Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

dziennik.pl pisze: Telewizja SKY chce nadawać w 3D
Coraz więcej kanałów nadaje swoje programy standardzie HD o niezwykle wysokiej jakości. O krok dalej planuje pójść stacja Sky. Jak ogłosili jej przedstawiciele, firma myśli o wprowadzeniu transmisji imprez sportowych w... trzech wymiarach!
Choć Sky zaznacza, że transmisje w 3D nie wejdą do ramówki w najbliższym czasie, to już teraz prowadzi się prace nad sposobem czystego przekazu obrazu z imprez sportowych oraz rejestruje się w tej technologii pierwsze imprezy. Bo to właśnie cieszące się rekordową popularnością mecze futbolu, kosza i baseballu będą nadawane w technologii 3D w pierwszej kolejności. Dzięki temu siedzący na kanapie widz będzie mógł się poczuć jak kibic zasiadający na trybunach.
Sky postanowiło wykorzystać stereoskopową technologię 3D. By móc zobaczyć trójwymiarowy obraz, telemaniacy będą musieli oglądać telewizję w specjalnych, polaryzacyjnych okularach, przypominających zwykłe okulary słoneczne. Dzięki takiemu rozwiązaniu przestrzenny obraz będzie można dostrzec z każdego miejsca pokoju, a nie tylko pod pewnym określonym kątem.
Niestety, by móc obejrzeć pierwsze, demonstracyjne transmisje, trzeba będzie się zaopatrzyć w nowy telewizor z funkcją 3D. Ponoć taki sprzęt ma zaprezentować na zbliżających się targach CES firma Sony. A warto się takim sprzętem zainteresować, bo jak twierdzi Sky "są duże szanse, że całą Olimpiadę 2012 w Londynie będzie można obejrzeć w 3D".
Być może śmiesznie brzmi temat ale cóż. Zaraz wytłumacze o co mi dokładniej chodzi. Zatem gdy oglądamy "tv z dekoderem cyfrowym" (przepraszam za nieładne wyrażenie ale dziś mi wymyślanie właściwych nazw przychodzi już z trudnością) łączymy się z naszym dostawcą usług telewizyjnych (zupełnie jak ISP) i wybieramy kanał dostawca może w tym czasie zapisywać jak długo patrzymy na określony program i czy przełączamy gdy są np. reklamy. Z takich danych można np. ocenić popularność danego serialu bądź oglądalność MŚ U-20. To są moje przypuszczenia niczym nie poparte, może ktoś je lepiej przedstawi bądź lepiej skrytykuje
. Zatem zapraszam do dyskusji.
tutajpoczkategori
Po blisko pięciu latach przerwy do polskiej telewizji powraca popularne reality-show "Big Brother". We wrześniu emisję nowej serii rozpocznie kanał TV4. W czwartek porozumienie w sprawie produkcji nowej edycji "Big Brothera", która będzie się nazywała "Big Brother 4.1", zostało zawarte między zarządem Polskich Mediów (nadawcą TV4), a zarządem spółki Endemol Polska.
- "Big Brother" jest nadal emitowany na wielu liczących się rynkach telewizyjnych na całym świecie z bardzo dobrymi rezultatami - tłumaczy nam powód wznowienia programu w Polsce Piotr Fajks, prezes TV4.
TV4 w oświadczeniu rozesłanym w piątek do mediów poinformowała, że emisja pierwszego odcinka programu na antenie Czwórki zaplanowana jest na 2 września br. na godz. 20.00.
Ogólnopolski casting do programu rozpocznie się 2 czerwca br. w Warszawie.
Nie spodziewałam się, że pojawi się nowa edycja tego programu. A jednak! Nie wiem, czy to obejrzę. Widać, że producentom zależy na emisji BB, bo program pojawi się na antenie już we wrześniu.
We wtorek, 14 marca, Pierwyj Kanał, jedna z dwóch największych rosyjskich telewizji, pokazała pierwszy odcinek rosyjskiej wersji serialu „M jak miłość”. Premiera przyciągnęła przed ekrany co piątego widza, oglądającego w tym czasie telewizję.
Serial nadawany w Rosji pod tytułem „L kak lubow” uzyskał znacznie lepszy rezultat niż programy emitowane dotychczas w tym paśmie. Konkurował z bardzo w Rosji popularną produkcją "She Wolf", nadawaną w tym samym czasie w stacji RTR.
„M jak Miłość” jest pierwszym serialowym formatem produkcji polskiej sprzedanym za granicę. TVP sprzedała go w grudniu rosyjskiej firmie Amedia.
Wkrótce klienci Orange będę mogli obejrzeć w swoich telefonach nowe stacje telewizyjne na żywo oraz atrakcyjne programy i seriale. Operator wprowadzi też abonament za korzystanie z mobilnej telewizji i wideo na żądanie, który będzie kosztował 19 zł miesięcznie.
Orange World to największy w Polsce multimedialny portal, dostępny poprzez telefon komórkowy. W tej chwili pozwala na oglądanie 16 kanałów telewizyjnych na żywo, zawiera ponad 2000 plików wideo na żądanie, sklep muzyczny z ok. 230 tys. utworami i udostępnia wiele serwisów informacyjnych i rozrywkowych.
Od chwili udostępnienia portalu klientom Orange jest on nieustannie rozwijany. We wrześniu i październiku w ofercie pojawiły się np. cztery nowe stacje telewizyjne: Cartoon Network, Zig Zap, MiniMini, Hyper. Niebawem abonenci będą mogli w swoich telefonach zobaczyć kolejne dwie - Disney Chanel i Kuchnia.tv z oferty Cyfry +.
Jeszcze w IV kwartale 2006 roku w ofercie pojawią się nowe popularne seriale i programy produkcji TVN np. „Hela w opałach”, „Kryminalni”, czy Szymon Majewski Show. Orange planuje poszerzenie oferty sklepu muzycznego o utwory artystów z portfolio firmy Pocket Technology, która skupia małe, niezależne wytwórnie. Pojawią się też nowe, atrakcyjne serwisy informacyjne, rozrywkowe, świąteczne i zimowe.
W połowie tego miesiąca Orange wprowadzi bardzo przejrzysty sposób taryfikacji, który zastąpi opłatę za transmisje danych. Klienci będą mogli wybrać abonament miesięczny za 19 zł na nieograniczony dostęp do standardowej oferty TV i wideo na żądanie lub opłatę 60 gr. za minutę oglądania TV lub wideo na żądanie.
(ź)Orange