Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Ponieważ drążę ten problem od około roku i owszem są takie tematy na forum ale bardzo szybko się urywają i pozostają bez odpowiedzi, pozwole sobie "odgrzać ten kotlet". Dla przypomnienia: rano, szczególnie jak jest zimno a zwłaszcza po deszczu, w czasie ruszania -końcowa faza uszczania sprzęgła - auto dość mocno szarpie. Jeśli dodam więcej gazu (ok. 1200-1300) rusza raczej gładko. Po przejechaniu paru kilometrów i po kilku takich ruszeniach nie szarpie (bez względu na sposób ruszania).
Czy fakt, że szarpie na zimno a potem nie, może wykluczać awarie koła dwumasowego?
Czy może być to spowodowane dostaniem się (podczas stygnięcia mechanizmów) wilgotnego powietrza do skrzyni i tam następuje korozja (tak jak tarcze hamulcowe po deszczu albo umyciu brązowieją) elementów sprzęgła?
Wpadłem tu na forum na informacje o akcji serwisowej skody dotyczącej feralnego zaworu odpowietrzającego skrzyni biegów. Niestety nie wezwano mnie na taką akcje (auto kupine w aso w 2005r).
Problem dotyczy auta jak w opisie: O2 Combi 4x4 1.9 TDI bkc (z programem), przebieg 60 tys. Użutkowanie auta bardzo rozsądne od nowości.
Nie wiem jak to dokładnie jest z tym programem "Sprawdzone auto". Swoją Octavię zobaczyłem w ofercie salonu Skody właśnie z tablicami pt. "sprawdzony". Po jeździe próbnej, przy oglądzie dokumentów typu książka serwisowa zapytałem o szczegóły programu i tu akurat nie uzyskałem potwierdzenia ile i na co dostaję gwarancji. Pokazano mi natomiast wypełnione formularze kontroli różnych punktów samochodu, wydruki z diagnostyki itp. Kilka dni później znalazłem pewien dość istotny mankament i obiecano mi wymianę całego elementu pod warunkiem stawienia się z samochodem w serwisie (już załatwione).
Zdecydowałem się na kupno auta w ten sposób, bo byłem już trochę zmęczony szukaniem auta po komisach (a miałem za sobą wtedy już dwa dość ciężko rozczarowujące przypadki).
Ale problemy ale problemy z "podrygami" na luzie mają wszystkie samochody VAG z silnikami BXE, więc to nie tylko przypadłość Skody. Poczytaj sobie co piszą użytkownicy Seatów, VW, problemy są identyczne. I faktycznie, przewija się informacja, że wgranie nowego programu pomaga, aczkolwiek co poniektórzy, dostawali też informacje w ASO typu TTTM Popytam też , jak to było z tą akcją serwisową, była czy nie. Bo może jeszcze da się coś załatwić. Podobna sytuacja była z gnijącą wiązką elektryczną w Fabii, mi przy przypadkowej kontroli sprawdzali ją po kilku latach od akcji serwisowej, nie robili żadnego problemu. Widać jak zwykle. wszystko zależy od konkretnych ludzi/ASO.
Ale problemy ale problemy z "podrygami" na luzie mają wszystkie samochody VAG z silnikami BXE, więc to nie tylko przypadłość Skody. Poczytaj sobie co piszą użytkownicy Seatów, VW, problemy są identyczne. I faktycznie, przewija się informacja, że wgranie nowego programu pomaga, aczkolwiek co poniektórzy, dostawali też informacje w ASO typu TTTM Popytam też , jak to było z tą akcją serwisową, była czy nie. Bo może jeszcze da się coś załatwić. Podobna sytuacja była z gnijącą wiązką elektryczną w Fabii, mi przy przypadkowej kontroli sprawdzali ją po kilku latach od akcji serwisowej, nie robili żadnego problemu. Widać jak zwykle. wszystko zależy od konkretnych ludzi/ASO.
Szachu, wiem, ze wszystkie BXE tak maja (albo mialy), dlatego napisalem "do Skody albo VW" . Tym bardziej cale bractwo powinno podniesc krzyk, nie mowie, zeby wyjsc ze sztandarami na ulice, ale jakis porzadny mail do koncernu napewno by nie zaszkodzil.
Napisz w piatek co Pan Mechanik powie, pozdrawiam.
mariuszole, co pisze na początku aukcji??
Przedmiotem aukcji jest interfejs diagnostyczny na USB do pojazdów grupy VW/Audi (VW, Aud, Skoda, Seat) Interfejs ten jest alternatywą dla urządzenia serwisowego VAG 1552
Jaki masz program do diagnostyki? Bo to na 80% jest wina programu...
Części do samochodów osobowych wszystkich marek!!!Szeroki wybór części nowych i używanych, materiały lakiernicze, mieszalnia lakierów samochodowych!!!
link do naszych aukcji: http://allegro.pl/sklep/2176037_phu_jacar
SPECJALIZACJA:
-VW
-Seat
-Skoda
-Audi
-Renault
W ofercie szeroki wybór części używanych do wyżej wymienionych marek!!!
-poduszki powietrzne
-części zawieszenia
-części blacharskie
-oświetlenie
-wyposażenie wnętrza
-tuning
-felgi
-opony
-i inne
W ofercie DIAGNOSTYKA samochodowa VW AUDI SEAT SKODA OPEL (po 96r) serwisowym programem VAG!!! Koszt podłączenia 40zł
Możliwośc diagnozy samochodów innych marek po roku 2000!!!
Zapraszamy
Kontakt :
663-935-939
(42)718-23-14
GG:5437006
polecam takie coś sobie zrobić albo w byle elektronicznym sklepie ci to zlutują albo kolegę po molestować jakiegoś
działa z Opel Techem ABcomem i innym ich klonami, z opel scannerem nie pójdzie raczej bo on potrzebuje fejsa w kablu, te 2 wyżej programy służą do kasowania błędów, korekt przebiegu i podglądowi rzeczywistemu parametrów silnika, ładnie wszystko pokazują
do opelków z przed 96r oryginalny serwisowy OS lub KTS jedynie, niczym innym tego nie odczyta
Po zainstalowaniu programu pod Vag'a czyta wszystkie samochody marki vw, seat, skoda i inne vagowskie
Kabelek prosty tylko trzeba piny przekładać we wtyczce a co do tranzystorów to jest bardzo dużo zamienników, w sklepie elektronicznym wam je dobiorą
Pozdrawiam
Witam szanownego Pana, co do sprężyn przód to sprawdzałem w Etce i są współzamienne z innymi modelami Lupo. Takie same przychodzą np do Lupo 1,4TDI i 3L (3szare paski i 2 zielone- oznaczenie twardości), wszystkie inne modele maja takie same sprężyny lecz inne twardości. Małe benzyny mają miększe a 1,7SDI ma twardsze. Może pan śmiało zakładać takie z 1,4TDI, 3L lub 1,7SDI. Na allegro można kupić takie nówki jak i z demontażu za nieduże pieniążki. Co do obudowy termostatu to będzie problem, jest to nietypowe. Proponował bym demontaż ustrojstwa i pozwiedzanie hurtowni sklepów motoryzacyjnych w celu ustalenia czy takie "cóś" nie jest dostępne jako część zamienna np od seata ibizy 1,4 lub golfa 1,4 a może i skody 1,4??? może się okazać że jest to np w fabii i używkę na allegro lub zamiennik w sklepie kupi Pan za 150zł. Tak samo zrobił bym z końcówką drążka. Sprężarkę klimy (jeśli Panu na niej zależy) lepiej poddać profesjonalnej regeneracji i zrobić układ raz a dobrze żeby mieć z tym święty spokój.
ETKA serwisowy program komputerowy w którym są rysunki techniczne wraz z opisami i nr katalogowymi części zamiennych koncernu VAG, np:
http://lupo.org.pl/viewtopic.php?t=53
pozdrawiam Darek