikomu nie mówiłem! W książce umieściłem dla Was dokładny czas przygotowania i pieczenia potraw, dzięki czemu zawsze wyrobicie się z ich przyrządzeniem na przyjście gości. W książce znajdziecie moje przepisy na zupy, sałatki, makarony, mięsa, ryby, desery i inne moje pomysły. Dzięki łatwemu indeksowi znalezienie wybranego dania nie sprawi Wam trudności. Piszę również o ziołach, których często dodaję do moich potraw. Nie zabraknie też informacji o użytecznych przyborach kuchennych. Wyjdą na jaw wszystkie moje kuchenne triki, no prawie wszystkie... "


format: pdf
stron: 193
edycja: PL

rapidshare.com


Kod: http://rapidshare.com/files/136423721/PASCAL_BRODNICKI_-_Po_prostu_gotuj.part1.rar
http://rapidshare.com/files/136417830/PASCAL_BRODNICKI_-_Po_prostu_gotuj.part2.rar



Noooo dooobra skoro Dragon zapodał, to wchodzimy w temat.
Pierwsze ATARI, 65XE - rok 1985. Oczywiście z kaseciakiem. W domu w bamboszach trzeba było chodzic aby cokolwiek się wgrało. Kasety kupowało się albo na grzybie, albo w domu handlowym FENIKS na złotej w Wawie... Miał tego każdy po 60 sztuk minimum.. Ludzie, jakie to było święto w komunistycznej chacie, kiedy się komputer odpaliło. Inny świat ! Nie chodzi mi tutaj o bakcyl, który i tak atakował wszystkich domowników, chodzi mi o samo uczucie, że jest się BLIŻEJ ŚWIATA - bliżej technologii. Jakiś czas później, uzbierałem na stację dysków 1050. I niby nie byłoby problemu, gdyby dyskietki były ogólnie dostępne. Hehe.. PEWEX się kłaniał ! W 1988 roku, na giełdzie można już było normalnie nabyc ten towar.
Może i tak byłem w lepszej sytuacji Do amstradów trzeba było zapodawac dyskietki krzemowe, 3", ten dopiero kosztowały majątek.

Pierwsze co się pojawiało na ekranie, jak się dwóch atarowców zebrało do kupy, to polecenie COPY. Towar szedł do bólu. I nieważne tak naprawdę, co się kopiowało - BYLE WIĘCEJ Z czasem pólki zapełniały się wszystkim i niczym. Dpoiero jakieś 3-4 lata temu zniosłem to archiwum do piwnicy. Są tam najlepsze przykłady abandonware'u jakie można spotkac. Czemu ? Bo ludzie pisali programy na procesor 8bitowy z 64 kb ramu - i tworzyli cuda. Jeśli ktoś nie wierzy - służę demami. Sami pisaliśmy w C, Pascalu, Adzie... czasem nawet w Fortranie, który smakuje jak lody z żużlem.

PS. celowo piszę, ze smakuje - bo wciąz jest sporo zapaleńców
PS 2. Sensible soccer faktycznie bije na głowę fifę
PS 3. ...Ale i tak River Raid wciąz nosi złotą koronę hehe

Greetz JOKEr



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)