Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

No hmmmmm mam laptopa ,odpowiednie programy i przejsciówki na usb. Chciałem sprawdzić pompę wtryskowa,ustawic nastawnik i usunąć błędy w kompie. Ale poza oryginalnym niestety zadne nie działaja na moje auto .KTS też mozna sobie wsadzi......ć jak i VAG . Oczywiście połaczyłem się wreszcie z kompem po szczytaniu pamięci i napisania odpowiedniego programu. Auto zadziałało. Więc mówimy tutaj o dwóch doświadczeniach i zauwansowaniu. Jak wylutowaniu procesora szczytanie go w podstawce i znajomości programowania elektroniki ,oczywiście wlutowanie go na miejsce nieuszkodzonego he he he pozdr
powiem ze polski Vag u mnie się nie łączy.
Do kasowania inspekcji serwisowych i olejowych potrzebujesz pełna wersje programu albo cracka. Inaczej nie wykonasz adaptacji
Ale ostatnio natrafiłem na zonk... A4 1Z z 1995 roku . wszystko ładnie się łączy a z silnikiem brak komunikacji ?????
bikerserwis, mialem podobny problem ze VAG-COM nie wykrywal interfejsu pod RS232. Skonczylo sie na tym ze znalazlem plik .cfg ze starsze wersji oprogramowania (gdzie nie potrzeba bylo przejsc testu), wpisalem w notatniku pod ktorym com'em siedzi interfejs, podrzucilem plik do katalogu programu, odpalilem i od razu gada z silnikiem - mimo ze podczas testu na porcie com interfejsu nie wykrywa.
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=525
ETKA - Elektronische TeileKAtalog, program serwisowy zawierajacy schematy czesci mechanicznych, wyposazenia samochodu itd. dla aut VAG
ELSA - ELektronische Service Auskunftsystem, program serwisowy zawierajacy schematy elektryczne dla aut VAG
allo
to i ja się podepnę pod ten temat. Ja równiez jestem zainteresowany takim Vag-em. Jestem zielony w tym temacie ? JAki wybrać, jak to działa ? Czy dostaję wraz z programem, książkę jakiś błędów ( co jaki oznacza ), oprogramowanie itp Zaznaczę że mam laptopa pod USB Dzięki za wyjaśnienie PZDR
Witam wszystkich!
Jestem totalnym laikiem w sprawach diagnostycznych, tyle co moja wiedza powiększa się o wasze wypowiedzi.
Mam problem z prawdopodobnym notlauf`em i postanowiłem tym razem sam się z tym uporać.
Mam pytanie czy jak zakupie interfejs pod usb Viaken`a i skorzystam z oprogramowania VAG 4.09 ver ang. będzie to działało?? i czy potrzebna jest jakaś licencja do tego programu?
Narazie ściągnąłem programik za free i da się go odpalić ale nie wiem czy dalej będzie działał.
Dzięki za odpowiedź
Problem robią niektóre sterowniki zasilania w laptopach .(ACPI)
Co prawda mam kabelek z allegro taki niebieski ale również był problem z połączeniem przez VAG. Inne programy się łączyły.
W moim lapku muszę zawsze wyszarpnąć na czas używania Vaga 2 pliki z systemu i śmiga.
zobacz tutaj może tobie również pomoże:
http://www.asuseeepc.pl/f...php?f=22&t=1141
Program był robiony jeszcze na gwarancji w ASO (tak przekazał mi poprzedni właściciel), nie mam powodu, żeby mu nie wierzyć, dotychczas wszystko, co powiedział ma pokrycie w rzeczywistości. Ogólnie samochód jest bardzo zadbany, wszystkie materiały stosował z górnej półki (folia na szybach, opony, olej itp.). Będę musiał rzeczywiście podjechać na hamownię i sprawdzić, co tam zamontowali. Z VAG-a żadne błędy nie wyskakują.
[ Dodano: Nie 04 Kwi, 10 08:02 ]
Ja wybrałem wersję ekonomiczną:
Taki niebieski kabel
Do tego VAG-COM 311.2.
W Twojej Fabii wszystko powinno działać OK - ewentualnie można ustawić w opcjach programu Start Baud na 9600.
pozdro
witam
problem jest nastepujący:
mam laptopa HP COMPAQ Presario 2100
mam VAGA na RS232 http://allegro.pl/item418971474_418971474.html
oraz program VAG-COM-PL 704
i w trakcie testu pojawia się komunikat:
i dodam że w trakcie testu mam załączony zapłon i słychać jakieś "cykanie" w aucie, tak jak by jakiś przekaźnik się zwierał i rozwierał...
możecie mi pomóc??
Witam,
jak masz problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku to na początek proponowałbym podłączyć sie pod kompa i zczytać kody błędów bo być może masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jeżeli czujnik jest dobry to zrób dokładne czyszczenie przepustnicy (odkręć i wymyj dokładnie w benzynie na błysk-przedtem zdejmij klemy z akumulatora). Po takim myciu trzeba zrobić adaptację przepustnicy czyli ustawienia zerowe-najlepiej kompem i programem VAG. Jeżeli nie masz dostępu to można zrobić uproszczoną adaptację następująco: po skręceniu wszystkiego i założeniu klem zapalić silnik nie dotykając pedału gazu i pozwolić mu nagrzać się aż włączy się wentylator (wszystko bez dotykania gazu!) Aha i nie na gazie tylko na benzynie!. Potem zgasić silnik i od tej pory możesz już jezdzić. Po takiej adaptacji na początku może nierówno schodzić z obrotów ale to z czasem sie ustabilizuje aż komputer sam nauczy się nowych ustawień przepustnicy.
Pozdrawiam
Witam! Silnik ADY 2.0 8v 115KM, gaz sekwencja Elpigaz Stella Nord, poszarpywania zaczynają się od obr 1800 do 2800 przy przyspieszaniu, na benzynie słabiej wyczuwalne, natomiast na gazie bardzo. Z programu VAG kod błędów początkowo wyskakiwał 00537 i 18-00 upper limit, później dodatkowo jako drugi błąd 00537 i 19-10 Lower limit. Z tego co czytałem po forach wskazuje że sonda do wymiany, ale jeśli na ten błąd moze mieć coś jeszcze innego wpływ to prosiłbym o pomoc. Dodatkowo powiem że na zimnym nie jest bardzo wyczuwalne na gazie natomiast jak sie rozgrzeje to jest bardzo. Ku jakiej firmie mam sie kierować przy kupnie sondy NGK czy Bosch???
witam mam pytanie. kupilem kabel OBD II z USB i mam problem jak ustawić kąt wtrysku ktok po kroku w programie VAG COM. Czy moze ktoś mi to opisać co i gdzie sie ustawia zeby nie popelnic jakiegos komnkternego bledy albo tez zebym nie zmienil czego innego zamiast ustawic kąt wtrysku. pozdo i czekam na konktetny opic
Mam pytanko wstawiłem mojego golfika do warsztatu na wymianę rozrządu ,mechanik do mnie zadzwonił i powiedział że naprawa się przedłuży bo przestawił im się kąt wtrysku i teraz nie wiem co dalej czy im się uda to ustawić tak jak było? i czy jest to normalne przy wymianie rozrządu? Jak ktoś ma dobry warsztat w łodzi do polecenia to proszę podać adres
Kolego kąt wtrysku ustawia się po każdej wymianie paska rozrządu. A jego ustawienie zajmuje jakies 10 minut i robi sie to za pomocą programu VAG lub zegara. Mysle ze Ci mechanicy cos kręcą!!!!
ogolnie to troche sie wyjasnilo
140 KM z AFN'a to raczej średni program
co znaczy "odwrotnie podłączył do niej wężyki " w AFN'ie do turbulum wchodzi jeden wężyk ...
jeśli było lepiej przed regeneracją turbulum to kopnij w doope mechanika niech naprawia co spi#@%&#olił - śmiech mnie ogarnia jak widzę takie teksty - program zabił turbo ... podłacz VAG'a i podaj mi wartości z 01->08->011 zobaczymy jakie to ciśnienie doładowania daje turbina w tej chwili ...
Są tańsze i lepsze poszukaj OBD2 VAG ma większe możliwości od tych co podałeś a cena dwa razy tańsza. Te co podałeś zrobisz sam silnik Vag robi więcej. Poczytaj jakie programy obsługuję sciągnij darmowe oproramowania i dema to zobaczysz jaki lepszy.Każdy OBD2 obsłuży hyundaia byle wtyk pasował
cena wg mnie dobra.. i prosze mi nie porownywac s16 do tdi....
Ade cena o 10 tys za duza przecierz to staroc! a wg mnie lepiej tdi niz zagazowyac benzyne i zarzynac silnik w ten sposob inna sprawa ze takie TDI bedzie o niebo lepiej zapieradalo. Czelu kupuj TDI ale tylko VAG[/quote]
znajdzi mi tdi za 25000!!! jakie??? i z jakim silnikiem?? zeby takiego peugota objechac musialbys miec 130+program i jeszcze cos!!!
a co do alfy to znajdz srednia cene z aten model i rocznik na allegro, odejmij z 3000 i za tyle sprzedasz, oczywiscie jak wszytko z niej wyciagniesz bo tak to bedzie ciezka sprawa....
na wstepie powiem ze podwojna turbosprerzarka to dwie wspołpracujące ze sobą i połączone turbiny.Na hamowni obliczyli mi ze daje ona z 75 KM az 120 KM i oprocz tego szukam map zapłonu co równiez zwiększy moc.Do tego zakładam strumienice.Rozmawiałem z niemieckim mechanikiem i oni mają takie programy które wymuszają większą moc podobno jednoczesnie ograniczając zużycie paliwa.Poradził równiez by założyc dolną osłonę silnika i ocieplić mozliwie najlepiej cały silnik specjalną ociepliną na wysokie temperatury co powoduje szybsze grzanie silnika i mniejsze spalanie.Programem posli vag w zestawie z kablem obd 2 udało mi sie juz naprawic centraly zamek, poduszki powietrzne i czujnik abs ale nie ma on mozliwości konfiguracji mocy.szukam takiego programu w którym mozna manipulować wtryskami i mapami zapłonu lub w inny sposob zwiekszyc moc.pozdrawiam
grzegorzhector, w Twoim aucie nie ma takiej kombinacji, żeby to zrobić bez użycia zewnętrznego urządzenia. Jeśli chcesz to zrobić sam to:
1 Zorganizuj sobie program VolFCR (freeware).
2 Zainwestuj w fejsik VAG (od 80zł za gotowca na allegro)
3 Jeśli dysponujesz jaklimkolwiek komputerem (nalepiej przenośnym ) ciesz się z mozliwości minidiagnostyki swego auta.
Przeszukaj forum, było juz kilka tematów w tej sprawie.
Gazman, Fajnegoś trafił speca...
Czary-mary, i klient skasowany.
W V70 sprzed 2000-go ASR pod nazwą TRACS nie ma nic wspólnego ze skrzynią biegów, bez znaczenia, czy manualną, czy mechaniczną.
Z tego, co mi wiadomo, skrzynie AW50-42 nie miały blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie blokadę sprzęgła hydrokinetycznego.
Chyba tylko niektóre wersje z symbolem "R" miały montowane automaty ze stajni ZF, ze szperą, ale żadna z nich nie jest napędzana silnikiem wysokoprężnym.
Spróbuj napisać, czy na pewno wyczuwałeś niepokojące drgania auta, czy było to niepokojące szarpanie napędu?
A tak w ogóle, to podjedź do pierwszego z brzegu elektryka, posiadającego zestaw diagnostyczny, zapłać pięć dych za odczytanie błędów skrzyni, i przedstaw tu wyniki, bo te szamańskie dywagacje graniczą z parapsychologią.
Zamiast elektryka, możesz skorzystać ze starego laptopa z interfejsem VAG, i programu VOL-FCR, przy pomocy którego sam odczytasz błędy zapamiętane przez sterownik skrzyni.
Statycznie pompa musi byc ustawiona poprawnie. Elektronicznie mozna zmieniac/korygować/ kąt w niewielkim zakresie w funkcji obciązeniai obrotów. Ale to z poziomu programu sterującego. Z vag-a mozna także zmienić ale kąt zmieni się wówczas w całym zakresie ...bez względu na obciązenie i obroty